| |  | | |
14.02.12, 18:28
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mitä jos ongelmana ovat liian suuret rinnat
En puhu nyt megasilikonirinnoista, mutta rinnoista, joiden vuoksi vaatteet eivät istu. Rinnoista, joiden vuoksi myyjätär voi sanoa, että tämä takki ei istu rintojenne vuoksi ja jonka huomaan tietysti itsekin.
| |
| | |
14.02.12, 19:17
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miksi sinä otit niin isot silikoonitoppaukset.!
Sitä on sitten myöhäistä katua.
| |
| | |
15.02.12, 07:53
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan Miksi sinä otit niin isot silikoonitoppaukset.!
Sitä on sitten myöhäistä katua. |
Typerä kommentti. Eikös sulle tule mieleen että osalla naisia on luonnostaan rinnat, jotka eivät vaatteisiin mahdu? Ja miksi silikonitkaan ottaneen pitäisi vaatteitta kulkea?
Suomessa jo nyt rintaliivikoko on keskimäärin 75D. Vaatekokojen kuppikoko on usein maksimiltaan vain C, usein pelkkä B.
Jos valitsee isomman vaatekoon, se voi mahtua rinnasta, mutta on muualta liian iso ja liian pitkä. Pahin ongelma on niillä, jotka ovat muuten solakoita, mutta joilla on suhteessa iso kuppi. Ja jos on rinnakas tiimalasimallinen, ei voi käyttää leveitä ja löysiä tai suoria vaatteita, vaan pitäisi juuri olla se hyvin istuva, vyötäröstä kaventuva malli.
Eli aloittaja puhuu asiaa! Sopivia takkeja on erityisen vaikea löytää, eikä näillä leveysasteilla ilman takkia voi kulkea. Itse joudun ostamaan takit aina second-hand liikkeistä, koska vanhoissa vaatteissa vielä oli naisellinen mitoitus ja leikkaus, nykytakeissa ei. Ei ole varaa teettääkään, mikä on toinen ratkaisu.
Jos aloittaja etsii muita vaatteita, Englannissa on Pepperberry joka valmistaa vaatteita rinnakkaille. Mutta valikoima on rajallinen eikä Suomen talveen tai edes syksyyn sopivia takkeja ei ole. Mekkoja ja puseroita kyllä, jos brittityyli käy. Briteissä muutenkin on hieman rinnasta kookkaammat vaatteet.
Suomessa en tunne yhtäkään merkkiä tai liikettä jossa tämä yleinen ongelma olisi huomioitu.
| |
| | |
15.02.12, 11:18
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | koko
Hei-
Mikä sinun liivikokosi on? oletko kokeillut erityylisiä rintaliivejä? niissä tosiaan on isoja eroja! huomaan itse saman ongelman kun minulla on tietyt liivit. itse tykkään primadonnan liiveistä ihan hurjana. siis toppamaton. ne ovat vielä tosi istuvat ja tukevat. ei niiden olemassaoloa edes huomaa. ihnottaa tosiaan jos löytät vaikka jonkin kivan neuletakin tms. niin nappirivi rinojen kohdalla aina aukeaa ja venyy. Mutta oikeasti olen huomannut että liiveissä on eroja. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaillant En puhu nyt megasilikonirinnoista, mutta rinnoista, joiden vuoksi vaatteet eivät istu. Rinnoista, joiden vuoksi myyjätär voi sanoa, että tämä takki ei istu rintojenne vuoksi ja jonka huomaan tietysti itsekin. | | |
| | |
15.02.12, 13:43
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
No onpa sulla ongelmat!
jos tissit eivät ole mitään megakokoa vaan normaalin muhkeat, niin totta kai se rajoittaa jonkin verran vaatevalikoimaa, kuten vaikka pyöreä masu tai vankka lantiokin, tai rimppalaihat jalat.
Mut hei, jos ei löydä sopivan kokoista paitapuseroa mistään niin eipä ole mitään lakia, joka pakottaisi ihmisen omistamaan yhtäkään paitapuseroa. Eli yksinkertaisesti: ongelma ei ole liian suuret rinnat vaan väärän kokoisen/mallisen vaatteen haluaminen väkisin.
Minulla on etumusta dd70:n verran mutta enpä ole ihan hirveitä tuskia kokenut siitä että ihan jokainen vaatekappale ei vain minun vartalotyypille käy.
| |
| | |
15.02.12, 23:32
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkee ei voi saada No onpa sulla ongelmat!
jos tissit eivät ole mitään megakokoa vaan normaalin muhkeat, niin totta kai se rajoittaa jonkin verran vaatevalikoimaa, kuten vaikka pyöreä masu tai vankka lantiokin, tai rimppalaihat jalat.
Mut hei, jos ei löydä sopivan kokoista paitapuseroa mistään niin eipä ole mitään lakia, joka pakottaisi ihmisen omistamaan yhtäkään paitapuseroa. Eli yksinkertaisesti: ongelma ei ole liian suuret rinnat vaan väärän kokoisen/mallisen vaatteen haluaminen väkisin.
Minulla on etumusta dd70:n verran mutta enpä ole ihan hirveitä tuskia kokenut siitä että ihan jokainen vaatekappale ei vain minun vartalotyypille käy. |
Sun liivikoko ei ole mikään erityisen suuri vaan suunnilleen sama volyymiltään kuin 75D, joka on Suomessa ollut keskikoko jo monta vuotta, joten et taida tajuta asiaa.
Jos olet vielä nuori, kasvaa sullakin kuppikoko todennäköisesti. Eli muutaman vuoden kuluttua, karman laki puraisee suakin pepusta - siinähän sitten etsiskelet mitä vaan vaatetta G- tai H-kupeillesi. itku silmässä... Eikä vaan paitapuseroita vaan talvitakkeja, joita ilman ei täällä voi kulkea.
| |
| | |
16.02.12, 21:08
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
- rinnat voi leikkauttaa pienemmäksi. Sen saa Kelan korvauksella, jos koko ja riippuvuus on suuri ja jaksaa odottaa leikkausjonossa vuoden tai pari
- on olemassa rintoja pienentäviä liivejä
- jos kyse on siitä, että kehossa on muutenkin rasvaa ja malli sellainen, että sitä kertyy rintoihin, voi laihduttaa
Ja tässä paras ohje: kaikkien ei-normimittaisten PARAS YSTÄVÄ on ompelija.
| |
| | |
16.02.12, 23:38
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja käytännön vinkit - rinnat voi leikkauttaa pienemmäksi. Sen saa Kelan korvauksella, jos koko ja riippuvuus on suuri ja jaksaa odottaa leikkausjonossa vuoden tai pari
- on olemassa rintoja pienentäviä liivejä
- jos kyse on siitä, että kehossa on muutenkin rasvaa ja malli sellainen, että sitä kertyy rintoihin, voi laihduttaa
Ja tässä paras ohje: kaikkien ei-normimittaisten PARAS YSTÄVÄ on ompelija. |
"Hyviä" neuvoja senkun satelee.
Siis neuvotko todella jotain naista menemään silpomaan luonnollista osaa kehostaan, vain koska vaatevalmistajat eivät halua tehdä tarpeeksi hyvin mitoitettuja vaatteita??
Tuolla perusteella ei muuten saa Kelan korvaamaa leikkaustakaan, vaan kyllä siihen tarvitaan lääketieteellinen syy.
| |
| | |
18.02.12, 09:48
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hanki isoista rinnoista pitävä poikaystävä (minä)
| |
| | |
20.02.12, 21:21
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Minullakin
On 90 D eikä yhtään liian isot omasta mielestä.
| |
| | |
21.02.12, 03:15
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan On 90 D eikä yhtään liian isot omasta mielestä. | Ympärysmitasta päätellen olet muutenkin iso joten isojen ihmisten vaatemallistosta löydät varmasti itsellesi sopivia vaatteita. Tilanne vaan on paljon hankalampi jos ympärysmitta on 70 ja rinnat kuppikokoa e. Jos vaattet sopivat rintojen kohdalta, niin vyötärönkohdalla on puoli metria liikaa. Jos taas sopivat vyötäröltä, niin sitten rintojen kohdalta ei mene napit kiinni.
Ja sitä paitsi, miksi luulet, että ketään kiinnostaisi mitä mieltä sinä olet omistasi tai muiden rinnoista? Olet vain anonyymi henkilö netissä joten miksi sinun mielipiteelläsi on väliä?
Luulen, että ap yritti herättää keskustelua siitä miten muut isorintaiset ovat ratkaisseet ongelman eikä järjestää galluppia siitä kuka täällä sopii vaatteisiinsa ja kuka ei.
| |
| | |
21.02.12, 10:43
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja -veenus- Sun liivikoko ei ole mikään erityisen suuri vaan suunnilleen sama volyymiltään kuin 75D, joka on Suomessa ollut keskikoko jo monta vuotta, joten et taida tajuta asiaa.
Jos olet vielä nuori, kasvaa sullakin kuppikoko todennäköisesti. Eli muutaman vuoden kuluttua, karman laki puraisee suakin pepusta - siinähän sitten etsiskelet mitä vaan vaatetta G- tai H-kupeillesi. itku silmässä... Eikä vaan paitapuseroita vaan talvitakkeja, joita ilman ei täällä voi kulkea. | Suhteessa muuhun kroppaan rinnat ovat kuitenkin kookkaat, kuten tupladee ja kapoisa ympärysmitta kertovat. Ja kirjoitinkin, ettei kokoni ole megaluokkaa.
Olen jo yli kolmekymppinen eikä nää ole enää kymmeneen vuoteen kasvaneet, paitsi kun yhdessä vaiheessa menin lihomaan yli viisi kiloa. Onpa suomalaista lytätä toinen sanomalla, että jos ei sulla viel ole ongelmia niin odota vaan, kohta menee huonosti!
Koskaan en ole minkään vaatteen takia itkenyt. Olen myös kokenut hankaluuksia sopivien vaatekappaleiden löytymisessä. En anna asian liikaa hallita.
Mikä mahtaa olla oma rakentava ehdotuksesi asiaan? Tehdään kaikista talvitakeista varmuuden vuoksi rintaville sopivia, jolloin ne eivät istu kellekään muulle?
Eiköhän se ole valmisvaatteessa aina niin, että keskimääräisestä poikkeavalle kaikki on vähän hankalampaa? Täydellisesti joka paikasta istuvat vain teetetyt vaatteet.
| |
| | |
21.02.12, 16:38
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nam..boobs !
| |
| | |
26.06.12, 22:55
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
minulla 85G ja tämän takia pukeudun rumiin vaatteisiin koska rintani eivät mahdu nätteihin mekkoihin tai paitoihin... :(
| |
| | |
26.06.12, 23:53
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tämä ongelma koskee monia naisia nykyään, toisilla on iso kuppikoko, toisilla iso kuppikoko ja ympärys, joillakin voi olla keskikokoinen kuppi, mutta leveä selkä. Jokaisella saattaa tulla vaatteita ostaessa eteen tilanne, että rinnasta "kinnaa".
Mun kokemuksesta ongelma on nykyään suurempi kuin ennen kahdesta syystä. Toinen on se että kuppikoot ovat kasvaneet.
Ja toinen syy on vaatesuunnittelu. Jos olette kovin nuoria ette muista että aikaisemmin Suomessa valmistettiin vaatteita, silloin rinnan ja varsinkin lantion kohdalla oli enemmän leveyttä. Jos näette joskus UFF:ssa tai kirpparilla vanhoja vaatteita, kokeilkaa ihmeessä, ja huomaatte että vanha Suomessa valmistettu takki kokoa 36-38 voi hyvinkin istua rinnasta - nykyään kun menee kauppaan kuin kauppaan koko 42:kin saattaa kiristellä rinnasta.
Kun katselee vintage-vaatteita, huomaa myös että niissä oli usein erityinen leikkaus niin että rinnan kohdalla oli enemmän kangasta, paikka niille rinnoille, usein rinnan alla oli ns. sisäänotot, jne.... Nykymuodissa pahimillaan on aivan suoraa kangasta rinnuksen kohdalla eli oletetaan rinnanympäryksen olevan sama kuin vartalon muun ympäryksen.
Ratkaisu on ostaa trikoota tai muuta joustavaa materiaalia olevia yläosia. Valitaan myös sopiva leikkaus, joillekin empire voi toimia tai muu jossa rinnoille on jotenkin tehty oma "paikka". Jos voi toimia liian isoa kokoa oleva vaate, jos sen voi fiksusti korjata muualta sopivaksi.
Vaatteita voi ostaa kirppareilta yms. jos vintagetyyli sopii muuten. Ostaa voi ulkomailta, esim. Saksassa ja Britanniassa vaatekoot ovat usein leveämpiä rinnan kohdalta kuin meillä, jossa hallitsee skandinaaviset vaatetyylit, joissa on kapeampi ympärysmitta. Esim. niiskille pitäisi olla vaatekoossa 48 (eli brittikoko 22). Mutta tosiasiassa joissakin liikkeissä Briteissä rinnanympärys on väljempi joten jopa koko 18 tai 20 voisi käydä, esim. Evans ja John Lewis.
Voi tietysti teettää tai korjauttaa vaatteita.
Joku ehdotti rintaliivien avulla pienentämistä, ja ihan okeita minimizer-liivejä on, mutta en osaa sanoa miten paljon vaikuttaa vaatteiden sopivuuteen, ehkä vaikutelma on lähinnä esteettinen.
| |
| | |
09.07.12, 20:46
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | liian suuret rinnat
olen 10 vuotias ja kuppikokoni on 70c. Minua pelottaa poikien takia jotka tuijottavat rintojani. Sitäpaitsi kukaan muu luokkani tytöistä ei edes käytä rintsukoita! joten rintani ovat siihen nähden mammutti kokoiset :(
| |
| | |
16.07.12, 23:31
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itselläni on sama ongelma. En pidä rinnoistani, ne ovat mielestäni turhan isot (85D). Olen kyllä muutenki pyöräkkä, joten se voi johtua siitäkin. Toinen asia joka rinnoissani ahdistaa on se että ne roikkuu aj olen vasta viidentoista.. Hävettää suoranaisesti :S Olen koittanut miettiä pääni puhki, miten voisin pienentää rintojani, mutta en ole vielä keksinyt hyvää/toimivaa tapaa. Osaisitteko te neuvoa esim. jotakin liikuntahommeleita joilla voisi vaikuttaa asiaan? Toki paino voisi pudota muutenkin :)
Vaatteista sen verran, että olen huomannut etteivät mitkään suorat ja löysät vaatteet sovi iso rintaisille. En sano tiukat, mutta semmoset joustavat ja ihonmyötäiset vaatteet sopii ainakin mulle. Lisäksi semmoset jotka tiukentuu rintojen alta eli siinä on joku vyö tai nyöri, sopivat kanssa minusta kivasti. En ole mikään muodin asiantuntija ja valitsenkin vaatteet yleensä mukavuuden ja hinnan mukaan. Halpa voi olla joskus hyväkin ;)
| |
| | |
17.07.12, 15:06
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ongelmainen ja Kamu, olette vielä nuoria tyttöjä, ettekä ole vielä tottuneet rintoihinne. Luontoäiti vaan on sellainen että toisilla on isommat rinnat, toisille kasvaa rinnat myös aikaisemmin. Rinnat ovat maailman luonnollisin asia, ja jos typerät pojat tuijottaa typeränä, se on heidän häpeensä, kuuluu -valitettavasti- heidän kehitysvaiheeseensa. Mutta jos käyttäytyminen menee törkeäksi, pitää ilmoittaa jollekin aikuiselle - kyllä naisilla ja tytöilllä on oikeus olla rauhassa.
Rintojen koko ja muoto vaihtelee koko elämän ajan, joten tuossa iässä ei kannata hirveesti asiasta vielä huolestua. Mediassa kun näkee joko malleja, joilla on maksimissaan 75B koko tai pystyjä ja pyöreitä silikonirintoja, joita nuoret luulevat "oikeiksi".
Luomurinnan ei muuten ole tarkoitus edes olla mikään kova pyöreä kumipallo vaan se on pehmeähkö ja enemmänkin U:n muotoinen eli "riippuvan" näköinen kun rinta on täysin kasvanut. Jos katsoo naisten luonnollisia rintoja, niitä on joka kokoa, muotoa ja näköä. Sekin että toinen rinta on suurempi tai erimuotoinen on tavallista sekin.
Koska nuorilla on ongelmia tajuta asiaa, on nettiin laitettu kuvia normaaleista rinnoista esim.
löytyy googlamalla "normal breats gallery" - siinä näkee ettei yhden mallista tavallista rintaa ole olemassa.
Rinnassa on sekä rasvaa että rintakudosta - rintakudokseen vaikuttaa vain hormonit, rasvan määrä sen sijaan muuttuu naisen painon mukana. On yksilöllistä minkälainen kenenkin rinta on, onko siinä vähän rintakudosta, joka on kiinteämpää, vai rasvaa, joka on löysempää. Siksi samassa kuppikoossa kahden naisen rinnat voivat olla ihan erilaiset ja eripainoiset (kudos painaa enemmän kuin rasva). Ihmisten iho on myös erilaista, toisilla se on ohuempaa, joten riippumista voi olla enemmän, ja siksi laihduttaminenkaan ei välttämättä muuta asiaa tai jopa pahentaa.
Jos on kasvavassa iässä kuten te, ei pitäisi koskaan laihduttaa muutenkaan, koska silloin keho ei saa niitä tärkeitä rakennusaineita, josta se sitä naisen kehoa rakentaa. Mutta tietenkin terveellinen ruokavalio ja liikunta tekee hyvää koko keholle.
Jos rinnat ovat löysän tuntuiset, pitää rasvata rintojen ihoa ja käyttää tukea antavia liivejä, koska rintojen riippumiseen vaikuttaa juuri ihon hyvä kunto. Myös selän ja hartioiden alueen lihasten kunnossapitäminen ja ryhdistä huolehtiminen parantaa rintojen "tukea". Sen enempää ei itse voi tehdä.
Jos isoista rinnoista on haittaa kuten niskakipua silloin voidaan tehdä rintojen pienennysleikkaus. Se on iso operaatio ja kannattaa tehdä vasta kun on synnyttänyt lapsia (koska voi vaikuttaa imettämiseen). Sitä ei siis tehdä nuorille, joiden rinnat eivät ole vielä edes "valmiit". Lääkäreillä on myös tietyt kriteerit milloin he katsovat että rinnat ovat liian isot ja roikkuvat että leikkaus kannattaa tehdä. Koska leikkauksessa on omat riskinsä, sitä ei yleensä tehdä kovin ylipainoiselle. Lisäksi rinnan riippuvuus (mitattuna solisluusta nänniin) pitää olla 27 cm tai yli, muuten rintaa pidetään normaalina. yms... Tietysti katsotaan myös rintojen symmetrisyys ja henkilön rintojen koko suhteessa pituuteen ja ruumiinrakenteeseen ja sellaista.
Jos nyt yllä olevien tietojen perusteella huomaa, että onkin aika normaali muttei vaatteet silti sovi päälle, ei siinäkään ole mitään kummaa. Nykyisin tehdään vaatteita halvalla, joten varsinkin nuorisovaatteissa ei ole otettu huomioon naisellisia muotoja vaan tavallisen vaatteen oletetaan mahtuvan max. C-kuppiselle. Vaatteen suunnittelu ja valmistus D+ kupille vaatii enemmän taitoa ja tulee kalliimmaksi, siksi "Kiina-ilmiön" aikana asia on mennyt näin.
Kamullahan oli jo havaintoja minkälaiset vaatteet voivat sopia. Joskus täytyy vaan korjauttaa vaatteita tai etsiä paremmin tehtyjä vanhoja vaatteita kirppareilta tai vintage-kaupoista. Ja juu trikoota tai muuta joustavaa materiaalia. Nyt on hieman viitteitä siitä että muotiin olisi tulossa sellainen 50-luvun juttu Mad Men - tv-sarjan tyyliä siis, se voisi tarkoittaa että vaatteissa otettaisiin taas huomioon se, että useammalla naisella on ne rinnat :-)
| |
| | |
17.07.12, 18:01
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Naisten ihanat rinnat
Hyvin harvoilla naisilla on liian isot rinnat eli sellaiset, jotka jotenkin haittaisivat elämää tai ei saisi sopivan kokoisia vaatteita. Minä itse olen isorintainen nainen, mutten liian, vaan sopiva.
Minun kuppikokoni on C 95 ja kerran oli Hesarissa juttu plastiikkakirurgisista toimenpiteista, kun
jotkut naiset haluavat parantaa omaa ulkonäköään esim. silikonihuulilla tai silikonirinnoilla ja tässä jutussa oli, että yleisin rintojen koko, minkä naiset toivoivat itselleen oli kuppikoko C 95 eli juuri minun omien luomurintojeni koko.
Minä huomasin jo teinityttönä, että miehet katsovat naisen rintoja, mikä on aivan luonnollinen asia. Ensin aikuinen mies katsoo naista kasvoihin ja sitten siitä alaspäin rintoihin, vyötärölle ja lantiolle ja sitten vielä sääriin, jos sattuu olemaan hame päällä. Nyt olen aikuinen nainen ja minua saa kyllä katsoa, kunhan ei tulla kourimaan. Isotkin rinnat voivat olla kiinteät ja kauniit ja aivan ihanat, niin kuin minun rinnat ovat, vaikka nyt itse satun näin sanomaankin.
Minä olen aina pitänyt omista rinnoistani, minä suorastan rakastan niitä. Olen yli nelikymppinen nainen ja olen pukeutunut aina työpaikoille peittävästi, tyylikkäästi ja saillisesti, koska niin on parempi. Jos joskus haluaa, niin vappaa-aikana voi pukeutua paljastavammin ja seksikkäämmin.
Esim. näin kesäällä käytän hihattomia t-paitoja, josku avokaulaisia hameita tai tiukkoja toppeja.
Isot rinnat eivät tee kenestäkään naisesta muita tyhmempää tai miehiin menevämpää, mitään huoraa, vaikka jotkut ihmiset haukkuvatkin joskus isorintaista naista vaikka miksi...
Kyllä aikuiset miehet pitävät yleensä uhkeista naisista, jotka ovat muuten hoikkia eli siis kurvikkaista ja muodokkaista naisista. Sitäpaitsi eikö ole hyvä, jos jollakin miehellä on uhkea ja seksikäs vaimo, niin sitten ei tarvitse sellaista rakastajatarta. Jokainen mies saa pitää sellaista naisesta, kuin itse oikeasti pitää.
Meitä naisia voi arvostella ja haukkua ja kehua ihan mielen määrin meidän ulkonäkömme perusteella, siis meidän kasvojamme ja vartaloamme, mutteivat naiset saisi arvostella miehiä.
| |
| | |
17.07.12, 18:02
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Naisten ihanat rinnat
Hyvin harvoilla naisilla on liian isot rinnat eli sellaiset, jotka jotenkin haittaisivat elämää tai ei saisi sopivan kokoisia vaatteita. Minä itse olen isorintainen nainen, mutten liian, vaan sopiva.
Minun kuppikokoni on C 95 ja kerran oli Hesarissa juttu plastiikkakirurgisista toimenpiteista, kun
jotkut naiset haluavat parantaa omaa ulkonäköään esim. silikonihuulilla tai silikonirinnoilla ja tässä jutussa oli, että yleisin rintojen koko, minkä naiset toivoivat itselleen oli kuppikoko C 95 eli juuri minun omien luomurintojeni koko.
Minä huomasin jo teinityttönä, että miehet katsovat naisen rintoja, mikä on aivan luonnollinen asia. Ensin aikuinen mies katsoo naista kasvoihin ja sitten siitä alaspäin rintoihin, vyötärölle ja lantiolle ja sitten vielä sääriin, jos sattuu olemaan hame päällä. Nyt olen aikuinen nainen ja minua saa kyllä katsoa, kunhan ei tulla kourimaan. Isotkin rinnat voivat olla kiinteät ja kauniit ja aivan ihanat, niin kuin minun rinnat ovat, vaikka nyt itse satun näin sanomaankin.
M
Isot rinnat eivät tee kenestäkään naisesta muita tyhmempää tai miehiin menevämpää, mitään huoraa, vaikka jotkut ihmiset haukkuvatkin joskus isorintaista naista vaikka miksi...
Kyllä aikuiset miehet pitävät yleensä uhkeista naisista, jotka ovat muuten hoikkia eli siis kurvikkaista ja muodokkaista naisista. Sitäpaitsi eikö ole hyvä, jos jollakin miehellä on uhkea ja seksikäs vaimo, niin sitten ei tarvitse sellaista rakastajatarta. Jokainen mies saa pitää sellaista niasesta, kuin itse oikeasti pitää.
Meitä naisia voi arvostella ja haukkua ja kehua ihan mielen määrin meidän ulkonäkömme perusteella, siis meidän kasvojamme ja vartaloamme, muutteivat naiset saisi arvostella miehiä.
| |
| | |
17.07.12, 20:37
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen, ikää 49 v. Hyvin harvoilla naisilla on liian isot rinnat eli sellaiset, jotka jotenkin haittaisivat elämää tai ei saisi sopivan kokoisia vaatteita. Minä itse olen isorintainen nainen, mutten liian, vaan sopiva.
M
Kyllä aikuiset miehet pitävät yleensä uhkeista naisista, jotka ovat muuten hoikkia eli siis kurvikkaista ja muodokkaista naisista. Sitäpaitsi eikö ole hyvä, jos jollakin miehellä on uhkea ja seksikäs vaimo, niin sitten ei tarvitse sellaista rakastajatarta. Jokainen mies saa pitää sellaista niasesta, kuin itse oikeasti pitää.
Meitä naisia voi arvostella ja haukkua ja kehua ihan mielen määrin meidän ulkonäkömme perusteella, siis meidän kasvojamme ja vartaloamme, muutteivat naiset saisi arvostella miehiä. | Minulla on kuppikoko 70G. Hartioihin koskee. Tunnen itseni typeräksi rintojen koon takia. Minulla ei ole yhtään kauniisti istuvaa puseroa. Jos ostan paitapuseron, joka mahtuu rintojen kohdalta kiinni, se on karmea teltta muuten. Rintani olivat ihan ok kokoiset noin 30 vuotiaaksi asti 70c. Sitten ne alkoivat kasvaa. Tuntuu, etten voi harrastaa liikuntaa, rinnat on tiellä. Tunnen itseni kömpelöksi. Olen kuitenkin kurvikas, minulla on selkeä vyötärö, olen tiimalasin muotoinen, eli keholtani ns "ihanne" kuitenkaan minulla itselläni ei ole hyvä olla. Tuntuu, että jos olisin muutenkin suurikokoinen , asia ei vaivaisi. Tai en tiedä?
| |
| | |
17.07.12, 20:40
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=Nainen, ikää 49 v.;11261294]Hyvin harvoilla naisilla on liian isot rinnat eli sellaiset, jotka jotenkin haittaisivat elämää tai ei saisi sopivan kokoisia vaatteita. Minä itse olen isorintainen nainen, mutten liian, vaan sopiva.
jotkut naiset haluavat parantaa omaa ulkonäköään esim. silikonihuulilla tai silikonirinnoilla ja tässä jutussa oli, että yleisin rintojen koko, minkä naiset toivoivat itselleen oli kuppikoko C 95 eli juuri minun omien luomurintojeni koko..."
Eihän nuo ole isot. Kuppikoko vastaa kokoa A65 tai B 75...
| |
| | |
18.07.12, 01:41
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen kolmekymppinen nainen ja rinnat kokoa 70H ja olen todellakin niin kyllästynyt niihin ongelmiin mitä nämä aiheuttaa. Päällimmäisenä tulee mieleen tällä hetkellä menossa oleva hyvien rintaliivien metsästys. Tai pitäisikö sanoa että oikeastaanhan olen etsinyt jo vuosia kunnon liivejä, välillä löytänytkin sellaiset "sinneppäin mukiinmenevät".
Olen löytänyt netistä minun kokoa ja joskus liiviliikkeistäkin, ongelmaksi muodostuu kyllä aina se hinta. Ja sekin ärsyttää kun olen aina luullut että sitten kun on rahaa ja aikaa niin menen alan liikkeeseen ja saan kunnon opastukset koossa ja mallissa ja tulee varmasti hyvät ja tukevat liivit. No, kuinkas kävikään, kävin liikkeessä ja sain henk. koht. opastusta ja sovitin useita liivejä ja lopulta löysinkin sopivat, tai siis niin luulin ja lähdin tyytyväisenä kotiin, ihanaa, kerrankin mullakin sopivat liivit.
Kun aloin pitää liivejä, huomasin melkein heti että ympärys on liian löysä, nousee koko ajan ylös selästä ja muutenkin jouduin koko ajan korjailemaan liivien asentoa, että se siitä, nekin liivit makaavat melkein käyttämättömänä kaapissa ja niin hintavat kun olivat. Kyllä ärsyttää! En edes tajua miten se myyjä opasti mulle niin väärin vai missä oli vika. Myyjä kuitenkin tuli koppiinkin katsomaan liivien sopivuutta ja mittaili esim. selästä ympäryksen sopivuutta, ehkä oli minussakin vikaa kun ajattelin että olen kerrankin asiantuntijan käsissä, kyllä hän tietää.
No nyt olen löytänyt hyvän suomalaisen liivikaupan netistä isommille rinnoille, ehdin jo yhdet palauttaa ja seuraavia tässä ootellaan kotiin kokeiltaviksi, toivottavasti nyt on sopivat. olen kyllä nyt mitannut tarkkaan itseni ja varsinkin tuon ympärysmitan ottanut napakasti.
Tulipas vain taas "saarnattua" tästä aiheesta, lisääkin kyllä riittäisi. Esim. lenkkeilläkkin haluaisin tosi paljon ja tuntuu että tarpeeksi tukevia liivejä tässä koossa on vaikea löytää, puhumattakaan noista muista vaateongelmista, minua itseä on lähinnä ärsyttänyt eniten näin kesäisin se että näillä rinnoilla ei todellakaan voi pitää niitä ihania kesätoppeja ja bikineitä, varsinkin hellekeleillä se nostaa ärsytyskynnystä paljon. Kun miettii edes tavallisia naisten t-paitoja, kuinka hyvältä nekin voisivat näyttää päällä kun rinnat olisivat edes normaalikokoa.
Ja eipä kyllä paljon houkuttele riisua liivejä miehen edessä, olen sinkku ja tuntuu todella epämiellyttävältä ajatukselta että jos joskus aloitan uuden suhteen ja ollaan tilanteessa että vaatteet vähenee.. niin pitäis sitten paljastaa nämä lehmän utareet, hoh hoijaa!
Ja kyllä, myönnän sen hyvin auliisti, olen tosi kateellinen pienirintaisille! Jos joskus menen pienennys leikkaukseen niin toivon kyllä että rinnat ovat sen jälkeen enintään B-kuppikokoa.
| |
| | |
20.08.12, 01:50
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itellä koko 65FF, sopivassa kohtaa kuukautta jopa 65G. Freyan rintaliivien mitoituksessa siis, en muista onko eu vai uk mitta. Mutta enivei, itellä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa löytää vaatteita. Toki sitä aina välillä vastaan tulee joku vaate, joka ei kertakaikkiaan istu, mutta mikä pakko sellaista sitten olisi ostaa. Olen hyväksynyt, että kauluspaitoja en helpolla löydä, mutta en niistä muutenkaan kovin paljon tykkää. Samoin napitettavat neuletakit, joissa napitus menee rintojen yli ei käy, so? En koe sitä ongelmana. Ja sitten sellaiset paidat joissa kulkee edessä joku nauha, jonka on takoitus mennä rintojen alta. Jos sovituskopissa huomaan, että minulla se kulkee rinnan päällä, enkä kiskomallakaan saa sitä asettumaan, niin sitten en vaan osta. Muuten kokoni on xs-s ja siihen pukeudun, koska en halua pelkästään isojen tissien takia ostaa telttoja, jotka saavat minut näyttämään muutenkin isolta.
Ainoa, mikä itseä harmittaa on se, että on vaikea löytää toppia, joka ei menisi niin alas, että rintojen väli näkyy. Tykkään paidoista, jotka ei ihan kurkkuun asti kauluksesta yletä, mutta monesti ne on sitten niin avonaisia, että toppi alla on pakollinen ja sitten jos se ei ole riittävän ylös tuleva, niin hermot menee. Kun en halua tyrkyttää tissejäni vastaantuleville (vaikka sellaistakin tulee nähtyä). Onneksi on olemassa toppeja, joissa on säädettävät olkaimet ja pystyyhän niitä itsekin lyhentämään, jos jaksaa vaivaa nähdä. Rintaliivit tilaan netistä tai ostan sokoksesta. Maksaahan nuo reilusti, mutta ei niitä ihan joka päivä tarvi ostaa. Ja juoksemisesta en ole edes haaveillut, koska en kestä kun tissit pomppii joka askeleella.
Miksi ihmeessä pitäisi tehdä tai haluta väen vängällä jotain, mikä ei itselle sovi? Toisilla naisilla on esim. isot pohkeet, eikä sopivia saapikkaita löydy yms. Sellaista se elämä on, epätäydellistä..
| |
| | |
21.08.12, 12:50
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja isot on Itellä koko 65FF, sopivassa kohtaa kuukautta jopa 65G. Freyan rintaliivien mitoituksessa siis, en muista onko eu vai uk mitta. Mutta enivei, itellä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa löytää vaatteita. Toki sitä aina välillä vastaan tulee joku vaate, joka ei kertakaikkiaan istu, mutta mikä pakko sellaista sitten olisi ostaa. Olen hyväksynyt, että kauluspaitoja en helpolla löydä, mutta en niistä muutenkaan kovin paljon tykkää. Samoin napitettavat neuletakit, joissa napitus menee rintojen yli ei käy, so? En koe sitä ongelmana. Ja sitten sellaiset paidat joissa kulkee edessä joku nauha, jonka on takoitus mennä rintojen alta. Jos sovituskopissa huomaan, että minulla se kulkee rinnan päällä, enkä kiskomallakaan saa sitä asettumaan, niin sitten en vaan osta. Muuten kokoni on xs-s ja siihen pukeudun, koska en halua pelkästään isojen tissien takia ostaa telttoja, jotka saavat minut näyttämään muutenkin isolta.
Ainoa, mikä itseä harmittaa on se, että on vaikea löytää toppia, joka ei menisi niin alas, että rintojen väli näkyy. Tykkään paidoista, jotka ei ihan kurkkuun asti kauluksesta yletä, mutta monesti ne on sitten niin avonaisia, että toppi alla on pakollinen ja sitten jos se ei ole riittävän ylös tuleva, niin hermot menee. Kun en halua tyrkyttää tissejäni vastaantuleville (vaikka sellaistakin tulee nähtyä). Onneksi on olemassa toppeja, joissa on säädettävät olkaimet ja pystyyhän niitä itsekin lyhentämään, jos jaksaa vaivaa nähdä. Rintaliivit tilaan netistä tai ostan sokoksesta. Maksaahan nuo reilusti, mutta ei niitä ihan joka päivä tarvi ostaa. Ja juoksemisesta en ole edes haaveillut, koska en kestä kun tissit pomppii joka askeleella.
Miksi ihmeessä pitäisi tehdä tai haluta väen vängällä jotain, mikä ei itselle sovi? Toisilla naisilla on esim. isot pohkeet, eikä sopivia saapikkaita löydy yms. Sellaista se elämä on, epätäydellistä.. | Vau mitkä tissit !
| |
| | | | |