Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.06.05, 01:52   #1 (linkki)
minne ostoksille
(Vierailija)

LV:n hinnat eri maissa

Onko Louis Vuittonin hinnat samat kaikissa euromaissa? Siis Ranska, Italia, Saksa? Entä onko Sveitsissä mahdollisesti kalliimpaa?
  Vastaa viestiin

07.06.05, 15:02   #2 (linkki)
ss
(Vierailija)

Re: LV:n hinnat eri maissa

Pitäisi olla jotakuinkin samat ympäri maailmaa pienellä poikkeuksella eli että Ranskassa ""kotimaassa"" HIEMAN edullisempaa.
  Vastaa viestiin
07.06.05, 15:33   #3 (linkki)
Cherié
(Vierailija)

Re: LV:n hinnat eri maissa

Ystäväni on töissä Pariisin Vuittonilla ja hän vahvisti että hinnat ovat ihan samat KAIKKIALLA PAITSI Japanissa ja Koreassa, jossa 20-30% kalliimmat. Siksi japsit & korealaiset käyvät Euroopassa hakemassa niitä ja koska siellä on pidemmät jonotuslistat niin saavat varmemmin haluamansa laukut Euroopasta.
  Vastaa viestiin
10.01.12, 12:17   #4 (linkki)
ei ole samat
(Vierailija)

hinnat

Jenkeissä ja Britanniassa on kyllä Vuittonit reilusti kalliimpia, kuin mannereuroopassa!
  Vastaa viestiin
10.01.12, 12:39   #5 (linkki)
Myyjäkaveri kertoi
(Vierailija)

Ranskassa ne ovat halvimmat koska päälle ei tule rahteja. Siellä on tosin turisteille ostorajoituksia eli liikkeet tarkistavat passin ostotilanteessa, ja merkitsevät ostot rekisteriinsä. Oliko nyt niin että 2-3 tuotetta per henkilö oli rajoitus.

Itävallassa ja Saksassa noin 10-20 eur halvempia per laukku kuin täällä.
Sveitsi on kallis maa, vaikka saisikin verottomana. Eli itse en ostaisi sieltä. Lisäksi sieltä on tuliaisrajoitus EU-maihin joten kannattaa olla tarkkana. En muista montako sataa euroa se on.

Kruunumaissa kuten Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa laukut ovat vähän kalliimpia suhteessa, kuin euromaissa. Eli ne lasketaan kai korkeimman kruununkurssin mukaan vuodessa tai puolivuosittain, joten jos kruunut laskevat niin sitä ei helposti huomioida.

Briteissä hinnat ovat sidottu puntaan, ja tarkistetaan kai useammin kuin em. kruunumaissa. Eli silloin sieltä sai halvalla laukkuja kun euro ja punta olivat lähestulkoon saman arvoiset, muutama vuosi sitten. Nyt tilanne kai palautunut ennalleen pikkuhiljaa.

Jenkeissä hinnat ovat hieman kalliimmat kuin Euroopassa, kalleimmat kuitenkin Lähi- ja Kaukoidässä, sekä Australiassa.
Kiinassa, Koreassa, Malesiassa, Singaporessa, Japanissa ja Filippiineillä n.15-25% kalliimmat kuin esim. Suomessa.
  Vastaa viestiin
10.01.12, 12:45   #6 (linkki)
LV vs. Chanel
(Vierailija)

Siis miten jotkut jaksavat ihmetellä Vuittonin hintoja ja muutaman euron erotuksia.
Ne kun ovat kuitenkin aika halpoja laukkuja.

Ihmetelkää vaikka mieluummin Chanelin hintoja ja sitä miten hitosti ne ovat nousseet muutaman vuoden sisällä. Ystävä osti Chanelin medium flap-laukun 1100 eurolla 4-5 vuotta sitten ja nyt sama laukku maksaa 2100 euroa eli melkein puolet enemmän.
  Vastaa viestiin
10.01.12, 13:00   #7 (linkki)
werw
(Vierailija)

Ei minulta ainakaan passia kysytty ja kirjattu mitään rajoituksia rekisteriin kuin ostin ranskasta 2 tuotetta samaan aikaan.

Ei melkein 200e ero ole minusta 1000e laukussa mikään muutaman euron erotus. Vertasin juuri ostamieni laukkujen hintoja, mitä ne olisivat maksaneet esim jenkeissä tai iso-britanniassa.

Ostakaa vaan ökykalliita chaneleita jos vuitton on liian halpaa. Joidenkin ostamieni LV laukkujen hinnat on noussut 7vuodessa 150-200e ja erään laukun hinta puolessatoista vuodessa 200euroa.
  Vastaa viestiin
10.01.12, 21:37   #8 (linkki)
Pariisista
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja werw Näytä viesti
Ei minulta ainakaan passia kysytty ja kirjattu mitään rajoituksia rekisteriin kuin ostin ranskasta 2 tuotetta samaan aikaan.
Minulta kysyttiin passia, ostin Pariisin CEn lippulaivaliikkeestä pienen lompakon, ison lompakon, lentolaukun, iltalaukun, 3 rannekorua ja kolme huivia eli loppusaldo oli jotain 6000 euron luokkaa. Ilmeisesti katsoivat että olen EU-maasta kotoisin joten eivät ihmetelleet sen kummemmin.

Olen kuullut että aasialaiset joutuvat ostaa rajoitetusti, syynä se että tulevat ostamaan niitä muuten 20% halvemmalla Ranskasta koko suvulle, ja että aasialaiset ovat harrastaneet jonkin muotoista rahanpesua luksustuotteilla Euroopassa. Siksi ovat sitten varovaisia.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 17:39   #9 (linkki)
Aina Ilona
(Vierailija)

kaikki on suhteellista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LV vs. Chanel Näytä viesti
Siis miten jotkut jaksavat ihmetellä Vuittonin hintoja ja muutaman euron erotuksia.
Ne kun ovat kuitenkin aika halpoja laukkuja.

Ihmetelkää vaikka mieluummin Chanelin hintoja ja sitä miten hitosti ne ovat nousseet muutaman vuoden sisällä. Ystävä osti Chanelin medium flap-laukun 1100 eurolla 4-5 vuotta sitten ja nyt sama laukku maksaa 2100 euroa eli melkein puolet enemmän.

No, ei ne Vuittonit nyt ihan mitään halpojakaan ole. En itse ainakaan raaski ostaa (enkä edes tykkää niistä, koska en halua tulla "leimatuksi"), enkä ole "Siwan kassalla" töissä, että rahasta se ei ole kiinni. Ja jos on varaa johonkin Vuittoniin ylipäänsä, niin ei kai se nyt ole sitten muutamasta kympistä tai muutamasta eurosta kiinni, eihän? Vai laitatteko sitten viimeiset rahanne johonkin laukkuun?? Eikä tulisi mieleenikään ostaa jotain yli tonnin Chanelia, ei ikinä, minä laitan kaikki ylimääräiset rahani esim. matkustamiseen ja ylipäänsä elämyksiin ja kokemuksiin.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 14:09   #10 (linkki)
janica
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina Ilona Näytä viesti
No, ei ne Vuittonit nyt ihan mitään halpojakaan ole. En itse ainakaan raaski ostaa (enkä edes tykkää niistä, koska en halua tulla "leimatuksi"), enkä ole "Siwan kassalla" töissä, että rahasta se ei ole kiinni. Ja jos on varaa johonkin Vuittoniin ylipäänsä, niin ei kai se nyt ole sitten muutamasta kympistä tai muutamasta eurosta kiinni, eihän? Vai laitatteko sitten viimeiset rahanne johonkin laukkuun?? Eikä tulisi mieleenikään ostaa jotain yli tonnin Chanelia, ei ikinä, minä laitan kaikki ylimääräiset rahani esim. matkustamiseen ja ylipäänsä elämyksiin ja kokemuksiin.

Minä en laita enää elämyksiin ja matkailuun juurikaan rahaa, koska miellyin taas pitkästä aikaa vuittoneihin ja haluan kasvattaa kokoelmaani. Saan suurimopia elämyksiä siitä että ostan näitä laukkuja yli oman tarpeen. Ja kyllähän ne sitten onneksi kestävät aikaa.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 14:10   #11 (linkki)
janica
(Vierailija)

Siis saan suurimpia elämyksiä ostamalla laukkuja.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 18:31   #12 (linkki)
Kuulostaa reppanalta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janica Näytä viesti
Siis saan suurimpia elämyksiä ostamalla laukkuja.
Kuulostaa vähän säälittävältä, oikeasti... siis käyt mieluummin pakkomielteisesti ostamassa Espan liikkeestä kanvaspintaisia merkkilaukkuja sen sijaan että nauttisit matkailusta, kulttuureista, upeista ruoka &juomaelämyksistä... ja shoppailusta kuten esim. vaikka sellaisista laukuista vaihteeksi joita ei takapajula-Suomesta saa ja joita ei tule ihan kaikilla vastaan???

t: Tanja
  Vastaa viestiin
16.01.12, 21:53   #13 (linkki)
janica
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulostaa reppanalta Näytä viesti
Kuulostaa vähän säälittävältä, oikeasti... siis käyt mieluummin pakkomielteisesti ostamassa Espan liikkeestä kanvaspintaisia merkkilaukkuja sen sijaan että nauttisit matkailusta, kulttuureista, upeista ruoka &juomaelämyksistä... ja shoppailusta kuten esim. vaikka sellaisista laukuista vaihteeksi joita ei takapajula-Suomesta saa ja joita ei tule ihan kaikilla vastaan???

t: Tanja

Lisääkö se jotenkin tuotteen arvoa, ettei sit saa suomesta? Luulin, että ihmiset harrasti tätä ulkomailta kaman kantamista 10v sitten, kun suomesta ei oikeasti viel saanut monia huippumerkkejä ja se oli "uutta ja jännää". Nykyään saa lähes kaikkea ja jos ei saa niin netistä voi tilata. Minulle on elämyksellistä ostaa sellaisia tuotteita mistä pidän, riippumatta siitä joudunko raahaamaan ne ulkomailta asti. Olen nauttinut elämässäni niin paljon, että nyt aion keskittyä vain ja ainoastaan keräämään laukkuja, kunnes kokoelmani on täydellinen. Parhaat elämykset saan matkailustakin vasta kun tiedän, että kotona löytyy mahtava kokoelma ja saan työnnättää hotellissa kärryllä saman sarjan matkalaukkusettiä!
  Vastaa viestiin
16.01.12, 22:24   #14 (linkki)
Sopulit liikkeellä?
(Vierailija)

Minusta tuntuu taas päinvastaiselta, eli porukka juoksee sopuleina siellä Vuittonilla ja kahmii kasseja kaapit täyteen vaan sen takia kun niitä saa nyt Suomesta ja koska muillakin on ja pitää saada samat laukkumallit kuin mitä muillakin on, niin ei tarvitse olla liian erikoinen tai erottua jonkun toisen paremman ja muualla maailmalla IN olevien trendikkäämpien tai parempien merkkien laukkujen kera.
Ihan kuin jossain 80-luvun Neuvostoliitossa jossa pitää jonottaa jotain siksi koska muutkin jonottaa, ja sitten niitä tavaroita pidetään kotona hyllyssä ja palvotaan niitä ja hyvä jos uskalletaan käyttää :-D

Huvittavaa sekin että muihin Pohjoismaihin avattiin Vuittonin putiikit paljon ennen Suomea, ja juuri Suomea ennen Romania sai LV-liikkeensä. Maa, josta tulee kerjäläisiä tänne pilvin pimein Vuittonin eteen kadulle kerjäämään. Ironista?
  Vastaa viestiin
17.01.12, 00:14   #15 (linkki)
römpsä
(Vierailija)

Mitä huvittavaa siinä on, että putiikkeja avataan sinne missä on ostovoimaa? Eikai se Vuittonkaan avaa putiikkeja hyväntekeväisyystarkoituksessa, vaan sitten kun se on kannattavaa liiketoiminnan kannalta..
  Vastaa viestiin
17.01.12, 12:45   #16 (linkki)
osaatko laskea?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LV vs. Chanel Näytä viesti
Ystävä osti Chanelin medium flap-laukun 1100 eurolla 4-5 vuotta sitten ja nyt sama laukku maksaa 2100 euroa eli melkein puolet enemmän.
Puolet enemmän:
1100 euroa maksanut laukku maksaisi "puolet enemmän" tasan 1650 euroa, mutta kun maksaa lähes kaksinkertaisesti on hinta 2200 euroa.
Jos 1100 euroa maksanut laukku maksaisi kaksi kertaa enemmän sen hinta olisi jo 3300 euroa.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 02:43   #17 (linkki)
Aina Ilona
(Vierailija)

provo?

Janicalle: Nyt varmaan kyllä provoat... Mulla on hyvännäköisiä laukkuja (ei hirveästi, koska en halua kerätä mitään, heitän sitten pois kun kyllästyn), mutta niistä yksikään ei ole ns. merkkilaukku. Olen ostellut niitä ulkomailta sieltä sun täältä. Kaikki ovat nahkaa ja laadukkaita, mutta hinta on aivan toinen kuin jossain Vuittonissa tai Chanelissa. Mulle riittää tollaset laukut. En edes halua, että joku tunnistaa laukun merkin. Näin vaatimaton minä olen:) En kerta kaikkiaan halua sijoittaa laukkuihin satasia saati tuhansia euroja. Kaikki ylimääräinen raha menee kyllä matkusteluun, jota rakastan yli kaiken. Kaikkea ei voi saada (en ainakaan minä), joten täytyy tehdä valintoja. Kuukauden päästä lähden esim. viikoksi Lontooseen, mutta en suinkaan shoppailemaan (no ehkä ihan vähän?), vaan katsomaan musikaaleja joka ikinen päivä ja muuten vain hengailemaan. On kivempi sitten vanhana muistella elettyä elämää, kuin että istuisin jonkun laukkukokoelman keskellä :)
  Vastaa viestiin
18.01.12, 02:56   #18 (linkki)
Aina Ilona
(Vierailija)

PS. En ole edes käynyt koko Hesan Vuittonin liikkeessä koskaan, vaikka asun täällä. Kerran olin Münchenissä, taisi olla Pradan liikkeessä, mutta mulle riitti, kun hintoja ei ollu missään esillä ja sitten nolona jouduin myyjältä koko ajan kyselemään hintaa. Tiedän, että hintoja ei pidetä esillä välttämättä luxuskaupoissa. Se ärsytti suunnattomasti ja se olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta luxuskaupassa. Sitten menin yhteen tavarataloon, jossa oli iso laukkuosasto, ja siellä sai mielinmäärin penkoa laukkuja:) Sieltä tuli sitten laukku ostettua.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 10:23   #19 (linkki)
Luggage
(Vierailija)

Mielestäni on ihan turhaa ylipäätään alkaa vertailla täysin eri aktiviteetteja, kuten matkustamista ja luksuslaukkujen ostamista. Molemmat toki nielevät kerralla paljon rahaa, mutta pidemmällä aikavälillä niin monet muutkin valinnat elämässä vievät rahaa enemmän tai vähemmän: asunnon sijainti, mahdollinen autoilu, juhliminen jne. Jotkut taas haluavat laittaa säästöön mukavan summan kuussa ja ovat hankkimatta mitään "ylimääräistä". Näitä valintoja taas kukaan ei voi tehdä toisen puolesta, sillä ne riippuvat ihan henkilön omista mieltymyksistä: joku käyttää kaiken palkasta jäävän rahan harrastukseen, joku toinen auton ylläpitoon, joku toinen taas laukkuihin.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 12:58   #20 (linkki)
eroaa
(Vierailija)

Laukkujen keräily on myös jollekkin harrastus.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 13:53   #21 (linkki)
Aina Ilona
(Vierailija)

Sorry vaan, mutta oikeasti en ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka kerää esim. laukkuja, mutta sitten ei ole enää oikein varaa muuhun elämään, vaan istutaan sitten kotona laukkukokoelman kanssa. Todella ihmettelen onko se sen arvoista. Asia on tietenkin ihan eri, jos henkilöllä on varaa ostella laukkuja ja tehdä kaikkea muutakin mitä huvittaa. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mutta jokainenhan elää tavallaan, joten se siitä... Meitä on näköjään joka junaan lähtijöitä, ja jotkut jäävät kokonaan asemalle.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 15:13   #22 (linkki)
musikaalipakkomielle?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina Ilona Näytä viesti
Sorry vaan, mutta oikeasti en ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka kerää esim. laukkuja, mutta sitten ei ole enää oikein varaa muuhun elämään, vaan istutaan sitten kotona laukkukokoelman kanssa. Todella ihmettelen onko se sen arvoista. Asia on tietenkin ihan eri, jos henkilöllä on varaa ostella laukkuja ja tehdä kaikkea muutakin mitä huvittaa. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mutta jokainenhan elää tavallaan, joten se siitä... Meitä on näköjään joka junaan lähtijöitä, ja jotkut jäävät kokonaan asemalle.

Ja mitä se on sinulta pois? Tuomitsetko postimerkkien, antiikin ja esim posliinimaljakoiden keräilijätkin? Niihinkin saa varmasti halutessaan pistettyä tuhansia ja sitten istutaan kotona jos ei ole muuhun rahaa. Jos sinun täytyy päästä joka vi*tun ilta katsomaan musikaalia lontoossa, sitä en minä ymmärrä, eikö ala hoilotus maistua jo puulta??? Kyllä minä ainakin lontoossa ollessani nautin kaikenlaisista elämyksistä, mutta niihin ei kuulunut louis vuitton laukut saati musikaalit kertaakaan!
  Vastaa viestiin
18.01.12, 16:39   #23 (linkki)
obsession?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eroaa Näytä viesti
tai vaihtoehtoisesti sairas pakkomielle, jos elämässä siis ei ole muuta jännää kuin kalliin tavaran omistaminen tai sellaisen ostaminen aina kun on paha mieli tai jos sillä palkitsee itsensä joka käänteessä. silloin kannattaa mieluummin mennä terapiaan.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 16:41   #24 (linkki)
Shee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eroaa Näytä viesti

Minä tavallaan "kerään" niitä käyttöesineinä, mutta en keskity siihen minään harrastuksena kuitenkaan koska mitä siitä oikeasti saa irti? Muuta kuin että on erilaisia laukkuja joissa kantaa kamansa, ja hieman erilaisia siltä varalta että kun menee erilaisiin tilahteisiin. Eli käytän niitä joita olen kerännyt, en kerää niitä pelkän keräämisen ilosta tai tee siitä mitään typerää harrastusta.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 17:20   #25 (linkki)
Luggage
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja obsession? Näytä viesti
tai vaihtoehtoisesti sairas pakkomielle, jos elämässä siis ei ole muuta jännää kuin kalliin tavaran omistaminen tai sellaisen ostaminen aina kun on paha mieli tai jos sillä palkitsee itsensä joka käänteessä. silloin kannattaa mieluummin mennä terapiaan.
Miten ihmeessä nämä laukkukeskustelut aina kirvoittavat näin vihaisia mielipiteitä? Ei se ole kenenkään muun asia, mistä kukin oman mielihyvänsä saa. En minäkään käy huutelemassa pitsinnyplääjille tai perhokalastajille heidän harrastuksistan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku