| |  | | |
02.07.05, 21:25
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Esbo-tyyli kesällä
Palstalla onkin jo ollut paljon keskustelua ns. Esbo-tyylistä, mutta mikä on tyyli kesällä ja miten Esbo kuluttaa kesänsä, minne matkustaa, mitkä ovat kesän muut ""must""-jutut ?
| |
| | |
02.07.05, 21:38
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Esbo-tyyli kesällä
Glorian perusteella aito Esbo-nainen syö alkukesästä parsaa ja loppukesästä häärää rapukekkereillä. Välillä vähän golffaa ja istuu parveekkeellaan juomassa jotain ihmespeciaalikahviaan croissantin kera.
| |
| | |
02.07.05, 21:44
|
#3 (linkki)
Miten joku haluaa ihannoida jotain noin tyhjäpäistä ja TYLSÄÄ?? Milloin Esbo-nainen käy töissä ja harrastaa jotain OIKEASTI mielenkiintoista jos elämä kuluu rapukekkereillä ja golfkentällä tai parvekkeella kahvia juoden? Millainen elämä on tällaisen naisen elämä? Ei elämisen arvoinen. En siis halua edes ulkoisesti muistuttaa jotain niin väritöntä harmaavarpusta joka elää vain miehensä ja muotilehtiensä kautta.
| |
| | |
02.07.05, 21:57
|
#4 (linkki)
""joka elää vain miehensä ja muotilehtiensä kautta"": espoolaiset naiset ovat akateemisesti koulutettuja ja hyvinansaitsevia, he jos jotkin eivät elä miestensä kautta. Oli aikamoinen väite. Muuten koko esbo-keskustelu on mauton, ihan tavallisia ihmisiä siellä asuu. | |
| | |
02.07.05, 22:02
|
#5 (linkki)
Luulin, että esbo on vain tyylin nimi, sitä voi sitten noudattaa vaikka asuisi Lehtisaaren puolella :).
Itse olen asunut 70-luvulla Espoossa. Se on siis rakas synnyinkuntani. Tämän kokemuksen perusteella kuvailisin esbo-tyyliä näin:
-Punaiset/keltaiset/ruskeat paksut sukkikset, voi vähän lököttää.
-Punainen/keltainen/ruskea Marimekon pallopaita.
-Punainen/keltainen/ruskea froteinen liivimekko.
-Punaiset/keltaiset/ruskeat hansupirre-toppahousut talvella.
| |
| | |
02.07.05, 22:32
|
#6 (linkki)
Tarkoitin nyt tätä muotilehtien luomaa kuvitteellista esbo-naista (ei sentään l..esbo) ja typerää esbo-tyyliä mitä jotkut kokoajan peräänkuuluttaaa täällä. Ihan naurettava koko juttu! Kai nyt sen tajuan että jopa espoossa asuu ihan oikeita ihmisiä joista kai useimmat käyvät myös työssä. He myös pukeutuvat hyvin eri tavalla, joten voitaisiinko tosiaan lopettaa nämä MAUTTOMAT pissisten esbotyyli-kyselyt?
| |
| | |
02.07.05, 22:41
|
#7 (linkki)
Olen aito Esbo ja kesällä pidän pitkästi yli vyötärön ulottuvia, säkkimäisiä, mutta kalliita farkkuja, neulepaitaa (mielellään vaalea liila, pinkki jne ja huivin kanssa) ja purjehdustakki ja kengät on kans must. Asusteena on uusinta mallia olevat lastenrattaat ja vähintään kaks kakaraa. Käyn Isossa Omenassa ruokaostoksilla ja katselen uusia värittömiä ja valjuja neuleita itselleni. Grillataan kerrostalon pihassa makkaraa ja katsellaan telkkarista ostostv.tä. Matkustamme joskus kesäisin sukulaisten mökille.
| |
| | |
03.07.05, 18:38
|
#8 (linkki)
Hmmm taitaa ironia olla ihan tuntematon huumorinlaji tällä palstalla..En tod. ihannoi mitään Gloria-lifestyleä, sehän on kaikinpuolin aivan naurettavan elitistinen lehti. En usko että oikeita Esbo-leidejä kovin paljon on edes olemassa, mutta kyllähän nyt huumorilla saa aina kommenttia heittää..
| |
| | |
03.07.05, 19:16
|
#9 (linkki)
Työkaverini on vähän päälle kolmevitonen Esbo-nainen, henkeen ja vereen. Jättekiva, joo *heh* Ei tee työpaikalla mitään tuottavaa, vaan kulkee ympäriinsä leukimassa johtajamiehensä ja kahden lapsensa saavutuksista, ihanasta talostaan, Hangon kesähuvilastaan, puutarhastaan ja perheen lomamatkoista. Minulla ei ole mitään sitä vastaan mutta jos tuntitolkulla päivässä joutuu kuuntelemaan niin ei niin jättekiva enää :(
Asuina:
- vaalean beiget, mustat tai valkoiset pellavahousut tai hameet
- Marimekon unikko-farkkutakit (beige ja punainen)
- Espritin oranssi, valkoinen ja beige perus t-paita joissa lukee rinnassa pienellä Esprit.
- valkoinen ja musta perus-Longchamp -laukku
- matalat tai ""puoli""korkeat Palmrothin pistokkaat, sandaalit ja kävelykengät
- Burberryn hihaton ruudullinen paitapusero
Eli kaikki tyylit ja merkit mitä Tapiolan tai Keskustan Stokkalta saa. | |
| | |
03.07.05, 19:17
|
#10 (linkki)
Mulla on 3 murkkua, yksi vekara sekä 2 korkeakoulututkintoa. Olen siis toistaiseksi tienesteissa. Olen ""early adapteri"", joten Stokka ei tyydytä ostoskäyttäytymistäni, luon itselleni muodin. Pukeudun sademetsän linnuilla ja alligaattoreilla kuvioituihin farkkuihin ja kenkiin joihin on maalattu Claude Monet tyylisiä maisemia. Juon teetä jonka alkuperän tiedän siispä kasvatan itse minttuni. Gloria lehteä käytän saunansytykkeinä kesäasunnollamme, jos satun sellaisia dyykkaamaan sopivasti Tapioloan asuntoyhtiömme roskiksesta.
| |
| | |
03.07.05, 19:46
|
#11 (linkki)
Tapiolan hienostorouvilla ei kakka haise taikka karvat kasva - on ne niin ihmeellisiä olentoja!
| |
| | |
03.07.05, 20:11
|
#12 (linkki)
Kuulostaa toi Esbo-tyyli todella tylsältä. Very unoriginal. Vähän jotain persoonallisuutta kehiin. Voi olla pitkäveteisempää kuin joku katalogi/tanttatyyli.
| |
| | |
03.07.05, 20:32
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | (ei otsikkoa)
kun ei ole mitaan muuta tapaa pukeutua ja elaa, niin pitaa ottaa esbo-tyyli. Niin, mutta onhan tallaista tyyli-luokintaa joka maassa, joka kulmassa,.....mutta tosi universal person ei mene sisalle mihinkaan kategoriaan, koska uskoo itseesna, miten elaa, asuu, syo, asustaa, kipaisee ulkomailla katsomassa mita kuuluu naapuriella ja saa jotain uusia aatteita nakemisistaan& kuulumisitaan ja jatkaa global-tyylian, hei naa on vahan niinku nurkkakeskusteluja esbo- tyyli, jatetaan ne corner-jutut nurkaksi, ei kukaan siella halua olla, etta....Mene nurkkaan ,kehittaja................
| |
| | |
03.07.05, 20:48
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: (ei otsikkoa)
sorry, mun pienet virheet.....from the bottom of my heart.
| |
| | |
03.07.05, 21:41
|
#15 (linkki)
nama kunnon alku keskustelut menevat vaaralle pojulle?
Tell me, WHY?
| |
| | |
03.07.05, 21:49
|
#16 (linkki)
niilla ei ole pohjaa. Mista's me aleteltaisiis?...
| |
| | |
03.07.05, 22:28
|
#17 (linkki)
Mä en edelleenkään ymmärrä, miksi espoolaisia pidetään jotenkin varakkaampina kuin esim helsinkiläisiä. Ainoa todella kallis alue Espoossa on Westend. Ja silti esim Kaivarin asunnot ovat paljon niitäkin kalliimpia. Lisäksi Espoossa on monen monta ns. huonoa aluetta, esimerkiksi Espoon keskusta tai Leppävaara. Mikä tekee Espoosta erityisen?
| |
| | |
03.07.05, 22:55
|
#18 (linkki)
Ei vain Westend vaan myös Tapiola, Haukilahti, Mankkaa, Iirislahti, Nuottaniemi....
Kaikissa tulotaso yli tuplasti maan keskiarvon...
| |
| | |
04.07.05, 00:29
|
#19 (linkki)
Esbonainen + Esbotyyli = Katkarapu
| |
| | |
04.07.05, 08:59
|
#20 (linkki)
Tiille:
No eihän nuo mainitsemasi alueet mitenkään huippukalliita alueita ole. Toki ovat koko maan (ja Espoon) mittakaavassa kalliita, mutta Helsingin kalliisiin alueisiin verrattuna nuo ovat vielä halpoja. Esimerkiksi Tapiolasta saa kerrostaloasuntoja varsin edullisesti. Siis sitä juuri ihmettelen, että Espoolaisista on tehty rikkaita, kun oikeasti kalliiit alueet ovat Helsingissä.
| |
| | |
04.07.05, 09:50
|
#21 (linkki)
Muistaakseni pääkaupunkiseudun kalleimmat asunnot sijaitsevat kyllä soukanniemessä. Suvisaaristo on myös oikeasti rikasta aluetta. Sitten tulee west end ja joku jeda...
Espoon ja helsingin rikkailla on se ero, että helsinkiläiset asuvat kalliissa kerrostaloasunnoissa kaupunkiympäristössä, kun taas espoossa asutaan kalliissa isoissa omakotitaloissa. Usein näistä esbotyylisistä naisista tulee mieleen, että merkki ja kilpailu naapurin naisten kanssa on vaatteissa paljon tärkeämpää kuin ulkonäkö. Niin ja tietty se, ettei erotu liikaa muista...
| |
| | |
04.07.05, 09:58
|
#22 (linkki)
...no huhhuh, keskustelu on taas joutunut sivuraiteille...kaukana tyylistä ym. mistä toivoin lukevani vastauksia...juu ja kyllä kysymys on kirjoitettu ihan ""leikkimielellä, pilke silmäkulmassa"" ja en todellakaan ole pissis, saati sitten wanna-be... mutta vastauksissahan tulee taas esille suomalaisten perisynti -kateus- täällähän ei kukaan saa menestyä tai ainakaan näyttää sitä ...
... ironialla höystettyjä vastauksia alkuperäisiin kysymyksiin, niitä on hauska lukea, kiitos ;-)
| |
| | |
04.07.05, 12:17
|
#23 (linkki)
Heh, heh, mistähän tämä käsitys esbo-tyylistä on oikein saanut alkunsa. Espoossa ns. hyvällä asuinalueella asuvana sekä säännöllisesti Tapiolan Stockmannilla ostoksilla käyvänä ei ole osunut näitä ""esbolaisia"" silmään, vai olenkohan jo heihin niin tottunut.
Itsellä on tällä hetkellä päällä Hilfingerin pusero &Columbian housut (juu, Stockmannilta ostetut) sekä skeittikengät (outo ostos vanhalle daamille, mutta ne ovat hyvät autoa ajettaessa).
| |
| | |
04.07.05, 17:36
|
#24 (linkki)
esboolainen ei käytä joukkoliikennettä, omalla autolla on päästävä joka paikkaan!
| |
| | |
04.07.05, 19:03
|
#25 (linkki)
Itse en ole mitenkään esbotyylinen nainen, mutta se että sinusta parsan syöminen tai rapukekkerit ovat tylsiä ei tarkoita, että niitä harrastavilla ei olisi elämää. Itse pidän sekä parsasta että rapukesteistä (ravut on mielettömän hyviä...ja snapsit tietty myös ;-) ), mutta katson silti että minulla on elämä.
Ja joidenkin ihmisten mielestä golf on oikeasti kivaa (ei minun) ja radikaaleimmat pitävät sitä jopa urheiluna.
Elämä on eri ihmisille eri asioita ja toisen mielenkiintoinen elämä on toiselle tylsyyden huipentuma. Elämä on!
| |
| | | | |