Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
02.09.05, 09:18   #1 (linkki)
Maarit
(Vierailija)

Korkolaput

Piikkikoroissa on näköjään erilaisia koron korkolappuja. Mielestäni muoviset, joita uusissa kengissä on yleensä, eivät kestä kovinkaan kauan. Olen korjauttanut suutarilla useita kenkiä. Suutari on suositellut kumisia. Ne ovat kestäneet huomattavasti paremmin.

Löysin kirpparilta mustat siistit perusavokkaat. Koko oli juuri passeli. Hintaakin 3 euroa. Mutta ne korot, jotain metallia. Siis korkolaput. Hieman kuluneet, ei paljon. Onko arvon elleillä kokemuksia metallikoroista. Kestääkö hyvin, onko liukkaat?
  Vastaa viestiin
02.09.05, 09:21   #2 (linkki)
Zix
(Vierailija)

Re: Korkolaput

Metalliset korkolaput on kaikkein kestävimmät, tosin arvokkaasti eteneminen hankaloituu, kun korot kuluvat, niistä tulee ihan pyöreät. Myöskään parketit eivät tykkää. Sanoisin, että käytä niin kauan kuin kestävät, ja vaihdata sitten kumiset. Eivät ole liukkaat.
  Vastaa viestiin
02.09.05, 09:23   #3 (linkki)
Korkolaput
(Vierailija)

Metalliset korkolaput on kaikista kestävimmät ja kalleimmat. Miinusta siitä, että ne kopisee eniten ja pehmeillä pinnoille esim. parketille niistä jää pahiten jälkiä. Piikkikorkokenkiin ehdottomat!
  Vastaa viestiin
02.09.05, 09:24   #4 (linkki)
ananas
(Vierailija)

Kiiltäviksi hiotuilla kivi- ja marmorilattioilla ovat aika liukkaat, mutta piikkikorko vaatii metallisen korkolapun talvella, kun kadut on kuorrutettu sepelillä. Viime talven kokemuksella kunnon kumiset korkolaput olivat 500m kävelyn jälkeen muussina, ja metalliset kestivät jokapäiväistä käyttöä kuukauden tai kaksi.
  Vastaa viestiin
02.09.05, 10:05   #5 (linkki)
elli
(Vierailija)

Kestävät, mutta asfaltilla kopisevat häiritsevästi. Itse pyydän suutarilta kovakumiset kantikset.
  Vastaa viestiin
02.09.05, 13:23   #6 (linkki)
metalliset
(Vierailija)

Mun piikkikorkoisia saappaita sai viedä suutarille 1-2 viikon välein. kuten tuolla jo aikasemmin joku mainitsi - kuminen ei kestä juuri mitään. Seuraavaksi tulevat metalliset, kopiskoon - halvemmaksi ne tulee pidemmän päälle ja saa niitä kenkiäkin saa käyttää, kun ei ole suutarilla kokoajan!
  Vastaa viestiin
04.09.05, 00:43   #7 (linkki)
HH
(Vierailija)

Metalliset ainakin kestää. Piikkareihin must!
  Vastaa viestiin
04.09.05, 10:11   #8 (linkki)
Maarit
(Vierailija)

Mielestäni korkojen kopina on häiritsevää. Kerran keskustelin jossain juhlissa noin viisikymppisen naisen kanssa korkojen kopinasta. Hän oli sitä mieltä, että siihen tottuu ja miehet pitävät siitä. Onkohan todellakin näin, että miehet pitävät kopinaa naisellisena?
  Vastaa viestiin
04.09.05, 10:38   #9 (linkki)
kops
(Vierailija)

Mulle on ainakin kerran yksi mies töissä sanonut että hän ei kuule puhelimessa mitään kun kolistelen siitä ohi. Työrauhan säilyttämiseksi vaihdoin kumiset kantalaput pariin kenkiin =)
  Vastaa viestiin
04.09.05, 11:25   #10 (linkki)
Mies
(Vierailija)

Käsitykseni mukaan suurin osa miehistä pitää metallikorkojen ääntä naisellisena. Nuo ihanasti napsuvat korot suorastaa kutsuvat kääntämään päätä ääntä kohti ja yleensä äänen lähteestä löytyvät sirot naiselliset piikkarit. Ainakin itse toivon että metallisia korkoja kuulisi ja näkisi useamminkin. Jos metalliset korkolaput ovat kengissä kestävimmät niin älkää toki äänen vuoksi jättäkö niitä laitamatta. Olisi kiva kuulla kokemuksia metallikorkojen käyttäjiltä, onko korkojenne ääntä kehuttu/paheksittu ja liittyykö korkojen käyttöön muita ongelmia kuten nuo lattioihin helposti jäävät jäljet. Mukavaa alkavaa saapasteluaikaa kaikille Elleille !
  Vastaa viestiin

07.10.05, 15:20   #11 (linkki)
Kopisija
(Vierailija)

Itsellä on uudet aika halpikset nahkanilkkurit. En tykkää tuosta korkolapun liian kovasta materiaalista. Kengät ovat siis halpikset, n.70€. Pystyyköhän tällaisiin halpiksiin vaihdattamaan korkolaput vai menisikö siinä koko korko pilalle?

Joissain tilanteissa havaitsen selvästi, että kopina häiritsee ympärillä olevia ihmisiä. So, kunhan itse tykkään kengistäni, mutta joskus kuitenkin pitää ottaa niitä lähimmäisiäkin huomioon ja kopina ei joka paikkaan sovi.

Toisaalta vielä kopinaakin ärsyttävämmät ovat liian pehmeästä natisevasta materiaalista olevat pohjat! Itsellä yhdet kiilapohjaiset kävelykengät natisevat hirveästi meidän työpaikan lattiamateriaalilla.

Töissä kopina ei niinkään haittaa, mutta joissain muissa tilanteissa haluaisin kengät joista kuuluisi vain pienen pieni kopina. Ehkäpä ne korkolaput näihin saisin vaihdatetuksi.

Halpislaisuudestaan huolimatta olen todella tykästynyt näihin kenkiini. Nahka on hyvänlaatuista ja samoin kanta hyvän mallinen.
  Vastaa viestiin
07.10.05, 15:51   #12 (linkki)
Skylla
(Vierailija)

Minä olen vaihdattanut vieläkin halvempiin kenkiini kumiset kantalaput, koska ne eivät ole liukkaat edes kivi- tai linoleumilattialla.
  Vastaa viestiin
08.10.05, 12:40   #13 (linkki)
Sirp
(Vierailija)

Saako jostain ostaa pelkkiä korkolappuja? Aika moniin piikkareihini sopii samanlaiset korkolaput ja mieheni osaa vaihtaa ne (yhdet korkolaput vaihtoi ja tuli erittäin hyvät), tulisi halvemmaksi, kun nyt joudun vaihtamaan lappuja aika usein ja ainakin täällä Turussa vaihto maksaa 10 euroa/kerta.
  Vastaa viestiin
08.10.05, 20:25   #14 (linkki)
Suitsuke
(Vierailija)

Ei mun mielestä 70 euroa nilkkureista ole halpis, vaan keskihintainen. Kyllä minun mielestäni melkein kaikkiin kenkiin pystyy vaihdattamaan korkolaput.
  Vastaa viestiin
02.03.10, 23:40   #15 (linkki)
Mies
(Vierailija)

Saako jostain pelkkiä korkolappuja?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirp Näytä viesti
Saako jostain ostaa pelkkiä korkolappuja? Aika moniin piikkareihini sopii samanlaiset korkolaput ja mieheni osaa vaihtaa ne (yhdet korkolaput vaihtoi ja tuli erittäin hyvät), tulisi halvemmaksi, kun nyt joudun vaihtamaan lappuja aika usein ja ainakin täällä Turussa vaihto maksaa 10 euroa/kerta.

Samaa mietin itsekin. Vaimollani olisi kanssa useita pareja uusia kenkiä, joihin pitäisi vaihtaa kestävämmät korkolaput. Kun vain tietäisi, mistä niitä saisi ostettua irtotavarana.. Voisiko esim. jostain netissä tilata? Jostakinhan ne suutaritkin ne hommaa, mikäli eivät itse sorvaa (jos metallinen). Vaihtaisin ne itse, ei viitsisi kymmentä euroa per pari maksaa!
  Vastaa viestiin
03.03.10, 05:49   #16 (linkki)
Gorgo
(Vierailija)

Suutariliikkeistä kyselkää, heillä todennäköisesti laaja valikoima. Olen tilannut suutariliikkeestä piikkarikorkolappuja, ja vaihtanut kuluneet uusiin. Laput on sellaista booritappimallia.
Pihtien kanssa vedetään vanha pois, ja uusi tilalle.
  Vastaa viestiin