Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.12.05, 19:34   #1 (linkki)
?
(Vierailija)

Nahkahame

Hei ellit,

ihan ekaksi mainittakoon, et kysymykseni ei ole provo. Mulla on n. puolireiteen ulottuva musta nahkahame, ja mietiskelen sen kanssa sopivia asusteita. Olisko matalat (siis korottomat) mustat nahkasaappaat ok? Ja mustat paksut sukkikset? En haluaisi vaikuttaa ""halvalta"", ja hame on kaunista nahkaa ja muutenkin ""siisti""... Vai onko nahkahameet auttamattomasti horahtavia..?
  Vastaa viestiin

05.12.05, 20:56   #2 (linkki)
Lilli
(Vierailija)

Re: Nahkahame

Näin H&M:llä eilen polveen saakka ulottuvan, hieman A-linjaisen mustan nahkahameen. Näyti henkarissa ainakin tosi hyvältä, ei ollenkaan ""horahtavalta"". Ostaisin heti jos olisi käyttöä... (Käytän tosi vähän hameita.)
  Vastaa viestiin
06.12.05, 23:29   #3 (linkki)
Eben
(Vierailija)

Kenkäsi kuulostavat ihan hyviltä nahkahameen seuraksi. Yläosaksi laittaisin simppelin neuleen, kauluspaidan tms. niin ei näytä arkenakaan ylipukeutuneelta.
  Vastaa viestiin
07.12.05, 01:23   #4 (linkki)
Marjaana
(Vierailija)

Minun silmääni ei ole huorahtava, jos ei ole liian lyhyt.

Sukkikset ja matalakantaiset saappaat kuulostavat hyviltä asusteilta. Eleettömät nilkkuritkin voisivat olla toimiva valinta.

Yläosaksi voisi sopia esim. poolo+kietaisuneulu/bolero tai paitapusero puettuna jakkumaisesti ja alle toppi/t-paita. Jos hameeseen on oma jakku, niin sehän tietysti sopii.
  Vastaa viestiin
07.12.05, 10:00   #5 (linkki)
Make
(Vierailija)

Miks helvetissä jos nainen pukeutuu hameeseen hänestä tehdään heti huora!Mikä on?Naiselle kuuluu hameet,on paljo kivempi katella naisia hameissa ku jossai ylitiukissa housuissa...
  Vastaa viestiin
07.12.05, 13:18   #6 (linkki)
nahka yes
(Vierailija)

Samaa mä ihmettelen Maken kanssa, miksi ihmeessä joudutaan miettimään onko nainen huora jos käyttää tietyn tyyppistä hametta? Inhottavaa ja huolestuttavaa!! :(
Mutta ei toki ap:n vika. Itselläni on musta hyvin LYHYT nahkahame, a-linjainen. Ja mielessä käy, että nyt (naiset ainakin) miettivät että tuo on joku halpa tyyppi kun hamettani käytän.. Tylsää sekin, että sitten yläosassa pitää olla kauluspaita tai villapusero, vaikka olisi iltatilaisuus tai mikä. Tahdon pitää ohutta juhlavaa paitaa enkä yläosassakaan mitään hiostavaa ankeaa retaletta vaikka se niin huuui-hame mulla onkin päälläni!
  Vastaa viestiin
07.12.05, 13:26   #7 (linkki)
Marjaana
(Vierailija)

Miten niin ""kuuluu"" hameet naiselle? Eiköhän tällä vuosituhannella saa pukeutua niin kuin mukavalle tuntuu ja normit sallii? Miksi pitäisi yrittää viehättää jonkun eltaantuneen äijän silmää?
  Vastaa viestiin
07.12.05, 15:40   #8 (linkki)
lähiökuningatar
(Vierailija)

Ei nahkahame tosissaankaan ole sinänsä horahtava! Minulla on vaikka minkälaisia nahkiksia, ja ne ovat aivan ihania, käyvät kesät talvet, arkeen ja pieneen juhlaankin. Käytän niitä vähän kaiken kanssa. Se on kyllä sanottava että nimenomaan mustan nahkiksen kanssa on ollut vähän ongelmia, se on jotenkin tuntunut liian vamppimaiselta arkena pidettäväksi. Vaikka minun mustani peittää hyvinkin polvet ja on A-linjainen. Joku pehmeän ruskea mokkahame tms. toimii sen sijaan hyvin ihan työvaatteena vaikka neuleen kanssa.
  Vastaa viestiin
07.12.05, 19:29   #9 (linkki)
Eben
(Vierailija)

Tietenkin iltamenossa, syömässä jne. voi olla juhlava paita. Kirjoitinkin, että neuleen kanssa käy hame hyvin arkivaatteeksikin.
  Vastaa viestiin
17.12.05, 19:25   #10 (linkki)
Mirja50
(Vierailija)

Näin tässä viikonloppuna lueskelin palstaa ja huomasin vanhoista viesteistä tämän nahkahameaiheen.

Itselläni on useita nahkahameita, joita käytän yleensä nappanahkaisia vähän paremmissa menoissa, teatterissa, kyläreissuilla yms. Mokkanahkaisia käytän arkena työssä tms. arkisemmissa tilanteissa.

Mielestäni nahkahameen käytössä tyyli on tärkeä. Nahkaa ei kannata korostaa liikaa. Jos laitat nahkahameen, niin yläosaksi jotain yksinkertaista ja vaatimatonta. Samoin kengät ovat tärkeä tyyliseikka. Itse olen tykästynyt yksinkertaisiin, peruskenkiin ilman mitään erikoisuuksia. Yleensä laitan mustat perusavokkaat. Näin talvella käytän polven alapuolelle ulottuvia mustia nahkasaappaita, joissa on klassinen piikkikorko, noin 8-9 senttiä. Eivät ole liian korkeat, on hyvä kävellä ja tanssia.

Mielenkiintoinen havaintoni on, että nahkahousuni koetaan enemmänkin ""huorahtaviksi"" kuin nahkahame. Näin ainakin tällaisen keski-ikäsen naisen (50-v) tapauksessa.

Oma tyyli on meillä jokaisella. Kun sen olen löytänyt, niin siinä ajattelin pysyä. Olkoon toiset naiset siitä erimieltä, niinkuin joskus ovat ja julkituovat. Toivon teille palstan lukijat, todennäköisesti olette paljon nuorempia, itseluottamusta omiin pukeutumisvalintoihinne.

Ai niin, jäi vielä sanomatta, että nahkahame on matkoilla tosi kätevä. Ei rypisty matkalaukussa.

Vastaa viestiin
23.12.07, 09:53   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirja50
Näin tässä viikonloppuna lueskelin palstaa ja huomasin vanhoista viesteistä tämän nahkahameaiheen.

Itselläni on useita nahkahameita, joita käytän yleensä nappanahkaisia vähän paremmissa menoissa, teatterissa, kyläreissuilla yms. Mokkanahkaisia käytän arkena työssä tms. arkisemmissa tilanteissa.

Mielestäni nahkahameen käytössä tyyli on tärkeä. Nahkaa ei kannata korostaa liikaa. Jos laitat nahkahameen, niin yläosaksi jotain yksinkertaista ja vaatimatonta. Samoin kengät ovat tärkeä tyyliseikka. Itse olen tykästynyt yksinkertaisiin, peruskenkiin ilman mitään erikoisuuksia. Yleensä laitan mustat perusavokkaat. Näin talvella käytän polven alapuolelle ulottuvia mustia nahkasaappaita, joissa on klassinen piikkikorko, noin 8-9 senttiä. Eivät ole liian korkeat, on hyvä kävellä ja tanssia.

Mielenkiintoinen havaintoni on, että nahkahousuni koetaan enemmänkin ""huorahtaviksi"" kuin nahkahame. Näin ainakin tällaisen keski-ikäsen naisen (50-v) tapauksessa.

Rupesin selaamaan kanssa vanhoja juttuja mielenkiinnon vuoksi ja ettei tarvitsisi siivota...;) Tämä kirjotus oli mielestäni vieläkin ajankohtainen ja minun ajatuksiani vastaava:)

Oma tyyli on meillä jokaisella. Kun sen olen löytänyt, niin siinä ajattelin pysyä. Olkoon toiset naiset siitä erimieltä, niinkuin joskus ovat ja julkituovat. Toivon teille palstan lukijat, todennäköisesti olette paljon nuorempia, itseluottamusta omiin pukeutumisvalintoihinne.

Ai niin, jäi vielä sanomatta, että nahkahame on matkoilla tosi kätevä. Ei rypisty matkalaukussa.
  Vastaa viestiin
08.05.08, 10:05   #12 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2008
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pepitta
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirja50

Rupesin selaamaan kanssa vanhoja juttuja mielenkiinnon vuoksi ja ettei tarvitsisi siivota...;) Tämä kirjotus oli mielestäni vieläkin ajankohtainen ja minun ajatuksiani vastaava:)

Hiu hiun pyynnöstä

Vastaa viestiin
08.05.08, 10:08   #13 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2008
van, sä olet paras!! reps.
  Vastaa viestiin
13.11.11, 03:25   #14 (linkki)
Jenskuli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ? Näytä viesti
Hei ellit,

ihan ekaksi mainittakoon, et kysymykseni ei ole provo. Mulla on n. puolireiteen ulottuva musta nahkahame, ja mietiskelen sen kanssa sopivia asusteita. Olisko matalat (siis korottomat) mustat nahkasaappaat ok? Ja mustat paksut sukkikset? En haluaisi vaikuttaa ""halvalta"", ja hame on kaunista nahkaa ja muutenkin ""siisti""... Vai onko nahkahameet auttamattomasti horahtavia..?
Mielestäni tuohon sopisi paremmin korkeakorkoiset saappaat. ja ei todellakaan ole hotahtavia vaan ihan päinvastoin!
  Vastaa viestiin
13.11.11, 09:52   #15 (linkki)
jani-75
(Vierailija)

nahkahame

Olen samaa mieltä nahkahame ja takki ja n10cm korot reisisaapikkaissa;D;D
  Vastaa viestiin
16.11.11, 11:38   #16 (linkki)
Secondskin
(Vierailija)

Kai se on niin että jokainen sukupolvi rakentaa omat asenteensa ja mielikuvansa. Jotka jämähtävät ihoon kuin poltinrautamerkit. Ja vasta seuraava sukupolvi niistä pystyy irtautumaan............
  Vastaa viestiin
28.11.11, 07:54   #17 (linkki)
mies pohjoisesta
(Vierailija)

Kappas kävin pikaisesti (lentäen) pääkaupungissa viime viikolla. Mukavasti näytti nahkahameisia naisia olevan liikkeellä ;)
  Vastaa viestiin
08.12.11, 17:12   #18 (linkki)
Lissu
(Vierailija)

Vanhat nahkavaatteet kiertoon

Hyvin leikattu, neutraalinen värinen nahkahame on klassisen pukeutujan valinta. Oikein säilytettynä ja hoidettuna laadukkaat nahkavaatteet kestävät vuosia. Itse suosin kirpputorilöytöjä ja kierrätysnahasta valmistettuja tuotteita, tosin kengissä joudun joustamaan tästä periaatteesta.
  Vastaa viestiin
08.12.11, 19:37   #19 (linkki)
Jouko
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mies pohjoisesta Näytä viesti
Kappas kävin pikaisesti (lentäen) pääkaupungissa viime viikolla. Mukavasti näytti nahkahameisia naisia olevan liikkeellä ;)
Tein saman huomion eilen Jalasjärven asemalla - nahkahamepäisiä naisia liikkeellä suuripäisin joukoin.
  Vastaa viestiin
09.12.11, 09:24   #20 (linkki)
Rene´
(Vierailija)

Nahkavaatetus tuo tyyliä, joka yleensä huomataan
  Vastaa viestiin
09.12.11, 14:17   #21 (linkki)
jani-75
(Vierailija)

nahkahame

Niin tuo:D
  Vastaa viestiin
17.01.12, 15:20   #22 (linkki)
Tyylipoliisi
(Vierailija)

Tyylivirhe

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ? Näytä viesti
Hei ellit,
nahkahame, ja mietiskelen sen kanssa sopivia asusteita. Olisko matalat (siis korottomat) mustat nahkasaappaat ok? Ja mustat paksut sukkikset? En haluaisi vaikuttaa ""halvalta"", ja hame on
Pahin tyylimoka naisella on käyttää korottomia tai matalakorkoisia kenkiä lyhyen hameen kanssa!
  Vastaa viestiin
17.01.12, 21:37   #23 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyylipoliisi Näytä viesti
Pahin tyylimoka naisella on käyttää korottomia tai matalakorkoisia kenkiä lyhyen hameen kanssa!
Jaa, mun mielestäni se on maltillisemman näköinen kuin lyhyt nahkaminihame ja piikkikorkosaapikkaat. Ne yhdessä on ehkä vähän liikaa.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 13:22   #24 (linkki)
Jani-75
(Vierailija)

nahkahame

Olet ihana Maarit-76 :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>