| |  | | |
18.01.06, 22:17
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mallit mitat?
Satutteko ellit tietämään, minkä pituisia ja painoisia mallintöitä tekevät ihmiset yleensä on? | |
| | |
18.01.06, 23:18
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Mallit mitat?
No ainakin kun Suomessa tuli se malliohjelma (Mallikoulu?), siinä muistaakseni oli näytösmallin minimipituus 173 cm. Että sen yli pitäisi olla. Paino varmaan tuolla 50 kilon tietämissä, ovat ne sen verran hoikkia tyttöjä...
| |
| | |
19.01.06, 00:41
|
#3 (linkki)
Katso esim. Paparazzin sivut (www.paparazzi.fi), siellä lukee mallien kohdalla heidän strategiset mittansa.
| |
| | |
19.01.06, 09:12
|
#4 (linkki)
Suomessa pärjää vielä suht lyhyetkin, mutta maailmalla vaaditaan jo enemmän pituutta. Poikkeuksiakin toki löytyy, esim. tämän hetken huippumalleista mm. Bianca Balti, Mona Johannesson ja Polina Kouklina ovat n. 170 senttisiä.
| |
| | |
19.01.06, 09:32
|
#5 (linkki)
Pituus ja hoikkuus pääasia -kiloja ei minulta ole kysytty koskaan, ja pituuskin taitaa näkyä aika kauas ;) Myös kapea lantionympärys on tärkeä.
Teen itse siis mallintöitä ja mittani ovat 177/53, lantio 90, ja olen ns ""sopivankokoinen"". Ainakin suomessa. Toivottavasti jeesasi :)
| |
| | |
19.01.06, 12:09
|
#6 (linkki)
Luettelomallit voivat olla aika lyhyitäkin. Se selittääkin sen, miten esim. H&M:n kuvastossa housut on aina niille malleille sopivan pituisia ja itselleni läjhes poikkeuksetta liian lyhyitä (viimeistään ekan pesun jälkeen). Joskus erehdyin ajattelemaan, että kaikki mallit ovat pitkiä ja ennenkaikkea pitkäjalkaisia, ja että niille on kuvastoa varten tehty jotain extrapitkiä versioita housuista.
| |
| | |
19.01.06, 12:26
|
#7 (linkki)
Lisäksi vaatemallilla on oltava pidemmät jalat kuin selkä.
| |
| | |
19.01.06, 12:58
|
#8 (linkki)
Mulla pituutta ""vain"" 172 ja kiloja 57 ja malli olen.. Lantionympärys on 88 ja olen semmoinen sporttisen lihaksikas.. Ihan oikeaksi malliksi olisin kuitenkin epäilemättä liian lyhyt ja paksu..:)
Kukaan ei ole taimmut muistaa mainita sitä, että mallille on todella tärkeää kauniit ja/tai persoonalliset persoonalliset kasvot ja kehon symmetrisyys.. Luustolla on myös suuri merkitys..
| |
| | |
19.01.06, 13:47
|
#9 (linkki)
*:lle.... lyhyitä huippumalleiksi joo, mutta kaikissa onkin sitten jotain extraa. Mona on Kate Mossin kaksoisolento, Baltilla on erikoiset, kauniit kasvot ja upeat silmät ja kaimani Polina on totaalisen out-of-this-world beauty.
| |
| | |
19.01.06, 16:17
|
#10 (linkki)
177 senttisen normaalipaino lähtis tuolta 65 kilosta. Että kun sulla on 12 kiloa liian vähän painoa, et voi sanoa itseäsi mitenkäänpäin sopivankokoiseksi - tai no nälkiintyneennäköiseen malliporukkaan kyllä, mutta muuten et ole mitenkään kyllä normaalikokoinen.
Terveisin S-M -kokoja käyttävä, 170 senttinen / 66 kiloinen timmi nainen. ;)
| |
| | |
19.01.06, 16:44
|
#11 (linkki)
Se on vähän rakenteestakin kiinni. Itse olen 172 senttiä ja 55 kg ja kaukana laihasta. Painessani jossain vaiheessa 65 kg, olin ihan tajuton pallero. Kun taas 160 senttinen ystäväni, joka painaa 60, on timmi ja hoikan näköinen.
| |
| | |
19.01.06, 16:47
|
#12 (linkki)
No olipa kauniisti sanottu koostani Kesäheinän kommentissa... Olen hyvin kevytrakenteinen ja ns. siron mallinen, eli kapea selkä, kapeat hartiat ja pitkät raajat. Painoindeksi ja normaalipainot johtavat monessa asiassa harhaan. Olen terve, syön reilusti ja liikun paljon. Sairastaessani jokunen vuosi sitten vakavasti painoni nousi lääkityksen seurauksena 63 kg:n ja silloin jo lähipiirikin myönsi, että näytän pulskalta. ja tällä en todellakaan tarkoita että 177cm pituinen 63 kg painoinen nainen YLEENSÄ olisi millään muotoa pulska vaan hoikka, mutta minä olen tällä hennolla varrellani silloin jo hiukan tuhdissa kunnossa.
Ja kesäheinälle, itse käytän aina ""kapeudestani"" johtuen xs-s koon puseroita ja sellaisia housuja, joissa lahkeet vain riittävät :) Ikääkin on jo 30, eli mistään teini-ikäisen kasvupyrähdyksestä ei ole kyse. Toiset vain ovat tällaiset geenit perineet ja thats it.
Nälkiintyneestä malliporukasta vielä sen verran, että omassa toimistossani nimenomaan pidetään huolta, että mallit ovat ""naisen"" eivätkä henkarin näköisiä ja eivät saa päähänsä laihduttaa ellei oikeasti tarvetta ole. Osa sitten painaa sen 63 kg ja osa 53 kg, ja kaikille on omat hommansa löytyneet.
| |
| | |
19.01.06, 23:35
|
#13 (linkki)
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen niiltä jotka ovat mallintöitä tehneet, kuinka usein keikkoja on ja kuinka paljon niistä jää jäljelle muiden kulujen jälkeen. Noudattaako ne mallitoimistot sitä 16 vuoden ikärajaa?
Kuinka helposti ne ottaa listoille? Tuntuu että kaikki ne sinne lavalle haluaa lantiota keikuttamaan:):) Olispa se opiskelijalle ihan mukava lisätienesti. Mitoilla 174/52,5 mahdollisuuksia?:I
| |
| | |
20.01.06, 03:42
|
#14 (linkki)
pituus miinus 120=ihannepaino, ja ihannepituus 174-181 oikeesti. suomessa palkkiot naurettavia, n. 50-100 e/h, mutta ulkomailla ihan eri luokkaa. fiksut tekee duunit siellä eikä ilmottele suomen verottajalle mitään. niin ja suomes joku naurettava paparazzi repii niistäkin vähistä vähintää 30% ja viivyttää palkan maksuu kuukausia.
| |
| | |
20.01.06, 12:20
|
#15 (linkki)
Tuossahan se tulikin mallin sanomana ;) Mitäpä siihen lisäämään, tosin palkkiot saattaa parhaassa tapauksessa olla vielä pikkuisen enemmän :) mutta jos mahdollista tehdä sitä vain lisäansioksi, niin sitten ihan ok.
| |
| | |
20.01.06, 12:43
|
#16 (linkki)
Sanokaa mitä sanotte, minusta oikeastaan kaikki mallit (varsinkin catwalkeilla olevat) ovat anorektikkoja-ainakin ulkonäöstäänsä. Tämän *-nimimerkin omaavan henkilönkin BMI on n. 16, minkä voisi luokitella hyvinkin jo ""vaarallisen alipainoiseksi"" sillä normaaliBMI mene 19-24 välillä.
Juu, tiedän, että tämä kommentti olisi kuulunut syö mishäiriö-osastoon, mutta kun nyt näistä malleista ja heidän mitoistaan on kyse, niin päätinpä kuitenkin laittaa oman mielipiteeni esille. | |
| | |
20.01.06, 13:01
|
#17 (linkki)
Eli siis 155 senttisen naisen ihannepaino tuolla kaavalla olisi siis 35 kg? Ei taida kaava oikein sittenkaan toimia ihan tuolla tavalla..vai?
| |
| | |
20.01.06, 14:01
|
#18 (linkki)
No menipä tämä taas tänne alipaino-anorektikko-linjalle. Maailman catwalkeilla toki näkee tällaisiakin tapauksia, pääasiassa tytöillä, joilla ei ole ""luontaista"" olla laiha. Piti oikein eilen tarkistaa painoindeksi itseltäkin, ja kappas, tuonne 16-17 hujakoille se meni. Kävin aamusella lääkärintarkastuksessa ns. työhöntulotarkastuksessa, jossa myös mitattiin ja punnittiin. Lääkärin kommentti lääkärintarkastuksen jälkeen: terve olet kuin pukki, jatka samaa rataa! Mainitsin että painoindeksi on alhainen, ja hän tuumasi, että turha niitä lukuja on tuijottaa, olet hoikka ja sopusuhtainen, elintavat erinomaiset ja ruokavalio hyvä.
Ja käyhän tämä järkeen; miettikääpä leveäharteista ""uimarin mallista"" tyttöä; hyvin hoikkana voi hyvinkin painaa 10 kg enemmän, olla normaalipainossa ja silti todella laiha. Kapealla selällä, hartioilla ja lantiolla sitä lihasta ei vain tarvitse niin paljon luiden liikutteluun :)
| |
| | |
20.01.06, 14:08
|
#19 (linkki)
Trix puhuu totta. Itse olen juuri tuollainen ""uimarin mallinen"" nainen ja näytän paljon hoikemmalta kuin ystäväni, joka painaa n. 10kg vähemmän. Ruumiinrakenne vaikuttaa!
| |
| | |
20.01.06, 14:22
|
#20 (linkki)
niin tai jos olet 177 pitkä ja painat yli 65, niin huh huh.
Jos olet omasta mielestä jotenkin sopivan hoikka niin huh huh!!! kyllä se sillon menee jo ylipainon puolelle
| |
| | |
20.01.06, 14:23
|
#21 (linkki)
sähän olet ihan selvästi ylipainonen
| |
| | |
20.01.06, 14:57
|
#22 (linkki)
Normaalipaino määritellään painoindeksin mukaan. Nämä rajat heittelevät hieman lähteestä riippuen, Ellien mukaan rajat ovat tosiaan tuo 19 - 24. Itse luin eräästä lehdestä tällaiset rajat kuin 18,5 - 25. Oli miten oli, 177cm pitkä ja 65 kg painava nainen ei ole ylipainoinen MINKÄÄN VIRALLISEN MITTARIN MUKAAN. Hänen painoindeksi on 20. Henkilökohtaisesti kutsuisin häntä hoikaksi.
Painoindeksi ei toki ole sellainen kiveen kirjoitettu laki, jota yksioikoisesti pitäisi tuijottaa, ja pitää itseään tai toista heti epänormaalina, jos ei näihin rajoihin mahdu. Mutta terveelliset suuntaviitat se kuitenkin antaa. Ihminen voi olla täysin terve ja hyvinvoiva, vaikka olisikin virallisten rajojen ylä- tai alapuolella. Yksilökohtaisia eroja kun on olemassa.
Mallimaailmassa Kyse on kuitenkin enemmän kauneudesta kuin terveellisyydestä. Malli edustaa tietynlaista kauneusihannetta. Siihen nähden mielestäni mallimitat ovat liian laihat. Kun ihanteesta puhutaan, pitäisi ajatella myös ihanteellista terveyttä. Yleisesti ottaen alipaino ei ole terveellistä ihmiselle. Mielestäni kauneusihanteen pitäisi olla normaalipaino. En henkilökohtaisesti näe alipainossa mitään sen ihanteellisempaa kuin ylipainossakaan. | |
| | |
20.01.06, 15:55
|
#23 (linkki)
Monella mallilla ei ole samanlaisia rintojakaan, kuin ns. tavallisella naisella, koska vaatteet istuu paremmin kun rinnat ovat pienet. Eli mallit ovat poikkeustapauksia: pitkiä, hoikkia, pitkäraajaisia ja siroja luustoltaan. Heidän painoindeksiään on turha verrata taviksiin.
Mallimittainenhan ei ole mikään kauneuden määritelmä, se on vain mallin määritelmä. Jos ei ole luonnostaan noissa melko harvinaisissa mitoissa, ei kannata itseään niihin kuihduttaa. Parempi hankkia muuta duunia.
| |
| | |
20.01.06, 16:10
|
#24 (linkki)
Eivät kaikki mallit nyt sentään näin upeilta näytä, mutta ihailkaapa tätä, venäläismalli Vlada Roslyakova:
http://img13.imageshack.us/img13/6407/19lz.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/6962/25bp.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/9023/35hb.jpg | |
| | |
20.01.06, 16:17
|
#25 (linkki)
""Ihailkaapa?!"" Toi ei mun mielestä TODELLAKAAN näytä hyvältä! Käsivarret ovat kuin pelkät tikut!
Tuo on juuri suuri terveydellinen uhkatekijä monelle teini-iässä olevalle nuorelle naiselle, sillä kun nykyään normaalivartaloista naista pidetään väistämättä lihavana/pyöreänä ja sitten jos olet ""luuta ja nahkaa"", niin sitten olet ""hyvä ihminen tässä pahassa maailmassa"".
| |
| | | | |