| |  | | |
21.10.11, 19:14
|
#76 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen entinen ammattimalli ja pituutta minulla on 180 cm. Jalkani ovat kokoa 37-38 riippuen kengästä. Onhan joku tosin sanonut, että miten pysyt pystyssä kun sinulla on noin pienet jalat. Ei jalan koko ole esteenä työskentelylle. Toimistot ilmoittavat kenkäfirmoille tyttöjen jalkojen koot näytöksiä varten niin että jos hyvin käy niin voi saada sopivan kokoiset kengät. Olen ollut näytöksessä missä minulla oli 39 numeron kengät kärjet tupattuna täyteen nenäliinoja.
| |
| | |
27.10.11, 16:19
|
#77 (linkki)
| | (Vierailija) | Riippuu luustosta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha malli Pituus yli 175 cm. Strategiset mitat 90-60-90. Paino ei yleensä ylitä 55 kg. Itse olin 180 cm, 90-65-90 ja painoni oli 55 kg. | Riippuu myös naisen/tytön luuston kostumuksesta että miten köykäinen voi olla olematta anorektisen laiha. Joillekin esim 165senttisille naisille/tytöille sellainen 45kiloakaan ei missään nimessä ole vielä liian hoikka (lue. anorektinen).
Noi niin sanotut pieniluiset ja muutenkin pienikokoiset ovatki oma suosikkiryhmä, eli pituutta siinä 157-165 ja painoa 40-45kg.
| |
| | |
29.10.11, 04:15
|
#78 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukka-Pekka Riippuu myös naisen/tytön luuston kostumuksesta että miten köykäinen voi olla olematta anorektisen laiha. Joillekin esim 165senttisille naisille/tytöille sellainen 45kiloakaan ei missään nimessä ole vielä liian hoikka (lue. anorektinen).
Noi niin sanotut pieniluiset ja muutenkin pienikokoiset ovatki oma suosikkiryhmä, eli pituutta siinä 157-165 ja painoa 40-45kg. | 165 cm ja 45 kg voi tosiaan olla mahdollinen ilman syömishäiriötä lukiolaisikäisellä, mutta ei ole mahdollinen aikuisella naisella (+20vee) ilman että alkaa olla hormoniarvot liian alhaalla ja terveydelle/ulkonäölle (iho, hiukset, kynnet) haittaa. Olin kyllä itse 167-senttisenä ylioppilasjuhlien aikaan 48 kg, ja söin kuin hevonen koko ajan, mutta nykyisin eli yli 30-veenä ei enää onnistu.
| |
| | |
29.10.11, 07:34
|
#79 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja BMI 19 165 cm ja 45 kg voi tosiaan olla mahdollinen ilman syömishäiriötä lukiolaisikäisellä, mutta ei ole mahdollinen aikuisella naisella (+20vee) ilman että alkaa olla hormoniarvot liian alhaalla ja terveydelle/ulkonäölle (iho, hiukset, kynnet) haittaa. Olin kyllä itse 167-senttisenä ylioppilasjuhlien aikaan 48 kg, ja söin kuin hevonen koko ajan, mutta nykyisin eli yli 30-veenä ei enää onnistu. | Kyllä se on mahdollista. Minulla olivat hormoniarvot tasapainossa jo useiden vuosien ajan lukioikäisenä. Hassu myytti tämä "naisen on lihottava vanhetessaan", sillä kyse ei ole yhtään mistään muusta. Onhan noita julkkiksiakin meidän tavisten lisäksi, jotka ovat hyvin siroja ja pieniä, silti mm. hedelmällisiä.
En kyllä "syönyt kuin hevonen" teini-ikäisenä.
| |
| | |
04.12.11, 18:00
|
#80 (linkki)
| | (Vierailija) | 16 v.
hei, olen itse vasta 16 vuotias. Mutta keskeytin opiskeluni,
jotta voisin keskittyä mallin uraani kunnolla. Tällä hetkellä asun
Milanossa ja pärjään hyvin olemalla kuvissa Milanolaisissa lehdissä
ja esiintymällä muotinäytöksissä. Mutta ihmisiä ei kiinnosta
minun urani mallina vaan varmaan mitat.. Olen tosi laiha. Huom! Tosi.
Luulen että vain laihuuteni takia olen pärjännyt tänne asti.
Eli siis olen 176cm pitkä ja painan 48 kg. Minulla alkoivat kuukautisetkin vasta
kun oli 15. Minulla ei ole juuri ollenkaan muotoja. (esim. ei isoja rintoja. Kuppikoko
70B) Mutta ajattelen aina positiivisesti että jos olisin vähänkin erinlainen en olisi täällä.
Vanhempani asuvat täällä kanssani ja kaikki menee hyvin. Minulla on myös pitkät jalat
ja persoonalliset kasvot. Niin kuin kaikki castingeissä sanovat että se on hienoa.
Olen siis laiha, minulla on persoonalliset kasvot, mitat 176/48, asun milanossa.
Mutta en silti ole tyytyväinen. Tämä on raskasta hommaa. Varsinkin 16 vuotiaalle.
Älkää siis turhaan haikailko malliksi. Minunkin olisi pitänyt yrittää vasta myöhemmin...
| |
| | |
05.12.11, 14:47
|
#81 (linkki)
| | (Vierailija) | malli
must mallin vaatekoko pitz olla 36 tai 38, jompi kumpi noist... mut pituudest et ainki 2011 huippiksis nii se tyyppi jok oli 174cm pitkä nii se oli liia lyhyt...
| |
| | |
05.12.11, 15:38
|
#82 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mitta-tikku must mallin vaatekoko pitz olla 36 tai 38, jompi kumpi noist... mut pituudest et ainki 2011 huippiksis nii se tyyppi jok oli 174cm pitkä nii se oli liia lyhyt... | eiks nää mallit ole kokoa 32/34 eli tikkulaihoja? 38 on siinä maailmassa jo XL-malli, kuten Helen.
| |
| | |
05.12.11, 15:41
|
#83 (linkki)
| | (Vierailija) | Minkä takia ylipäätään puhutaan
mallin mitoista, ainakaan mainos-, lehti- ja kuvastomallien osalta, kun hoikkia malleja voi photoshopata ns. mallinmittoihin kuvausten jälkeen?
Onko photoshoppaus yleistä, ja voidaanko joku valita mallin tehtävään sillä periaatteella, että photoshopataan sitten jäkikäteen muutama epätyydyttävä sentti sieltä tai täältä mallin vartalosta?
En tiedä mallialasta mitään, vaan heitin viestin, kun olen lukenut photoshoppauksesta iltalehtien sivuilta.
| |
| | |
05.12.11, 16:53
|
#84 (linkki)
| | (Vierailija) | Viestistäsi tuli aika nuija olo Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NuoriMalliksi hei, olen itse vasta 16 vuotias. Mutta keskeytin opiskeluni,
jotta voisin keskittyä mallin uraani kunnolla. Tällä hetkellä asun
Milanossa ja pärjään hyvin olemalla kuvissa Milanolaisissa lehdissä
ja esiintymällä muotinäytöksissä. Mutta ihmisiä ei kiinnosta
minun urani mallina vaan varmaan mitat.. Olen tosi laiha. Huom! Tosi.
Luulen että vain laihuuteni takia olen pärjännyt tänne asti.
Eli siis olen 176cm pitkä ja painan 48 kg. Minulla alkoivat kuukautisetkin vasta
kun oli 15. Minulla ei ole juuri ollenkaan muotoja. (esim. ei isoja rintoja. Kuppikoko
70B) Mutta ajattelen aina positiivisesti että jos olisin vähänkin erinlainen en olisi täällä.
Vanhempani asuvat täällä kanssani ja kaikki menee hyvin. Minulla on myös pitkät jalat
ja persoonalliset kasvot. Niin kuin kaikki castingeissä sanovat että se on hienoa.
Olen siis laiha, minulla on persoonalliset kasvot, mitat 176/48, asun milanossa.
Mutta en silti ole tyytyväinen. Tämä on raskasta hommaa. Varsinkin 16 vuotiaalle.
Älkää siis turhaan haikailko malliksi. Minunkin olisi pitänyt yrittää vasta myöhemmin... | sillä kirjoitit sen ihan kuin olisit kirjoittanut sen ohjelmista Saimin enkelit ja Mallimaailman huipulle saaman mallin perusteella.
Saimi vei nuoria naisia Milanoon ja pettyi, koska he eivät eivät uskoneetkaan kaikkea, mitä hän halusi. Osa halusi kotiin poikaystävän ja osa hevosen luokse. Sellaistahan se elämä on. Mallin työt voivat olla osa elämää, osalle kaikki elämä. Kaikki ihmiset ovat erilaisia.
Mitä väliä sillä on, mitkä mitat sinulla on ja onko sinulla persoonalliset kasvot, kun minulle tulee tunne, että rakastan sinua viestisi perusteella aivan sellaisenaan. Rakastan sieluasi, oli sinulla sitten pituutta 176 senttiä ja painoa 48 kiloa.
Ihmiskunta on ihan pihalla, vanhempasikin, kun ovat vieneet sinut Milanoon, 15-16 -vuotiaan.
| |
| | |
06.12.11, 02:44
|
#85 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lukijamatka mallin mitoista, ainakaan mainos-, lehti- ja kuvastomallien osalta, kun hoikkia malleja voi photoshopata ns. mallinmittoihin kuvausten jälkeen?
Onko photoshoppaus yleistä, ja voidaanko joku valita mallin tehtävään sillä periaatteella, että photoshopataan sitten jäkikäteen muutama epätyydyttävä sentti sieltä tai täältä mallin vartalosta?
En tiedä mallialasta mitään, vaan heitin viestin, kun olen lukenut photoshoppauksesta iltalehtien sivuilta. |
Mallimaailma on vielä oudompi kuin kuvittelet. Malleilta ei photoshopata vain jotain "epätyydyttävää" osaa vaan usein koko kuva on koostettu eri kuvista, ruuminosat voivat olla eri kuvista tai jopa eri mallien kuvista. Paras vitsi oli tämä että H&M joutui tunnustamaan että heidän viime muotikuviensa mallien vartalot olivat KOKONAAN tietokoneella kyhättyjä, mutta kasvot oli ostettu jostain kuvapankeista.
Oikeiden mallien pitää täyttää kyllä tietyt mitat hyvin tarkkaan - mallit esiintyvät usein julkisesti markkinointitilaisuuksissa ja tietysti muotinäytöksissä - sinne ei pääse useinkaan yli 36 kokoiset, koska vaatteet ovat vain koossa 32-36, pituutta täytyy olla yli 175 cm, yleensä 180 cm pintaan ja hyvin laiha täytyy olla, eli lantionympärys max. 88 cm. Siinä ei fotarista ole apua.
Luulen että itseasiassa siis mallien kuvia joudutaan korjaamaan kurvikkaimmiksi photoshoppaamalla. Joillekin malleille photoshopataan rintavako, jos sellaista ei ole. Tämä on tarpeen että saadaan näyttämään siltä, että vaate muotoilee vartalon naiselliseksi (vaikkei se ole totta). Monet mallit esiintyvät myös kosmetiikkamainoksissa, joten oli kyse vaate- tai meikkikuvasta, on ihon oltava täydellinen. Photoshopatun ihon huomaa siitä, että vain aivan lähellä silmää näkyy jotain yksityiskohtia, muualla ihossa ei kuvaa suurentaessakaan näy yksityiskohtia. Koska mallit ovat aika luisevia, poistetaan photoshopilla myös liian pullottavia luita.
Kaikki sellaiset piirteet jotka ovat naisen kehossa luonnollisia, mutta joiden korjaamiseen on olemassa markkinoitavia tuotteita, pyyhitään photoshopilla pois. Kun kuvissa ei näy selluliittiä, pigementtiläiskiä, makkaroita, ihokarvoja, yms. , syntyy monille naisille käsitys, että heidän pitää yrittää myös saada kehonsa näyttämään (todellisuudessa) yhtä täydellisiltä ja niin pysyy sellugeeli-, karvanpoisto-, laihdutus- yms. tuotteet myynnissä!
Naisen kehon muotoja myös muutetaan niin että kun jokainen tietää että takapuoli on luonnostaan epätäydellinen ympyrä, photoshopin maailmassa ei ole kuin terhakka täysikuu; rintojen luonnollinen soikea malli ruuvataan sekin palloksi (ja silikonimplanttien myynti kasvaa...). Joskus on huvittavaa kun kuvan naiselta puuttuu jokin vielä tärkeämpi detalji kuten toinen käsivarsi tai napa. Mun lapsuudessa -kiitos Pepin- oli kesakot muotia, ne photoshoppaaja poistaa armottomasti nykyisin.
Usein poistetaan myös VPL (eli näkyvä alushousuraja), koska nykyään on muotia olla joko ilman alusvaatteita tai ainakin antaa sellainen vaikutelma että on.
Lisäksi photoshopilla voidaan muuttaa värejä paremmaksi ja terästää tyhjää katsetta, tehdä siistimpi kampaus, kiiltävämmät hiukset ja tietysti ottaa pandat, itketyt silmät ja kuukautisfinnit ynnä muut elämänmerkit pois.
Mainosten Ennen ja jälkeen -kuvia kannattaa varoa. Satavarmasti Ennen-versio on se todellinen muuttamaton kuva, kun taas Jälkeen-kuva on photoshopattu siloinen versio siitä miten joku ihonhoitotuote muka vaikuttaa. Celebrities Before and After Photoshop - Chill Out Point
Tuossa linkissä on julkkisten ennen ja jälkeen photarin kuvia. Maailman kauneimmaksi naiseksi ennen ko. kuvan ottoa valittu Jessica Alba ei sittenkään ole kelvannut photoshoppaajalle, joka on parannellut häntä aivan joka kantilta, jne. Ironista siis näissä kuvissa on että kaikki ovat jo ennen photoshoppausta aika hyvän näköisiä...
Meistä taviksista ei varmaan kannata ottaa kuvia, koska photoshoppaukseen menisi niin tuhottomasti aikaa, kun pitäisi koko prästä ja ruho rakentaa aivan alusta! :-)
| |
| | |
06.12.11, 04:59
|
#86 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse asiassa esim. Suomessa mallien näytöksissä käyttämät vaatteet ovat kokoja 36-38, koska lahkeiden ja hihojen on oltava pitkäraajaisille malleille oikein. Niistä sitten otetaan vyötäröltä ja pepusta sisään muutamalla tikillä, hakaneuloilla tai teipillä, että vaate istuisi superhoikalla mallilla.
| |
| | |
06.12.11, 18:52
|
#87 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja malleista Itse asiassa esim. Suomessa mallien näytöksissä käyttämät vaatteet ovat kokoja 36-38, koska lahkeiden ja hihojen on oltava pitkäraajaisille malleille oikein. Niistä sitten otetaan vyötäröltä ja pepusta sisään muutamalla tikillä, hakaneuloilla tai teipillä, että vaate istuisi superhoikalla mallilla. |
Aika mielenkiintoista! Siis todellakin mallien pitää olla niin laihoja suhteessa pituuteen että vartalo on muotivaatteisiinkin täysin suhteettoman kokoinen???
Ja nyt siis H&M esittää "vaatteiden ulkoasua" mainoksissaan täysin tietokoneella tehdyillä vartaloilla (ilmeisesti säästääkseen mallien palkoissa vai eikö enää vaatimuksiin sopivia malleja löydy?).
Ja näitä vaatteita yritetään myydä meille TAVALLISILLE inhimilliset mittasuhteet omistaville kuluttajille????
Muotimaailma näyttää olevan aika vieraantunut tästä arkitodellisuudesta.... ...
| |
| | |
16.12.11, 13:13
|
#88 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja BMI 19 165 cm ja 45 kg voi tosiaan olla mahdollinen ilman syömishäiriötä lukiolaisikäisellä, mutta ei ole mahdollinen aikuisella naisella (+20vee) ilman että alkaa olla hormoniarvot liian alhaalla ja terveydelle/ulkonäölle (iho, hiukset, kynnet) haittaa. Olin kyllä itse 167-senttisenä ylioppilasjuhlien aikaan 48 kg, ja söin kuin hevonen koko ajan, mutta nykyisin eli yli 30-veenä ei enää onnistu. | Voi olla mahdollista. Odotan kovasti sitä aikaa, kun vanhempana "lihot sitten itsestään". En ole 15-vuotiaan jälkeen lihonut pysyvästi yhtään, vaikka olen lukemattomia kertoja syönyt väkisinkin vatsan täyteen aina pahoinvointiin asti. Kiloja tulee ehkä yksi tai harvoin kaksi, mutta ne katoavat heti, kun en ahda itseäni väkisin täyteen. Painoindeksi on 16-17, pituus 167 ja paino heittelehtii 46 kilon molemmin puolin. En pidä omaa laihuuttani yhtään kauniina tai tavoiteltavana, ja lihominen on ollut suuri tavoitteeni jo muutaman vuoden. Voin konkreettisesti huonosti, jos laihdun alle 45 kilon, mutta en myöskään yksinkertaisesti pysty lihomaan suurillakaan ravintomäärillä. Verikokeet on otettu kahdesti ja ruoansulatus normaali.
| |
| | |
17.12.11, 17:33
|
#89 (linkki)
| | (Vierailija) |
^Samaa mieltä. Olin 170/47 26-vuotiaaksi asti ja aloin lihoa vasta (masennus/uni)lääkityksen myötä. Kuukautiskierto ym. aina ollut normaali.
| |
| | |
23.01.12, 21:58
|
#90 (linkki)
| | (Vierailija) |
Haluaisin tulevaisuudessa kovasti malliksi, vaikkei se mitään ihannetyötä aina olekkaan. Olen 180cm, olenko liian pitkä? Painoa löytyy 49kg, mutta mainittakoon nyt, että olen vasta 13-vuotias :D
| |
| | |
23.01.12, 22:01
|
#91 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei kai malleilla yläpituusrajaa ole? Kuulostat ihan kv. mitoissa olevalta mallinalulta. Tuo paino tottakai nousee tuosta kun täysi-ikäistyt, ja on varaakin.
| |
| | | | |