| |  | | |
16.11.06, 16:44
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Turkiksia netistä?
Voiko turkiksia ostaa netistä? Suomesta tai Euroopasta?
Mitä suosittelette?
Haluaisin sellaisen kääntöturkin joka ei rehota kokokarvaisena vaan tyylikkäänä ja ulottuu pepun alle.
Voisiko netistä ostaa? Hinta saisi olla enintään noin 2000 euroa.
Mikä olisi sellainen lajike josta ei lähde yhtään karvaa? Kettu??
| |
| | |
17.11.06, 08:01
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
En osaa vastata tuohon nettikauppakysymykseen, mutta jos kääntöturkin haluat, niin älä missään tapauksessa valitse pitkäkarvaista kettua, siitä varoitti jo tuttu turkiskauppias aikoinaan! Kääntöturkkiin sopii parhaiten lyhyt karva, esim. minkki tai piisami.
| |
| | |
17.11.06, 08:14
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entä sellainen takki jossa pitkää kettuturkista on vaan kauluksessa ja hihansuissa, onko se hyvä valinta?
| |
| | |
17.11.06, 08:49
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
...sellainen turkki jonka valmistuksessa ei ole vahingoittu eläimiä taikka luontoa?
...sellainen turkki jonka antanut eläin ei ole elänyt elämäänsä pienessä häkissä?
suosittelen vierailua esim. minkkitarhassa ja mieti turkkia uudelleen sen jälkeen. tai teetä ompelijallla mieleisesi tekoturkiksesta. saan varmasti mieleisen ja sopivan kokoisen =) tottakai kai saa tehdä omat valintansa mutta mieti vielä jookos? ja tutustu kyseiseen elinkeinoon ja mieti haluatko tukea moista.
| |
| | |
17.11.06, 09:36
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse ostin musta lyhyen tekoturkin H&M:stä ja moni on epäillyt sitä aidoksi. Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa aitoa turkkia, sillä en halua riistää turkkia yhdenkään eläinparan päältä turhamaisuuteni takia. Siksi siis valintani on tekoturkki. Ja sekin on muuten tosi lämmin.
| |
| | |
17.11.06, 09:53
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lukutaito kunniaan Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja entäpä ...sellainen turkki jonka valmistuksessa ei ole vahingoittu eläimiä taikka luontoa?
...sellainen turkki jonka antanut eläin ei ole elänyt elämäänsä pienessä häkissä?
suosittelen vierailua esim. minkkitarhassa ja mieti turkkia uudelleen sen jälkeen. tai teetä ompelijallla mieleisesi tekoturkiksesta. saan varmasti mieleisen ja sopivan kokoisen =) tottakai kai saa tehdä omat valintansa mutta mieti vielä jookos? ja tutustu kyseiseen elinkeinoon ja mieti haluatko tukea moista. | Olipas loistava vastaus ketjun aiheeseen.... | |
| | |
17.11.06, 10:10
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Emmalle
Kauluksessa ja hihansuissa kettu on ihan ok ja kivan näköistäkin, siinä pitkäkarvainen muhkea turkis antaa näyttävyyttä. Sirsäturkkiin ei tosiaan kannata valita pitkäkarvaisia turkislaatuja, karvaa irtoaa aina jonkin verran ja vaatteet on sitten kamalan näköisinä.
| |
| | |
17.11.06, 10:46
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos Ansu, mutta onko näin että tuosta pitkäkarvaisesta ketustakaan ei lähde yhtikäs mitään kauluksesta tai hihansuista? Tai siis vain jotain satunnaisesti.
Siksi haluan olla varma sillä minulla oli kaniturkki josta lähti älyttömästi karvaa, Jenkeistä merkkiliikkeestä ostettu. Se oli aivan kamalaa kun kaikki mustat vaatteet vaaleanbeigessä karvassa.
| |
| | |
17.11.06, 10:48
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja entäpä suosittelen vierailua esim. minkkitarhassa ja mieti turkkia uudelleen sen jälkeen. | Minkit on niin rumia, ja tappaa muita eläimiä huvikseen, siks ne joutaa vaikka rukkasiksi!!!! | |
| | |
17.11.06, 10:52
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
...mutta kaikki turkiksia hamuavat, käyttäjät ja ihannoivat joituvat kokemaan kritiikkiä nykyisin ja se on vain kestettävä. Se on turkiksen hinta (pieni hinta sille mitä eläimet joutuvat kokemaan). turha valittaa siis ja jaksettava on mikäli moista elinkeinoa haluaa tukea ja netissä sitä vielä kuulutella. sama kuin kertoisi muusta julkisessa keskustelussa kovin tuomittavasta mutta sinänsä laillisen asian ihannoinnista. | |
| | |
17.11.06, 10:53
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
sinä olet ruma.
sinä tapat muita eläimiä huviksesi ja tuhoat luontoa ja elämää. ihmiset on rumimpia kaikista siis.
| |
| | |
17.11.06, 11:44
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Varmaan ei sellaista turkista ole olemassakaan josta ei karvaa lainkaan irtoaisi, mutta kauluksessa ja hihansuissa turkis on kokonaan ulkopuolella, joten ei siitä juurikaan vaatteisiin irtoa. Itselläni oli aikoinaan pitkään käytössä nilkkapituinen kettuturkki, eikä se vaatteita juuri sotkenut. Jos tummien housujen lahkeissa joskus jokunen karva oli niin tekstiiliharjalla vain pois. Turkkia (ja sitä kaulusta ja hihansuita) voi harjata esim. koiran harjaamiseen tarkoitetulla harjalla. Ihan uutena karvaa irtoaa eniten.
| |
| | |
17.11.06, 12:18
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja filla Itse ostin musta lyhyen tekoturkin H&M:stä ja moni on epäillyt sitä aidoksi. Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa aitoa turkkia, sillä en halua riistää turkkia yhdenkään eläinparan päältä turhamaisuuteni takia. Siksi siis valintani on tekoturkki. Ja sekin on muuten tosi lämmin. | oon nähny kyseisen takin, se ei näytä tippaakaan aidolta, sorry vaan.
| |
| | |
18.11.06, 00:31
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko Ajattaressa mitään hienoa? Millainen hintataso?
Miksi heillä ei ole nettisivustoa????
| |
| | |
20.12.11, 06:59
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | kääntöturkki Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja löytykö kauppoja? Voiko turkiksia ostaa netistä? Suomesta tai Euroopasta?
Mitä suosittelette?
Haluaisin sellaisen kääntöturkin joka ei rehota kokokarvaisena vaan tyylikkäänä ja ulottuu pepun alle.
Voisiko netistä ostaa? Hinta saisi olla enintään noin 2000 euroa.
Mikä olisi sellainen lajike josta ei lähde yhtään karvaa? Kettu?? |
Minulla olis myytävänä minkistä tehty kääntöturkki koko Xl.Ostettu 10/10-2006.Turkki on kotimainen valmistaja,
Kunto erinomainen, säilytetty kesäisin valmistajan varastossa josta, toimitettu syksyisin käyttäjälle.Uutena maksanut 6500e (10/10 2006) ostettu turkistuottajien näettelystä. Kuitti on !!
nykyinen hinta 1500 e
| |
| | |
20.12.11, 18:08
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruisjuuso Minulla olis myytävänä minkistä tehty kääntöturkki koko Xl.Ostettu 10/10-2006.Turkki on kotimainen valmistaja,
Kunto erinomainen, säilytetty kesäisin valmistajan varastossa josta, toimitettu syksyisin käyttäjälle.Uutena maksanut 6500e (10/10 2006) ostettu turkistuottajien näettelystä. Kuitti on !!
nykyinen hinta 1500 e |
Onko se vanhanaikaisen mallinen, sellainen "laatikko"?
Vai muotoonommeltu jossa vyöt ja kaikki?
| |
| | |
11.02.12, 17:13
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä en ymmärrä miten joku pystyy pukemaan eläimen joka on tapettu sähköiskulla ja nyljetty yms. !! Kattokaa kuvia tai käykää tarhoissa ja sen jälkeen miettikää tarttetteko... Nykyään EI enään tarvitse eläimen nahkaa kun on tekoturkiksia...
| |
| | |
11.02.12, 17:29
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vihaan aitoja turkiksia Mä en ymmärrä miten joku pystyy pukemaan eläimen joka on tapettu sähköiskulla ja nyljetty yms. !! Kattokaa kuvia tai käykää tarhoissa ja sen jälkeen miettikää tarttetteko... Nykyään EI enään tarvitse eläimen nahkaa kun on tekoturkiksia... | Minun minkkiturkkini, jonka btw sain lahjaksi, eläimet on jo tapettu ja olisi sääli, jos ne olisivat kuolleet turhan takia, joten minäpä käytän turkkiani nyt jo toistakymmentä vuotta ja yhä edelleen se on kaunis, kiiltävä ja ennenkaikkea lämmin.
Älkää tulko sitä sprayaamaan, sillä silloin näen punaista ja vakuutusyhtiö korvaa sen ja taas kuolee eläimiä, koska tottakai hankin uuden!
| |
| | |
11.02.12, 21:19
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vihaan aitoja turkiksia Mä en ymmärrä miten joku pystyy pukemaan eläimen joka on tapettu sähköiskulla ja nyljetty yms. !! Kattokaa kuvia tai käykää tarhoissa ja sen jälkeen miettikää tarttetteko... Nykyään EI enään tarvitse eläimen nahkaa kun on tekoturkiksia... |
Miten luulet että esi-isämme pärjäsivät ilman turkiksia?
Pukeutumalla toppa-asuihin, häh?
| |
| | |
12.02.12, 11:05
|
#20 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihaan aitoja turkiksia Mä en ymmärrä miten joku pystyy pukemaan eläimen joka on tapettu sähköiskulla ja nyljetty yms. !! Kattokaa kuvia tai käykää tarhoissa ja sen jälkeen miettikää tarttetteko... Nykyään EI enään tarvitse eläimen nahkaa kun on tekoturkiksia... | Lihaeläimet tapetaan myös sähköiskulla. Tai joissain dokumenteissa on ainakin ollut näin. Syön lihaa.
Mieluiten kyllä söisin lihaa, jonka eläin olisi saanut kasvaa hyvän elämän, ja kuolisi mahdollisimman pienellä kärsimyksellä. Mutta eipä noista tiedä, mitä kaupassa myydään.
| |
| | |
12.02.12, 17:25
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | turkiksia netistä? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihaan aitoja turkiksia Mä en ymmärrä miten joku pystyy pukemaan eläimen joka on tapettu sähköiskulla ja nyljetty yms. !! Kattokaa kuvia tai käykää tarhoissa ja sen jälkeen miettikää tarttetteko... Nykyään EI enään tarvitse eläimen nahkaa kun on tekoturkiksia... |
Suurin osa kettutyttöjen ottamista kuvista on Kiinasta suomessa tarhaeläimet kokee luonnolisen kuoleman:D
| |
| | |
14.02.12, 17:21
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Wendy Minkit on niin rumia, ja tappaa muita eläimiä huvikseen, siks ne joutaa vaikka rukkasiksi!!!! |
Minkki ei ole yhtään sen rumempi kuin muutkaan turkiseläimet, mutta peto se on ja Suomen luontoon kuulumaton.
Tarhoilta karkuun päässeistä eläimistä on muodostunut kanta, joka on mm syrjäyttänyt vesikon.
On enemmän kuin suotavaa pyydystää minkkejä luonnosta. Ne verottavat linnustoa.
Luonnosta pyydystettyjen minkkien turkis ei pääsääntöisesti ole verrattavissa tarhattujen minkkien turkikseen, itse en näkisi nylkemisen vaivaa.
| |
| | |
14.02.12, 17:30
|
#23 (linkki)
Ja sinäkö olet käynyt esim sikalassa tutustumassa ja perehtynyt sihen, miten sika tapetaan?
Silti taitaa jauheliha maistua.
Oletkohan edes kalaa saanut hengiltä saati madetta nylkenyt?
Minulla ei ole mitään vaikeuksia pukeutua turkiksiin. Itse asiassa minulla ei ole mitään vaikeuksia tappaa eläimiäkään.
Ajatellaanpa asiaa näin: kaikille töille täytyy löytyä tekijä. Toiset työt vaativat taitoa, mutta joissain töissä pärjää kantilla.
| |
| | |
14.02.12, 17:33
|
#24 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2009 Sijainti: Missä milloinkin
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jani-75 Suurin osa kettutyttöjen ottamista kuvista on Kiinasta suomessa tarhaeläimet kokee luonnolisen kuoleman:D | Luonnollisen kuoleman? Selitäppäs miten tarhaeläimet kokee luonnollisen kuoleman?
| |
| | |
16.02.12, 09:31
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Turkiksia netistä
Esim kuolevat vanhuuteen hah ha!
| |
| | | | |