| |  | | |
23.12.06, 00:30
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | aateliset ja ylimykset...
Mikä on mielestänne parempaa, olla uusrikas (tai muuten vaan rikkaaksi tullut) vai aatelinen (aatelisten jälkeläinen)?? Itse ajattelen niin, että rikkaaksi voi tulla, mutta aateliseksi voi syntyä (/mennä naimisiin) ja aatelisilla on useammiten (ehkä hyvän kasvatuksen takia) hyvä maku, sivistyneisyys, hyvä käyttäytyminen ja useimmiten hyvä itsetunto. Sellaiset tunnistaa joukosta, jos läheisemmin tutustuu. Rikas voi köyhistyä, mutta veri pysyy.
| |
| | |
23.12.06, 00:38
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Uusrikkaat ovat usein moukkamaisia ja äänekkäitä "heti minulle kaikki nyt", katsovat toisia alaspäin eikä heillä ole tyylitajua. Pitää vaan olla logoa logon päällä ja kaikki mahdolliset logot päällä samanaikaisesti.
Vanhan rahan rikkaat eivät brassaile millään. He ovat oikeastaan aika huomaamattomia ja oikeasti mukavia. Antavat mielellään rahaa hyväntekeväisyyteen.
| |
| | |
23.12.06, 00:59
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi ku mä oon kateellinen aatelisille...
| |
| | |
23.12.06, 01:24
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä polveudunkin aatelissuvusta...
| |
| | |
23.12.06, 02:56
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja mitä tuumitte? Mikä on mielestänne parempaa, olla uusrikas (tai muuten vaan rikkaaksi tullut) vai aatelinen (aatelisten jälkeläinen)?? Itse ajattelen niin, että rikkaaksi voi tulla, mutta aateliseksi voi syntyä (/mennä naimisiin) ja aatelisilla on useammiten (ehkä hyvän kasvatuksen takia) hyvä maku, sivistyneisyys, hyvä käyttäytyminen ja useimmiten hyvä itsetunto. Sellaiset tunnistaa joukosta, jos läheisemmin tutustuu. Rikas voi köyhistyä, mutta veri pysyy. | Ensimmäisen polven rikkaaksi tullut on usein mukava, koska hänen on täytynyt usein tehdä helvetisti töitä ja raapia itsensä pohjalta pinnalle - tosin poikkeuksiakin löytyy (luen parhaillaan Devil Wears Pradaa, ja siinäpä oiva esimerkki naisesta, joka raapi itsensä Lontoon köyhälistökortteleista huippurikkaaksi ja menetti samalla täysin suhteellisuudentajunsa). Rikkaiden penskat ovat usein sietämättömiä, koska heidän ei tarvitse tehdä mitään rahojensa eteen. Aateliset kasvattavat lapsensa paremmin, on hyvät koulut ja muut, joten ainakin käytöstapoja ja tyylitajua tulee enemmän.
| |
| | |
23.12.06, 10:26
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | money money money
Vahinko, että Suomessa aatelisarvot eivät periydy naiselle.
Rikkaana olisi varmaan kiva olla, yks hailee mistä raha on tullut (no ei sentään rikollisesta toiminnasta). Ei kauheasti tarvitse välitää muiden mielipiteistä.
| |
| | |
23.12.06, 12:33
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
teillä kirjoituksista päätellen teineillä on kyllä todella kliseinen kuva aatelisista. me emme ole suomessa yleisesti ottaen kovinkaan rikkaita, makuja on monia ja kulutustottumuksia ja kasvatustapoja laidasta laitaan...
| |
| | |
23.12.06, 14:38
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suomalaisethan eivät voi olla aatelisia, vai kuinka? Aatelisia on tullut Suomeen joko Ruotsin tai sitten Venäjän kautta...
| |
| | |
23.12.06, 14:48
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja .Josefiina. Suomalaisethan eivät voi olla aatelisia, vai kuinka? Aatelisia on tullut Suomeen joko Ruotsin tai sitten Venäjän kautta... | Tuolla määritelmällä juuri kukaan Suomen kansalainen ei voi olla suomalainen; me ollaan kaikki tultu jostain muualta, paitsi saamelaiset, ja niitäkin on Ruotsissa ja Norjassa... Tämä tosiaan taitaa olla teinien temmellyskenttä.
| |
| | |
23.12.06, 15:08
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ohhhoh Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja .Josefiina. Suomalaisethan eivät voi olla aatelisia, vai kuinka? Aatelisia on tullut Suomeen joko Ruotsin tai sitten Venäjän kautta... | Tuolla määritelmällä juuri kukaan Suomen kansalainen ei voi olla suomalainen; me ollaan kaikki tultu jostain muualta, paitsi saamelaiset, ja niitäkin on Ruotsissa ja Norjassa... Tämä tosiaan taitaa olla teinien temmellyskenttä. | Tämähän on totta! Suomalaiset ovat tulleet Suomeen jostain Viron alueilta ja karkottanneee saamelaiset lappiin (kuten amerikkalaiset tekivät intiaaneille). Geenien perusteella suomalaoset ovat 70% eurooppalaisia ja 30% on jostain Aasiasta. Kielen perusteella samaa porukkaa Virolaisten kanssa. Ja tiedoks vaa, ettei Suomesa ollu kuninkaita, joten kaikki Suomessa asuvat aateliset ovat peräisin muualta. Mutta tämä ei silti tarkoita sitä, että kaikki suomalaiset eivät olisi suomalaisia, sillä harvalla on juuria aatelisille. Suurin osa on loisien/talonpoikien ja porvarien jälkeläisiä. Ja ne porvaritkin oli yhtydessä muihin maihin. Joten suomalaiset ovat vaan suomalaisia.
| |
| | |
23.12.06, 15:15
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta on oikein hienoa, kun useimmilla aatelisilla on sukupuut arvossa. On vain näin hienoa tietää sukunsa historia. Kaikki eivät tätä arvosta...arvostaako teistä kukaan?
| |
| | |
23.12.06, 15:36
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Minna L. Minusta on oikein hienoa, kun useimmilla aatelisilla on sukupuut arvossa. On vain näin hienoa tietää sukunsa historia. Kaikki eivät tätä arvosta...arvostaako teistä kukaan? | Mun sukupuussa on 6 sukupolvea (siinä missä on muita sukulaisa, 7) Ja löytyy kuuluisuuksia ja aatelisia...pistäkää paremmaks.
| |
| | |
23.12.06, 16:51
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Karmalia-- Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Minna L. Minusta on oikein hienoa, kun useimmilla aatelisilla on sukupuut arvossa. On vain näin hienoa tietää sukunsa historia. Kaikki eivät tätä arvosta...arvostaako teistä kukaan? | Mun sukupuussa on 6 sukupolvea (siinä missä on muita sukulaisa, 7) Ja löytyy kuuluisuuksia ja aatelisia...pistäkää paremmaks. | Laitetaan. Minulla on sukukirja, joka on kirjoitettu 1976 ja jossa on sukumme historiaa 500 vuotta taaksepäin. Suvustani löytyy mm. Elias Lönnrotin ystävä, joka kehitti suomenkieltä hänen kanssaan ja keksi siihen sanoja, joita sivistymättömässä kielessä ei vielä ollut. Sukumme on täynnä julkkiksia ja koko suku on aatelisia... vaakuna löytyy ritarihuoneen seinältä.
Päivitetty versio on ilmestymässä.
| |
| | |
23.12.06, 17:08
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen aatelinen. Minulla on sukukirja, joka on kirjoitettu 1976 ja jossa on sukumme historiaa 500 vuotta taaksepäin. Suvustani löytyy mm. Elias Lönnrotin ystävä, joka kehitti suomenkieltä hänen kanssaan ja keksi siihen sanoja, joita sivistymättömässä kielessä ei vielä ollut. Sukumme on täynnä julkkiksia ja koko suku on aatelisia... vaakuna löytyy ritarihuoneen seinältä.
Päivitetty versio on ilmestymässä. | No joo, pistit paremmaksi, meidän sukukirja ulottuu vain 1600-luvulle. Mutta saattaa siellä joku jonkun kaveri kyllä olla :)
| |
| | |
23.12.06, 17:12
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
|
Aatelinen ei myöskään aina ole rikas vaikka titteli tai sukunimi olisikin hieno.. Kärjistettynä ns. vanha raha pitää pienempää meteliä itsestään kuin ns. uusrikkaat.
| |
| | |
23.12.06, 17:15
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja .Josefiina. Suomalaisethan eivät voi olla aatelisia, vai kuinka? Aatelisia on tullut Suomeen joko Ruotsin tai sitten Venäjän kautta... | Suomen siirryttyä osaksi Venäjää valtaosa aatelisista jäi pysyvästi Ruotsiin. Suurin osa Suomen aatelisista olikin myöhemmin Venäjän keisarin säätyyn korottamia. Myös tietyistä viroista sai automaattisesti aatelisarvon. | |
| | |
23.12.06, 17:51
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen aatelinen. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Minna L. Minusta on oikein hienoa, kun useimmilla aatelisilla on sukupuut arvossa. On vain näin hienoa tietää sukunsa historia. Kaikki eivät tätä arvosta...arvostaako teistä kukaan? | Mun sukupuussa on 6 sukupolvea (siinä missä on muita sukulaisa, 7) Ja löytyy kuuluisuuksia ja aatelisia...pistäkää paremmaks. | Laitetaan. Minulla on sukukirja, joka on kirjoitettu 1976 ja jossa on sukumme historiaa 500 vuotta taaksepäin. Suvustani löytyy mm. Elias Lönnrotin ystävä, joka kehitti suomenkieltä hänen kanssaan ja keksi siihen sanoja, joita sivistymättömässä kielessä ei vielä ollut. Sukumme on täynnä julkkiksia ja koko suku on aatelisia... vaakuna löytyy ritarihuoneen seinältä.
Päivitetty versio on ilmestymässä. | Hyvä juttu :) Olen iloinen puolestasi. Jatka samaan malliin ja innosta sitten lapsesi samaan! Minkä maan aatelisia suvussasi on? Kiinnostaa vain tietää...
| |
| | |
23.12.06, 17:58
|
#18 (linkki)
Päivitetty versio on ilmestymässä. | Pistän vielä paremmaksi. Sukuni vaiheet ulottuu jo raamatun aikoihin. En tosiaan osaa rakentaa sukupuutani siihen asti, mutta tiedän tarkoin missä ne elieli mihinkin aikaan. (sukuni on muuttanut paljon)
Sukupuuni rakensin itse haastattelemalla sukumme vanhempia ja päädyin 1700-luvulle (loppupuolelle) ilman mitään sukututkimuksia. Ehkä joskus myöhemmin voisin aloittaa oikean sukututkimuksen.
| |
| | |
23.12.06, 18:34
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Eternal noble
Sukujuureni ulottuvat vielä kauemmaksi eli alkuräjähdykseen. Itse Jumala löi esi-isäni ritariksi, koska hän oli keskeisesti mukana noissa pamautushommissa. Siis aivan ihanaa (ihq daa, juu nou) etten todellakaan ole mikään nousukas eikä minun tarvitse kerskailla syvänsinisestä jumalallisesta verestäni millään triviaaleilla keskustelupaltoilla, jossa aiheena on muoti. Ymmärrän kyllä, että aatelisarvo houlkttelee pieniin herätehankintoihin, mutta kannattaa muistaa, että Suomessa on saatavilla vain b-luokan proletaariaateliarvoja. Ne oikeat löytyvät mm. Pariisin, Milanon, Barcelonan tai Nykin nolbe-boutiqueista. Niihin lennän tosta vain koska tahansa aina kun tekee mieli jotakin oikein extraa. Kyseisten kaupunkien ritrihuoneet ovat siis sanoinkuvaamttoman yleviä paikkoja, jossa takapuolikin pyyhitään lehtikullalla.
Rälssisuvustani löytyy todellakin upeita ihmisiä. Ehkä kaikista jaloin ja todellisin ja samalla myös ajankohtaisin on sukumme päämies eli Joulupukki.
| |
| | |
23.12.06, 19:17
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Eternal noble Sukujuureni ulottuvat vielä kauemmaksi eli alkuräjähdykseen. Itse Jumala löi esi-isäni ritariksi, koska hän oli keskeisesti mukana noissa pamautushommissa. Siis aivan ihanaa (ihq daa, juu nou) etten todellakaan ole mikään nousukas eikä minun tarvitse kerskailla syvänsinisestä jumalallisesta verestäni millään triviaaleilla keskustelupaltoilla, jossa aiheena on muoti. Ymmärrän kyllä, että aatelisarvo houlkttelee pieniin herätehankintoihin, mutta kannattaa muistaa, että Suomessa on saatavilla vain b-luokan proletaariaateliarvoja. Ne oikeat löytyvät mm. Pariisin, Milanon, Barcelonan tai Nykin nolbe-boutiqueista. Niihin lennän tosta vain koska tahansa aina kun tekee mieli jotakin oikein extraa. Kyseisten kaupunkien ritrihuoneet ovat siis sanoinkuvaamttoman yleviä paikkoja, jossa takapuolikin pyyhitään lehtikullalla.
Rälssisuvustani löytyy todellakin upeita ihmisiä. Ehkä kaikista jaloin ja todellisin ja samalla myös ajankohtaisin on sukumme päämies eli Joulupukki. | Aamen
| |
| | |
23.12.06, 19:19
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Eternal noble Sukujuureni ulottuvat vielä kauemmaksi eli alkuräjähdykseen. Itse Jumala löi esi-isäni ritariksi, koska hän oli keskeisesti mukana noissa pamautushommissa. Siis aivan ihanaa (ihq daa, juu nou) etten todellakaan ole mikään nousukas eikä minun tarvitse kerskailla syvänsinisestä jumalallisesta verestäni millään triviaaleilla keskustelupaltoilla, jossa aiheena on muoti. Ymmärrän kyllä, että aatelisarvo houlkttelee pieniin herätehankintoihin, mutta kannattaa muistaa, että Suomessa on saatavilla vain b-luokan proletaariaateliarvoja. Ne oikeat löytyvät mm. Pariisin, Milanon, Barcelonan tai Nykin nolbe-boutiqueista. Niihin lennän tosta vain koska tahansa aina kun tekee mieli jotakin oikein extraa. Kyseisten kaupunkien ritrihuoneet ovat siis sanoinkuvaamttoman yleviä paikkoja, jossa takapuolikin pyyhitään lehtikullalla.
Rälssisuvustani löytyy todellakin upeita ihmisiä. Ehkä kaikista jaloin ja todellisin ja samalla myös ajankohtaisin on sukumme päämies eli Joulupukki. | Kaikilla ihmisillä on yhtä pitkä juuret, mutta kaikki evät todella tiedä mistä tulee. Itsetuntemus on hyvästä.
| |
| | |
23.12.06, 19:32
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja muinainen ihminen Lainaus: |
Päivitetty versio on ilmestymässä. | Pistän vielä paremmaksi. Sukuni vaiheet ulottuu jo raamatun aikoihin. En tosiaan osaa rakentaa sukupuutani siihen asti, mutta tiedän tarkoin missä ne elieli mihinkin aikaan. (sukuni on muuttanut paljon)
Sukupuuni rakensin itse haastattelemalla sukumme vanhempia ja päädyin 1700-luvulle (loppupuolelle) ilman mitään sukututkimuksia. Ehkä joskus myöhemmin voisin aloittaa oikean sukututkimuksen. | Ois kiva tietää kans näihin aikoihin, edes jotakin. Sul on ainakin paljon lapsille perinnöks annettavaa...
| |
| | |
24.12.06, 00:30
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä oon venäjän viimesimmän keisarin sukua, että repikää siitä. =) Tosin en kyl muista mitä kautta, koska mitä väliä... On meil joku sukuvaakunakin joka täytyis roikkua rinnuksissa sukujuhlissa. Juu näin siis.
| |
| | |
24.12.06, 01:06
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja nynni Mä oon venäjän viimesimmän keisarin sukua, että repikää siitä. =) Tosin en kyl muista mitä kautta, koska mitä väliä... On meil joku sukuvaakunakin joka täytyis roikkua rinnuksissa sukujuhlissa. Juu näin siis. | Venäjän viimeisellä keisarilla ei ole jälkeläisiä. Tiedoks vaan.
| |
| | |
24.12.06, 01:16
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ...... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja nynni Mä oon venäjän viimesimmän keisarin sukua, että repikää siitä. =) Tosin en kyl muista mitä kautta, koska mitä väliä... On meil joku sukuvaakunakin joka täytyis roikkua rinnuksissa sukujuhlissa. Juu näin siis. | Venäjän viimeisellä keisarilla ei ole jälkeläisiä. Tiedoks vaan. | Romanov-suku ei kuitenkaan ole kuollut, niin että voi sille jotain kautta sukua ollakin.
| |
| | | | |