| |  | | |
02.04.07, 12:07
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | XL-kokoiset, mistä ostatte vaatteenne?
Itse olen kookas, mutta pituudeltani vain 160 cm, joten sopivat vaatteet - etenkin housut - ovat kiven takana. Parhaiten löydän vaatteita H&M.stä ja Lindexistä. Olisiko muita hyviä liikkeitä, mielellään ketjuista, koska en asu pk-seudulla. Erityisesti kiinnostaisivat farkut, jota olisivat sopivan pituiset, yleensä kun niissä on puoli metriä liian pitkät lahkeet ja lyhentäminen pilaa mallin.
| |
| | |
02.04.07, 13:19
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja santiago_ Itse olen kookas, mutta pituudeltani vain 160 cm, joten sopivat vaatteet - etenkin housut - ovat kiven takana. Parhaiten löydän vaatteita H&M.stä ja Lindexistä. Olisiko muita hyviä liikkeitä, mielellään ketjuista, koska en asu pk-seudulla. Erityisesti kiinnostaisivat farkut, jota olisivat sopivan pituiset, yleensä kun niissä on puoli metriä liian pitkät lahkeet ja lyhentäminen pilaa mallin. | Lindexillä on lyhytlahkeisia farkkuja isoja kokoja. Tyttäreni ostaa niitä. Itse kuljen pääosin Seppälän farkuissa, jotka istuvat mulle hyvin. Tosin niistä joutuu lahkeitä lyhentämään reilusti, olen näet vain 160cm pätkä, kuten tyttärenikin. | |
| | |
02.04.07, 14:05
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tsekkaapa www.halens.fi siellä muutamista (ei kaikista) malleista saa valita lahkeenpituuden itse. on 69, 74, 79, 84 senttisiä lahkeita.
http://www.halens.fi/ProductList.aspx?na=1,4,30&p=2&mid=1284
| |
| | |
02.04.07, 16:15
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mun mielestä Stockallakin on isoja kokoja niiden omissa merkeissä, joten kokeile sieltä. Samoin varmaan Sokoksella. Elloksella on ainakin.
| |
| | |
02.04.07, 16:15
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mun mielestä Stockallakin on isoja kokoja niiden omissa merkeissä, joten kokeile sieltä. Samoin varmaan Sokoksella. Elloksella on ainakin.
| |
| | |
02.04.07, 16:43
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen tilannut jotain vaatteita ulla.popken.eu sivuilta. Siellä on suurin osa vaatteista kylläkin täti-tyyliä, mutta löytyy myös kivoja ja nuorekkaita vaatteita.
Myös jenkki-sivustot on olleet selauksessa, mutta tullejen vuoksi tilaaminen on toistaiseksi jäänyt.
tässä parit Saksalaiset kaupat: (eteen siis www.)
quelle.de
otto.de
schwab.de
baur.de
Ja Jenkkilästä:
torrid.com
lanebryant.com
kiyonna.com | |
| | |
02.04.07, 18:29
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulle käy edellä mainittujen ohella myös jotkut Espritin/EDC:n vaatteet. Seppälästä olen myös löytänyt jotain kivaa. Tosin olen L-kokoa, mut useimmiten siis vaikeaa löytää sopivia vaatteita mistään.
| |
| | |
10.04.07, 21:33
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2007
| Ideoita ja ehdotuksia kaivataan!
Olen ajatustasolla miettinyt, miten suurehkoihin kokoihin erikoistunut nettikauppa menestyisi Suomessa. Kaipaisin ehdotuksia kaikilta "alan asiantuntijoilta". Minkälaisia vatteita ostaisitte netistä? Mitä pitäisitte kohtuullisena hintana esim. perus farkuista, hameesta, t-paidasta jne? Minkälaisia vaatteita on vaikea löytää tällä hetkellä tavallisista kaupoista tai "isoille tytöille" (inhoan tuota nimitystä...) suunnatuista kaupoista ja mitä kaipaisitte? Ottaisin mielelläni kaikkia ehdotuksia ja ideoita vastaan!
| |
| | |
11.04.07, 13:16
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007
| Espanjaan
Matkusta Espanjaan.... El Corte Inglesillä on kokonainen osasto TYYLIKKÄITÄ eikä tanttamaisia vaatteita isoille naisille. Sitten on kauppaketju Punto di Roma, jossa on sama juttu. Koko KAUPPA ainoastaan isoille staileja vaatteita. Että on kiva shopata! Eikä hinnat huimaa päätä. Nuo molemmat löytyvät esim. Teneriffalta jo, jos et halua mennä vaikka Barcelonaan tms.
| |
| | |
11.04.07, 14:03
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Espanjassa on myös lähes kaikissa vaateliikkeissä osasto "tallas grandes". Edullisia ja kivoja, ei tätimäisiä, vaatteita.
El Corten valikoima oli minustakin paras, mutta siellä vaatteet olivat melko hinnakkaita. Joskin laadusta kannattaa hieman maksaakin. | |
| | |
11.04.07, 15:26
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007
| Juu Hispaniaan
Ja tuo Punto di Roma ei olel edes niin kallis. Edustusjakkupuvun saa parillasadalla eurolla ja niitä on tarjolla kerralla pikkuputiikissakin ainakin 10 erilaista ja -väristä koosta riippumatta.
Siis Lindexin ym. isot koot on tosi tanttoja noihin verrattuna.
| |
| | |
15.09.07, 19:20
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007
| vatteita minullekin
Löysin netistä uuden tuttavuuden, www.cocoja.fi, en osaa linkittää, mutta tolla se löytyy. Siellä on isoja kokoja, siis osa todella isoja. Itselleni "riittää" koko 48-50 ja olen löytänyt tuolta aikas kivoja juttuja. Kannattaa tutustua. Ostin farkut, ihan sellaset nuorekkaat ja sitten oli jotakin tosi mageita paitoja, en ostanu vielä, mutta aikomukseni on.
| |
| | |
15.09.07, 20:21
|
#13 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2007
| minusta ongelma on malli
eli isoja naisia on monenmallisia. Suurin osa isoista vaatteista on suunniteltu leveälanteisille naisille. Jos on vatsaa, mutta kapea lantio, vaatteita on vaikea löytää. | |
| | |
16.09.07, 10:03
|
#14 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007
| ongelma
No silloinhan ongelma on todennäköisesti housut. Eli ne on varmasti liian isot takapuolesta, jos ne sopii muuten. Paitoja kyllä löytyy. Ja varsinkin jos on malli "käpylehmä" (=minä) niin kannattaa panostaa siihen et ostaa sellasen paidan, joka ei ole teltta! Muuten näyttää ihan hullulta! Eli ei liian kapeita housuja ja sitten istuva paita, niin se vähän tasapainottaa. Suomalaiset vaatteet on mitoitettu leveälanteisille, ulkomaalaiset ei niinkään. Siellä ollaan eri mallisia. Varsinkin espanjalaiset vaatteet sopii esim. mulle.
| |
| | |
05.09.10, 13:00
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Kiva vaatekauppa www.lindamode.fi
[viesti moderoitu - ei mainostusta]
Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 07.09.10 12:43.
| |
| | |
07.09.10, 11:11
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutsie66 [viesti moderoitu - ei mainostusta] | Kävin tutustumassa nettisivuihin ja kivalta näyttää. Nettisivuilla kerrottiin, että lauantaina liikkeessä on Zhenzi-päivät (isojen tyttöjen vaatemerkki), joten viikonlopuksi suuntaan Tampereelle tutustumaan liikkeeseen tarkemmin.
| |
| | |
07.09.10, 11:19
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | www.lindamode.fi
[viesti moderoitu - ei mainostusta]
| |
| | |
16.09.10, 23:03
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Gina
Itse olen 20 cm pitempi kuin aluperäinen kirjoittaja, mutta myös kokoa XL. Ostan paljon vaatteita Gina Tricotista. Mielestäni ne ovat paremmanlaatuisia kuin monien muiden trendiketjuliikkeiden vaatteet. Ja liikkeestä löytyy myös perusvaatteita. Olen hieman alle kolmekymppinen.
| |
| | |
06.11.10, 12:44
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | XXXL
Isokokoisia löytyy Ronin tallista.Ilmainen sovitus.Tyytyväisyystakuu:jos ei mahdui,saat rahasi
takaisin.
| |
| | |
02.05.11, 01:33
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | omia suosikkeja
Moi,
pohdin just blogissa omia suosikkikauppoja. Nykyään löytyy ihan kivasti suomalaisistakin liikkeistä (lindex, kappahl, h&m) pluskokoisia vaatteita, mutta kranttu kannattaa olla. Oma suosikki on ehdottomasti brittiläinen monsoon, jolla ei ole mitään plus -sarjaa, vaan tekevät kaikkia vaatteita isompiin kokoihin asti.
tässä vinkkejä: Neuvoja Ihanaan Elämään: Tinde neuvoo isoja siskoja.
ja tässä vielä kevään juhliin: Neuvoja Ihanaan Elämään: Juhlahumua.
tiina
| |
| | |
02.05.11, 20:15
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinde84 Nykyään löytyy ihan kivasti suomalaisistakin liikkeistä (lindex, kappahl, h&m) pluskokoisia vaatteita. | Ei noi suomalaisia ole vaan ruotsalaisia ketjuja.
| |
| | |
05.05.11, 22:06
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | oikeassa olet! Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit76 Ei noi suomalaisia ole vaan ruotsalaisia ketjuja. |
Näinhän se on. Ehkä tarkemmin voisi sanoa; suomesta löytyviä. (noihan on niitä perusketjuja, joista vaatteensa useimmat meistä taitaa hankkia)
:) ihanaa kevättä!
| |
| | |
08.05.11, 10:51
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miten te ette löydä vaatteita? Kyse taitaa tosiaan olla vartalon mallista, ei niinkään (pelkästään) siitä XL-koosta. Vai onko XL-koko "yleisnimitys" oikein isoille vaatteille, itse miellän XL:n tarkoittavan kokoja 42 - 44?
Minä ainakin löydän vaatteita ihan mistä vain, aina tarjoustaloista postimyyntikauppojen kautta vaateketjuihin. Ehkä pienissä erikoisliikkeissä ei olisi tarpeeksi isoja kokoja, mutta niiden valikoima taitaa olla niin hintavaa, ettei kukkaroni kestäisi niissä...
Ainoa ongelma on se, että farkuissa ja yleensä housuisssa on useimmiten liian lyhyet lahkeet. Olen vain 165 cm pitkä, mutta pitkäjalkaista ja lyhytselkäistä mallia.
| |
| | |
08.05.11, 13:11
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä Miten te ette löydä vaatteita? Kyse taitaa tosiaan olla vartalon mallista, ei niinkään (pelkästään) siitä XL-koosta. Vai onko XL-koko "yleisnimitys" oikein isoille vaatteille, itse miellän XL:n tarkoittavan kokoja 42 - 44?
Minä ainakin löydän vaatteita ihan mistä vain, aina tarjoustaloista postimyyntikauppojen kautta vaateketjuihin. Ehkä pienissä erikoisliikkeissä ei olisi tarpeeksi isoja kokoja, mutta niiden valikoima taitaa olla niin hintavaa, ettei kukkaroni kestäisi niissä...
Ainoa ongelma on se, että farkuissa ja yleensä housuisssa on useimmiten liian lyhyet lahkeet. Olen vain 165 cm pitkä, mutta pitkäjalkaista ja lyhytselkäistä mallia. |
Plus size -termille ei ole oikein hyvää suomenkielistä termiä, ja ehkä sen takia usein käytetään sitä XL-kokoa näistä D-mitoituksella tehdyistä kokonumeroista. Usealla merkillä ne alkavat koosta 42 tai jopa koosta 40.
Tavallisten C-mitoituksella tehdyt vaatteet kokoa XL ovat noin kokoa 42-44, ja niitä löytyy ihan kivasti vaikka mistä, joten niite tuskin kukaan erityisesti tässä kyselee. Tosin ihmettelen, miten niitä riittää, kun usein kokoa 36-38 -kokoiset kertovat ostavansa sen kokoisia neuleita, rantatunikoita jne., että saavat sopivan väljiä.
Mutta jos palataan niihin Plus size -kokoihin, niin tarjontaa ei ole hirveästi, ja siksi kaikki vinkit ovat tervetulleita. Naiset ovat vielä niin erimuotoisia, että eri merkit sopivat ihan eri naisille. Esimerkkinä, että olen todennut KappAhlin isot koot sopiviksi Y-mallisille, joilla siis leveä yläosa, kapeahko lantio ja pitkät raajat. Mutta etsivä löytää.
Parhaat vaatteet löydän Marina Rinaldilta (samaa konsernia kuin Max Mara, Max & Co.), mutta sieltäkin valikoidusti. Osa on liian rouvamaisia, mutta erityisesti farkut ja Marina Sport -mallisto on ollut suosiossani, mutta myös kallein Voyager.
| |
| | |
08.05.11, 14:03
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Löytyy sellainen nettikauppa kun Daami, myös Adatto myy isoja kokoja.
| |
| | | | |