Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.06.09, 13:41   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2008
Keskustelu nahkavaatteista

Jokohan tämä nyt rupeaisi kelpaamaan kaikille... Toivotaan asiallista keskustelua ja tänne siis voi kommentoida ja esittää kysymyksiä liittyen nahkavaatteisiin.
  Vastaa viestiin

16.06.09, 14:23   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2008
Ettei tossa otsikossa ois vieläkin vähän viilaamisen varaa... :P
  Vastaa viestiin
16.06.09, 15:28   #3 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Eikö mikään riitä? Tästä ei tule mitään, se tiedetään jo..
  Vastaa viestiin
16.06.09, 15:34   #4 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ziva
Eikö mikään riitä? Tästä ei tule mitään, se tiedetään jo..
No mikäs olikaan sun ehdotuksesi?ja miks ei tule mitään?

Vastaa viestiin
16.06.09, 16:05   #5 (linkki)
Killing Whispers

Älkää avatko ketjua aiheesta, koska se ei tule toimimaan, tänne tulee kuitenkin riidanhaastajia!!
  Vastaa viestiin
16.06.09, 16:05   #6 (linkki)

Käyttäjän très chic avatari

Rekisteröitynyt: 03/2009
Sijainti: Helsinki
Hienoa!:)
Tässäpä ketju jonka keskusteluun voin mielelläni kommentoida.
Nyt olisikin heti yksi kysymys:
Voiko kenkien nahkapohjiin käyttää jotain ainetta, että eivät haparoituisi sadesäällä?
Olen päällystänyt (suutarilla) joitain nahkapohjaisia ballerinoja kumipohjilla, mutta haluaisin nauttia nahkapohjista täällä Suomenkin ilmastossa. Onko siis jotain nahkapohjan "kovettajaa" tms., jolla pohjasta saisi hiukan kestävämmän. Suutarit eivät ole osanneet kovin kummoisia neuvoja antaa.
  Vastaa viestiin
16.06.09, 16:25   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Olen suojannut nahkapohjia joskus mehiläisvahalla tai sitä sisältävällä pohjasuoja-aineella. Suutarilta ostin. Pohjan kovettaminen ei oikein kannata, koska nahkan erinomaisuus lienee juuri sen joustavuudessa.

Ole todennut aineen turhaksi, koska suomalaisten katujen jatkuva pölyisyys ja soraisuus tuhoaa pohjaa joka tapauksessa nopeasti. Eniten käyttämäni kengät suojaan suosiolla ohuella kumilla. Loppujen kohdalla olen vaihdattanut pohjat tarpeen tullen.
  Vastaa viestiin
16.06.09, 19:28   #8 (linkki)
Killing Whispers

Nahkapohjat (käyttö)kenkien pohjissa? Ei hyvää päivää, keneköhän välkkypään idea taas ollut..
  Vastaa viestiin
17.06.09, 02:56   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Kyllähän nahkapohjat ovat se perinteisen kengänpohja. Niitä on sitten puolipohjattu muovilla tms. Kaikkein mukavin ja ergonomisin jalalle ehdottomasti.
  Vastaa viestiin
17.06.09, 06:09   #10 (linkki)

Mina en ole nahkapohja-fani. Ne ovat niin ohuet etta jalat vasyvat jos pitempaan joutuu kavelemaan kovalla alustalla ja talvi-kengissa tosi epakaytannolliset ja kylmat.
  Vastaa viestiin
17.06.09, 09:44   #11 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ziva
Älkää avatko ketjua aiheesta, koska se ei tule toimimaan, tänne tulee kuitenkin riidanhaastajia!!

No ne ei meidän keskusteluja tyrehdytä!! Toivottavasti keskustelu pysyisi kuitenkin asialusena. Sitä mä vaan vähän ihmettelen että onko kengät vaatteita?
  Vastaa viestiin
17.06.09, 09:53   #12 (linkki)

Kun on yhteen nahkaketjuun päädytty, niin kyllä ne on. Paitsi jos ovat kangastennarit.

Minun ongelmani: ostin kerran Lontoon kirpparilta sellaisen klassisen brittiläisen pappavillatakin, jossa edusosa mokkaa, muuta osat villaa, paitsi kyynärpaikat myös nahkaa, tietänette. Miten tämä pestään, vai pitääkö vain viedä pesulaan?
  Vastaa viestiin
17.06.09, 10:27   #13 (linkki)

Pesula taitaa olla ainoa vaihtoehto.
  Vastaa viestiin
17.06.09, 10:34   #14 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sasae
Kun on yhteen nahkaketjuun päädytty, niin kyllä ne on. Paitsi jos ovat kangastennarit.

Minun ongelmani: ostin kerran Lontoon kirpparilta sellaisen klassisen brittiläisen pappavillatakin, jossa edusosa mokkaa, muuta osat villaa, paitsi kyynärpaikat myös nahkaa, tietänette. Miten tämä pestään, vai pitääkö vain viedä pesulaan?
Kyllähän oli taas rajanveto... kengät siis kuuluu omaan ketjuunsa. Mutta sitten tuohon kysymykseesi.. Eli jos et kuivapesua osaa kotona suorittaa niin pesulaan suosittelen vietäväksi.

Vastaa viestiin
17.06.09, 10:55   #15 (linkki)

Käyttäjän très chic avatari

Sijainti: Helsinki
sasaelle: Veisin pesulaan. Nuo nahka ja mokkaosat ovat niin arkoja. Kuulostaa tosi kivalta tuo neule muuten. Mielenkiinnosta kyselen, miten/mihin sitä yhdistelet?
  Vastaa viestiin
17.06.09, 11:02   #16 (linkki)

Olen pitänyt farkkujen ja saappaiden tai matalien nauhakenkien kanssa, esim. varhaissyystakkina. Miksei kävisi jonkun reilun hameenkin kanssa?
  Vastaa viestiin
17.06.09, 11:06   #17 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Voih, sellaiset nahkapaikkaiset villatakit ovat aivan ihania! Luulen, että sellainen toimisi hauskana (ja lämmittävänä) kontrastina jonkin vaalean, pitsisen ja liehuvan kanssa. Mutta mitä tulee pesuun - jos ei siihen ole tullut varsinaista tahraa tai jotain hirveää hajua, onko sitä pakko pestä? Hyvä villa hylkii likaa ja puhdistuu omia aikojaan jos sitä tuulettaa ja sen jälkeen harjaa. Niin ei tarvitsisi huolehtia nahan pesuominaisuuksista.
  Vastaa viestiin
20.06.09, 19:31   #18 (linkki)
“to hell with tiny pants”

Käyttäjän JolieLaide avatari

Lisää villatakista. Suosittelen myös tuuletusta, jos takki ei ole pahasti likainen.

Jos takki on likaantunut enemmän niin sitten pesula on turvallisin vaihtoehto, mutta jos kokeiluhalua löytyy on muitakin vaihtoehtoja. Wolyltä löytyy combi proper nimistä puhdistusvaahtoa, joka sopii mokalle ja nahalle. Se ei välttämättä poista vaikeimpia tahroja, mutta muuten puhdistaa ihan ok.
  Vastaa viestiin
20.06.09, 19:35   #19 (linkki)
Killing Whispers

Jos nahkatakki pääsee kastumaan sateessa, se kannattaa pyyhkäistä hyvin nihkeäksi väännetyllä puhtaalla rätillä, antaa kuivua ja laittaa kylläste 2 kertaan päälle. Tämä käsittely on hyvä tehdä muutenkin kerran, pari vuodessa, käytöstä riippuen.
  Vastaa viestiin
20.06.09, 21:56   #20 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja raino
Voih, sellaiset nahkapaikkaiset villatakit ovat aivan ihania! Luulen, että sellainen toimisi hauskana (ja lämmittävänä) kontrastina jonkin vaalean, pitsisen ja liehuvan kanssa. Mutta mitä tulee pesuun - jos ei siihen ole tullut varsinaista tahraa tai jotain hirveää hajua, onko sitä pakko pestä? Hyvä villa hylkii likaa ja puhdistuu omia aikojaan jos sitä tuulettaa ja sen jälkeen harjaa. Niin ei tarvitsisi huolehtia nahan pesuominaisuuksista.
Olisiko kuvaa tälläisistä villatakeista? ;/
  Vastaa viestiin
22.06.09, 09:26   #21 (linkki)

Oiskohan ne villatakit kuitenkin omassa ketjussaan, vaikka niissä olisikin nahkasomisteita niin ei ne siltikkään ole nahkavaatteita...
  Vastaa viestiin
22.06.09, 10:35   #22 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Lisää nahkapesuongelmia...
minulla on todella ihanat vintage-nahkakäsineet sellaista pehmeää ohutta nahkaa, olisiko mokkaa. Miten sellaiset puhdistetaan, kun ne ovat päässeet varsinkin sormenpäistä nuhjaantumaan?
  Vastaa viestiin
22.06.09, 12:38   #23 (linkki)

Sama ongelma kuin rainolla, mulla vaalean roosat nahkahansikkaat, ei kylläkään vintagea vaan muutan vuodan vanhat. Mutta elämän jäljet näkyy, miten saisi puhdistettua?
  Vastaa viestiin
23.06.09, 09:09   #24 (linkki)

Jos nyt tarkkoja ollaan niin kösineetkään ei ole vaatteita kuten ei kengätkään ja otsakeessa lukee kuitenkin vaatteet... Sitäpaitsi kyllähän nahan hoito on aikas samanlaista riippumatta siitä onko kyseessä käseine, takki tai joku muu... eli harjaus, nahkea rätti ja suoja- aineet...
  Vastaa viestiin
23.06.09, 09:14   #25 (linkki)

Käyttäjän Ghana avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jennifergarner19
Jos nyt tarkkoja ollaan niin kösineetkään ei ole vaatteita kuten ei kengätkään ja otsakeessa lukee kuitenkin vaatteet... Sitäpaitsi kyllähän nahan hoito on aikas samanlaista riippumatta siitä onko kyseessä käseine, takki tai joku muu... eli harjaus, nahkea rätti ja suoja- aineet...
Olen samaa mieltä sun kanssa noissa rajauksissa.

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku