| |  | | |
15.12.10, 21:21
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) |
minä en uskalla ostaa mitään käytettyjä turkiksia, kuka tietää kuinka kauan niitä on pidetty jossain vinteillä ja niissä pesii huomaamattomia turkiskuoriaisia jotka tuhoavat sitten levitessään ne loputkin vaatteet omasta kaapista! yök!!
| |
| | |
25.12.10, 16:41
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) | ylivouhotusta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha kettutyttö Ei perintöturkkeja voi sillä lailla kohdella. Mummo kääntyisi haudassaan. Olen ajatellut lahjoittaa ne pois, mutta niistähän näköjään maksetaan ihan euroja.
Minun agressiot kohdistuu niihin, jotka yhä tänä päivänä kannattaa turkistarhausrääkkäystä ostamalla turkkeja. |
Kyllä se kettutytön ajatusmaailma kai vähän muuttuu kun tytöstä tulee emo tai myöhemmin akka, asiat alkaa limittyä pyöreämmin elämän palapelissä. Voi niitä turkiksia tulla muutenkin kuin pakkokasvattamoissa, Suomessakin pyydetään luonnossa eläviä punakettuja ja turkiksena ovat mitä lämpimiämpiä. Lampaanturkis on oheistuote, kun hoidettu lammas on luovuttanut monena vuonn a villansa ja sitten teurastettu. voi kun meillä ihmisapinoilla olisi edes tuo karvapaitto vähän sakeampi, niin tarkenisi talven tuiskuissa ilman elukoitten turkiksia.
Huonesivilisaatiokettutytöt pitäis panna pitkään savottaan ulkotöihin ja kysyttäisiin sitten, että mitä pannaan päälle. Helppo sitä on keskuslämmityshuoneissa huudella!
| |
| | |
26.12.10, 15:39
|
#53 (linkki)
| | (Vierailija) | spray?? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha kettutyttö Olen jo 50-v, mutta aina kun näen naisen, jolla roikkuu jotkut kuolleet nahat yllään, harmittaa, että ei ole spraypurkkia mukana. Viimeksi eilen oli niin houkuttelevaa, kun olin menossa metroon.
Mulla on varastossa kolme mummolta ja äidiltä perittyä turkkia ja olen kovasti miettinyt, että mihin ne saisi "hävitettyä". Yksi on murmelia (ihan oikeasti, karseaa), yksi krimi ja yksi sellainen hippi-kelsiturkki 70-luvun alusta. En voi käyttää niitä. |
Hyvä ystävä! Maalaa sprypurkkisi vaikk ulkohuoneen ( wc:n )seinään. Anna minulle ne kaikki perintöturkkisi, haluan käyttää niitä hellästi, ne ovat arvotavaraa, lämpimiä ja ihania päällä. murmeliturkki on aivan huippua, se on kuin minkkiä. Otan ne ilolla vastaan ja nautin niiden lämpöä tuovasta tunteesta.
| |
| | |
15.02.11, 10:04
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hesassa Pursimiehenkadulla 17 aukesi juuri vintage liike Pony ride, jossa näin kauniita vanhoja turkispuuhkia ja kauluksia
| |
| | |
24.02.11, 11:56
|
#55 (linkki)
| | (Vierailija) |
''Turkis ei saisi kuitenkaan haista koipalloilta, eltaantuneelta mummolta tai miltään väkevältä venäjänrouvahajulta kuten chanelvitoselta.''
Hitto että nauratti XD
| |
| | |
22.11.11, 15:40
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) | Yksityiseltä?
Itselleni jäi 6 hyvää turkista, osa minkkiä ja osa jotain muuta, perinnöksi.
Missä näitä kannattaisi kaupata? Kävin Tampereella jo yhdessä liikkeessä ja soitin toiseen, mutta ymmärrän, ettei heille ole kannattavaa ostaa sisään ja myydä, ellei laita korjauspaloiksi.
Turkit on kesäisin olleet alan liikkeessä talvisäilytyksessä ja näistä kyl näkee että ihan hyvin on pidetty...
| |
| | |
23.11.11, 09:25
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) | kaikilta kirppareilta löytyy
Aitoja turkiksia löytyy mm. taka-töölön dom-kirpparilta (abc:tä vastapäätä) ja iso-roban uffilta. Halpoja ovat (muutaman kympin), siis isot pitkät turkistakit ja hyväkuntoisia, en huomannut niissä mitään hajuja tai muutakaan moitittavaa. Pienempiä turkishattuja ym löytyy melkein joka kirpparilta (ainakin lauttasaaren oranssitori ja itiksen uffi, muualla en olekaan ehtinyt viime aikoina käydä).
| |
| | |
23.11.11, 11:45
|
#58 (linkki)
| | (Vierailija) | turkkiompelimoille Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lippi Itselleni jäi 6 hyvää turkista, osa minkkiä ja osa jotain muuta, perinnöksi.
Missä näitä kannattaisi kaupata? Kävin Tampereella jo yhdessä liikkeessä ja soitin toiseen, mutta ymmärrän, ettei heille ole kannattavaa ostaa sisään ja myydä, ellei laita korjauspaloiksi.
Turkit on kesäisin olleet alan liikkeessä talvisäilytyksessä ja näistä kyl näkee että ihan hyvin on pidetty... |
Myin viime talvena minkinpalaturkkini Hesassa turkisompelimolle Kalliossa, joka muodistaa ja korjaa turkkeja ja ottaa myyntiin käytettyjä ja modistaa ne asiakkailleen. Tosi toimivaa kierrätystä ja sain pitkästä, hyväkuntoisesta, yli 20 v vanhasta minkinpalaturkistani vajaa 300 eur. Kuulemma ainakin täällä Hesassa kysyntää on käytetyille turkeille eikä siis tartte antaa ilmaiseksi Uffelle.
| |
| | |
24.11.11, 09:08
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaupassahan nuo ovat jotain 4000€ paikkeilla? En nyt ihan siihen hintaan edes tavoittele, mutta silti.
Vähän turhan pitkä matka nääs täältä Tampereelta tulla siellä päin pyörähtään (: mutta kiitos vinkistä!
| |
| | |
26.11.11, 05:34
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) | LOL Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Helsingin seudulta? Hei,
mistä kannattaisi lähteä etsimään käytettyä turkista? Minkkiä tai kettua ehkä lähinnä.
Uutta en osta periaatteesta.
Turkis ei saisi kuitenkaan haista koipalloilta, eltaantuneelta mummolta tai miltään väkevältä venäjänrouvahajulta kuten chanelvitoselta.
Onko tällaisia paikkoja mistä saisi? Ne paremmat secondhandliikkeet taitavat kiskoa niistä ylihintaa?
t: Vilukissa | Aj periaatteesta? ))) Ootko varma että sulla on ihan riitävästi fyrkkaa uutta varten? )))
Osta ittele joutsen untsikka ja pysyy hiljaa...))))
| |
| | |
26.11.11, 05:39
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voglia Eipä nämä nuoret kettutytöt tunnista edes tekoturkkia. Minulle sattui pari vuotta sitten bussissa tilanne, jossa päälläni oli tekoturkki ja huomasin yks kaks, että kaksi nuorta tyttöä tuijottaa minua inhoten ja vihamielisen näköisenä. Tilanne oli uhkaavan tuntuinen, kun tuijotus jatkui ja jatkui.
Tajusin, että nuoren silmiin turkkini varmasti näytti oikealta turkilta. | Eivät toki tunnistaa. Ovat tyhmii kuin apinat.
| |
| | |
26.11.11, 05:44
|
#62 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja khy Tuo nyt on aika heikko esitys oikeuttaa eläinten huono kohtelu täällä meillä. Ihan samalla tavalla voisi sanoa, että turha huolehtia Suomen syrjäytyneistä, sairaista, muuten heikommista ihmisistä, kun meillähän on kaikki paremmin kuin hyvin verrattuna vaikkapa kehitysmaiden ihmisiin. Kaikki on suhteellista, ja maailman parantaminen alkaa sinusta itsestäsi. | Ja kuinka paljon sä huolehdit suomen syrjäytyneistä, sairaista, muuten heikommista ihmisistä?
Turkis sentän huolestuttaa sua selkeästi..)))) Helppo vastustaa siitä mihin ittellä ei oikein vaara oo..)))
| |
| | |
26.11.11, 05:46
|
#63 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Offtopiccia Mä sain tänään päivän naurut tuolta Sensuellien puolelta, tästä
Voiko osuvampaa kuvausta enää olla? Toi hajuvesi kun haisee tosiaan tuolta. | Käytä sitten mennen. Sopii sulle varmaasti..)))
| |
| | |
26.11.11, 05:49
|
#64 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha kettutyttö Olen jo 50-v, mutta aina kun näen naisen, jolla roikkuu jotkut kuolleet nahat yllään, harmittaa, että ei ole spraypurkkia mukana. Viimeksi eilen oli niin houkuttelevaa, kun olin menossa metroon.
Mulla on varastossa kolme mummolta ja äidiltä perittyä turkkia ja olen kovasti miettinyt, että mihin ne saisi "hävitettyä". Yksi on murmelia (ihan oikeasti, karseaa), yksi krimi ja yksi sellainen hippi-kelsiturkki 70-luvun alusta. En voi käyttää niitä. | Jos joskus uskallat moista tehä, toivottavasti joku tunke sulle spraypurkki kurkuun ja tukehdut siihen...Miten voi viiskymppisenä olla niin säälittävänä ja tyhmänä lehmänä???
| |
| | |
26.11.11, 15:56
|
#65 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niitä kettutyttöjäkin on niin montaa lajia, mukaanluettuna Natalie Portman, joka on vegaani eikä käytä turkiksia.
| |
| | |
26.11.11, 17:10
|
#66 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla oli pitkään mummin vanha turkki, mut se piti heittää pois, kun siinä oli jotain... eliöit
| |
| | |
05.01.12, 12:47
|
#67 (linkki)
| | (Vierailija) | Tekoturkki / Aito turkis Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inhoan kettutyttöja Jos joskus uskallat moista tehä, toivottavasti joku tunke sulle spraypurkki kurkuun ja tukehdut siihen...Miten voi viiskymppisenä olla niin säälittävänä ja tyhmänä lehmänä??? | Suomennos edelliseen : tunke spraypurkki = tunkee spraypurkin
... olla niin säälittävänä ja tyhmänä lehmänä... = olla niin säälittävä ja tyhmä lehmä...
Kävi tämän henkilön viestejä lukiessa mielessä itkeäkö vai nauraa. Surullista.
-------------
Asiaan: Tekoturkisten valmistuksessa käytetään öljyä, joka ei ole uusiutuva luonnonvara. Tekoturkikset eivät maadu, luonnonturkis maatuu.
Luonnonturkis on aikojen alusta ollut kylmien maiden vaate, ruoaksi metsästämisen lisäksi nahat ja turkikset käytettiin vaatteiksi ja asumuksiksi.
Edelleen taitaisivat olla ekologisin vaatetus. Häkkikasvatusta en kannata, mutta mihin menevät esim. kaikki lehmännahat ym joka tapauksessa ruoaksi kasvatettujen (tehotuotanto- yök) eläinten nahat?
Ja joku ehdotti untuvatakkia turkin tilalle. Tiedätkö miten untuvia hanhista saadaan? Ainakin osa nypitään eläviltä hanhilta. Tai näin ainakin pari vuotta sitten tv:stä tulleessa dokumentissa kerrottiin.
Kierrätys kaikessa on tosi hyvä juttu - vanhat turkit kiertoon, tuuletus pakkasessa tai kuumassa saunassa - luulisi kuolevan mahdollisten turkiskuoriaisten/toukkien.
| |
| | |
20.02.12, 13:05
|
#68 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija Suomennos edelliseen : tunke spraypurkki = tunkee spraypurkin
... olla niin säälittävänä ja tyhmänä lehmänä... = olla niin säälittävä ja tyhmä lehmä...
Kävi tämän henkilön viestejä lukiessa mielessä itkeäkö vai nauraa. Surullista.
-------------
Asiaan: Tekoturkisten valmistuksessa käytetään öljyä, joka ei ole uusiutuva luonnonvara. Tekoturkikset eivät maadu, luonnonturkis maatuu.
Luonnonturkis on aikojen alusta ollut kylmien maiden vaate, ruoaksi metsästämisen lisäksi nahat ja turkikset käytettiin vaatteiksi ja asumuksiksi.
Edelleen taitaisivat olla ekologisin vaatetus. Häkkikasvatusta en kannata, mutta mihin menevät esim. kaikki lehmännahat ym joka tapauksessa ruoaksi kasvatettujen (tehotuotanto- yök) eläinten nahat?
Ja joku ehdotti untuvatakkia turkin tilalle. Tiedätkö miten untuvia hanhista saadaan? Ainakin osa nypitään eläviltä hanhilta. Tai näin ainakin pari vuotta sitten tv:stä tulleessa dokumentissa kerrottiin.
Kierrätys kaikessa on tosi hyvä juttu - vanhat turkit kiertoon, tuuletus pakkasessa tai kuumassa saunassa - luulisi kuolevan mahdollisten turkiskuoriaisten/toukkien. |
Mikäli turkkia mielii, niin ainoa oikea ekoteko on ostaa käytetty turkis, ei missään tapauksessa tekoturkista!
| |
| | |
20.02.12, 16:56
|
#69 (linkki)
| | (Vierailija) | ostin käytetyn krimiturkin
Ostin muutama viikkoa sitten käytetyn pitkän krimiturkin, Suomessa tehty ja ehjä ja aion teettää siitä itselleni noin polvipituisen turkin. Nyt malli on reilusti alle polven eli nk pitkä malli ynnä nk kasarityyliä korostetuine olkapäineen. Uutena lyhytkin krimiturkki maksaa noin 2000 eur ja tämä käytetty maksoi minulle reilut sata euroa. Uudelleen ompelu maksanee 300-500 eur mutta koska materiaali on hyvä, niin mielelläni kierrätän materialin ja saan mieleiseni mallin ja lisäksi kohtuuhintaan.
Ja totuus on, että 1980-luvulla ommellut turkit on tehty hyvistä materiaaleista ja tehty huolellisemmin kuin nykyiset, pääosin Turkissa ja Kreikassa tai vielä kauempana halvasti työstetyt turkikset.
| |
| | |
27.02.12, 04:01
|
#70 (linkki)
| | (Vierailija) | kuolleet nahat;;; Lainaus:
Mulla on varastossa kolme mummolta ja äidiltä perittyä turkkia ja olen kovasti miettinyt, että mihin ne saisi "hävitettyä". Yksi on murmelia (ihan oikeasti, karseaa), yksi krimi ja yksi sellainen hippi-kelsiturkki 70-luvun alusta. En voi käyttää niitä. |
Kuulehan vanha kettutyttö:) Sinuakaan ei ikävä kyllä olisi, eikä muuten minuakaan saati sitten tätä keskustelupalstaa, ellei esi-isämme olisi olleet niin välkkyjä et tajusivat pukeutua turkiksiin kylmillä säillä. Kuolleiden eläinten nahat pitivät heidät hengissä taistelussa kylmää vastaan ja eläimen ruho piti heidät ravittuina.Ja nyt ei sitten puhuta tarhauksesta vaan turkiksista yleisellä tasolla. Olem itse työskennellyt hevosten parissa koko ikäni ja syönyt kotiin kuolleen ratsuni lihaa, koska minusta luonnon antamista antimista kieltäytyminen osoittaa sen, ettei ihminen kunnioita ja arvosta luontoa oikeasti, eikä ymmärrä luonnon normaalia kiertokulkua. Se, että kettuja ym tarhataan, on parempi vaihtoehto kuin vanhanajan ansametsästys, joka oli eläimelle tosi tuskallista. Tämä oli vain minun nkökulmani asiaa:)
| |
| | |
27.02.12, 15:38
|
#71 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulle kävi sanoin junassa muutam vuosi sitten. kaksi tyttöä tuijotti aikansa ja kun ohi kävelivät toinen sylkäs ja huusi "murhaaja". Hämmästykseltäni jäin suu auki, mikä harmittaa vieläkin,olisi pitänyt jotakin osata tiuskasta. Päälläni oli nimittäin musta perustekoturkki, mikä ei näytä miltään eläimeltä! Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voglia Eipä nämä nuoret kettutytöt tunnista edes tekoturkkia. Minulle sattui pari vuotta sitten bussissa tilanne, jossa päälläni oli tekoturkki ja huomasin yks kaks, että kaksi nuorta tyttöä tuijottaa minua inhoten ja vihamielisen näköisenä. Tilanne oli uhkaavan tuntuinen, kun tuijotus jatkui ja jatkui.
Tajusin, että nuoren silmiin turkkini varmasti näytti oikealta turkilta. | | |
| | |
27.02.12, 17:52
|
#72 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja Mulle kävi sanoin junassa muutam vuosi sitten. kaksi tyttöä tuijotti aikansa ja kun ohi kävelivät toinen sylkäs ja huusi "murhaaja". Hämmästykseltäni jäin suu auki, mikä harmittaa vieläkin,olisi pitänyt jotakin osata tiuskasta. Päälläni oli nimittäin musta perustekoturkki, mikä ei näytä miltään eläimeltä! |
Voi ei! Tuo kertoo jotain näiden tyttöjen eläintuntemuksesta! :D
| |
| | | | |