Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.03.10, 21:22   #26 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh Näytä viesti
Eläimet sitä ja eläimet tätä. Yrittäkää te wanna-be maailmanparantajat nyt ensin pistää IHMISTEN asiat kuntoon!!!
Mistä tiedät, etteivät eläinsuojeliat aja myös ihmisten asioita?
  Vastaa viestiin
08.03.10, 07:27   #27 (linkki)
Mollukkapullukka
(Vierailija)

... ja ihmiset aika pitkälti voi ihan itse laitella niitä omia asioitaan kuntoon ja vaikuttaa omaan elämäänsä, harvemmat ovat sentään häkissä...
  Vastaa viestiin
08.03.10, 09:40   #28 (linkki)
Tukholmassa asusteleva
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja marni (ei kirj) Näytä viesti
Itse asiassa ainakin ruotsalaiset käyttävät turkista huomattavan paljon tänäkin talvena, kuten edellisenäkin. En tarkoita venäläistyylisiä "turkissomisteita", vaan ihan täysturkkitakkia ja esimerkiksi hattua. Se on kuulkaa muotia nyt, arvon muotifriikit. :)

Mun Suomesta kylässä ollut venäläinen kaveri laittoi Tukholmassa vyötäröpituisen kettuturkin päälle niin ravintolan oven edessä jonottavat nuoret ja siistit juppimiehet ja -naiset (sellaiset hienot "prinsessamadde+sulhasensatyyliset" ihmiset!) alkoivat huutelemaan kaikkee ilkeetä että tapoitko koirasi ennenkuin lähdit baariin, murhaajahoro j.n.e! Olivat todella agressiivisen oloisia, ja kaveri halus lähteä mun kämpille vaihtamaan takkia kun kaikki mulkoili sitä kieroon ihan sikana joka paikassa. Sanoi että Suomessa on parempi olla kun saa kulkea rauhassa turkki päällä.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 09:48   #29 (linkki)
kettutäti
(Vierailija)

Hienoa tomintaa Tukholmassa. Noin sitä pitää.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 10:14   #30 (linkki)
sasae ささえ
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kettutäti Näytä viesti
Sasae: Käytetäänko siellä Japanissa minkä verran turkiksia?
Täysturkkia näkee todella harvoin, on ehkä liian prameileva japanilaiseen makuun. Joilla yakuzan (paikallinen mafia) rouvilla varmaan kyllä on. Sensijaan turkiskoristeita esim. hupun reunassa on paljon, ja monet pitävät talvella kimonon kanssa turkispuuhkaa lämmikkeenä.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 10:18   #31 (linkki)
sasae ささえ
(Vierailija)

Aiheeseen jonkinverran liittyen, eli eläintensuojeluun: iloitsen tässä juuri The Coven saamasta parhaan pitkän dokumentin Oscarista. Sekin osoittaa, että nämä asiat ovat todella framilla ympäri maailmaa. The Covehan on kuvattu Japanissa, ja nähtyäni sen tuli todella huono olo siitä, että olen joskus kauan sitten käynyt Sea Worldissa.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 13:56   #32 (linkki)
kettutäti
(Vierailija)

Kiitos Sasaelle valistuksesta :)
  Vastaa viestiin
08.03.10, 14:34   #33 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Espoo
miksi hienoa ?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kettutäti Näytä viesti
Hienoa tomintaa Tukholmassa. Noin sitä pitää.

En käsitä miksi on hienoa kommentoida toisten valitsemaa pukeutumista. Minusta se on hyvin epäkohteliasta ja moukkamaista. Tukholman toiminta ei muuta koko maailman näkemystä turkistuotteista enkä usko tällaisen hitlermäiseen toimintaan. Jos tällaista toimintaa pidetään hienona, niin tuon opin mukaan kohta kävelemme tuohivirsuissa ja ompelemme säkkikankaasta vaatetuksen.
Jos haluaa "paremmaksi ihmiseksi" niin voisi aloittaa ihan muusta kuin kanssaihmisten vaatetuksen parjaamisesta.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 15:27   #34 (linkki)
plääh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Neitopeikko Näytä viesti
Mistä tiedät, etteivät eläinsuojeliat aja myös ihmisten asioita?

Sen verran kauheita ihmisoikeusrikkomuksia maailmalla tapahtuu, että luulisi niitä vastaan protestoinnissa olevan sarkaa ihan tarpeeksi. On vaan niin paljon helpompaa leikkiä muka parempaa ihmistä vastustamalla turkistarhausta. "Kun onhan ne elukat niin söpöjäkin ja kaikkea." Lapsellisten kermaperseiden touhua koko kettutyttöily.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 15:41   #35 (linkki)
sasae ささえ
(Vierailija)

Ja miten itse olet osallistunut näiden ihmisoikeusrikosten uhrien auttamiseen?

Omasta mielestäni jokainen tekee sen minkä itse voi ja parhaaksi näkee. "You add your light to the sum of light." (Year of Living Dangerously, ohj. Peter Weir).
  Vastaa viestiin
08.03.10, 16:39   #36 (linkki)
minä myös
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sasae ささえ Näytä viesti
Luonnosta pyytäminen onkin eri asia. Olen aina pitänyt metsästäjiä reilumpina lihansyöjinä kuin niitä, jotka ostavat lihatiskiltä siististi muoviin pakatun, jonkun toisen tappaman eläimen lihaa.

Pitäisi olla niin kuin ennen, että torilla myytäisiin eläviä kanoja ja siitä emäntä vaan pistää kirveellä kanan kaulan poikki kun on aika valmistaa sunnuntaipäivällinen.
Itsekin pidän metsästämistä hyväksyttävänä tapana hankkia ravintoa, vaikka itse olenkin suurimmaksi osaksi kasvissyöjä. Sanon suurimmaksi osaksi siksi, että syön toisinaan myös kalaa. Olen itse miettinyt asian niin, että jos ei kukaan tappaisi minulle ruokaa pöytään, niin mitä silloin söisin, ja se olisi juurikin kasviksia ja kalaa. Koska kalastanut olen ja pystyn tappamaan kalan, mutta lehmää tms en pystyisi teurastamaan. Luulen että kanankin kohdalla tulisi ongelmia.

Minäkin pitäisin siitä tyylistä että itse tapettaisiin se mitä syötäisiin, siinä sitten tekisi niin ne jotka pystyvät ja tahtovat. Voisi tulla muutama kasvissyöjä lisää maailmaan.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 18:04   #37 (linkki)
Tuttava kertoi
(Vierailija)

Amsterdamissa vasta agressiivisia turkisten vastustajia onkin ! Spraypurkit heillä kuulemma aina valmiina.
  Vastaa viestiin
08.03.10, 18:06   #38 (linkki)
Luomulihaa
(Vierailija)

Minä pyrin syömään vain lähitiloilta tuotettua luomulihaa, toivottavasti mahdollisimman moni tekisi niin. Teuraseläimet kun tosiaan joutuvat ovlemaan huonommissa olosuhteissa mitä turkiseläimet.

Minusta turkistakki vanhentaa ja tekee lihavan ja kömpelön näköiseksi, sitä paitsi moni tekoturkis on paljon nätimmän ja siromman näköinen mitä aito turkis.
  Vastaa viestiin
09.03.10, 10:14   #39 (linkki)
marni (ei kirj)
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukholmassa asusteleva Näytä viesti
Mun Suomesta kylässä ollut venäläinen kaveri laittoi Tukholmassa vyötäröpituisen kettuturkin päälle niin ravintolan oven edessä jonottavat nuoret ja siistit juppimiehet ja -naiset (sellaiset hienot "prinsessamadde+sulhasensatyyliset" ihmiset!) alkoivat huutelemaan kaikkee ilkeetä että tapoitko koirasi ennenkuin lähdit baariin, murhaajahoro j.n.e! Olivat todella agressiivisen oloisia, ja kaveri halus lähteä mun kämpille vaihtamaan takkia kun kaikki mulkoili sitä kieroon ihan sikana joka paikassa. Sanoi että Suomessa on parempi olla kun saa kulkea rauhassa turkki päällä.
Milloin? Tuskin tänä tai viime talvena? Itse olen kulkenut harvat sen kerrat Tukholmassa tänä talvena lyhyt turkki päällä (asun noin puolet talvesta siellä) ja joka toisella vastaantulijalla on jonkinlainen turkki niskassa, joko tekoturkki tai aito turkki. On todella vaikea kuvitella, että joku huutelisi mitään kuvailemaasi kenellekään Tukholmassa. Itse käyn tosin lähinnä Stureplanilla juhlimassa, joten Tukholman lähiöiden baarien meiningistä on paha mitään sanoa. Lisäksi, jos näin on käynyt, niin kovin hienoista ihmisistä ei voida kai puhua, noin sanomistensa perusteella.
  Vastaa viestiin
09.03.10, 10:30   #40 (linkki)
Tukholmassa asusteleva
(Vierailija)

Tämä tapahtui siis nimenomaan Stureplanilla, ja tänä talvena. Sturecompagnietin edessä. Laroyn luona porukka katsoi myös kieroon hänen turkistaan. Se turkis on kyllä aito ja aidon näköinen, ja tosi näyttävä ja muhkea joten se varmaan ärsytti.

Asun itse Tukholmassa lähes puoliksi työni takia, ja itseasiassa puolet suvusta on Ruotsista kotoisin joten mulla hyvä kuva molempien maiden eroavaisuuksista. Suomessa on mun mielestä aina ollut turkismyönteisempi asenne, ja esimerkiksi Helsingissä näkee enemmän aitoja turkiksia, mutta Tukholmassa näkee nykyään paljon hyvälaatuisia ja siistejä tekoturkiksia, olen joskus itsekin harkinnut ostavani. Esimerkiksi Charlotte Perrellillä on kivan näköinen alle sadan euron arvoinen tekoturkki jonka hän asustaa kahdenkymmenentuhannen euron krokotiili-Birkinillä :-D
  Vastaa viestiin
17.03.10, 21:11   #41 (linkki)
ihmestys
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukholmassa asusteleva Näytä viesti
Esimerkiksi Charlotte Perrellillä on kivan näköinen alle sadan euron arvoinen tekoturkki jonka hän asustaa kahdenkymmenentuhannen euron krokotiili-Birkinillä :-D

Kiva, että on tekoturkki. Mutta eikö krokotiilinnahkakin ole epäeettistä? Eläinaktivistit, valistakaa!
  Vastaa viestiin
18.03.10, 00:03   #42 (linkki)
skin is in
(Vierailija)

niin mutta kun kroko on niin julma ja ruma elukka niin kyllähän siitä laukun voi tehdä.. Chanelin uudessa mallistossa oli turkista niin maan julmetusti:

Chanel Fall 2010 Ready-to-Wear Collection on Style.com: Complete Collection
  Vastaa viestiin
18.03.10, 09:11   #43 (linkki)
Mildred
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luomulihaa Näytä viesti
Minä pyrin syömään vain lähitiloilta tuotettua luomulihaa, toivottavasti mahdollisimman moni tekisi niin. Teuraseläimet kun tosiaan joutuvat ovlemaan huonommissa olosuhteissa mitä turkiseläimet.

Mielelläni teksin näin minäkin, joten olisi todella kiva, jos voisit kertoa miten tämä onnistuu: mistä tarkalleen ottaen hankit ruokasi eli missä käyt ostoksilla?
  Vastaa viestiin
18.03.10, 13:30   #44 (linkki)
Elena.
(Vierailija)

Lainaus:
Milloin? Tuskin tänä tai viime talvena? Itse olen kulkenut harvat sen kerrat Tukholmassa tänä talvena lyhyt turkki päällä (asun noin puolet talvesta siellä) ja joka toisella vastaantulijalla on jonkinlainen turkki niskassa, joko tekoturkki tai aito turkki. On todella vaikea kuvitella, että joku huutelisi mitään kuvailemaasi kenellekään Tukholmassa. Itse käyn tosin lähinnä Stureplanilla juhlimassa, joten Tukholman lähiöiden baarien meiningistä on paha mitään sanoa. Lisäksi, jos näin on käynyt, niin kovin hienoista ihmisistä ei voida kai puhua, noin sanomistensa perusteella.

Oliko kirjoituksen tarkoituksena pelkkä oman arvon pönkitys?
Että piti oikein avautua kuinka "MINÄ sentään asun Tukholmassa joskus, MINÄ käyn sentään Stureplanilla jossa käy vain hienoja ihmisiä enkä siellä karmeissa lähiöissä ja niiden baareissa joissa te muut"

Huomasinko ainoastaan minä selvää rasismia kirjoituksessasi koska alkup.kirjoittajan ystävätär oli venäläinen jonka turkista huudeltiin, niin "tottahan toki joku venäläinen ja hänen suomenkielinen kaverinsa liikkuvat vain ja ainoastaan Tukholman lähiöissä kun ovat huonompaa sakkia kuin MINÄMINÄMINÄ joka tiedän ja osaan kaiken" ????

Inhottaa tuollaiset ihmiset jotka kuvittelevat itsestään aivan liikoja!
  Vastaa viestiin
18.03.10, 13:59   #45 (linkki)
JustAsking
(Vierailija)

miksiköhän juuri naiset himoavat turkista, krokonahkaa, pythonia yms "julmia" materiaaleja?
  Vastaa viestiin
18.03.10, 15:57   #46 (linkki)
dkfkld
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JustAsking Näytä viesti
miksiköhän juuri naiset himoavat turkista, krokonahkaa, pythonia yms "julmia" materiaaleja?
Koska suomalaiset miehet himoitsevat vain lökäpöksyjä, toppasaappaita ja mainoslippiksiä.

Eivätkä suomalaisista naisistakaan kovin monit turkiksia himoitse.
  Vastaa viestiin
18.03.10, 16:18   #47 (linkki)
entä ne miehet?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JustAsking Näytä viesti
Ja miehet autoja, renkaita, vanteita ja muita luontoa saastuttavia juttuja ja materiaaleja?
  Vastaa viestiin
19.03.10, 09:52   #48 (linkki)
marni (ei kirj)
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elena. Näytä viesti
Oliko kirjoituksen tarkoituksena pelkkä oman arvon pönkitys?
Että piti oikein avautua kuinka "MINÄ sentään asun Tukholmassa joskus, MINÄ käyn sentään Stureplanilla jossa käy vain hienoja ihmisiä enkä siellä karmeissa lähiöissä ja niiden baareissa joissa te muut"

Huomasinko ainoastaan minä selvää rasismia kirjoituksessasi koska alkup.kirjoittajan ystävätär oli venäläinen jonka turkista huudeltiin, niin "tottahan toki joku venäläinen ja hänen suomenkielinen kaverinsa liikkuvat vain ja ainoastaan Tukholman lähiöissä kun ovat huonompaa sakkia kuin MINÄMINÄMINÄ joka tiedän ja osaan kaiken" ????

Inhottaa tuollaiset ihmiset jotka kuvittelevat itsestään aivan liikoja!
Ei mulla ole mitään tarvetta pönkittää omaa egoani sillä, että asun toisinaan pitkiä aikoja länsinaapurissa äidin luona. Täällä vaan pyörii niin paljon trolleja, jotka selittävät jotain ihmeellistä "mitä bättre folk Tukholmassa tästä sanoo jaada jaada", että tekee mieli aina korjata.

Sanoin, etten käy lähiöiden baareissa, joten en tiedä niistä mitään. Sama juttu Suomessa. En ole kommentoinut mitenkään rasistisesti ketään - miten voisin, olenhan itsekin suomalainen? - vaan tarkoitan, että jos joku menee turkki päällä lähiöbaariin niin on varmaan mahdollisempaa, että rikkaamman näköistä ihmistä katsotaan kieroon.

Ilmeisesti kuitenkin allekirjoittanut oli saanut oikeasti jonkun kummallisen ryöpyn niskaansa, jota edelleen ihmettelen. Monilla todellakin näkyy aitoja turkkeja päällä, joskin arvelen, että trend hipstereillä ne ovat käytettyinä ostettuja.
  Vastaa viestiin
19.03.10, 09:55   #49 (linkki)
marni (ei kirj)
(Vierailija)

Siis--- ei "allekirjoittanut" vaan siis edellinen kirjoittaja, oliko nimimerkki "Tukholman asukki" tms.
  Vastaa viestiin
21.03.10, 15:14   #50 (linkki)
Stellar
(Vierailija)

Lainaus:
asun toisinaan pitkiä aikoja länsinaapurissa äidin luona
Oho. Miksi? Vai oletko vasta teini-iässä tai avioerolapsi?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, en siis ole kukaan aiemmista kirjoittajista, ja lähinnä siksi kysyn ja tuohon äidin luona asumiseen viitaten koska omasta lähipiiristä eräs nuori nainen joutui muuttamaan äitinsä luokse pidemmäksi aikaa koska osteli kaikkea chanelia, dioria, manoloa ja muuta niin että luottokortit ja luottotiedot meni ja kämppä alta! Niin tällainen tuli vaan heti mieleen. Kauhea tilanne tosiaan hänellä ja toivottavasti oppii tästä jotain samalla kun makselee oppirahoja. En oikein tiedä miten suhtautua häneen nyt jos tulee vaikka pyytämään rahaa lainaksi kun jonkun luksusmerkin kevätmallisto ilmestyy kaupoihin.

Ei tarvitse vastata jos et halua, mutta tulipa kysyttyä (:
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku