Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.01.11, 19:42   #1 (linkki)
heips
(Vierailija)

Mistä kestäviä talvikenkiä?

asun Helsingissa, ja tuntuu siltä että täältä ei saa mistään kenkiä jotka kestävät suomalaista talvea ja loskaa. Siis ei todellakaan mistään, vaikka olis valmis maksamaan.

3 vuoden aikana olen ostanut ties kuinka monta kenkäparia, kaikki melko kalliita. Nyt ostin 110 euron saappaat, aitoa nahka mutta ne on niin huonosti tehty että vettä pääsee sisälle, korkolappu meni samantien kun ostin niitä ja pohja irtoamassa.
Jo monta kerta jalat ovat olleet ihan litimärät.
En edes muista enään minkalaista on kun on kuivat ja lämpimät jalat.

En mene edes ulos jos on loskaa koska ei ole sitten muita vaihtoehtoja kun kumisaappaat tai äidin 20 vuotta vanhoja kenkiä jotka ovat loistavia, mutta niitä ei kehta käyttää.

Eli mistä vois ostaa hyviä kenkiä, ja sellaisia jotka ovat valmistettuja euroopassa tai suomessa? ja ei missään nimessä dinskon, andiamon, aleksi 13, halosen kiina muovi kenkiä. Never again!

Kertokaa mitä te käytätte nyt kun on ollut tällainen talvi sekä loskaa?
  Vastaa viestiin

11.01.11, 20:43   #2 (linkki)
Ulkoinen
(Vierailija)

Vedenkestävät kengät

Minä ostin syksyllä vedenkestävät korkosaapikkaat, joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ne ovat kankaan näköistä materiaalia, ja mielestäni paljon tyylikkäämmät kuin sellaiset muoviset jokasäänsaappaat. Olen lampsinut niillä lätäköissä ja aina on jalat pysyneet kuivina, eli ilmeisesti saumatkin on tehty hyvin. Nämä saappaat ovat pelastus nollakeleillä :) Ja niin kivan näköiset, että niitä tekee mieli käyttää vaikkei olisikaan sateinen sää tai loskaa kaduilla.
Ostin omani Kenkäfriikistä, mutta olen nähnyt niitä muuallakin. Hinta oli juuri alle 200 euroa. Suosittelen lämpimästi! Samasta materiaalista oli monta eri mallia, korottomista pieniin korkoihin ja korkeampiin, ja nilkkureista polvikorkuisiin.
  Vastaa viestiin
11.01.11, 20:46   #3 (linkki)
kiitos
(Vierailija)

siellä

näkyy olevan erimerkkisiä kenkiä. Ja näyttävät laadukkailta. Onko lisää ehdotuksia?
  Vastaa viestiin
12.01.11, 09:09   #4 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Minulla on kahdet Pertti Palmrothin mokkanilkkurit, jotka pitävät vettä. Käsitelty jotenkin ja niissä on muovitettu kärki ja kumikiilapohja.
  Vastaa viestiin
12.01.11, 10:28   #5 (linkki)
1sivusta
(Vierailija)

Sori nyt, mutta minusta satasen saappailta ei voi mitään muuta odottaakaan kuin huonoa tekoa. Jos siis pitkät saappaat kyseessä. Tuo ei todellakaan ole saappaasta "melko kallis" hinta vaan halpis. Laadukkaat pitkät nahkasaappaat maksavat lähemmäs tai yli 200.

Nuo Goretex-tekstiilinilkkurit tai -saappaat tosiaan toimivat mainiosti näissä säissä. Niitä on ainakin Höglillä ja Aralla, varmaan muillakin merkeillä ja malleja on leveästä ja mukavasta naisellisen linjakkaaseen. Tässä yksi esimerkki:

Ara GoreTex-nilkkuri / Naisten kengät - Nilkkurit / Kengät / Kenkä Avenue verkkokauppa
  Vastaa viestiin
13.01.11, 11:54   #6 (linkki)
päällyskengät
(Vierailija)

Loskakeleillä kuuluu käyttää päällyskenkiä eli kalosseja jotka laitetaan pukukenkien päälle, löytyy esim. stockalta sekä miesten että naisten malleja. Kyllä pysyy jalat kuivina ja lämpiminä, ja hyvä kumikalossi ei lipsu edes hiekoittamattomalla jäisellä jalkakäytävällä. Toimistolle, baariin tai kauppakeskukseen mennessä kalossit saa nopeasti ja kätevästi esim. olkalaukun sivulla olevaan kenkätaskuun, jolloin jalat eivät hikoa kuten kumisaappaissa.
  Vastaa viestiin
13.01.11, 15:55   #7 (linkki)
Nahkakengät
(Vierailija)

tulee

AINA lankata kenkälankilla ennen ensimmäistäkään käyttöä! Ja nimenomaan kengänrajaan lankkia saa laittaa reilusti. Ei ole koskaan jalat kastuneet nahkakengissä tällä tekniikalla.
  Vastaa viestiin
13.01.11, 17:27   #8 (linkki)
Kengätön
(Vierailija)

Mitäs jos saumat aukeaa? Ostin viime viikolla Tampereen Kenkä Cosmoksesta talvikengät, sellaiset valkoiset maiharityyppiset. Ehdin pitää jalasssa puoli tuntia pihamaalla kun tuli toisen kengän kärki märäksi, sisäpuolelta. Avot, kengät takaisin liikkeeseen ja kävi ilmi, että toisen kengän sauma on auki n. 5 cm. Liike ei suostunut palauttamaan rahoja vaan vetosi korjausoikeuteensa. Saapi nähdä miten tälläiset kengät kestää kun uutena jo renkkaavat, nyt mennään lenkkareilla hangessa kun kengät lepää suutarilla.
  Vastaa viestiin
14.01.11, 03:21   #9 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Syy: halpiskengät on liitetty saumoistaan yhteen liimaamalla. Paremmat kengät taas ommeltu. Tarkasta tämä kenkiä ostaessasi, niin ei tapahdu tuota edellämainittua.
  Vastaa viestiin
16.01.11, 13:04   #10 (linkki)
kengätön
(Vierailija)

Enhän minä mitään saumoja tajunnut tarkistaa. Voi voi ja kukkaro kärsii.
  Vastaa viestiin
17.01.11, 01:54   #11 (linkki)
Sheikha (ei kirj.)
(Vierailija)

Hei!

Minä ratkaisin loskasään kenkäongelman juuri tilaamalla Hunterin kumisaappaat. Olen kyllästynyt pomppimaan kaduilla lätäköiden yli ja aion tästä lähtien jättää nahkasaappaat kotiin heti, kun lämpötila alkaa lumikeleillä nousta nollan tienoille. Olen tähän mennessä onnistunut pitämään varpaani kuivina nahkasaappaissakin mutta luulen, että nahkasaappaat pysyvät parempina pidempään, kun niiden käyttöä välttää loskakeleillä.

Hunterilta näytti löytyvän monia siroja ja muodikkaitakin kumpparimalleja. Itse tilasin tällaiset: Hunter Ladies Nylon Lined Regent Wellington Boots - Black : 6% OFF : Authentic Barbour Clothing from Country Attire Ltd.
  Vastaa viestiin
17.01.11, 21:39   #12 (linkki)
kenkäilijä
(Vierailija)

lämpimät kengät

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heips Näytä viesti
asun Helsingissa, ja tuntuu siltä että täältä ei saa mistään kenkiä jotka kestävät suomalaista talvea ja loskaa. Siis ei todellakaan mistään, vaikka olis valmis maksamaan.

3 vuoden aikana olen ostanut ties kuinka monta kenkäparia, kaikki melko kalliita. Nyt ostin 110 euron saappaat, aitoa nahka mutta ne on niin huonosti tehty että vettä pääsee sisälle, korkolappu meni samantien kun ostin niitä ja pohja irtoamassa.
Jo monta kerta jalat ovat olleet ihan litimärät.
En edes muista enään minkalaista on kun on kuivat ja lämpimät jalat.

En mene edes ulos jos on loskaa koska ei ole sitten muita vaihtoehtoja kun kumisaappaat tai äidin 20 vuotta vanhoja kenkiä jotka ovat loistavia, mutta niitä ei kehta käyttää.

Eli mistä vois ostaa hyviä kenkiä, ja sellaisia jotka ovat valmistettuja euroopassa tai suomessa? ja ei missään nimessä dinskon, andiamon, aleksi 13, halosen kiina muovi kenkiä. Never again!

Kertokaa mitä te käytätte nyt kun on ollut tällainen talvi sekä loskaa?

kokeile vaikka http://www.kenkäliike.fi siellä on mahtavia talvikenkiä, gorella ja ilman. Lampaanvillaa ja turkiksia vuoressa oli vaikka kuinka monessa mallissa.
  Vastaa viestiin
17.01.11, 21:44   #13 (linkki)
saapastelija
(Vierailija)

stretssaappaat

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ulkoinen Näytä viesti
Minä ostin syksyllä vedenkestävät korkosaapikkaat, joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ne ovat kankaan näköistä materiaalia, ja mielestäni paljon tyylikkäämmät kuin sellaiset muoviset jokasäänsaappaat. Olen lampsinut niillä lätäköissä ja aina on jalat pysyneet kuivina, eli ilmeisesti saumatkin on tehty hyvin. Nämä saappaat ovat pelastus nollakeleillä :) Ja niin kivan näköiset, että niitä tekee mieli käyttää vaikkei olisikaan sateinen sää tai loskaa kaduilla.
Ostin omani Kenkäfriikistä, mutta olen nähnyt niitä muuallakin. Hinta oli juuri alle 200 euroa. Suosittelen lämpimästi! Samasta materiaalista oli monta eri mallia, korottomista pieniin korkoihin ja korkeampiin, ja nilkkureista polvikorkuisiin.

Olisiko olleet samantyyppiset, mitkä ostin http://www.kenkäliike.fi verkkokaupasta. Ne oli stretskangasta, joissa on goretex. Valmistaja on JennyAra. Tosi hyvät!
  Vastaa viestiin
18.01.12, 10:44   #14 (linkki)
Teja
(Vierailija)

Saappaat

Huopikkaat on huovutettu käsin puhtaasta lampaanvillasta vanhan tekniikan mukaan.
Ne eivät kastu sateesta tai lumesta, koska ne on huovutettu erittäin tiiviisti.
Huopakengissä ei ole kylmä ja 25-30 asteen pakkasessa ne ovat tyylikkäät ja mukavat.
Niihin on kiinnitetty erityinen polyuretaanipohja, joka suojaa kenkiä vedeltä, lialta ja liukkaudelta.
Pienille lapsille tarkoitetuissa kengissä on kalossit.
Sain paketin tänään. Primawool Kengät ovat sopivan kokoiset ja mukavat :) !

Huopikkaat , Huopakengät kauppa
  Vastaa viestiin
18.01.12, 13:17   #15 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2010
Itse ostin uudet talvikengät Sieviltä edellisten tilalle. Edelliset kestivät 5 talvea lähes päivittäisessä käytössä. Ovat lämpimät, mukavat jalassa ja niillä jaksaa myös kävellä. Tosin jos korkoa haluaa talvikenkiinsä, niin Sieviltä niitä ei valitettavasti löydy.

Sievi – Sievin Jalkine Oy
  Vastaa viestiin
18.01.12, 13:47   #16 (linkki)
Santander
(Vierailija)

Ostin syksyllä Hakaniemen Sokoksesta

220 euroa maksavat Timberlandit niiden traktoripohjien vuoksi, koska en halua kaatua talvikeleillä.

Kengät ovat kuin hansikkaat jalassa, tukevat. Kengissä ei näy vielä ainakaan nyt tammikuussa merkkiäkään loskan aiheuttamista tuhoista. Tosin olen plankannut niitä ja suihkuttanut suoja-aineella.

Kävin tänään Kampissa, ja näin sattumalta, että Timberlandia myydään siellä. En ole ostanut aikaisemmin tämän merkin tuotteita, mutta näitä kenkiä voin kehua ja ostanen joskus myöhemmin saman merkin talvikengät, jos sopiva malli löytyy.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 15:23   #17 (linkki)
Minä ostan
(Vierailija)

Aina Saksasta.....
  Vastaa viestiin
18.01.12, 15:54   #18 (linkki)
AhA
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä ostan Näytä viesti
Aina Saksasta.....

Vain niin, siellähän on olsuhteetkin ihan samat kuin meillä. Lunta, pakkasta ja loskaa...
  Vastaa viestiin
18.01.12, 16:07   #19 (linkki)
Sievi ja Pomar
(Vierailija)

Itsellä toimii loskasäissä ja kylmemmissä Sievin ja Pomarin kengät. Siis jalat pysyy kuivina, kengät siisteinä ja pohja ei ole liukas.

Loskasäähän minusta on hyvä myös kumisaapas, mutta se hiostaa sisällä enemmän kuin nuo edellä mainitsemani ja siksi en kumppareissa käy tavallisesti asioimassa jos tulee pidempi sisällä olo. Ainakin Viikingin pohja on hyvä myös jäisessä loskassa. Osa kumisaappaista on liukkaita jäätä vasten, se materiaali jotenkin kovettuu.

Sitten on tullut kokeiltua paljon muitakin talvikenkämerkkejä, mutta mikään ei ole minulla ollut Sievin ja Pomarin veroinen kaikissa kolmessa mielessä. Esimerkiksi Camper meni minulla rumaksi äkkiä kostuttuaan ja Vagabond oli paksusta vuoresta huolimatta kylmä ja monella alustalla liukas.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 16:13   #20 (linkki)
Santander
(Vierailija)

Minäkin olen ostanut Sieviä ja Pomaria

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sievi ja Pomar Näytä viesti
Itsellä toimii loskasäissä ja kylmemmissä Sievin ja Pomarin kengät. Siis jalat pysyy kuivina, kengät siisteinä ja pohja ei ole liukas.

Loskasäähän minusta on hyvä myös kumisaapas, mutta se hiostaa sisällä enemmän kuin nuo edellä mainitsemani ja siksi en kumppareissa käy tavallisesti asioimassa jos tulee pidempi sisällä olo. Ainakin Viikingin pohja on hyvä myös jäisessä loskassa. Osa kumisaappaista on liukkaita jäätä vasten, se materiaali jotenkin kovettuu.

Sitten on tullut kokeiltua paljon muitakin talvikenkämerkkejä, mutta mikään ei ole minulla ollut Sievin ja Pomarin veroinen kaikissa kolmessa mielessä. Esimerkiksi Camper meni minulla rumaksi äkkiä kostuttuaan ja Vagabond oli paksusta vuoresta huolimatta kylmä ja monella alustalla liukas.
Hyviä ja laatua.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 22:22   #21 (linkki)
Sievi
(Vierailija)

Suosittelen myös Sieviä. Helsingistä löytyy Simonkadulta (Forumin ja Kampin välistä) Sievi Shop, sieltä saa.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 23:23   #22 (linkki)
etsivä löytää
(Vierailija)

Helsingissä kätevin on sellainen jokasäänsaapas, niitä on eri materiaalilla kuten se Goretex, hyvä kiiltonahka, ynnä muut. Niitä on vain liian vähän tarjolla, kaikki menee heti kertoi kenkäkaupan myyjä. Sellaiset yleensä kestää hieman kylmää eli pikkupakkasille asti käy. Kaikissa ei välttämättä siksi ole paksua vuorta vaan sellainen ohuehko kangasvuori.

Jos on vilukissa ja tarvitsee myös loskakeleilla lämpimät kengät, saati sitten tulipalopakkasilla, pitää ostaa hyvät talvikengät.

Hyvässä talvikengässä pitää olla kunnon vuori, sitten vielä hieman korkoa, ja pohjamateriaalin pitäisi olla kumisekoitetta ja pohjan tietysti sellainen joka ei luista. Ja nahkaa ehdottomasti päällysmateriaali.

Jos niitä käyttää kostealla, kannattaa ostaa sellaista kyllästysainetta, jota suihkutetaan silloin tänne kenkiin, pitää kyllä kengät kuivana eikä nahka pilaannu märällä.

Saksalaiset merkit kuten Ara ja samanmerkin Jenny sekä Rieker ovat okei. Mallit eivät usein miellytä mua. Suomalaisiakin saappaita löytyy Avec, Ilves, Janita ja Aaltonen.

Jos haluaa maksaa tyylistä vähän enemmän niin Kenkäfriikki on hyvä kauppa, mutta osassa ei ole vuorta, mutta toisissa on sekä vedenpitävyys että turkisvuori.

Ja jos tykkää Goretex vaellustyyppisistä kengistä, sitten Timberland on laadukas, samoin jotkut tutut käy Partioaitassa yms.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 23:35   #23 (linkki)
Kaupunkilainen
(Vierailija)

Helsingin keskustassa asuvana kävelen käytännnössä joka paikkaan. Minulla on talviksi kolmet luottokengät. 1) mustat kaupunkikumisaappaat, tänä talvena käyttöä on ollut erityisen paljon. 2) Eccon lammasvuoriset goretex-saappaat koville pakkasille, toimivat myös lumisade/räntäkelissä. 3) neljättä vuotta käytössä olevat Marc'O Polon nahkasaappaat. Näissä on korkeahko mutta riittävän tukeva korko, pitävä pohja ja tilaa lämpimille pohjallisille. Olen käyttänyttodella paljon, kelissä kuin kelissä hameiden kanssa. Korkolaput tietysti kuluvat, mutta muuten ovat säilyneet erinomaisessa kunnossa. Maksoivat aikanaan lähemmäs 300 euroa, mutta sijoitus oli todella hyvä. Näiden järkevien kenkien lisäksi käytän tietysti välillä myös kauniimpia (ja epäkäytännöllisempiä) kenkiä.
  Vastaa viestiin
22.01.12, 11:48   #24 (linkki)
Täti 35 v.
(Vierailija)

Ten Points kestää Suomen talvet! Kokemusta on.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 14:17   #25 (linkki)
ltujhpö
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AhA Näytä viesti
Vain niin, siellähän on olsuhteetkin ihan samat kuin meillä. Lunta, pakkasta ja loskaa...
Et ole ilmeisesti paljoakaan matkustellut Saksassa :) Sieltä taatusti löytyy talvikeliä (alpit), ja jopa enemmän lunta, kuin Suomesta. Sitäpaitsi Saksassa on vaan paremmat kengät ja sopii jopa Suomalaiselle jalalle, toisin kuin esim. Italialaiset kengät.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku