Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.12.11, 13:15   #1 (linkki)
toivoton homssu?
(Vierailija)

Mitä jalkineita pidätte sohjolla?

Mitä jalkineita pidätte sohjolla? Kumisaapas olisi ainoa järkevä vaihtoehto! Oikeasti. Kun pitäisi olla tyylikäskin ja kun ei halua pilata nahkakenkiään. (uusia talvinahkakenkiä)
  Vastaa viestiin

20.12.11, 13:27   #2 (linkki)
kumpparit
(Vierailija)

kyllä mulla on just ne kumpparit!
  Vastaa viestiin
20.12.11, 13:34   #3 (linkki)
nahkaa suojattuna
(Vierailija)

Omasta mielestäni kumpparit ovat liukkaat näillä keleillä. Meillä on osa kävelyteistä sorapintaisia, eikä niistä ole kaikki jää vieläkään sulanut pois, asfalttipintaisilla ei jäätä ole.
Eilen olin kävelyllä vanhoilla luottokengillä, mokkapintaiset goretex-nilkkuri, ei korkoa. Olen meinannut heittää jo pois, kun vaalea pinta ei ole enää niin kovin vaalea mutta näillä keleillä ei kannata harmitella sitä vaan kulkea kun on pakko.

Viime viikolla mulla oli kaupungilla pitkävartiset matalapohjaiset mokkasaappaat, ne olen suojannut säännöllisesti suihkeella ja vielä erikseen väriä suojaavalla käsittelyllä (mustasta mokasta häipyy väri pikku hiljaa). Saappaat ovat ainakin kolmatta talvea käyttössä, ostin ne lumitalvena että on helpompi tehdä pihassa lumityöt kun on vartta yli puolen säären.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 14:13   #4 (linkki)
Sheikha ei kirj.
(Vierailija)

Tyylikkäitä kumppareita on nykyään onneksi hyvin saatavilla - itse pidän Huntereista. Ainoa ongelma kumisaappaissa on niiden liukkaus, joka häiritsee ainakin silloin, kun pitäisi kävellä vähän pidempi matka ja vielä ripeästi. Tästä syystä minulla on jemmassa vanhat nahkasaappaani, joita ei muuten juuri kehtaisi käyttää, mutta ne sopivat hyvin loskasäässä rämpimiseen. Töihin (yms. sisätiloihin) perille päästyäni sitten vaihdan pikkukengät jalkaan.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 14:45   #5 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sheikha ei kirj. Näytä viesti
Tyylikkäitä kumppareita on nykyään onneksi hyvin saatavilla - itse pidän Huntereista. Ainoa ongelma kumisaappaissa on niiden liukkaus, joka häiritsee ainakin silloin, kun pitäisi kävellä vähän pidempi matka ja vielä ripeästi. Tästä syystä minulla on jemmassa vanhat nahkasaappaani, joita ei muuten juuri kehtaisi käyttää, mutta ne sopivat hyvin loskasäässä rämpimiseen. Töihin (yms. sisätiloihin) perille päästyäni sitten vaihdan pikkukengät jalkaan.

Mutta hameen tai mustien suorien housujen kanssa... Kun joudut kulkemaan kaupungilla, en kehtaa laittaa kumppareita. Joudun tapaamaan asiakkaita etc ne ulkojalkineet jalassa, eli vaihtokenkähomma ei käy kohdallani. Liikun työssäni ulko/sisä/ulko/sisätiloissa joten en voi vaihtaa jalkineitani, lisäksi olisi kiva olla tyylikäs jos käyn kaupungilla tai asioilla tai treffeillä illalla - en saata kuvitella sitä kumpparit jalassa :(
  Vastaa viestiin
20.12.11, 16:08   #6 (linkki)
Ihmekenkä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Näytä viesti
Mutta hameen tai mustien suorien housujen kanssa... Kun joudut kulkemaan kaupungilla, en kehtaa laittaa kumppareita. Joudun tapaamaan asiakkaita etc ne ulkojalkineet jalassa, eli vaihtokenkähomma ei käy kohdallani. Liikun työssäni ulko/sisä/ulko/sisätiloissa joten en voi vaihtaa jalkineitani, lisäksi olisi kiva olla tyylikäs jos käyn kaupungilla tai asioilla tai treffeillä illalla - en saata kuvitella sitä kumpparit jalassa :(

Osta goretex-materiaalia olevat sirot saappaat tai nilkkurit. Sen materiaalin tunnistaa kaupassa siitä, että se näyttää kankaalta ja on pehmeää, siis saappaiden varret eivät pysy nahan lailla itsestään pystyssä. Näitä löytyy ainakin Kenkäfriikistä ja Stockalta, varmaan monesta muustakin kaupasta. Malleja on korollisia ja korottomia, monilla eri varrenpituuksilla. Hinta noin 200 euroa. Väri musta (en ole ainakaan nähnyt muita). Nämä ovat ainoita suht järkevän näköisiä mutta täysin vedenpitäviä kenkiä, jotka tiedän. Lievää sukkamaisuutta niissä toki on kun se materiaali on kangasta, mutta parempi kangaskenkä kuin litimärkä nahkakenkä, sekä mukavuuden kannalta että tyylin kannalta. Eikä sitä edes huomaa kankaaksi, ellei varta vasten ala tiirailla toisen jalkoja. Mallit ovat ihan normaalien kenkien malleja.

Kumisaappaitakin ON olemassa siroja malleja, esim. Sokoksella näkyi olevan aika kiva kumisaapasmalli syksyllä. Ne olivat muodoltaan kuin nahkasaappaat.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 16:19   #7 (linkki)
Sheikha ei kirj.
(Vierailija)

Sori alkuperäinen, en ensimmäisessä kirjoituksessani ymmärtänyt tarkalleen, mihin tarkoitukseen olet sohjon kestäviä kenkiä hakemassa.

Nuo Ihmekenkä-nimimerkin mainitsemat goretex-saappaat kuullostavat mielenkiintoisilta. Mieleeni myös juolahti, että Palmrothilla on ollut ja nettisivujen perusteella on edelleen ns. jokasäänmateriaalista valmistettuja saappaita ja nilkkureita. Onko kellään kokemusta ko. materiaalista, että miten hyvin pitävät vettä?
  Vastaa viestiin
20.12.11, 16:25   #8 (linkki)
suomeksi
(Vierailija)

Jokasäänmateriaali on suomeksi muovia :) Ja siis se kyllä kestää hyvin vettä menemättä pilalle mutta koska on valmistettu kuten normaali kenkä eikä valettu kuten kumisaapas, vesi voipi tulla jalan luo saumojen läpi. Mutta estetiikka ei petä eikä ole niin liukas kuin kumppari.

Mulla on epämääräisiä loskasäitä varten juuri tuollaiset aiemmin mainitut kankaiset goretex-eristetyt nilkkurit, jotka myös pitävät jalat kuivana. Kannattaa tarkasti katsoa kaupassa että goretex tosiaan löytyy, näitä tekstiilisiä on nimittäin olemassa myös ilman goretexiä ja sehän on yhtä tyhjän kanssa sitten.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 17:17   #9 (linkki)
joo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sheikha ei kirj. Näytä viesti
Mieleeni myös juolahti, että Palmrothilla on ollut ja nettisivujen perusteella on edelleen ns. jokasäänmateriaalista valmistettuja saappaita ja nilkkureita. Onko kellään kokemusta ko. materiaalista, että miten hyvin pitävät vettä?

Joo, kyllä olen käyttänyt noita Palmrothin jokasään nilkkureita useamman parin. Toimivat loistavasti kaupungin loskassa ja saa helposti puhtaaksi pyyhkäisemällä kostealla. Huono puoli on, että kestävät oikeastaan vain yhden talven parhaimmillaan kaksi. En tiedä onko vastaavia enää tarjolla.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 18:50   #10 (linkki)
Kiinnostunut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joo Näytä viesti
Joo, kyllä olen käyttänyt noita Palmrothin jokasään nilkkureita useamman parin. Toimivat loistavasti kaupungin loskassa ja saa helposti puhtaaksi pyyhkäisemällä kostealla. Huono puoli on, että kestävät oikeastaan vain yhden talven parhaimmillaan kaksi. En tiedä onko vastaavia enää tarjolla.
Mitä kengille tarkalleen ottaen tapahtuu, jos ne kestävät vain noin lyhyen ajan käytössä?
  Vastaa viestiin
20.12.11, 20:05   #11 (linkki)
sohkassa
(Vierailija)

Parhaat ja myös tyylikkäät Hunterit toimii :) Ja kivat sukat niihin niin tyylikin säilyy.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 20:21   #12 (linkki)
privet
(Vierailija)

Joka sään nilkkurit

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostunut Näytä viesti
Mitä kengille tarkalleen ottaen tapahtuu, jos ne kestävät vain noin lyhyen ajan käytössä?
No oikeastaan niille ei tapahdu mitään dramaattista, mutta koska ne ovat hengittämättömät juuri muovikalvotuksen takia, niin ne eivät ole kivat jalassa pitkään käytettyinä. Ne ovat mm. kylmät - no tosin pakkasella ei niitä ole tarvis käyttääkään, mutta sohjossa kävellessä voivat tuntua kylmiltä.
Niitä valmistettiin ainakin joskus lämminvuoriversiona ja ne olivat erittäin suosittuja juuri Helsinki-loska-syndrooman takia. Toinen samanlainen loskapaikka ovat Moskova ja Pietari, jossa nahkakengät menevät aivan kamalaksi johtuen katukemikaaleista.
Nythän Suomessa on katusuolan käytöstä luovuttu tyystin, joten sitä valkoista ranttua ei enää tule nahkakenkiin.
Minusta loskaongelma ei ole kovinkaan ajankohtainen. Nahkakengät voi sprayata kosteutta kestäviksi. Kuljen itse jalan todella paljon koska en ole autoilevaa tyyppiä ja käytän julkisia välineitä ja kävelen varsin paljon. Jotenkin vaan olen säilynyt hyvin kuivana. Ennemminkin katujen liukkaus ja nahkakenkien surkeat pohjamateriaalit juuri liukkaalla kelillä ovat olleet isompi ongelma. Viime talvena keskustan kadut olivat usein silkkaa luistinrataa...
  Vastaa viestiin
20.12.11, 20:21   #13 (linkki)
joo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostunut Näytä viesti

Saumat alkavat fuskata ja kosteus menee läpi kengän sisään. Lisäksi naarmuuntuvat ja kolhiintuvat epäsiistin näköisiksi, pintamateriaali on niin heppoista.
  Vastaa viestiin
20.12.11, 23:11   #14 (linkki)
so sorry
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sohkassa Näytä viesti
Parhaat ja myös tyylikkäät Hunterit toimii :) Ja kivat sukat niihin niin tyylikin säilyy.
pahoittelen, mutta Hunterit ja kivat sukat eivät toimi alkuunkaan bisnesmaailmassa. Se on sitä jokasäätä ja stretch-goretexia, niin ja taksi on myös hyvä asuste :)
  Vastaa viestiin
21.12.11, 02:59   #15 (linkki)
jimmychooo
(Vierailija)

miullaki toimii jimmy choo hunterit :))
  Vastaa viestiin
21.12.11, 15:08   #16 (linkki)
dfgdgd
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joo Näytä viesti

No eihän tuollaisilla kertakäyttökengillä tee mitään.
  Vastaa viestiin
21.12.11, 16:05   #17 (linkki)
tarpeelliset jalkineet
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dfgdgd Näytä viesti
No eihän tuollaisilla kertakäyttökengillä tee mitään.

Onhan hän kävellyt niillä yhden, parhaimmillaan kaksi talvea? Paljain jaloin olisi varmasti ollut epämukavampaa!
  Vastaa viestiin
21.12.11, 16:16   #18 (linkki)
mites noista joku?
(Vierailija)

Tuolla sivulla on paljon malleja. Minulla on Pomarin mokkanilkkurit, mutta ne ei kyllä hameen kanssa oli oikein "bisnes", housujen kanssa kyllä menee.

Mutta siellä olisi yhdet tavallisten nahkasaappaiden oloiset, hinta alessa 189 e. Aika alhaalla sivulla.

Naisten Gore-Tex kävelykengät ja nilkkurit - kenkäkauppa Kenkä Pekka
  Vastaa viestiin
21.12.11, 21:48   #19 (linkki)
Entä korkosaapikkaita?
(Vierailija)

Onko olemassa mitään kestäviä ja naisellisiä nahkakenkiä kuten korollisia saapikkaita, jotka kestäisivät kevyemmät sohjot?
  Vastaa viestiin
21.12.11, 22:05   #20 (linkki)
nahkaa suojattuna
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Entä korkosaapikkaita? Näytä viesti
Onko olemassa mitään kestäviä ja naisellisiä nahkakenkiä kuten korollisia saapikkaita, jotka kestäisivät kevyemmät sohjot?
Tutki pohjaa ja korkoa ja valitse malli, jonka pohja ei ole aivan sileä. Suojaa nahkajalkineet suojavoiteella, erittäin huolellisesti se sivu, jossa päällinen liittyy pohjaan, jos siitä pääsee kosteus läpi niin jalat kastuu. Sama suojavoide estää veden imeytymisen nahkaan. Itselläni Janan nahkanilkkuri, jossa korkoa 6-7 cm. Plato-pohjaa jonkin verran.

Yleensä valitsen jalkineet sen mukaan minkä verran joudun kävelemään - pidemmälle kävelymatkalle matalakorkoinen, jolla pysyy pystyssä vaikka olis liukasta, lyhyelle pyrähdykselle korkoa, voihan sitä kulkea hitaasti jos pelkää liukastuvansa. Tänään oli tosi liukasta kaupan pihassa kun pari tuntia sitten kävin kaupassa, jalassa matalat vanhat nilkkurit.
  Vastaa viestiin
01.01.12, 16:00   #21 (linkki)
saappaat hankinnassa
(Vierailija)

kumppareiden pohjat

Mitä mieltä olette haisaappaiden pohjista, onko liukkaammat kuin perinteiset kumpparit ?
  Vastaa viestiin
01.01.12, 16:03   #22 (linkki)
Sasae - ささえ
(Vierailija)

Ovat Hai-saappaat liukkaammat.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 12:50   #23 (linkki)
saappaat hankinnassa
(Vierailija)

Vielä tarkennusta, heti jo uutena vai kuluvatko nopeasti kuten naapurini epäili...?
  Vastaa viestiin
02.01.12, 13:06   #24 (linkki)
raino-eik
(Vierailija)

Ostin viime talvena Wonders-nahkasaappaat , joissa on kumipohja ja kumikorko. Näillä olen sipsutellut pikkusohjot ihan onnistuneesti, mutta syvemmät loskat vaativat sitten sievät vetoketjulliset vintagekumpparit (tunnen sympatiaa teitä kohtaa, jotka ette työ- ja asiallisuusvaatimusten takia voi käyttää kumppareita!).
  Vastaa viestiin
02.01.12, 17:28   #25 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Minulla on ainakin Palmrothin kiilakorkonilkkurit kestäneet 3 talvea, nyt alkavat olla kantapäästä kuluneet, muuten menisivät vieläkin. En tietenkään pidä niitä joka päivä, vaan minulla on myös pitkät nahkasaappaat ja UGGsit, joten...mutta ihan kohtuuaika kestää, mielestäni, ja ovat olleet mukavat jalassa, mutta samalla ihan katseenkestävät työpaikalla. Noita ei enää pitkään saa, koska Palmroth lopetetaan ja parhaillaan myydään varastoa loppuun 50%n alella.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku