| |  | | |
03.01.12, 14:21
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Turkikset ja pressanvaalit | |
| | |
03.01.12, 15:29
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mutta mikä on se viesti kommentin takana?
Ostaisiko Niinistö lapsimorsiamelleen turkiksia? Onko Haaviston puppelin hupussa karvaa? Mites Essayah, onko kaamoskirkossa seurakunta persukset kuurassa vai onko alla taljaa? Arhinmäki - miksi perhe pääkaupunkiseudulla, mikse akkansa mene Pohjanmaalle edistämään tarhaeläinten oloja ja oikeuksia?
Onko kukaan näistä AKTIIVISESTI edistänyt turkistarhauksen kieltämistä poliittisella urallaan? Miten ? Milloin? Linkkiä ja faktaa kiitos.
Muuten menee perseennuolemisen piikkiin koko julkitulo näillä.
| |
| | |
03.01.12, 16:12
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
En nyt tajua alkuunkaan, mitä hourit. Onko sinun mielestäsi myös ainoa aito luomulihan tai luomumaidon kuluttaja sellainen, jolla on oma luomulehmä kasvamassa takapihalla?
| |
| | |
03.01.12, 17:21
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta tuo kysymys on aseteltu niin, että voi vastata siihen rehellisesti ja silti käytännössä joko tukea ja edistää turkistarhausta tai ainakin olla passiivinen asian suhteen.
Siis on eri asia olla pukeutumatta turkiksiin kuin vastustaa asiaa.
Olen vakuuttuneempi ehdokkaitten turkisvastaisuudesta - jota he yrittävät esittää vastauksellaan - jos
a) Niinistön nuorella vaimolla ei ole missään kuvissa turkissomisteita saati turkkia yllään ja jos on niin ajalta ennen Niinistöä
b) Haaviston kumppanille sama kuin a
c) Essayahin uskovaiporukoissa ei ole tarhaajia ja lahkonsa aktiivisesti toimii tarhausta vastaan
d) Arhinmäen vaimo on eiläinlääkäriopinnoissaan osoittanut aktiivista kiinnostusta turkiseläinten oloihin ja niiden edistämiseen.
Jos ehdokkaat eivät itse ja lähipiirinsä kautta edistä turkiseläinten olojen parantamista ja alan alasajoa Suomessa niin kaikki irtopisteiden keräysyritykset haiskahtavat.
Sinun avaustasi vastaan minulla ei ole mitään, jos tulkitsit niin.
| |
| | |
03.01.12, 17:39
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Musta tuo d on hieman vaikea. Jos lähdet eläinlääkärinä parantamaan turkiseläinten oloja, tyyliin 20 cm leveämpi häkki eläimelle, niin voidaan syyttää yhteistyöstä turkisteollisuuden kanssa.
Kettutyttönä hän ei taas voi lähteä öisin Pohjanmaalle, kun aviomies on kansanedustaja, puolueenjohtaja ja presidenttiehdokas. Voinet kuvitella, millaisia ketunkokoisia otsikoita IS revittäisi seuraavat puoli vuotta, jos Arhiksen vaimo hiippailisi yöllä salaa valokuvaamaan turkiseläinten oloja.
| |
| | |
03.01.12, 18:08
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Saman positiivisen uutisen bongasin päivällä. Tämä turkisasia on nykyään tärkein pointti, kun valitsen ehdokasta oli vaalit, kuin vaalit. Noiden ehdokkaiden kannat olivatkin tiedossani jostan netin vaalikoneesta tms, vain Sari E oli yllätys :)
Niinistön Jenni vaimo on näitä nykypolven valveutuneita nuoria naisia, joille eläinten oikeudet ovat tärkeitä. Hän muuuten kuuluu myös Animaliaan.
| |
| | |
03.01.12, 18:18
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kohdasta d vielä:
Lähinnä tarkoitin esimerkiksi valinnaisten opintojen osuutta ja opnnäytteitä. Ovatko ne eettisyyttä vai tehotuotantoa korostavia. Miten Arhiska on linjannut suhdettaan koe-eläimiin jne.
Edelliselle kiitos tiedosta Animalia-kytköksestä. Onko se vahingollista vai edullista presidentille?
Sinällään sama, Sauli ei ääntäni saa missään tapauksessa.
| |
| | |
03.01.12, 18:24
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Arhinmäkihän on korostanut koko ajan, myös eilisessä vaalitentissä YLEllä, että hän yrittää pitää perheensä niin kauan pois julkisuudesta ja keskustelusta kuin mahdollista - hänhän kiusaantui aiemmin vauvauutisoinnista.
En ole tutustunut eläinlääketieteen opinto-ohjelmaan, eli että miten paljon siellä on valinnaisia kursseja ja voiko valita noiden mainitsemiesi välillä. Oli miten oli, näitä emme Arhinmäeltä tule kuulemaan, koska hän kunnioittaa perheensä yksityisyyttä.
Toisaalta: ovatko puolison aatteet samat kuin omat aatteet aina välttämättä? Suvustani muistuu mieleen takavuosilta kommunistin ja kokoomukselaisen avioliitto. Puolisoiden tekemisten sijaan painottaisin presidenttiehdokkaiden itsensä tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.
| |
| | |
03.01.12, 18:38
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta puolison/perheen/yksityiselämän merkitys vaihtelee aihealueittain.
Turkiksissa se on iso: jos poliitikko vihjaa vastustavansa turkiksia, lähipiiri on oiva osoitus poliitikon kyvyistä. Jos ei saa eukkoaan luopumaan turkiksista vaikka itse vastustaa turkistuotantoa, niin mahdollisuudet muokata yhteiskuntaa asian suhteen ovat puhdas nolla.
Sitten Arhinmäen linjaus yksityisasioissa.
Hän ja hänen perheensä ei enää ole yksityishenkilöitä siinä mielessä kuin vaikkapa minä.
Lisäksi Arhinmäki on räikeästi anarkistihistoriassaan loukannut silloisten Linnan juhlijoiden yksityistä reviiriä ja koskemattomuuden ja kunnoituksen kokemusta. Siten Arhinmäelle ja hänen perheelleen täytyy Arhinmäen logiikalla saada tehdä kuten Arhinmäki taannoin teki näille juhlijoille. Muutenhan Arhinmäki olisi vai paskahousu takinkääntäjä, eikös vaan?
Ja sitä paitsi, mites Arhinmäki meinaa sen muijansa piilottaa jos linnaan valittaisiin? Kommandopipossa?
No, turha turistihan tuo pollovatsainen pojannaskali nyt on muutenkin. Mutta missä vain voin niin totta kai härkin perherauhaansa kunhan alkavat ulkoiluttaa lastaan. Ei mitään lainvastaista, ei tietenkään. Mutta ihan vain muistin virkistämiseksi voisin kommandopipo päässä käppäillä ulkoilevan perheen liepeillä ja ehkä silloin tällöin huikkailla jotain anarkistista. Sitä vastaan ei voi ola mitään tuolla tulevalla isällä, koska on tosiaan ottanut itse oikeuden riehua presidentinlinnan luona anarkistisesti.
Kunnioitus on ansaittava ja minkä sallii itselleen se on sallittava muille.
| |
| | |
03.01.12, 18:41
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olet varmaan persu?
| |
| | |
03.01.12, 19:25
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos tuo puoluekysymys on minulle, niin en kuulu mihinkään puolueeseen. Näissä vaaleissa aion äänestää Haavistoa, enemmän henkilön kuin puolueen perusteella mutta äänestin kyllä vihreää eduskuntavaaleissakin.
Arvostan Soinin retorisia taitoja ja sinnikkyyttä, mutta Persuissa on liikaa minulle epämieluisaa ainesta.
Vasemmistoliitto ei minua kauheasti miellytä, taannoin kyllä olen Cleas Andersonia äänestänyt. Arhinmäen koen kukkopoikana, jolla ei ole todellista kosketuspintaa siihen Suomeen jossa minä elän ja jota minä haluan vaalia.
| |
| | |
03.01.12, 21:11
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olisiko tämän voinut avata tuonne politiikkaosioon, eikä MUOTIpalstalle....
| |
| | |
04.01.12, 08:26
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mutta paljon pärempi aihe tämä on kuin monet muotiin suoraan liittyvät.
| |
| | |
04.01.12, 09:12
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Turkikset ja pressanvaalit
Ai Essayah,hah Hän esitteli pari vuotta sitten kauppalehti option muotinäytöksessä turkiksia ja nahka-asuja:D
| |
| | |
04.01.12, 16:37
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Vaalilippuun nro 4 Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja selvennän Jos tuo puoluekysymys on minulle, niin en kuulu mihinkään puolueeseen. Näissä vaaleissa aion äänestää Haavistoa, enemmän henkilön kuin puolueen perusteella mutta äänestin kyllä vihreää eduskuntavaaleissakin.
Arvostan Soinin retorisia taitoja ja sinnikkyyttä, mutta Persuissa on liikaa minulle epämieluisaa ainesta.
Vasemmistoliitto ei minua kauheasti miellytä, taannoin kyllä olen Cleas Andersonia äänestänyt. Arhinmäen koen kukkopoikana, jolla ei ole todellista kosketuspintaa siihen Suomeen jossa minä elän ja jota minä haluan vaalia. | Pieni kommentti Haavistolla ei ole kuin pelkkä yo- koulutus, samoin kuin Arhinmäen opinnot ovat kesken. Yleensä riittävä koulutus on ylempi korkeakoulututkinto, pelkkä poliittinen "pätevyys" ei ole riittävä ansio presidentin hommiin. Soinista voisi sanoa, että presidentti ei pelkillä letkautuksilla pärjää ulkopolitiikassa ja muutenkin häntä ei pressan hommat nyt kiinnosta.
Niinistöstä voisi mainita pikkutarkka naistenitkettäjä Hesarin mukaan ja omankuvauksen perusteella erakkoluonteinen (ks.Hesari), vetäytyykö hän "piiloon" pressana? Olemattomat ulkopoliittiset ansiot.
Ehdottomasti koulutetuin ja kokenein on Väyrynen, josta Suomi saa Koko Kansan Presidentin, jos haluaa. Minun valintani on selvä, se on nro 4, Koko Kansan Paavo!
| |
| | |
04.01.12, 17:07
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
AI JAI!! nyt sohasit! Hyvä! vaikka en tajua mitä vikaa niissä turkiksissa on?! Viime tavena tärisin kylmästä ja kateudesta kun toppatakissani katselin turkisrouvien menoa! Kyllä näillä leveyspiireillä turkkia kaipaa niin naiset kuin miehetkin. Ja onhan nyt karvat mitä suurinta muotia! Menkää vähän itseenne: jos teillä olisi fyrkkaa ostaa turkki niin varmaan ostaisitte, kunhan olis isolla jonkun THE brändin logo!!
Ja ehdokkaan valintaan, mun mielestä on ainakin kymmenen asiaa ennen eläintä joita mietin kun ehdokaiden mielipiteitä kuuntelen.
| |
| | |
04.01.12, 18:13
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ainakin hän pääsi koulunsa läpi kerralla, toisin kuin Teuvo Hakkaraene, joka tuplasi miltei joka luokan peruskoulussa.
| |
| | |
05.01.12, 10:41
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Valitsette ehdokkaan sen mukaan pukeutuuko hän turkkiin? Eipä kovin järein perustein tämän maan päämiestä valita jos tärkein kriteeri on turkisasia.
| |
| | |
05.01.12, 10:47
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuka täällä on väittänyt valitsevansa päämiehen tuolla perusteella? Ei kukaan! Tämähän on vaatteista-keskustelupalsta, joten kai on luontevaa, että pressaehdokkaiden vaatetukseen liittyvä kanta tulee esille.
Ei kai tämä turkiksiin pukeutuminen ole mikään vastaava kuin käytätkö minkä sentin korkoja tms. Tuohon kysymykseen vastaaminen paljastaa kuitenkin jotakin ehdokkaan arvoista yhden asian suhteen, joka on kuitenkin yksi asia meidän joidenkin eettisellä ja moraalisella asteikolla.
| |
| | |
09.01.12, 13:23
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | full length mink :) Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sasae - ささえ Kuka täällä on väittänyt valitsevansa päämiehen tuolla perusteella? Ei kukaan! Tämähän on vaatteista-keskustelupalsta, joten kai on luontevaa, että pressaehdokkaiden vaatetukseen liittyvä kanta tulee esille.
Ei kai tämä turkiksiin pukeutuminen ole mikään vastaava kuin käytätkö minkä sentin korkoja tms. Tuohon kysymykseen vastaaminen paljastaa kuitenkin jotakin ehdokkaan arvoista yhden asian suhteen, joka on kuitenkin yksi asia meidän joidenkin eettisellä ja moraalisella asteikolla. |
rakastan turkkeja:) mukava oli eilenkin kaupungilla kulkea turkki päällä ja katsella kun "eettiset" ihmiset palelevat h&m ihmistarhaustakeissa tai untuvatakeissaan :D
oma turkkini on perintöä äidiltäni ja jo pelkästään sen pitkän elinkaaren (yli 20v) vuoksi se on aivan varmasti eettisempi ja ekologisempi kuin yksikään halpavaateketjuiden "talvitakki". Kun ostan ensimmäisen oman turkkini niin teen sen hyvällä omalla tunnolla, koska tiedän, että siitä riittää taas lämmintä- ja kaunista- takkia vuosiksi ja sukupolveksi eteenpäin.
| |
| | |
10.01.12, 10:32
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | turkikset ja pressanvaalit
Oikea asenne maria smack!
| |
| | |
10.01.12, 21:38
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ketä kannattaisi äänestää? Mikä ehdokas on eniten naisia ja naisten asioita ajava ehdokas?
Kuka ei halua alistaa naisia, estää abortteja jne eli ketä ei kannata äänestää?
| |
| | |
10.01.12, 22:15
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maria 87 rakastan turkkeja:) mukava oli eilenkin kaupungilla kulkea turkki päällä ja katsella kun "eettiset" ihmiset palelevat h&m ihmistarhaustakeissa tai untuvatakeissaan :D
oma turkkini on perintöä äidiltäni ja jo pelkästään sen pitkän elinkaaren (yli 20v) vuoksi se on aivan varmasti eettisempi ja ekologisempi kuin yksikään halpavaateketjuiden "talvitakki". Kun ostan ensimmäisen oman turkkini niin teen sen hyvällä omalla tunnolla, koska tiedän, että siitä riittää taas lämmintä- ja kaunista- takkia vuosiksi ja sukupolveksi eteenpäin. | Miten tuollainen turkki pidetään puhtaana ja raikkaana? Pesiikö siihen raatoon kaiken maailman hyönteiset ym. loiset? Vai onko se kemiallisilla aineilla kyllästetty? Olen joskus nähnyt vanhan turkin, mutta en olisi sitä päälleni laittanut. Ihan puistatutti :).
| |
| | |
10.01.12, 22:41
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä aihe. Minuakin puistattaa turkikset. Karsealta näyttää ihmiset jotka pitävät turkiksia. Minusta ne näyttää kylmille, tokko noita saa kunnolla kiinnikään. Myös epämukavilta näyttävät, ja raskailta. Toppa on varmasti paljon lämpimämpää ja käytännöllisempää. Monilla turkinkäyttäjillä näyttää olevan pohkeet sukkiksissa hameen kanssa, joten tuskin he turkkia pitävät sen vuoksi että palelisivat. Ei naparetkeilijöilläkään turkkeja ole.
Itse en käytä myöskään untuvaa enkä nahkaa.
Turkki ei kaunista ketään, vaan rumentaa. Sellainen ihminen joka voi hyväksyä sellaisen julmuuden, on tosi raaka sisimmältään, ei sellainen voi olla kaunis. Hirviö sellainen minusta on. Häpeäisi itseään kun kehtaa kävellä kadulla. Pitää kyllä olla tosi tyhjä ihmisen henkisesti jos kuvittelee että turkit on jotain hienoa. Millainen on ihminen joka pystyy nauttimaan jostain toisen kärsimyksen kustannuksella. Surullista ja käsittämätöntä.
| |
| | |
11.01.12, 08:42
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | sinä ja kaltaisesi puistatatte minua Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tellervo6 Hyvä aihe. Minuakin puistattaa turkikset. Karsealta näyttää ihmiset jotka pitävät turkiksia. Minusta ne näyttää kylmille, tokko noita saa kunnolla kiinnikään. Myös epämukavilta näyttävät, ja raskailta. Toppa on varmasti paljon lämpimämpää ja käytännöllisempää. Monilla turkinkäyttäjillä näyttää olevan pohkeet sukkiksissa hameen kanssa, joten tuskin he turkkia pitävät sen vuoksi että palelisivat. Ei naparetkeilijöilläkään turkkeja ole.
Itse en käytä myöskään untuvaa enkä nahkaa.
Turkki ei kaunista ketään, vaan rumentaa. Sellainen ihminen joka voi hyväksyä sellaisen julmuuden, on tosi raaka sisimmältään, ei sellainen voi olla kaunis. Hirviö sellainen minusta on. Häpeäisi itseään kun kehtaa kävellä kadulla. Pitää kyllä olla tosi tyhjä ihmisen henkisesti jos kuvittelee että turkit on jotain hienoa. Millainen on ihminen joka pystyy nauttimaan jostain toisen kärsimyksen kustannuksella. Surullista ja käsittämätöntä. | tämä on sinun mielipiteesi. Hyväksy se että kaikki eivät jaa arvojasi, ja minusta on aika huolestuttavaa, että määrittelet toisen hirviöksi tämän pukeutumisen perusteella. Tämä kertoo jotain myös sinusta.
| |
| | | | |