Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.01.12, 09:57   #26 (linkki)
Jani-75
(Vierailija)

turkikset ja pressanvaalit

Vai turkiksia käyttävät ne vasta hienoja ja tyylikkäitä ovat:)
  Vastaa viestiin
13.01.12, 09:18   #27 (linkki)
4:n äiti, ei kirj
(Vierailija)

Samalla linjalla Sasaen ja Tellervo6:n kanssa. Se, miten suhtautuu mm kyseiseen elinkeinoon, paljastaa paljon, miten arvottaa asiat ja millainen moraali kys henkilöllä on.

Minä valitsen läheiseni paljolti myös sen mukaan, antavatko he mieluummin arvon eläimelle, kuin taloudelle/statuksen näyttämiselle. Minä en huoli vierelleni ihmistä, joka ei tajua myös muiden elollisten olentojen oikeutta arvokkaaseen ja hyvään elämään. Tämä eettinen kanta vaikuttaa myös paljon valintaani presidentinvaaleissa. Ihminen, joka on hyvä eläimelle, on sitä todennäköisemmin myös toiselle ihmiselle. Pelkästään omien mielihalujen perässä juokseminen ja ainoastaan oman lajinsa tärkeyden painottaminen, on typerän ja ajattelemattoman ihmisen merkki.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 13:37   #28 (linkki)
Karvalakkimies
(Vierailija)

Täällä huomaa, että porukat eivät ole olleet yli 30 asteen pakkasessa. Kyllä siellä kehäkolmosen sisäpuolella on pallo hukassa. Siellähän kuulema miehetkin pärjään ilman pitkiä kalsareita talvetkin. Ehkäpä siinä syy sinisten pillereiden käyttöön.

Elintaso nousu on tuonut kaikenlaiset lahkot ja aatteet, joilla ei ole mitään käsitystä miten pohjoisissa oloissa on asuttu ja eletty vuosisatoja.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 13:38   #29 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sasae - ささえ Näytä viesti
Nämä ehdokkaat eivät käyttäisi itse turkiksia: Niinistö, Essayah, Haavisto, Arhinmäki.

IS: Niinistö, Arhinmäki, Essayah ja Haavisto sanovat turkiksille ei - Maaseudun Tulevaisuus
Kovasti kuitenkin Arhimäki palkkasi Teemu paskamäen suunnittelemaan vaalimainoksensa. Ilmankos tuo Arhimäki onkin vaikuttanut niin vastenmieliseltä. Enempää en näistä kirjoita, ettei tule bannia. Sen verran painokelvotonta tekstiä olisi luvassa.
Äänestäkää mielummin Haavistoa!
  Vastaa viestiin
13.01.12, 14:24   #30 (linkki)
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvalakkimies Näytä viesti
Täällä huomaa, että porukat eivät ole olleet yli 30 asteen pakkasessa. Kyllä siellä kehäkolmosen sisäpuolella on pallo hukassa. Siellähän kuulema miehetkin pärjään ilman pitkiä kalsareita talvetkin. Ehkäpä siinä syy sinisten pillereiden käyttöön.

Elintaso nousu on tuonut kaikenlaiset lahkot ja aatteet, joilla ei ole mitään käsitystä miten pohjoisissa oloissa on asuttu ja eletty vuosisatoja.

Höpöhöpö. Olen kärsinyt 30 asteen pakkasista ja kotoisin olen nimenomaan turkistarhojen keskeltä. Kehäkolmosen sisäpuolella olen vain vieraillut. Ja siellä pohjoisissa oikein oloissa, missä on vuosisatoja asuttu, on turkit haettu metsistä, ei pienistä häkeistä, ja usein turkkien sisältökin on syöty.

Ihmisen itsekkyys ja kyvyttömyys empatiaan on ollut tekosyynä pitkään jatkuneelle eläinrääkkäykselle, joka järjestelmällisesti kohdistuu vuosittain miljooniin eläimiin. Ja nämä määrät pelkästään meidän omassa, korkean elintason omaavassa ja muka-inhimillisessä Suomessa.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 14:25   #31 (linkki)
(Vierailija)

Tarkennus ed. eli kotoisin olen rannikkoseudulta, pohjanmaalta.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 16:03   #32 (linkki)
lsdfj
(Vierailija)

Ainakaan sääolosuhteilla turkisten käyttöä ei voi perustella. Meinaan että oletteko koskaan nähneet telkkarista miten Etelämantereen tutkijat pukeutuvat? Eivät turkkiin.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 16:38   #33 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2010
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4:n äiti, ei kirj Näytä viesti
Minä en huoli vierelleni ihmistä, joka ei tajua myös muiden elollisten olentojen oikeutta arvokkaaseen ja hyvään elämään. Tämä eettinen kanta vaikuttaa myös paljon valintaani presidentinvaaleissa. Ihminen, joka on hyvä eläimelle, on sitä todennäköisemmin myös toiselle ihmiselle. Pelkästään omien mielihalujen perässä juokseminen ja ainoastaan oman lajinsa tärkeyden painottaminen, on typerän ja ajattelemattoman ihmisen merkki.
Luulisi, että läheisiä ei ihan hirveästi ole jos heidän täysvegaaneja täytyy olla. Toisaalta laatu korvaa määrän, läheisissäkin. Turkiseläimen eläimen elämähän on yhtä arvokas kuin vaikkapa kananpojan, jonka elämä kestää sen 5 viikkoa ennen päätymistään (marinoiduksi)broileriksi kaupan hyllylle.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 16:59   #34 (linkki)
(Vierailija)

Minusta lihansyönti ei varsinaisesti loukkaa eläimen oikeutta hyvään elämään. Kaikki me kuitenkin kuolemme joskus ja toisille elollisille olemme ruokaa, jopa eläessämme. Kyse on enemmänkin tuotantotavoista ja niiden aiheuttamista kärsimyksistä. Missään kohtaa en, tuossa lainaamassasi tekstissä, rajannut sitä koskemaan ainoastaan turkiseläimiä. Täysin yleistä kritiikkiä oli.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 18:15   #35 (linkki)
Turkisten käyttäjä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysyy Näytä viesti
Miten tuollainen turkki pidetään puhtaana ja raikkaana? Pesiikö siihen raatoon kaiken maailman hyönteiset ym. loiset? Vai onko se kemiallisilla aineilla kyllästetty? Olen joskus nähnyt vanhan turkin, mutta en olisi sitä päälleni laittanut. Ihan puistatutti :).
Ei pesi hyönteiset, ei.

Turkki viedään lämpimäksi kaudeksi säilytykseen, jossa on oikea lämpötila ja ilmankosteus. Samalla se puhdistetaan ja käydään läpi ja tarkastetaan, onko jossain korjattavaa. Käyttökautena sitä ulkoilutetaan ahkerasti ja tuuletetaan aina välillä.

Turkki on lämmin, pehmeä ja kaunis katsella. Minun mielestäni. Muiden mielipiteestä en piittaa.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 19:04   #36 (linkki)
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkisten käyttäjä Näytä viesti
Ei pesi hyönteiset, ei.

Turkki viedään lämpimäksi kaudeksi säilytykseen, jossa on oikea lämpötila ja ilmankosteus. Samalla se puhdistetaan ja käydään läpi ja tarkastetaan, onko jossain korjattavaa. Käyttökautena sitä ulkoilutetaan ahkerasti ja tuuletetaan aina välillä.

Turkki on lämmin, pehmeä ja kaunis katsella. Minun mielestäni. Muiden mielipiteestä en piittaa.
MOT. ks. aikaisemmat tulkintani
  Vastaa viestiin
14.01.12, 14:00   #37 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkisten käyttäjä Näytä viesti
Ei pesi hyönteiset, ei.

Voiko omista häpykarvoista ja kainalokarvoista valmistaa turkin? Siinä olisi tyyliä ja sitä sitten ylpeänä kavereille esittelemään..Aijai!
  Vastaa viestiin
14.01.12, 15:09   #38 (linkki)
ilovefur
(Vierailija)

voisinpa kohta taas hankkia uuden turkin

itsekin käytän turkiksia ja turkisten vastustajien provokaatiot ja "neuvot" aiheuttavat minussa vain sitä, että pidän turkkeja entistä enemmän ja rohkaisen siihen myös muita.

ps. tee häpykarvoillesi mitä lystäät, minulle se ei kuulu eikä se minua edes kiinnosta, kuten ei sinuakaan tulisi kiinnostaa se miten minä pukeuden - jos pukeuden turkikseen niin sitten pukeuden, se ei kuulu sinulle
  Vastaa viestiin
14.01.12, 15:27   #39 (linkki)
(Vierailija)

Eli siis myönnät ääneen olevasi itsekäs ja kyvytön empatiaan?

Se on tuon empatian kanssa vähän niin, että sitä joko on tai ei. Mikäli sitä suo vain niille, joista itse hyötyy taikka haluaa, ei se ole aitoa empatiaa. Empatiaa tuntee kaikkia elollisia olentoja kohtaan, ja sitä tunteva ihminen toivoo kaikille mahdollisille olennoille hyvää ja kivutonta elämää...

Tuosta syystä en halua lähipiiriini ihmisiä, jotka avoimesti kannattavat eläinrääkkäystä.
  Vastaa viestiin
14.01.12, 16:17   #40 (linkki)
Diamonds and fur
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4:n äiti, ei kirj Näytä viesti
Eli siis myönnät ääneen olevasi itsekäs ja kyvytön empatiaan?

Se on tuon empatian kanssa vähän niin, että sitä joko on tai ei. Mikäli sitä suo vain niille, joista itse hyötyy taikka haluaa, ei se ole aitoa empatiaa. Empatiaa tuntee kaikkia elollisia olentoja kohtaan, ja sitä tunteva ihminen toivoo kaikille mahdollisille olennoille hyvää ja kivutonta elämää...

Tuosta syystä en halua lähipiiriini ihmisiä, jotka avoimesti kannattavat eläinrääkkäystä.
Hienoa, mutta onneksi pääset avautumaan Muotifriikeissä!
  Vastaa viestiin
14.01.12, 18:55   #41 (linkki)
Koiranomistajat+turkit
(Vierailija)

Minua häiritsee naiset jotka kulkevat turkki päällä ja ulkoiluttavat koiria. Todella irstaan ja sairaan oloista, ovat sen oloisia että nylkisivät koiransa hatuiksi tai rukkasiksi, jos saisivat sillä keinolla itsensä näyttämään paremmalta ja kalliimmalta.
  Vastaa viestiin
15.01.12, 14:07   #42 (linkki)
Älälkää valittako siinä
(Vierailija)

Mä hankin viime viikolla tampereen reissulta ihanan kanin turkin alle tonnilla vieläpä, kun maksaa ne yleensä aika paljon kieltämättä. Siihen loppui kylmyys eikä ole tarvinnu paleltua yhtään sen jälkeen.

Ennen oli toisinaan tuskasta kävellä kaupungilla, vaikka oli päällä melko paksu villakangastakki. Kyll se on niin, että kun on pakkaset ja aidot pakkaset, niin ei pärjää millään toppatakilla ees.
Olen itse vahvasti sitä mieltä, että eläin on tehty ihmistä varten ja kun eläin kasvatetaan hyvin, se kiittää käyttäjäänsä. Sama lihan suhteen, vaikka syönkin vain kinkkua ja siipikarjatuotteita.
  Vastaa viestiin
15.01.12, 14:15   #43 (linkki)

Höh..Miksi aina mikkiä, kettua tai kania. Miksei koskaan viemärirottaa?
  Vastaa viestiin
16.01.12, 09:49   #44 (linkki)
Jani-75
(Vierailija)

turkit ja pressavaalit

Kyllä oli eilen kiva katsoa sm-hiihtoja,kun niin monella naisella oli katsomossa yllään turkki:D
  Vastaa viestiin
16.01.12, 10:14   #45 (linkki)
raino-eikirj
(Vierailija)

Mua on jo jonkin aikaa vaivannut tälläinen kysymys turkistuotantoon liittyen, osaisikohan joku täällä kertoa vastauksen? Kun ainakin minulle turkistuotannon eettinen ongelma ei ole varsinaisesti eläimen tappaminen, vaan niiden kurjat elinolosuhteet.

sf1qNiin miksi ei ole ns. "onnellisia kettuja" tai "onnellisia minkkejä", jotka pidettäisiin pienen metallihäkin sijaan tilavassa maastopohjaisessa häkissä, jossa olisi kasvillisuutta ja tilaa liikkua kunnolla, elukan luontaisten vaatimusten mukaisesti? Koska näin ainakin mulla ratkeaisi turkisongelma. Nehän ovat lämpimiä, kestävät pitkään jne., mutta en vain voisi käyttää vaatetta, joka on tehty onnettoman eläimen turkista (en syö myöskään tehokasvatettua lihaa samasta syystä).

Tietysti luonnollisissa oloissa kasvatettu turkis olisi kalliimpi kuin tavallinen häkkiturkis, mutta kyllä sen kärsisi maksaa.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 10:18   #46 (linkki)
Mollukkapullukka
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ddeedd Näytä viesti
Valitsette ehdokkaan sen mukaan pukeutuuko hän turkkiin? Eipä kovin järein perustein tämän maan päämiestä valita jos tärkein kriteeri on turkisasia.
Asian vierestä menee, mutta tuntuuhan monille olevan tärkeä kriteeri myös "miltä se nyt näyttäisi jos Linnan kutsuille tulijoita olisi kaksi miestä kättelemässä".
  Vastaa viestiin
16.01.12, 11:36   #47 (linkki)
lsdfj
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Neitopeikko Näytä viesti
Höh..Miksi aina mikkiä, kettua tai kania. Miksei koskaan viemärirottaa?

Niin tai koiranpentuturkkia a la Julmia Juoninen. Kyllä eläin kasvattajaansa siinä kiittäisi, kuten tuo yksi neropatti loihe lausumaan.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 14:16   #48 (linkki)
Jani-75
(Vierailija)

turkikset ja pressanvaalit

cruella de vil on ihana dalmantilaiselokuvissa:D
  Vastaa viestiin
16.01.12, 18:59   #49 (linkki)
eläinten päällä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jani-75 Näytä viesti
Kyllä oli eilen kiva katsoa sm-hiihtoja,kun niin monella naisella oli katsomossa yllään turkki:D

mää kattelen niistä mieluummin niiden eläinten päällä, siis jos ne on mukavia ja nättejä eläimiä :)

sudet ja minkit ja supikoirat ja sellaset ilkeät eläimet joutavat kyllä turkeiksi, mielellään sellaisiksi isoiksi peitteiksi jonka alla voi istuskella kotona sohvalla lämmittelemässä :) mutta kaneja eikä chinchilloja eikä ketun poikasia ei saa lahdata turkeiksi!
  Vastaa viestiin
17.01.12, 00:15   #50 (linkki)

Nyt ovat Janit ja muut täysin hakoteillä. Vain gorillaasu on tyylikäs.
Tässä näyte
Robot Monster (1953) trailer - YouTube

Tarkenee paukkupakkasilla ja erämaassa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku