Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.01.12, 11:02   #1 (linkki)
roosa
(Vierailija)

hyvännäköinen kauppa?

Minkä näköinen vaatekauppa on teidän mielestä hyvä ja trendikäs? itse jäin asiaa pohtimaan kun kävin Pariisissa pyörähtämässä muutamassa putiikissa ja totesin niiden olevan aika saman näköisiä kuin meillä täällä Helsingissä. Onko todellakin upeaa ja mahtavaa se että vaatteet ovat esillä vain seinän vierustoilla,tiukasti rekissä että joutuu oikein repimään vaatteen esiin?
  Vastaa viestiin

04.01.12, 12:39   #2 (linkki)
stiina
(Vierailija)

nykyään taitaa olla kaksi trendiä! Joko superkylmävalkoinen =boutique kallis tai sekasotku= halpa ketju. Vai? mä olen vähän kyllästynyt kun jälkeen päin ei muista missä on käynyt!! Kaipaisin persoonallisempia liikeitä! jotainhan kyl löytyy pikkukaduilta mut nekin samaa massaa.
Hyvän näköinen ei pelkastään ole pelkistetty esim. uusi Ivana Helsinki Kluuvissa on musta tosi karsee. Persoonallinen kyllä. Yks hyvän näköinen liike tuleee mieleen, Silmälasikauppa Lunette, Fredalla. Vaikka onkin tosi valkoinen siitä on jotenkin saatu tosi pehmeä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja roosa Näytä viesti
Minkä näköinen vaatekauppa on teidän mielestä hyvä ja trendikäs? itse jäin asiaa pohtimaan kun kävin Pariisissa pyörähtämässä muutamassa putiikissa ja totesin niiden olevan aika saman näköisiä kuin meillä täällä Helsingissä. Onko todellakin upeaa ja mahtavaa se että vaatteet ovat esillä vain seinän vierustoilla,tiukasti rekissä että joutuu oikein repimään vaatteen esiin?
  Vastaa viestiin
04.01.12, 13:23   #3 (linkki)
Emmelie
(Vierailija)

En pidä niistä liikkeistä joissa vaatteet ovat todella tiukasti rekeissä. Ensinnäkään niistä ei saa mitään kunnon ensivaikutelmaa, ja jos nostat sieltä jonkun vaatteen henkareineen pois niin niistä irtoaa useimmiten ärhäkät pölyt naamalle ja alkaa ahdistaan henkeä, aivastuttamaan tai nenä alkaa vuotaa.

Valitettavasti suomalaisissa tavarataloissa myös tämä rekit täyteen-ilmiö lähes joka osastolla. tilanpuutettako lienee, mutta ei kovin hyvä bisneksen kannalta kun asiakkaat eivät voi kiinnostua siitä mikä ei ole edes puoliksi näkyvillä.
  Vastaa viestiin
04.01.12, 23:21   #4 (linkki)
jenni
(Vierailija)

Mun mielestä kaupan tulee olla avara. Paljon valkoista ja kromia. Ja siisti, selkeästi vaatteet esillä ja niin että niihin uskaltaa koskea. Eikä mitään pieniä tasoja joihin helposti kompastuu, muutenkin tasot ovat huonoja: Kun vaatepinoon koskee ja se kaatuu,tulee huono omatunto jos ei siivoo. Eli tasoton, avara, kaunis. Sellainen on hyvä kauppa!
  Vastaa viestiin
05.01.12, 18:17   #5 (linkki)
Catpeople

Käyttäjän Tytti1968 avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Pöytyä
Juuri niin TILANPUUTE ja vika on kyllä keskusvarastoilla, jotka lähettävät meille vaatteita aivan liian monta sorttia. Siinä sitten tarvii tunkea monta eri tuotetta samaan piikkiin ja ahtaus on valmis. Olisi helpompaa jos valikoima olisi pienempi ja tuotteetkin tulisivat joka koko eri EAN-koodilla. Silloin voisi pitää varastossakin jotain tuoda aina esille, kun jokin koko on loppumassa.
Mä en todellakaan ymmärrä mikä outo juttu siinä on, että meillä halpiskaupoissa pitää olla tuotteita niin paljon. Isojen tyttöjen osasto lienee ainut (ja isojen poikien) missä on tilaa. Meillä kun on JF-mallisto, niin se seinä lienee ainut järkevästi mitoitettu - ei ahdas, eikä väljä. Ja ne pirut kun ei siellä varastolla kuuntele lainkaan välillä meidän kentällä olevien toiveita.

Iloista vuoden alkua sinulle!
  Vastaa viestiin
06.01.12, 10:39   #6 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

Mieleeni tuli heti Nina`s ja Louis Vuitton, siinä on tyylikkäitä liikkeitä! Avaruutta ja väljyyttä, niitä kaipaan ketjuliikkeisiinkin.. On ahdistavaa katsella vaatteita jotka eivät rekeissään pysty liikahtamaankaan, ja kun jotain otat esille se ottaa samalla kolme vaatetta mukaan.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 23:51   #7 (linkki)
Mulberry on kiva
(Vierailija)

Mulberryn liike on kodikas ja tyylikäs samanaikaisesti. Sisustettu merkin henkeen, ei ole liian steriili, mutta silti tuotteet ovat todella kivasti esillä.
  Vastaa viestiin
07.01.12, 01:01   #8 (linkki)
SeenItAll
(Vierailija)

Helsingissä ei ole yhtään kauppaa josta tulisi "wau-elämys" niinkuin jossain metropoleissa, Tokiossa tai esim New Yorkissa Pradan Sohon storessa. Täälläkin panostettiin enemmän kaupan sisustukseen joskus vuosituhannen vaihteessa mutta jostain syystä ei enää.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 11:17   #9 (linkki)
v....o
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti1968 Näytä viesti
Juuri niin TILANPUUTE ja vika on kyllä keskusvarastoilla, jotka lähettävät meille vaatteita aivan liian monta sorttia. Siinä sitten tarvii tunkea monta eri tuotetta samaan piikkiin ja ahtaus on valmis. Olisi helpompaa jos valikoima olisi pienempi ja tuotteetkin tulisivat joka koko eri EAN-koodilla. Silloin voisi pitää varastossakin jotain tuoda aina esille, kun jokin koko on loppumassa.
Mä en todellakaan ymmärrä mikä outo juttu siinä on, että meillä halpiskaupoissa pitää olla tuotteita niin paljon. Isojen tyttöjen osasto lienee ainut (ja isojen poikien) missä on tilaa. Meillä kun on JF-mallisto, niin se seinä lienee ainut järkevästi mitoitettu - ei ahdas, eikä väljä. Ja ne pirut kun ei siellä varastolla kuuntele lainkaan välillä meidän kentällä olevien toiveita.

Iloista vuoden alkua sinulle!

No eikö halpaketjuissa ole ideana, että joka liikkeessä on samanaikaisesti pääsääntöisesti samat tuotteet myynnissä. Tuotteethan jäisi myymättä kuluvan sesongin aikana jos ne seisoisi vaan varastossa odottamassa, että liike tyhjenee ensin? Eikä valinnanvaraa asiakkaalle olisi niin paljon. Tietenkin jos pieneen liiketilaan on tungettava sama mallisto, kuin isompaan, on tilanne aika epämukava. Olen itsekkin huomannut kyllä meneväni ensimmäisenä mieluiten ketjujen isoimpiin liikkeisiin, kun tavarat on ainakin jotenkin siedettävästi esillä kun tilaa on enemmän. Ylitsepursuilevia rättikasoja ja ahtaita rekkejä harvemmin jaksan katsella ollenkaan.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 12:24   #10 (linkki)
Sasae - ささえ
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeenItAll Näytä viesti
Helsingissä ei ole yhtään kauppaa josta tulisi "wau-elämys" niinkuin jossain metropoleissa, Tokiossa tai esim New Yorkissa Pradan Sohon storessa. Täälläkin panostettiin enemmän kaupan sisustukseen joskus vuosituhannen vaihteessa mutta jostain syystä ei enää.
Olenkohan liikaa tottunut Tokion upeisiin tavaratalo- ja kauppaikkunoihin, kun minusta joulunajan ikkunasomistus oli Helsingin liikkeissä todella kulahtanutta? Stockalla nyt oli kuten aina, eikä sekään mielestäni niin upea kuin aiemmin ja muissa liikkeissä ei mitään yritystä luoda kaunis joulunajan somistus. Onko ikkunasomistajien ammattikunta katoava luonnonvara Suomessa?
  Vastaa viestiin
11.01.12, 21:58   #11 (linkki)
Stiina
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sasae - ささえ Näytä viesti
Olenkohan liikaa tottunut Tokion upeisiin tavaratalo- ja kauppaikkunoihin, kun minusta joulunajan ikkunasomistus oli Helsingin liikkeissä todella kulahtanutta? Stockalla nyt oli kuten aina, eikä sekään mielestäni niin upea kuin aiemmin ja muissa liikkeissä ei mitään yritystä luoda kaunis joulunajan somistus. Onko ikkunasomistajien ammattikunta katoava luonnonvara Suomessa?

Oikeassa olet! Harmittaa ettei ikkunasomistuksiin panosteta nykyää juuri olenkaan! Jouluikkuna oli todella pettymys! Lähes samanlainen kuin viime vuonna! Joskus maailmassa oli hauska lähteä ikkunaostoksille illalla/yöllä! oli todellakin katsottavaa mutta nykyään saattaa olla esillä vain yksi tuote valkoista taustaa vasten. Säälittävää!
  Vastaa viestiin
12.01.12, 01:07   #12 (linkki)
Niinpäniiin
(Vierailija)

Suomen liikkeet on vähän sellaisia että "anteeksi että olen olemassa, haluatko ehkä ostaa jotain".
  Vastaa viestiin
13.01.12, 08:28   #13 (linkki)
tuulia torttunen
(Vierailija)

Olen huomannut saman, että ikkunat ankeita! Edes kaikkien parempien liikkeiden ikkunat ei enää herätä ihastusta ja kiinnostusta. Juurikin tuo tyyli myös ärsyttää, että tyhjässä ikkunassa yksi tuote valkoista yms taustaa vasten. Se olisi ok silloin jos tuote olisi erikoisen exlusiivinen tai vaihtuisi ikkunassa usein... Viimeaikoina en ole harrastanut ikkunashoppailua enää ollenkaan, mutta jos viimeisten muutaman vuoden sisällä pitäisi muistella jotain ikkunoita mitä olen katsonut niin helsingin aleksanterinkadun zarassa ja h&m:llä on ollut ihan kivoja asukokonaisuuksia välillä ikkunoissa. Stockmann ja sokos täysiä pettymyksiä. Vuittonin ikkunaa yleensä katson ja olen pitänyt. Mulberryllä oli ennen kivat somistukset, mutta viimeisen vuoden aikana tylsät eikä panostettu selvästi ollenkaan... Pikkuliikkeiden ikkunoita en ikäväkyllä juuri katsele, koska asioin vain keskustan merkki ja ketjuliikkeissä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku