Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.01.12, 07:23   #1 (linkki)
nainen
(Vierailija)

Onko kaikki halpamuoti teineille?

Haluaisin kuulla mistä kolmekymppisen tai vähän päälle olevan naisen kannattaisi ostaa vaatteita jotka ovat kuitenkin muodikkaita eikä mitään ylihintaisia merkkivaatteita.
  Vastaa viestiin

06.01.12, 07:42   #2 (linkki)
nainen
(Vierailija)

jatkoa

Haluaisin vielä tietää onko puhvihihat paidoissa vielä muotia. Voiko niitä pitää ajattomina? Tuntuu että kyseisiä hihoja ei löydy mistään enää.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 10:32   #3 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

Mielestäni seuraavista ketjuliikkeistä löytyy aikuisellekin naiselle:

- Promod (liikkeitä esim. Tallinnassa ja Tampereella).
- Zara
- H&M Classic-mallisto
- KappAhl
- Lindex
- Stockmannilta löytyy monia hyviä, mutta edullisia vaatteita (esim. Global joka on Stockmannin oma merkki).
- Vila
- Mango
- Terranova (Tallinnassa)

Et maininnut kaupunkia jossa normaalisti shoppailet niin laitoin aikalailla sekalaisen listan.. Toivottavasti edes joku näistä auttaa, itse ainakin löydän näistä tarvitsemani..

Mielestäni kannattaa mielummin miettiä, että sopiiko jokin juttu sinun vartalollesi. Monesti näyttää naurettavalta, kun ihminen tunkee päälleen trendien mukaisia juttuja jotka eivät kuitenkaan sovi heidän vartalolleen. Etsi siis oma tyylisi, joka sopii vartalollesi ja luonteeseesi niin näytät aina tyylikkäältä.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 14:28   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen Näytä viesti
Haluaisin vielä tietää onko puhvihihat paidoissa vielä muotia. Voiko niitä pitää ajattomina? Tuntuu että kyseisiä hihoja ei löydy mistään enää.
Kuvittelisin että ne on ollut juuri äskettäin muodissa, sillä olen ainakin itse nähnyt sellaisia netissä alessa. Pidän itsekin puhvihihoista sillä hartiani ovat kapeat, ja volyymillä saa hartioihin kokoa.

Itse löydän joskus jotain kivaa Zarasta ja Vilasta, aikuismaisempaa vaatetta. Muuten nykyään ostankin harvemmin ja laadukkaampaa, joko alennuksista tai netistä.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 17:17   #5 (linkki)
juu ei
(Vierailija)

Lainaus:
Mielestäni kannattaa mielummin miettiä, että sopiiko jokin juttu sinun vartalollesi. Monesti näyttää naurettavalta, kun ihminen tunkee päälleen trendien mukaisia juttuja jotka eivät kuitenkaan sovi heidän vartalolleen. Etsi siis oma tyylisi, joka sopii vartalollesi ja luonteeseesi niin näytät aina tyylikkäältä.

Olen samaa mieltä. Mutta sellaisia vaatteita ei vaan enää valmisteta eivätkä ne ole muodissa, koska muotivaatteet suunnitellaan vain poikamaisille keskimittaa pidemmille harteikkalle vartaloille.
Tällä hetkellä voin rauhassa kävellä kaikkien mainitsemiesi liikeiden ohi, mitään sopivaa sieltä ei löydy mitään sopivaa.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 17:30   #6 (linkki)
9343j
(Vierailija)

promodia...

löytyy myös helsingistä nykyään, makkaratalosta.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 18:46   #7 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 9343j Näytä viesti
löytyy myös helsingistä nykyään, makkaratalosta.
Ooh, kiitos tiedosta! Tämä uutinen onkin päässyt totaalisesti menemään ohi.. Täytyykin joku päivä kävästä katselemassa.

Juu ei: Olen itsekin kurvikasta sorttia, mutta silti etsijä löytää. Tunteja etsimiseen menee, sillä puhut ihan asiaa tuosta poikamaisesta vartalon ihannoinnista, kaikkialta löytyisi helposti hoikalle vartalolle vaikka ja mitä.. Nykyvaatteista usein puuttuu vyötärön kavennukset ja rinnoilta tila, liekö johtuu siitä, että nykynuoriso on joko langanlaihaa taikka järkyttävän ylipainoista?
  Vastaa viestiin
06.01.12, 19:16   #8 (linkki)
Totta puhut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mixu Näytä viesti

Tämä oli viisaasti sanottu!

Mitä puhvihihoihin tulee, ne ovat mielestäni aika ajaton juttu. Tarkoitan siis pienehköjä puhvihihoja, jotka puhvittavat juuri sen verran että ryhdistävät pieniä hartioita, en mitään jättimäisiä Dianan hääpuvun hihoja :P

Sama taitaa muuten päteä aika moneen tyyliin - kunhan sitä ei liioittele, niin se ei vanhene. Hillitty versio lähes mistä tahansa voi näyttää hyvältä, vaikkei se olisi juuri sillä hetkellä muodissa.
  Vastaa viestiin
06.01.12, 23:29   #9 (linkki)
juu ei
(Vierailija)

Lainaus:
Ooh, kiitos tiedosta! Tämä uutinen onkin päässyt totaalisesti menemään ohi.. Täytyykin joku päivä kävästä katselemassa.

Juu ei: Olen itsekin kurvikasta sorttia, mutta silti etsijä löytää. Tunteja etsimiseen menee, sillä puhut ihan asiaa tuosta poikamaisesta vartalon ihannoinnista, kaikkialta löytyisi helposti hoikalle vartalolle vaikka ja mitä.. Nykyvaatteista usein puuttuu vyötärön kavennukset ja rinnoilta tila, liekö johtuu siitä, että nykynuoriso on joko langanlaihaa taikka järkyttävän ylipainoista?

Mulla menee enemmän kuin tunteja tavallisen arkivaatteen löytämiseen. Siis usein monena päivänä saa ravata kaikki kaupat ja usein monen viikon ajan. Sitten löydän jonkun suunnilleen sopivan, joka käytössä osoittautuu kumminkin huonosti istuvaksi tms. Eli alan taas viikkojen ravaamisen.

Mutta jos sulla on vinkkejä kerro ihmeessä. Asun pääkaupunkiseudulla.

Katsoin myös tuon Promodin sivut ja valinnalla "pitkähihaiset yläosat" tuli 94 kpl vaatetta, joista ainutkaan ei ollut leikattu ainakaan mulle sopivaksi, oli vain suoraa kapeaa mallia tai vyötäröltä leveää telttaa. Housut olivat joko matalavyötäröistä poikamallia tai sellaiset järkyttävät leveälahkeiset, jotka pukevat harvaa ja menevät muodista kahden viikon päästä.
  Vastaa viestiin
07.01.12, 07:17   #10 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

^kyllä siihen tosiaan MONIA tunteja menee että löytää jotakin mitä nimenomaan hakee.

Onko sinulla mahdollisuutta mennä Tallinnaan ostoksille? Siellä on vielä hyvin leikattuja vaatteita jotka sopivat muodokkaille mutta hoikille naisille. Itselläni esimerkiksi housuissa tulee ongelmaksi se, että vyötärö on auttamatta liian suuri jos lantiolta housut menevät. Sama homma paitojen kanssa, jos rintakehästä menee nätisti kiinni niin vyötäröltä lerputtaa. Näissä tapauksissa olen usein miettinyt että onko tuote sen laatuinen että se kestää kauan, jos on niin ompelijat mielellään kaventavat vaatteita (kavennukset eivät edes maksa paljoa 8-15 euroa).

On hyvin vaikea sanoa mitään tiettyä liikettä josta saisit kaiken, itse en ainakaan voi luottaa vain yhteen liikkeeseen. Se mistä niitä kannattaa käydä katsomassa voisi olla Stockmann. Siellä tietenkin tietyt tuotteet ovat hinnoiltaan hieman huikeita, mutta mielestäni jos loistavan vaatteen löytää, niin se kannattaa ostaa. Mielummin yksi loistava vaate kuin monta kymmentä sellaista jotka eivät istu. Oletko muuten katsonut/kokeillut jo Seppälän Women malliston? Itse olen muutaman hyvän vaatteen löytänyt ko. mallistosta, ovat kestäneetkin yllättävän monta vuotta..

Täytyy viellä mainita, että parhaimpia löytöjä olen tehnyt niin, että en mene etsimään mitään tiettyä vaatetta. Onko se jokin karman laki vai mikä, en tiedä mutta toimii hyvin :)
  Vastaa viestiin
07.01.12, 15:26   #11 (linkki)
35v nainen Treelta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen Näytä viesti
Haluaisin kuulla mistä kolmekymppisen tai vähän päälle olevan naisen kannattaisi ostaa vaatteita jotka ovat kuitenkin muodikkaita eikä mitään ylihintaisia merkkivaatteita.

Sanon että teineille on halpisvaatteet. Ei kukaan ikäiseni fiksu nainen pukeudu mihinkään ginatrikoisiin. Onneksi rahalla saa laatuvaatetta. Säästän sitten jossain muussa ennemmin.
  Vastaa viestiin
07.01.12, 18:07   #12 (linkki)
totanoin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 35v nainen Treelta Näytä viesti
Sanon että teineille on halpisvaatteet. Ei kukaan ikäiseni fiksu nainen pukeudu mihinkään ginatrikoisiin. Onneksi rahalla saa laatuvaatetta. Säästän sitten jossain muussa ennemmin.

Olen 45-vuotias ja pukeudun mm. ginatricoisiin. Voin mainiosti yhdistellä niitä muihin merkkeihin. Ihan hyvää ja halpaa. Erityisesti jokin muotioikku tai bilevaate on kiva hankkia sieltä, eipä mene rahaa harvoin käytettävään asuun.
  Vastaa viestiin
07.01.12, 20:03   #13 (linkki)
39 v. nainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja totanoin Näytä viesti
Olen 45-vuotias ja pukeudun mm. ginatricoisiin. Voin mainiosti yhdistellä niitä muihin merkkeihin. Ihan hyvää ja halpaa. Erityisesti jokin muotioikku tai bilevaate on kiva hankkia sieltä, eipä mene rahaa harvoin käytettävään asuun.
Samaa mieltä! Ostan kalliimpaa ja halvempaa vaatetta/asustetta(5-2000 eur),ihan mistä itse satun tykkäämään.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 00:08   #14 (linkki)
Juu ei
(Vierailija)

Kiitos Mixu.

Jos vaatetta pitää korjata vyötäröltä, sehän on helppoa. Mulla ongelma on se, että pitäisi korjata hartialinjaa kapeammaksi, selkää pienemmäksi, vyötärölinjaa ylemmäksi, ja lahkeita pidemmiksi. Joten nuo ovat usein aika mission impossible.

Stockalla käyn aina myyjän tai pukeutumisneuvojan kanssa läpi uudet vaatteet. Taisi viimeksi olla n. 2 vuotta sitten kun löysin sieltä viimeksi jonkun sopivan vaatteen ja sekin oli pyjaman yläosa. Seppälästä olen löytänyt ehkä kerran parissa vuodessa jotain, mutta laatu ei kestä. Womanin nettisivuilta en nähnyt mitään sopivaa nyt, haaremihousut ja minimekot ei ole oikein mun tyyliä. Mutta jos vakuutat että mallit on okei, pitää seuraavan kerran kaupassa ottaa silmä käteen ja katsoa :-) Sokoksella on jotain Anna Scott -mallistoa, joka käy, ne vaan loppuvat usein heti ja ovat suhteellisen kalliita laatuun nähden.

Ostan suurimman osan vaatteita ulkomaanmatkoiltani, mutta suoraan sanoen, inhoan shoppailua, joten haluaisin matkalla keskittyä käsillä olevaan asiaan eli joko työhöni tai lomailemaan.

Saksalaiset mallit ovat yleensä vähän kuvikkaammat, esim. Betty Barclay. Siellä voi ostaa kokoa 36/38 ja silti mahtuu rinnoista. Ranskalaisista löydän myös jotain yläosaani, mutta otan eurokokoa 40-42 ja hihat voi taas olla liian kapeat - ranskalaisnaisilla ei taida olla alleja eikä lihaksia... Suurin osa pohjoismaisista mitoituksista (H&M, Kappahl, Lindex, GinaTricot, tanskalaiset) menee sellaiseksi ettei lähellekään sopivaa kokoa ole olemassa.

Tallinnaan olisi tietysti helppo mennä, mutta joitakin vuosia sitten viimeksi käydessäni shoppailemassa koot olivat aivan liian pieniä mulle lantiosta ja rinnasta. Onko nykyään paremmin asiat?
  Vastaa viestiin
08.01.12, 09:16   #15 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

^ Hehh, eipä mitään, todella kinkkinen juttu sulla käsillä. On raivostuttavaa kun ei löydä sopivan mittaisia vaatteita! Sulla on viellä kyse noin monesta jutusta. Itsellänikin kyllä joskus alaselän kohdalta vaatteet jäävät pussittamaan, taitaa olla suht lyhyt tuo minun alaselkäni. Jos tuo rintamus ei olisi niin suurehko, niin lasten vaatteet (koko 160-170) sopisivat minulle mitoitukseltaan loistavasti.

Puhuin tuossa Seppälän Women mallistosta, Olen muutaman vuoden sisällä ostanut pari liiviä ja jakkua heiltä ja hyvin ovat kestäneet ja edelleen loistavassa kuosissa. Kiitos vinkistä, että jokin Woman merkkikin löytyy? Täytyykin alkaa googlettelemaan :) On aina mukava "löytää" uusi merkki.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 16:32   #16 (linkki)
Juu ei
(Vierailija)

Lainaus:
Täytyykin alkaa googlettelemaan :) On aina mukava "löytää" uusi merkki.
Mun kokemuksen mukaan saksalaisissa vaatteissa voi ostaa oman pituuden - tai lyhyyden hehhee meidän tapauksessa Mixu - mukaan ja silti rinnat usein mahtuvat. Myös brittiläisissä merkeissä löytyy jotain, koska rinnanympärys saattaa olla ihan tavallisissakin vaatemerkeissä heillä 4-5 cm isompi kuin Suomessa vastaavassa koossa!

Ja Briteissähän on se Pepperberry, joka valmistaa ihan omilla rinnoista kurvikkaammilla mitoituksillaan vaatteita. En ole kokeillut vielä, kuin mallit ovat sen verran olleet polyesteriä ja kesäisiä ja vaaleanpunaisia, tyyli jolla meikäläinen ei Suomessa tee oikein mitään töissä saati suurimman osan vuotta, ja pinkkiä inhoan nyt yleensä. Mutta nyt löytyy vähän muunlaistakin kudetta jo. Jos joku on jotain jo ostellut, olisi kiva kuulla kokemuksia laadusta ja istuvuudesta.

Mihin housuihin leveämmän lantionsa ja takapuolensa saa, se on vielä mysteeri, jonka Stephen Hawking voisi fyysikkona ratkaista :-)
  Vastaa viestiin
09.01.12, 00:07   #17 (linkki)
eijjole
(Vierailija)

Ihan hyvin voi aikuinenkin ostaa halpavaatteita ja joskus se on paras ja järkevin valinta. Riippuu todella paljon aina kulloisestakin tilanteesta ja valikoimista.

Kun muotiin sattuu oman vartalotyypin vaatetta, kannattaa ostaa kalliitakin juttuja. Mutta joskus, syystä tai toisesta, joutuu ostamaan silloin kun muoti ei vaan ole itselle edullisimmillaan. Silloinkin kyllä etsivä löytää, mutta voi olla kohtuuttoman hankalaa ja tulla liian kalliiksi. Silloin kannattaa minusta ostaa surutta halpaa ja niistä halvoista parhaiten itselle sopiva.

Samoin jos esimerkiksi laihduttaa - kannattaa hakea halpakaupasta sikahalpa setti ja pitää minkä ehtii ja laihtuessa taas muutama uusi setti kotiin ja ne vanhat myyntiin.
  Vastaa viestiin
09.01.12, 09:41   #18 (linkki)
35v nainen Tampereelta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja totanoin Näytä viesti

En pukeudu itse muotioikkuihin vaan klassisiin ajattomiin ja hyvälaatuisiin istuviin vaatteisiin. Niitä ei Ginatrikoista saa.
  Vastaa viestiin
09.01.12, 16:06   #19 (linkki)
joskus jotain halpaa
(Vierailija)

halpa+luxus: hienoa

halpavaatteetkaan ei näytä niin pahalta kun yhdistelee niitä johonkin arvokkaampaan kuten laukkuun tai takkiin
  Vastaa viestiin
09.01.12, 20:05   #20 (linkki)
:)))
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 35v nainen Tampereelta Näytä viesti
En pukeudu itse muotioikkuihin vaan klassisiin ajattomiin ja hyvälaatuisiin istuviin vaatteisiin. Niitä ei Ginatrikoista saa.

Kokeiles joskus yhdistää jotain muotioikkua klassisiin vaatteisiisi.. Saatat onnistua iloisesti.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 10:57   #21 (linkki)
moi__
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja :))) Näytä viesti
Kokeiles joskus yhdistää jotain muotioikkua klassisiin vaatteisiisi.. Saatat onnistua iloisesti.

Mitä tarkoitat? Nainen ostaa kalliit klassiset vaatteet ja laittaa vaikka 8 euron leggarit koko komeuden päälle? :)))
  Vastaa viestiin
11.01.12, 11:42   #22 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moi__ Näytä viesti
Mitä tarkoitat? Nainen ostaa kalliit klassiset vaatteet ja laittaa vaikka 8 euron leggarit koko komeuden päälle? :)))
Leggingsit laitetaan alle, ei päälle ;) Esim paita on niiden päällä peittämässä takapuolta.

Ja kyllä, voi jopa 8 euron leggingsit laittaa jalkaan, jos ne eivät näytä rupuisilta ja paita jne on parempaa materiaalia.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 12:02   #23 (linkki)
hehheh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit76 Näytä viesti
Leggingsit laitetaan alle, ei päälle ;) Esim paita on niiden päällä peittämässä takapuolta.

Ja kyllä, voi jopa 8 euron leggingsit laittaa jalkaan, jos ne eivät näytä rupuisilta ja paita jne on parempaa materiaalia.

Turkki ja leggarit ja croksit! :D
  Vastaa viestiin
11.01.12, 16:23   #24 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hehheh Näytä viesti
Turkki ja leggarit ja croksit! :D
Tämänkin voi tehdä trendikkäästi jos haluaa, kuten kuvassa:

Uudelleenohjausilmoitus
  Vastaa viestiin
11.01.12, 16:24   #25 (linkki)