Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.01.12, 09:17   #1 (linkki)
Luggage
(Vierailija)

Zaran aletuotteiden vaihto-oikeus?

Hei!

Osaisiko kukkaan neuvoa näin äkkiseltään, onko Zaran aletuotteilla vaihto-oikeutta (tai jopa palautusoikeutta)? Liike on vielä kiinni tähän aikaan aamusta eli en voi soittaa ja tiedustella...

Harmi, kun tietoa ei ole painettu kuittiin eikä nettisivuillakaan ole infoa!
  Vastaa viestiin

10.01.12, 11:36   #2 (linkki)
reereerererer
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luggage Näytä viesti
Hei!

Osaisiko kukkaan neuvoa näin äkkiseltään, onko Zaran aletuotteilla vaihto-oikeutta (tai jopa palautusoikeutta)? Liike on vielä kiinni tähän aikaan aamusta eli en voi soittaa ja tiedustella...

Voi palauttaa ja vaihtaa.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 20:11   #3 (linkki)
moi
(Vierailija)

30pvä aikaa, tuotteissa laput oltava kiinni ja kuitti mukaan.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 21:37   #4 (linkki)
jenni
(Vierailija)

en tiedä, mutta toivon ettei ole. Inhoan ihmisiä jotka ostavat jotain ja sitten palauttavat ihan kuin kaupat olisivat kirjastoja! YÖK!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luggage Näytä viesti
Hei!

Vastaa viestiin
12.01.12, 00:11   #5 (linkki)
ap
(Vierailija)

Kiitokset kaikille vastanneille! Tilanne ratkesi niin, että palautukseen ei ollutkaan aihetta, mutta hyvä tietää jatkoa varten, että myös aletuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus. Hyvää palvelua muuten Zaran taholta. En olisi uskonut, että normaali 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus todella koskee myös aleostoksia.

Nimimerkille jenni vielä sen verran, että mitä eroa siinä on, sovittavatko ihmiset vaatteita pukukopissa ja kotona? Vai siis mihin tuo yök oikein viittaa? Kyllä palautettavien vaatteiden tulee olla ihan alkuperäisessä kunnossa ja hintalaput kiinnitettyinä, joten ei kukaan ainakaan vaatetta voi käyttää ennen palauttamista, jos nyt sitä tarkoitat. Kyllä vaatteiden ostaminen vaikeutuisi huomattavasti, jos mitään ei koskaan voisi myöhemmin vaihtaa tai palauttaa. Usein vaate täytyy nähdä kotona, vaatekaapin muuhun sisältöön yhdistettynä, ennen kuin lopullisen ostopäätöksen voi tehdä. Kun mitään muutakaan kotisovituksen mekanismia ei ole keksitty, ainoa vaihtoehto on ostaa vaate, sovittaa sitä kotona ja palauttaa, jos se ei sovikaan muihin vaatteisiin.
  Vastaa viestiin
12.01.12, 12:24   #6 (linkki)
Jertsu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni Näytä viesti
en tiedä, mutta toivon ettei ole. Inhoan ihmisiä jotka ostavat jotain ja sitten palauttavat ihan kuin kaupat olisivat kirjastoja! YÖK!

Kuulun juurikin tuohon ryhmään! Usein en halua jäädä jonottomaan pitkiin ja hitaisiin sovituskoppijonohin vaan ostan ison kasan sovittamatta. Sovittelen kotona ja palautan ne jotka eivät sovi. Postimyynnistä tilaan myös rinnakkaiskokoja ja palautan sitten ne joita en haluakaan.

Mieli myös muuttuu ostohetken jälkeen, joten sekin voi olla palautusmotiivini.

En sitten tiedä, miten kotona sovittelu eroaa sovituskopissa sovittelusta? Omassa kodissani on ainakin puhtaammat lattia, enkä muutenkaan pyörittele vaatteitani lattialla (mitä usein näkee liikkeissä).
  Vastaa viestiin
13.01.12, 08:21   #7 (linkki)
tuulia torttu
(Vierailija)

Kannattaako mennä shoppailemaan ollenkaan jos ei jaksa yhtään jonottaa? Onko kiva juosta palauttelemassa suurinta osaa ostoksistaan? Palautusoikeus on hyvä juttu, mutta ei sitä pitäisi väärinkäyttää tuollaiseen laiskuuteen, ettei osata tehdä ostopäätöstä ostohetkellä! En epäile, että juuri te palauttelijat tässä ketjussa pyörittelisitte palautettavia vaatteita paskaisissa paikoissa, mutta kyllä se riski on olemassa, kun ihmisiä on niin erilaisia. Ei minua ainakaan haluttaisi ostaa tuotetta uutena jos tietäisin sen notkuneen jonkun pissiksen kaapissa 30pv ja sitten palautettu takaisin...

Itse pukeudun shoppailureissulle sellaiseen asuun johon uusien ostettavien vaatekkapaleidenkin tulisi sopia, ettei vasta kotona selviä, ettei vaate sovikkaan minkään kanssa. Lisäksi tarkastan pesuohjeen ja kankaan rypistymisen yms. tarkastettavissa olevat asiat jo kaupassa. Luonnonvaloa ei ikävä kyllä ole kaupoissa. Se helpottaisi värivalintoja jos näkisi vaatteet eri valaistusoloissa.

Muistatteko kun joskus aikoja sitten H&M:n sovituskopeissa oli ne valaistukset jotka pystyi nappia painamalla säätämään lämpimämmästä perusvalaistuksesta kylmänsävyisemmäksi ns. päivänvaloksi? Minusta se oli hyvä idea! Harmi että se on hävinnyt liikkeistä.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 12:22   #8 (linkki)
ostaa/vaihtaa/palauttaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia torttu Näytä viesti
Kannattaako mennä shoppailemaan ollenkaan jos ei jaksa yhtään jonottaa? Onko kiva juosta palauttelemassa suurinta osaa ostoksistaan? Palautusoikeus on hyvä juttu, mutta ei sitä pitäisi väärinkäyttää tuollaiseen laiskuuteen, ettei osata tehdä ostopäätöstä ostohetkellä! En epäile, että juuri te palauttelijat tässä ketjussa pyörittelisitte palautettavia vaatteita paskaisissa paikoissa, mutta kyllä se riski on olemassa, kun ihmisiä on niin erilaisia. Ei minua ainakaan haluttaisi ostaa tuotetta uutena jos tietäisin sen notkuneen jonkun pissiksen kaapissa 30pv ja sitten palautettu takaisin...
Kannattaa jättää vaatteet ostamatta, jos noin paljon ahdistaa se, että joku on saattanut ostaa ja palauttaa vaatteen ennen sinua. Jos liikkeessä on vaihto- ja palutusoikeus, sitä on ihan sallittua käyttää hyväkseen. Valitukset kannattaa suunnata liikkeelle, ei kanssashoppailijoille.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 12:48   #9 (linkki)
tuulia torttu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ostaa/vaihtaa/palauttaa Näytä viesti
Kannattaa jättää vaatteet ostamatta, jos noin paljon ahdistaa se, että joku on saattanut ostaa ja palauttaa vaatteen ennen sinua. Jos liikkeessä on vaihto- ja palutusoikeus, sitä on ihan sallittua käyttää hyväkseen. Valitukset kannattaa suunnata liikkeelle, ei kanssashoppailijoille.

Sinua tässä taitaa ahdistaa, vai mistä noin vihamielinen asenne? En aio kulkea jatkossakaan alasti.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 13:26   #10 (linkki)
jenni
(Vierailija)

jätänkin zaran ja muut ketjut väliin! Mitä ihmettä kaupat tekevät palautusALEvaatteelle ale-ajan jälkeen? MYydäänkö ne uuden hintaisina vai meneekö ne lumppukasaan. Tilanne:ostan tänään, palautan 13.2? Ihan älytöntä! Kuka teistä ostaa sen vaatteen??maannu mulla kuukauden, toisen jonkun muun luona? Mä haluan ainakin takuun ettei ole maannut monen ihmisen kotona lihapullien hajussa ja sit mulle myytäis se uutena??! Haloo! Tähän on menty teidän laiskojen takia kun ette jaksa jonottaa tai pysty päättämään! Käyttäkää makutuomaria jos ei noin pientä asiaa kun vaate voi itse päättää, miten ihmeessä pystytte päättämään ammatistanne tai puolisosta??? Tai viettekö lounaankin takaisin alepaan kun kotona huomaatte haluavanne ehkä lihapullien sijaan makaroonilaatikkoa?! Tälläsiä ihmisiä mä en tajua!!
  Vastaa viestiin
13.01.12, 14:24   #11 (linkki)
Tuulia torttu
(Vierailija)

Lainaus:
jätänkin zaran ja muut ketjut väliin! Mitä ihmettä kaupat tekevät palautusALEvaatteelle ale-ajan jälkeen? MYydäänkö ne uuden hintaisina vai meneekö ne lumppukasaan. Tilanne:ostan tänään, palautan 13.2? Ihan älytöntä! Kuka teistä ostaa sen vaatteen??maannu mulla kuukauden, toisen jonkun muun luona? Mä haluan ainakin takuun ettei ole maannut monen ihmisen kotona lihapullien hajussa ja sit mulle myytäis se uutena??! Haloo! Tähän on menty teidän laiskojen takia kun ette jaksa jonottaa tai pysty päättämään! Käyttäkää makutuomaria jos ei noin pientä asiaa kun vaate voi itse päättää, miten ihmeessä pystytte päättämään ammatistanne tai puolisosta??? Tai viettekö lounaankin takaisin alepaan kun kotona huomaatte haluavanne ehkä lihapullien sijaan makaroonilaatikkoa?! Tälläsiä ihmisiä mä en tajua!!

Minä luulen että ne edellisen kauden jäljelle jääneet ja palautellut jämätuotteet laitetaan myyntiin aikaisintaan seuraavan kauden alessa siinä sivussa. Ei niitä uutena myydä.
  Vastaa viestiin
14.01.12, 02:44   #12 (linkki)
kitikitii
(Vierailija)

Ainakin henkkamaukalla vaatteet menee lumpuksi, joten mitä luultavimmin myös Zaralla. Ei viime kauden vaatteita myydä uudelleen, ei edes ALEssa.
  Vastaa viestiin
14.01.12, 10:26   #13 (linkki)
Tuulia torttu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kitikitii Näytä viesti
Ainakin henkkamaukalla vaatteet menee lumpuksi, joten mitä luultavimmin myös Zaralla. Ei viime kauden vaatteita myydä uudelleen, ei edes ALEssa.

Minä olen ostanut alennusmyynnistä viimekauden vaatteen. Et sinä ole kaikkitietävä.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 10:23   #14 (linkki)
Jertsu
(Vierailija)

Lainaus:

Valitettavasti tuota toivomaasi takuuta siitä, ettei ostamasi vaate "ole maannut monen ihmisen kotona lihapullien hajussa jne." pysty kukaan palautusoikeuden sallima vaateliike lupaamaan.

Sen sijaan saatat saada myymälän sovituskaapin lattialla pyörineen, kiireisen sovittajan ahtaassa kopissa rapaisilla kurakengillä talloman ryppyisen ja vähän nuhraantuneen, tai jopa likaisen vaatteen kassiisi. Tai kauluksestaan oranssin paidan, kun sovittajana on ollut harmillisen tahraavalla ja tummahkolla meikkivoiteella varustautunut henkilö, joka ei sitten ole kuitenkaan ostopäätökseen päätynyt eikä huomannut ilmoittaaa tuhrimastaan vaatteesta henkilökunnalle. Tai ostoskassiisi voi päätyä vähän valkoista rapisteleva neule, kun kiusallisesta hilseongelmasta kärsivä sovittelija on tiukkakauluksista poolopaitaa päälleen kiskonut sittenkin päättänyt jättää paidan jollekin toiselle halukkaalle... sinne kopin lattialle tai kymmenen muun vaatteen kanssa sovituskopin tuolille luonnollisesti.
Tai kotona saatat huomata, että ostamasi vaate tuoksahtaakin erittäin vahvasti hyvin pahalle ja voimakkaalle hielle. Mutta koska et halua käyttää palautusoikeuttasi, etkä ihan tarkalleen edes uskalla vannoa, onko haju jostain edellisestä sovittajasta vai itsestäsi lähtöisin, käytät vaatteen suosiolla pesukoneen kautta (niinkuin jotkut tekevät kaikille uusille ostamilleen vaatteille, olen kuullut sellaistakin).
Tai joskus sovituskopista kuuluu ähinän ja puhinan jälkeen rikkimenevän kankaan räpsähdys, jonka jälkeen henkari todellakin vaatteineen tuppaa pikaisesti jäämään sovituskoppiin.

(Tuollaiset liat ja viat kyllä myyjä huomaisi palautettavissa vaatteissa, jolloin palautus varmaankaan ei enää olisi mahdollista. Myymälässä tuollaisia vaatteita löytää kuitenkin helposti, ilman tietoakaan vahingon aiheuttajasta.)

Esimerkkejä siitä, mitä kaikkea niille kaupan vaatteille siellä myymälässäkin voi sattua ja tapahtua. Kaikenlaista sitä elämässä vastaan tuleekin. Tietysti voi kutoa itse kankaat ja niistä sitten valmistaa vaatteensa.

Iloista ale- ja muutakin shoppailua kaikille!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku