| |  | |
12.01.12, 11:40
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saara |
Vielä oudompaa on se, että materiaaliksi ilmoitetaan Vilalla 90 % akryyli + 10 % polyamidi, mutta River Islandilla lukee että on vähemmän akryyliä ja sen sijaan mukana 10 % villaa.
Olisikohan jossain Kiinassa iso tehdas, joka tarjoaa malleja kauppojen sisäänostajille, ja sitten kukin ketju saa tilata vaatteen haluamassaan materiaalissa...?
| |
| | |
12.01.12, 12:17
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Laitappa huvikses kummallekin firmalle sähköpostia jossa pyydät selitystä. Ja linkit toistensa sivuille.
| |
| | |
12.01.12, 14:54
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mun mielestä selitys on juurikin tuo jota "Vieläkin oudompaa" ehdotti eli molemmat firmat ovat ostaneet paidat samalta esim. kiinalaiselta yhtiöltä.
Itse ostin kerran yhden hameen Lindexiltä, ja joskus paljon myöhemmin bongasin täsmälleen samanlaisen hameen Zaran liikkeestä.
| |
| | |
12.01.12, 15:37
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tätä vähän itsekin ajattelin, ja taitaa tosiaan olla aika yleistäkin. Tosin tuo materiaalien eroavaisuus on minusta aika outoa, onko niissä toisiaan valittavissa eri vaihtoehtoja..?
| |
| | |
12.01.12, 15:40
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yllä oleva "luulo" on ihan oikea.
Ne jotka tietävät eivät voi täällä kertoa tietävänsä, sopimukset sanoo niin. Minäkin luulen että ketjujen ostajat/ostotiimit valitsevat mallit, matriaalit värit ja haluamansa efektit ym. lisukkeet ja sitten vaatetta tuotetaan näillä spekseilla ja pannaan kyseisen puulaakin logoa niskaan ja pahvilappuun. Ehkä :-)
| |
| | |
12.01.12, 15:56
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
ja luulen myös minäkin, että nuo materiaalimerkinnätkin voi olla vähän mutu-tuntumalla.... kuinka moni osaa arvioidan/tuntea/tunnustella, onko vaatteessa 70 vai 80 prossaa esim jotain keinokuitua (varsinkin jos se loppuosakin on jotain toista keinokuitua). Myöskään 10 % villa-osiota ei monikaan tavallinen tallaaja varmaankaan tunnista käsikopelolla neuleesta.
| |
| | |
12.01.12, 21:19
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuollaisia mummon pitsiliinaneuleita oli jo 70-luvulla. Kun jokin vaatemalli pyörii tarpeeksi kauan, siitä tulee sellainen melkein-klassikko jota löytyy joka merkiltä.
Esim. joku slipoveri ruutukuvioinnilla. Kuka sen keksi? Ehkä joku skotti satoja vuosia sitten.
| |
| | |
12.01.12, 23:03
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samoilta tehtailta veikkaisin itsekin noiden tulevan, olen bongannut jonkin aikaa sitten lähes identtisen hameen samanaikaisesti sekä Tarjoustalon että H&M:n valikoimista.
| |
| | |
12.01.12, 23:04
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä ostin joskus villakangastakin zaran aleista, kaverini ihastui tähän takkiin, mutta eipä Zarasta enään niitä löytynyt. Onneksi löytyi täsmälleen sama takki Ellokselta :D
| |
| | |
13.01.12, 09:52
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja samaa tavaraa Samoilta tehtailta veikkaisin itsekin noiden tulevan, olen bongannut jonkin aikaa sitten lähes identtisen hameen samanaikaisesti sekä Tarjoustalon että H&M:n valikoimista. | Viime kesänä mieleeni painui tämä mekko H&M:n valikoimista http://static.becomegorgeous.com/img...11_6_thumb.jpg
Samaa rättiä myydään näköjään edelleen ebayssa merkittömänä tuotteena Hot Women Bohemian BOHO Floral Maxi Chiffon Long Dress | eBay
Yllätys ei ollut se, että H&M tuo vaatteensa Kiinasta, mutta tähän asti arvelin heidän kuitenkin suunnittelevan vaatteensa itse (ehkä joitain perustrikoita/farkkuja ym lukuunottamatta) eikä ostavan valmista tukkutavaraa myytäväksi :) Sovitinkin kerran ko. mekkoa, ja oma kokoni oli huomattavasti pienempi ja lyhyempi kuin H&M:n tuotteet yleensä, joten olen senkin puolesta varma, että mekko on alunperin aasialaisten suunnittelema.
| |
| | |
13.01.12, 22:21
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yksinkertainen selitys: paidat ovat erilaiset. Malli on toki samanlainen, mutta neuloksen yksityiskohdat eroavat. River Islandin paidan jokaisessa vinoruudussa on kohoneuletta (vai mitä ikinä se nyt viralliselta neuletermiltä onkaan) ja Vilan paidassa osa vinoneliöistä on silmukoiltaan tasaista ja osassa taas sitä kohoneulontaan. Näkyy ihan selkeästi kun paitaa zoomaa.
| |
| | |
13.01.12, 23:16
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ella Yksinkertainen selitys: paidat ovat erilaiset. Malli on toki samanlainen, mutta neuloksen yksityiskohdat eroavat. River Islandin paidan jokaisessa vinoruudussa on kohoneuletta (vai mitä ikinä se nyt viralliselta neuletermiltä onkaan) ja Vilan paidassa osa vinoneliöistä on silmukoiltaan tasaista ja osassa taas sitä kohoneulontaan. Näkyy ihan selkeästi kun paitaa zoomaa. |
Aivan. River Islandin paidan materiaali on laadukkaampaa ja kun lisäksi katsoo neuloksen lisäksi salmiakkikuvioiden määrää, Riverin paidassa niitä on enemmän. Eri vaatteet kyseessä mutta hei neidit, muoti vaan on niin samanlaista että joka vaatemerkillä on usein "se sama" vaate saman sesongin kokoelmassa.
| |
| | |
13.01.12, 23:25
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eroavaisuudet näkyvät toki, mutta varmaankin ovat samalta tehtaalta hieman modifioituina tilattu, olettaisin.
| |
| | |
16.01.12, 10:19
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Saara Eroavaisuudet näkyvät toki, mutta varmaankin ovat samalta tehtaalta hieman modifioituina tilattu, olettaisin. |
Selitys lähes/täysin saman mallisille, mutta eri materiaalista valmistetuille vaatteille on, että malli on saatu trendi/suunnittelutoimiston mallikirjasta. Trenditoimistojen mallikirjoissa on varsinkin neuleista, mutta myös kangasvaatteista ihan yksityiskohtaisia malleja, jotka katalogin ostanut firma saa käyttöönsä. Ne voi sitten valmistuttaa vaatemerkin hintatasoon sopivasta materiaalista. Koska näitä katalogeja ostavat vaatemerkit ihan halvimmista hintavimpiin, samat vaatemallit putkahtelevat esiin mitä erihintaisimmissa kaupoissa.
| |
| | |
17.01.12, 16:52
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Saara Eroavaisuudet näkyvät toki, mutta varmaankin ovat samalta tehtaalta hieman modifioituina tilattu, olettaisin. | Ei niitä samalta tehtaalta tarvitse tilata jotta saa melko samanlaiset. Voithan sinä kiinassa teettäkin 99% samanlaisen neuleen viemällä kuvan ompelijalle.
Selitys myös tuohon H&M + ebay juttuun: Kiinassa teetetään tehdastuotantona täysin identtisiä vaatteita ketjuliikkeiden vaatteiden kanssa, joita sitten myydään pienemmille firmoille eteenpäin. Juurikin kuvan perusteella. Ei ole sama tuote, mutta lähes identtinen. Jos selailee kiinalaisten tukkujen valikoimaa, hyppää sieltä esiin useita "samoja" tuotteita kuin ketjukaupoissa nähdyt. Tulevat vain muutamia kuukausia perässä.
| |
| | | | |