Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.01.12, 11:27   #1 (linkki)
Lianne
(Vierailija)

Pariisin ostoksia?

Mitä kannattaa Pariisista ostaa? Hinnat? Hajuvedet, vaatteet, meikit.
  Vastaa viestiin

22.01.12, 12:09   #2 (linkki)
kysyit jo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lianne Näytä viesti
Miksi aloitat uuden keskustelun samasta aiheesta? Sait jo tuossa aiemmassa Pariisi-kyselyssäsi vaikka kuinka paljon hyviä vinkkejä. Eivätkö ne kelvanneet? Ja se, mitä sinun Pariisista kannattaa ostaa, riippunee siitä, mitä kaikkea haluat & tarvitset.
  Vastaa viestiin
22.01.12, 21:36   #3 (linkki)
Euroshopperi
(Vierailija)

Jos olet kokoa 36 tai alle, ja alle 160cm, niin sieltä löytyy hyvin vaatteita.
Itse olen kokoa 38-40, kuppikoko 75DD ja 173cm pitkä joten minulle ei löytynyt vaatteita eikä alusasuja viime keväänä eikä tänä talvena.
Onneksi ranskalaisilla on pienet jalat eli 37-koon (minun kokoni) ja siitä pienempiä kenkiä löytyi mukavasti.

Pariisi on hintatasoltaan tänä päivänä kalliimpi kuin Helsinki.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 16:29   #4 (linkki)
epäilen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Euroshopperi Näytä viesti
Itse olen kokoa 38-40, kuppikoko 75DD ja 173cm pitkä joten minulle ei löytynyt vaatteita eikä alusasuja viime keväänä eikä tänä talvena.
Onneksi ranskalaisilla on pienet jalat eli 37-koon (minun kokoni) ja siitä pienempiä kenkiä löytyi mukavasti.

Olen kyllä eri mieltä. Itse olen käynyt Pariisissa varmaan noin 12 kertaa ja olen löytänyt vaikka mitä kivaa, vaikka mittani ovat yli 36 kokoa ja kuppikoko sama kuin sinulla.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 16:37   #5 (linkki)
Stiina
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lianne Näytä viesti

Ei oikeastaan mitään. kaiken saman saa tänä päivänä suomesta ja jopa halvemmalla! mutta tottakai Pariisin tuliaisia täytyy tuoda! Eli shoppaa kuin kotona! Mutta osta kosmetiikka ja hajuvedet suomen lentokentältä, ovat halvempia kuin perillä!
  Vastaa viestiin
23.01.12, 19:17   #6 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Juustoja, viiniä, ehkä kahvipaketti jotain hyvää kahvia. Kirjoja jos luet ranskaa.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 19:48   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Calvados-omenahilloa ja appelsiinihilloa, nam.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 20:14   #8 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Ja tietysti yksi Calvados-pullo sen kaffen kyytipojaksi. :)
  Vastaa viestiin
23.01.12, 20:15   #9 (linkki)
Enää en raahaa näitä
(Vierailija)

Siellä on samat tuoksut kuin täällä noin muuten, mutta sitten on paljon erikoisia käsinpullotettuja tuoksuja jotka ovat pienempien tuoksuvalmistajien tuotoksia ja niistä saakin maksaa jotain alkaen 150 euroa per 50 ml.

Aiemmin ostelin Pariisista Eisenbergin tuoksuja (luokkaa: keskihintainen-kallis väliltä), Jurliquen hoitotuotteita ja Macin meikkejä mutta onneksi niitä kaikkia saa tuosta 5 km päästä Hgin keskustan Stokkaltakin :)

Vinkki: Mene pariisilaiseen apteekkiin joita on joka kadun kulmalla, ja osta sieltä todella halpoja Vichyn ihonhoituotuotteita jotka täällä kalliimpia apteekeissa, ja myös kaikkea sellaista muuta kivaa jota täällä ei näy.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 23:07   #10 (linkki)
ex-parisienne
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Euroshopperi Näytä viesti

Pariisista löytyy kaikkea kaikille!

Rintaliivejä ei olekaan kokoa 75DD - koska Ranskassa eurooppalainen ympärysmitta 75 on 90 ja kuppikokoa DD:tä vastaa E.

Joten jos olisit etsinyt kokoa 90E, niin olisit löytänyt liivejä. Galeries Lafayettessa on hyvä alusvaateosasto, jossa on jokaiselta hyvältä merkiltä oma boutique - siellä on kokoasi, olen itse nimittäin kokeillut siellä samaa kokoa. Myös Printemps-tavaratalossa on alusvaatteita.

Erikoisliiviliikkeitä on paljon, ketju jolla on liikkeitä useassa paikassa ja jossa myös olen henkilökohtaisesti käynyt ja nähnyt kokoa 90E on Laure Sokol. Myös Orcanta-kaupoista voi löytyä sopivia.

Ranskassa muuten isot kuppikoot ovat "bonnets profondes" eli syvät kupit :-)

Vaatekoossa olet luultavasti kokeillut vääriä kokoa siinäkin, ranskalaiset koot menevät niin että kokosi 40 on siellä 42 jne... Missä ihmeessä kolossa olet shoppailut kun et löydä vaatteita? Tuttuni kokoa 44:kin löytää sieltä aina tyylikästä tavaraa kassit täyteen ja itsekin löydän 10 kertaa helpommin kuin Suomessa.

Pariisia ei voi kalleudessa verrata vaikkapa Helsinkiin. Pariisista saa vaatetta huippudesignistä joka on huippukallista, kivaan kirpparikamaan joka ei montaa euroa maksa. Ja kaikkea siltä väliltä. Jos haluat isoja kokoja halvalla niin aina on olemassa Tati ja La Redoute. Niin halvalla ei Suomessa saa mitään.

Pariisissa tuotteiden laatu voi olla parempi, vaikka hinta on sama. Ostin yhtenä kesänä kadulta (kyllä) 10 eurolla silkkipuuvillaisen hihattoman hyvin nätin puseron, naisellinen malli. Suomessa olen saanut n. 10 eurolla jotain viskoosirättejä, joita pidän kotona.

Samoin ravintolassa, Pariisissa saat alle 20 e tuoreen äyriäissalaatin tyylikkäässä paikassa lounaaksi - stadissa maksat suunnilleen saman parista pakastescampista jossain perussyöttölässä... Mikä sitten on kallista?
  Vastaa viestiin
24.01.12, 01:36   #11 (linkki)
Hemmoteltu vaimo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-parisienne Näytä viesti
Vaatekoossa olet luultavasti kokeillut vääriä kokoa siinäkin, ranskalaiset koot menevät niin että kokosi 40 on siellä 42 jne... Missä ihmeessä kolossa olet shoppailut kun et löydä vaatteita
Chanelilla ja Diorilla ei ainakaan ollut mitään yli 38 eurokokoja. Eikä LaPerlan alusasuosastolla ollut kuin a- ja b-kuppeja, joku pieni c saattoi olla. Olisin tarvinnut d:n.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 02:30   #12 (linkki)
tati
(Vierailija)

Monet ketjuliikkeiden vaatteet oli siellä hieman halvempia kuin suomessa, esim. zaran vaatteissa voi olla kympi parin eroja halvempaan suuntaan. Jos nyt siis kiinnostaa samaa kamaa kantaa mitä saa suomestakin. Tietysti siellä on muitakin ketjuja mitä ei suomessa ole ja huippumuoti on ranskassa ehkä hieman edullisempaa kuin muualla maailmassa.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 09:42   #13 (linkki)
höhlä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmoteltu vaimo Näytä viesti
Chanelilla ja Diorilla ei ainakaan ollut mitään yli 38 eurokokoja. Eikä LaPerlan alusasuosastolla ollut kuin a- ja b-kuppeja, joku pieni c saattoi olla. Olisin tarvinnut d:n.
Ei kannata keksiä omasta päästään näitä juttuja. La Perla tekee 70-mitassa D-kuppiin asti ja sitä suuremmissa E (eli DD) -kuppiin asti. Myös Chanelilla ja Diorilla on suurempia kokoja. Höhlää kun ihmiset kirjoittelevat ihan höpöjuttuja palstat täyteen.

Pariisista kyllä tosiaan löytyi ihan kaikkia kokoja, joskin minä en oikein löytänyt sieltä kohtuuhintaisia ei-ketjuliike -kauppoja vaatteille samaan tapaan kuin vaikkapa Tukholman Österissä, Amsterdamissa ja Madridissa. Sellaisia, joihin putiikinpitäjä olisi itse valinnut monilta eri merkeiltä tyylikkään, tavallisen keskituloisen kukkarolle sopivan valikoiman.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku