| |  | |
01.02.12, 12:14
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | UGGit vat Moonbootsit
Kummat kannattaa hankkia, kun kenkiä olisi tarkoitus käyttää monet talvet?
UGGeja näkee paljon, mutta Moonbootsejakin on taas alkanut näkymään katukuvassa, joten onko Moonbootsitkin tulossa TAAS muotiin? Lämpimiähän molemmat ovat!
| |
| | |
01.02.12, 12:29
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Uggit ovat enemmän joka paikan kengät ja niitä voi pitää lähes ympäri vuoden koska ne ovat nahkaa ja hengittävät. Ne pitää vaan muistaa suojata spraylla ensin.
Moonbootsit eli toppabootsit voivat tuntua aika ahdistavilta jaloissa kaupungilla ym. Itse olen käyttänyt sellaisia vain rinnebaareissa :D
| |
| | |
01.02.12, 18:28
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | tarkennus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uggit ovat ihanat Uggit ovat enemmän joka paikan kengät ja niitä voi pitää lähes ympäri vuoden koska ne ovat nahkaa ja hengittävät. Ne pitää vaan muistaa suojata spraylla ensin.
Moonbootsit eli toppabootsit voivat tuntua aika ahdistavilta jaloissa kaupungilla ym. Itse olen käyttänyt sellaisia vain rinnebaareissa :D |
Kengät eivät tulisi niinkään kaupunkikengiksi, vaan vapaa-aikana ulkoiluun, kuten talviseen mökkeilyyn ja muihin talvisiin aktiviteetteihin! Kokemuksia molemmista?
| |
| | |
01.02.12, 19:22
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Ovatko nämä UGGit ja Moonbootsit
lämpimiä?
Minulla on paksupohjaiset laatuluokan talvikengät, ja äsken ratikkapysäkillä jalkoja palelsi niin, ettei olisi tarpeen.
| |
| | |
02.02.12, 01:27
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maksuaikaa lämpimiä?
Minulla on paksupohjaiset laatuluokan talvikengät, ja äsken ratikkapysäkillä jalkoja palelsi niin, ettei olisi tarpeen. | UGGit pitävät kyllä varpaat lämpiminä aivan taatusti. Ne ovat lampaannahkaa ja kengän sisäpinta on pehmoista karvaa. Kengän muotoilusta ja sisäpinnan materiaalista johtuen kenkään jää hiukan ilmaa, mikä lisäksi edesauttaa lämmön säilymistä.
Moonbootseista minulla sen sijaan ei ole viimeaikaista kokemusta, sillä olen omistanut parin viimeksi 80-luvulla. ;) Hauskoilta ne kyllä näyttävät, ja uskon niiden olevan lämpimätkin.
Alkuperäiselle antaisin vielä sellaisen vinkin, että kannattaa käydä myymälässä tutkimassa Moonbootsien pohjamateriaali. Kun UGGit tuppaavat olemaan melko liukkaat, Moonbootseissa voisi olla enemmän pitoa pohjassa. Toisaalta olen pärjännyt UGGeilla mökkiteillä ja muilla "pehmeillä" alustoilla oikein hyvin, mutta kaupungissa tallautuneen lumen päällä UGGit kyllä luiskahtavat alta helposti. Esimerkiksi Caterpillarin talvipopoissa on todella hyvä pohja, mutta ne eivät kyllä pärjää UGGeille lämpimyydessä.
| |
| | |
02.02.12, 01:39
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Se viestistäni vielä unohtui, että jos UGGeilla joutuu kahlaamaan umpihangessa, niiden pintaan tarttuu jonkin verran lunta, joka tietysti sulaa, kun menet lämpimiin tiloihin. Minulla on UGGit Chestnut-värissä, mutta ainakaan näihin sulanut lumi ei ole onneksi jättänyt mitään jälkiä. Toki kengät kannattaa suojata kunnon suojasuihkeella.
| |
| | |
02.02.12, 10:38
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei kannata hankkia kumpiakaan!
Voioko rumempia kenkiä enää olla..? Ihmetyttää kuinka pitkää tuo UGGien ihannointi oikeen jatkuu. Muoti vaihtuu, mutta maailman mauttomimman näköiset kengät näyttää pysyvän Suomessa kaikkien suosikkeina.
| |
| | |
02.02.12, 10:41
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kummatkin kengät ovat huonot jalkojen hyvinvoinnin kannalta, ei minkäänlaista tukea jalkapohjille ja nilkoille. Joten jos halua kengät vapaa-ajan ulkoiluun, kannattaa hankkia kunnolliset , esim. trekking-kengät.
| |
| | |
02.02.12, 12:14
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja miksi noin rumat kengät? Ei kannata hankkia kumpiakaan!
Voioko rumempia kenkiä enää olla..? Ihmetyttää kuinka pitkää tuo UGGien ihannointi oikeen jatkuu. Muoti vaihtuu, mutta maailman mauttomimman näköiset kengät näyttää pysyvän Suomessa kaikkien suosikkeina. | Uggit eivät ole trendi, sillä Uggien TYYLI ei mene mihinkään, ne ovat olleet klassikot jo vuosikymmenet ja Jenkeistä olen niitä aiemmin ostanut (ensimmäiseni toistakymmentä vuotta sitten), mutta onneksi niitä saa nykyään täältäkin.
Kannattaa seurata maailman trendejä JA tyylejä, eikä kuvitella että jokin juttu on vaan uusi ja ohimenevä ilmiö takapajuisessa Suomessa. Kaikki saapuu tänne vaan hieman muuta maailmaa jäljessä mutta onneksi suomalaiset ovat nykyään omaksuneet kaikki kivat ja käyttäjäystävälliset jutut omikseen eikä tartuta liikaa niihin oikeasti ohimeneviin pintatrendivirityksiin.
| |
| | |
03.02.12, 16:23
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Tämä on hyvä ja asiallinen kirjoitus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sheikha ei kirj. UGGit pitävät kyllä varpaat lämpiminä aivan taatusti. Ne ovat lampaannahkaa ja kengän sisäpinta on pehmoista karvaa. Kengän muotoilusta ja sisäpinnan materiaalista johtuen kenkään jää hiukan ilmaa, mikä lisäksi edesauttaa lämmön säilymistä.
Moonbootseista minulla sen sijaan ei ole viimeaikaista kokemusta, sillä olen omistanut parin viimeksi 80-luvulla. ;) Hauskoilta ne kyllä näyttävät, ja uskon niiden olevan lämpimätkin.
Alkuperäiselle antaisin vielä sellaisen vinkin, että kannattaa käydä myymälässä tutkimassa Moonbootsien pohjamateriaali. Kun UGGit tuppaavat olemaan melko liukkaat, Moonbootseissa voisi olla enemmän pitoa pohjassa. Toisaalta olen pärjännyt UGGeilla mökkiteillä ja muilla "pehmeillä" alustoilla oikein hyvin, mutta kaupungissa tallautuneen lumen päällä UGGit kyllä luiskahtavat alta helposti. Esimerkiksi Caterpillarin talvipopoissa on todella hyvä pohja, mutta ne eivät kyllä pärjää UGGeille lämpimyydessä. | kaikella tapaa. Kiitos viestistäsi nimimerkki Sheikha ei kirj.
Kenkien ostamisessa kannattaa ottaa monta seikkaa huomioon, mutta tällä hetkellä lämpimyys tuntuu siltä ykkökriteeriltä, ja UGGit näyttävät lämpimiltä.
Nimimerkki Klassikot kirjoitti, että UGGit ovat jo klassikko.
Näin muistaakseni ensimmäiset UGGit Suomen katukuvassa 2000-luvun alussa, mutta muistan merkin jo 1970-1980 luvun elokuvista ja brändi on edelleen voimissaan. Eli UGGit ovat minustakin klassikko.
| |
| | |
08.02.12, 00:55
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Moonarit Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nneiti Kummat kannattaa hankkia, kun kenkiä olisi tarkoitus käyttää monet talvet?
UGGeja näkee paljon, mutta Moonbootsejakin on taas alkanut näkymään katukuvassa, joten onko Moonbootsitkin tulossa TAAS muotiin? Lämpimiähän molemmat ovat! | Tietenkin Moonbootsit. Linttaan astuttuja Uggeja on jo ihan liikaa kaduilla.
Moonbootseja näkyy muuallakin Euroopassa runsaasti.
| |
| | |
08.02.12, 15:39
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos haluat lämpimät bootsit, jotka vielä ovat hyvännäköisetkin, hanki joko Tecnicat tai Oscar Volpet. Moonbootsit ja Uggst ovat valovuoden päässä hyvännäköisistä jalkineista!
| |
| | |
09.02.12, 12:58
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hienot Tietenkin Moonbootsit. Linttaan astuttuja Uggeja on jo ihan liikaa kaduilla.
Moonbootseja näkyy muuallakin Euroopassa runsaasti. | Aidot Uggit eivät mene linttaan.
Tosin ollaan havaittu että Suomen katukuvassa 90% Uggeista feikkejä halpismalleja eikä niitä aitoja 200-300 euron versioita jotka pysyvät kasassa.
| |
| | |
09.02.12, 14:24
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Suomen katukuvassa 90% Uggeista feikkejä halpismalleja "
Ja mitenkähän erotat katuvilinässä nuo feikit aidoista:)
| |
| | |
09.02.12, 16:08
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja X-zone "Suomen katukuvassa 90% Uggeista feikkejä halpismalleja "
Ja mitenkähän erotat katuvilinässä nuo feikit aidoista:) | siitä että ovat menneet lyttyyn, logo on väärän näköinen, kenkien malli on jotenkin epämääräinen, kanta on erilainen eli leveämpi, ja kenkä ei ole muodoltaan peruspyöreä ja "kiinteän" mallinen vaan jotenkin löysän pussimainen.
| |
| | | | |