Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.06.12, 21:43   #1 (linkki)
Minna 48
(Vierailija)

Pariisi-Louis Vuittonin laukut

Aiheen saa poistaa, jos joku suuttuu taas uudesta eriaiheisesta LV ketjusta.

Asiani on. Palasin tänään Pariisista ja oikein etsin siellä oloaikanani 9.-13.6. Vuittonin laukkuja katikuvasta. Joku täällä on muistaakseni joskus kertonut, että Pariisissa ei Vuittonin laukkuja edes käytetä. Nyt nähtynä niitä on. Useimmat ihan monogramkuosisia ja tumma Damierkuosisia laukkuja. Useimmat juuri Speedymallia. Eli monogram Speedynuorella naisella oli se yleisin LV näky. Myös joitain Neverfull MM malleja oli katukuvassa. En kuitenkaan nähnyt yhtään erikoisempia malleja, enkä muita materiaaleja enkä kuoseja. Perusklassista siis.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 22:00   #2 (linkki)
Geneve
(Vierailija)

No näinhän se on, samat huomiot muuten Genevestä.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 22:13   #3 (linkki)
Asiaan liittyen
(Vierailija)

raportti USAsta

Näitä em. laukkuja näkee täällä todella paljon. Kävin juuri kampaajalla, ja siellä näin kolmella henkilöllä Louis Vuittonin laukun (tai luulen nähneeni ;)). Kaksi naista oli n. 50-60 v., ja yksi nainen n. 25-30 v.
Laukkujen nimiä tai malleja en tiedä, mutta tunnistin ne Louis Vuittonin laukuiksi.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 23:36   #4 (linkki)
Pariisissa asuva
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna 48 Näytä viesti
Aiheen saa poistaa, jos joku suuttuu taas uudesta eriaiheisesta LV ketjusta.

Asiani on. Palasin tänään Pariisista ja oikein etsin siellä oloaikanani 9.-13.6. Vuittonin laukkuja katikuvasta. Joku täällä on muistaakseni joskus kertonut, että Pariisissa ei Vuittonin laukkuja edes käytetä. Nyt nähtynä niitä on. Useimmat ihan monogramkuosisia ja tumma Damierkuosisia laukkuja. Useimmat juuri Speedymallia. Eli monogram Speedynuorella naisella oli se yleisin LV näky. Myös joitain Neverfull MM malleja oli katukuvassa. En kuitenkaan nähnyt yhtään erikoisempia malleja, enkä muita materiaaleja enkä kuoseja. Perusklassista siis.
Olen 99.99% varma että olet nähnyt lähinnä turisteja täällä Pariisissa :)

Turistit tunnistaa logolaukuista, niitähän he tulevat tänne sankoin joukoin ostamaan kun Pariisin hinnat kympin pari halvemmat kuin muualla Euroopassa.
  Vastaa viestiin
14.06.12, 16:25   #5 (linkki)
Voihan Vuittoni!
(Vierailija)

Voi elämän kevät, tästäkin piti ihan ihka uusi VUITTONIketju avata!

Huomaa että joku ei pahemmin minnekään matkustele, kun pitää kyylätä toisten ihmisten helposti tunnistettavia merkkilaukkuja koko loman ajan ja laskea että mitä näki kelläkin. Pitäisikö soittaa tilastokeskukseen? Oikein Vuittoneita ja monogrammia, ja olen varma että ne olivat turistien laukkuja kuten edellinen paikallinen tuossa totesi. Toivottavasti eivät ihmettele että miksi takapajulan suomalaiset kyttäävät ja kuolaavat heidän merkkilaukkujaan. Kuvittelevat meidät varmaan tosi köyhäksi kansaksi.
Saanen kysyä että mistä muuten tunnistit ne aidoiksi merkkilaukuiksi?

No jos ei ole muuta elämää kun ulkomaankaupungin laukkubongaaminen ja toisten kyylääminen, niin eipä ole minulta pois.

Pitäisikö minun avata ketju kun minulle sanottiin että kukaan Valkeakoskella ei muka käytä Marimekon unikkojakkua, mutta ihan varmana kuulkaas näin ainakin kolmella sellaiset viime viikonloppuna, ettäs siitä saitte! Eikä ne muuten olleet tamperelaisia, toijalalaisia tai ylöjärveläisiä joilla niitä takkeja oli! ;-DDD
  Vastaa viestiin
14.06.12, 17:52   #6 (linkki)
Paris at Midnight
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pariisissa asuva Näytä viesti
Olen 99.99% varma että olet nähnyt lähinnä turisteja täällä Pariisissa :)

Turistit tunnistaa logolaukuista, niitähän he tulevat tänne sankoin joukoin ostamaan kun Pariisin hinnat kympin pari halvemmat kuin muualla Euroopassa.
Tilastollistutkinnallisista syistä pitäisi tietää paikat missä näitä laukkuja on kytätty. Jos siis on keskustan tunnetuimpien maamerkkien hujakoilla, tod.näk. turisti, etenkin jos aika oli arkipäivän virastoaika. Jos taas oli asumalähiössä, valtionvirastojen hujakoilla, Sorbonnen campuksella, siellä missä nyt työpaikat ovat, esim. mainostoimistot tms. ja niiden väen suosimissa lounaspaikoissa lounasaikaan, niin todennäköisemmin ranskalainen.
  Vastaa viestiin
14.06.12, 17:53   #7 (linkki)
asiaa tuntematon
(Vierailija)

Mikä/kuka on Pariisi-Louis?
  Vastaa viestiin
14.06.12, 20:57   #8 (linkki)
Hihhii
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asiaa tuntematon Näytä viesti
Suomalaisen laukkukokemattoman ajatuksissa ja mielessä, joka puolella näkyvä logotuote =)
Eli voisi kuvitella hänen katsovan maailmaa logokuviollisten silmälasilinssien takaa =D
  Vastaa viestiin
14.06.12, 21:50   #9 (linkki)
häähää
(Vierailija)

Minä satuin pariisin champs elyseen liikkeen kulmille juuri kun siellä oli kutsuvierastilaisuus. Kävelivät punaista mattoa logolaukut käsissään. Näin joitain erikoismalleja kuten hopeisen mirror monogram speedyn ja jotain muita esim graffitilaukku, mutta monella oli ihan perus ruskea monogrammilaukku kourassa. En usko, että nuo kutsutut ovat kaikki olleet turisteja. Tietenkin valinneet merkin veskan ko tapahtumaan, mutta tuskin ovat ostaneet niitä vain sitävarten että käyttävät laukkua kerran merkin kutsuvierasillassa... Porukkaa oli nuoresta vanhempaan ladyyn ja myös miehillä oli noita logolaukkuja, esim. keepall 45 mukanaan.

Totta on, että muutoin katukuvasta nuo logolaukut ei kamalasti huuda, mutta kyllä niitä näkyy. Esim. keskustan kahviloissa oli ainakin parilla naisella jonossa ennen minua ja ihan ranskaa puhuivat, eli ei välttämättä turisti.
  Vastaa viestiin
14.06.12, 22:15   #10 (linkki)
Minna 48
(Vierailija)

Erotan turistin ja paikallisen asukkaan. Laukunkantajat olivat pariisittaria, sen erottaa jo pukeutumisesta. Eli käyttävät vain mustaa väriä.. Musta bleiseri, farkut ja ballerinat.
Uskon erottavani myös aidon ja feikin toisistaan. Sitäpaitsi ei kai kukaan järkevä turisti ota suurkaupunkiin mukaan omia aitoja Vuittoneitaan, tai muuta arvokasta. Ne mahdolliset varkaat näes:) Eihän käsivarrella kannettava laukku edes ole matkoilla mukava eikä käytännöllinen.

Niin ja kiinnostukseni juontaa ihan yleisestä muoti/laukkukiinnostuksesta. Itsellänikin on 4 Vuittonia.

Niin ja ihan vielä yhden kliseen voisin tässä kumota. Korkokenkiä ei näkynyt, vaan ballerinoja.
  Vastaa viestiin

15.06.12, 01:10   #11 (linkki)
Redcarpet
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja häähää Näytä viesti
Minä satuin pariisin champs elyseen liikkeen kulmille juuri kun siellä oli kutsuvierastilaisuus. Kävelivät punaista mattoa logolaukut käsissään. Näin joitain erikoismalleja kuten hopeisen mirror monogram speedyn ja jotain muita esim graffitilaukku, mutta monella oli ihan perus ruskea monogrammilaukku kourassa. En usko, että nuo kutsutut ovat kaikki olleet turisteja. Tietenkin valinneet merkin veskan ko tapahtumaan, mutta tuskin ovat ostaneet niitä vain sitävarten että käyttävät laukkua kerran merkin kutsuvierasillassa... Porukkaa oli nuoresta vanhempaan ladyyn ja myös miehillä oli noita logolaukkuja, esim. keepall 45 mukanaan.

Eikö ne noiden merkkien lippulaivaliikkeen tilaisuuksien kutsuvieraat ole julkimoiden lisäksi yleensä brittiläisiä kuninkaallisten sukulaisia, eurooppalaisia muotilehtitoimittajia, paikallisia shampanjatalojen johtajia jne?

En minä ehkä itsekään ottaisi omaa Chanelin, Chloén, Celinen tai Diorin laukkua lippulaiva-Vuittonin tilaisuuteen, vaan jos olisin kutsuttu fashionista enkä omistaisi kyseisen merkin laukkua, niin lainaisin sen tuttavalta tai sukulaiselta pelkkää tilaisuutta varten. Sama minkä mallinen Vuittoni olisi, niin kai se muutaman tunnin ajan menisi, vaikka en oikein moisista ns. massatuotantolaukuista juuri piittaa.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 12:07   #12 (linkki)
hera6
(Vierailija)

Lainaus:
Erotan turistin ja paikallisen asukkaan. Laukunkantajat olivat pariisittaria, sen erottaa jo pukeutumisesta. Eli käyttävät vain mustaa väriä.. Musta bleiseri, farkut ja ballerinat.
Uskon erottavani myös aidon ja feikin toisistaan. Sitäpaitsi ei kai kukaan järkevä turisti ota suurkaupunkiin mukaan omia aitoja Vuittoneitaan, tai muuta arvokasta. Ne mahdolliset varkaat näes:) Eihän käsivarrella kannettava laukku edes ole matkoilla mukava eikä käytännöllinen.

Niin ja kiinnostukseni juontaa ihan yleisestä muoti/laukkukiinnostuksesta. Itsellänikin on 4 Vuittonia.

Niin ja ihan vielä yhden kliseen voisin tässä kumota. Korkokenkiä ei näkynyt, vaan ballerinoja.
En nyt ihan ymmärrä: miten pariisitar voi kantaa kamojaan Pariisissa kalliimmassa veskassa mutta turisti ei? Riski kai on sama molemmilla. Siitä olen toki yhtä mieltä, että käsivarrella kannatteva veska ei kaupunkinhtävyyksiä katsellessa ole käytännöllinen (kuten ei oikein missään), mutta onhan esim. LVllä niitä olalla kannettavia malleja.

Muuten yhdyn kuvaukseesi tyypillisen pariisittaren pukeutumisesta. Kirkkaita räikkävärejä eivät paikalliset käytä.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 14:31   #13 (linkki)
Chlaudia
(Vierailija)

Hätävarjelun liioittelua!

Lainaus:
Sitäpaitsi ei kai kukaan järkevä turisti ota suurkaupunkiin mukaan omia aitoja Vuittoneitaan, tai muuta arvokasta. Ne mahdolliset varkaat näes:) Eihän käsivarrella kannettava laukku edes ole matkoilla mukava eikä käytännöllinen.
Siis minä nimenomaan otan matkoilleni mukaan Vuittoneita tai vastaavaa koska ovat kevyitä ja osa niistä joka sään kestäviä, eihän nämä minunkaan 500-1500 euron Vuittonlaukut ole edes mitään kalliita käyttölaukuiksi eikä niitä tarvitse sen kummemmin varjella, eivätkä ne ketään varkaita edes kiinnosta koska ovat niin yleisiä jokanaisen laukkuja. Kyllä kansainväliset luksustuotevarkaat tunnistavat kalliit laukut kuten Hermesit, Bottega Venetat ja muut ylellisemmät käsintehdyt laukkumerkit ja -mallit.

Ehkä en välttämättä ottaisi matkalle mukaan 2800 euron käärmeennahkaista Limited Edition Jimmy Chootani, tai 2600 euron Limited Edition tweed-Chaneliani, koska niiden materiaalit eivät välttämättä ole sieltä kestävimmästä päästä jos niitä kuskaa matkalaukuissa ja harmittaisi jos ne katoaisivat koska en saisi koskaan samanlaisia tilalle, mutta massatuotanto-Vuittonin uudelleenhankinta vakuutusrahojen kera olisi huomattavasti helpompaa jos sille laukulle kävisi huonosti.

Sen Vuittonin arvokin menee vain hukkaan jos sitä käyttää erikoistilaisuuksissa, eli jos ostaa 500 euron Vuittonin ja käyttää sitä 10 kertaa vuodessa niin jokainen käyttökerta on suht hinnakas. Jos sitä käyttää 3-4 krt viikossa niin laukku periaatteessa maksaa itsensä takaisin hyvin nopeasti.

Ihmettelen oikeasti että miksi suomalaiset pitävät keskinkerta-Vuittoneita jonain krokonahka-Hermesin tasoisina "maailman kalleimpina ja upeimpina laukkuina" joita on suurin piirtein pidettävä hyllyssä koristeena ja käytävä vähän väliä sille kumartelemassa ja sitä palvomassa, ja hyvä jos uskalletaan koskea. No jos suomalaiset pitävät jotain halpoja Guess-laukkujakin tavallista paljon hienompina ja kalliimpina, niin toisaalta se kyllä kertoo kaiken.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 14:44   #14 (linkki)
logo ja merkki - evvk
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Chlaudia Näytä viesti

Ihmettelen oikeasti että miksi suomalaiset pitävät keskinkerta-Vuittoneita jonain krokonahka-Hermesin tasoisina "maailman kalleimpina ja upeimpina laukkuina" joita on suurin piirtein pidettävä hyllyssä koristeena ja käytävä vähän väliä sille kumartelemassa ja sitä palvomassa, ja hyvä jos uskalletaan koskea. No jos suomalaiset pitävät jotain halpoja Guess-laukkujakin tavallista paljon hienompina ja kalliimpina, niin toisaalta se kyllä kertoo kaiken.
Varmaankin siksi, että niihin on juuri ja juuri varaa ja ne tunnistetaan: kallis laukku tuntemattomalla kuosilla ja huomaamattomalla logolla ei innosta kun kukaan ei tule utelemaan että mikäs laukku sulla tai kukaan ei supattele ja osoittele.

Itse ostan mieluummin jonkin "merkittömän" nahkalaukun kuin jonkin "merkillisen" muovilaukun. Kukaan mun kavereista ei kiinnitä huomiota moiseen enkä tarvitse logoa egoni pönkittämiseen.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 19:14   #15 (linkki)
suomalaiset ja logot
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja logo ja merkki - evvk Näytä viesti
Varmaankin siksi, että niihin on juuri ja juuri varaa ja ne tunnistetaan: kallis laukku tuntemattomalla kuosilla ja huomaamattomalla logolla ei innosta kun kukaan ei tule utelemaan että mikäs laukku sulla tai kukaan ei supattele ja osoittele.

Itse ostan mieluummin jonkin "merkittömän" nahkalaukun kuin jonkin "merkillisen" muovilaukun. Kukaan mun kavereista ei kiinnitä huomiota moiseen enkä tarvitse logoa egoni pönkittämiseen.

Silloin kun suomalaiset ostivat Burberryn kamelinbeigejä helposti tunnistettavia ruutuhuiveja, niin esimerkiksi ruotsalaiset ostivat niitä yksivärisenä kasmirina tai villana, tai palmikkoneulekuvioisina yksivärisinä. Tai violetteina, harmaina, viininpunaisina tai tummansinisinä ruudullisina.

Kun suomalaiset alkoivat ostamaan ruskeita logoVuittoneita (jotka sopii oikeasti harvan ihmisen muuhun vaatetyyliin) niin ruotsalaiset ostivat Vuittonin yksivärisiä epinahkaisia logottomia laukkuja, Guccin yksivärisiä nahkalaukkuja, tai Tod'sin yksivärisiä laukkuja.

Suomalaisilla näyttäisi edelleen olevan jäljellä jonkinlainen kasarijuppien brassailukulttuuri, eli maksetaan mielellään merkistä jos kaikki MUUT tunnistavat ne myös kalliiksi eli on pakko pelata varman päälle :D Jotenkin sellainen venäjämeininki koko touhussa.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 21:57   #16 (linkki)
iris
(Vierailija)

Siis, hetkinen, epäilen että olet ymmärtänyt väärin tuon sun limited edition laukun, se on silti samanlaista tuotantoa kuin massatuonto, mutta varattu vain myytäväksi tiettynä kautena tai tietyissä paikassa tai tehty hieman tavallista paremmasta matskusta siellä Kiinassa.

Eli ei hirveesti eroa onko laukku 1500 euron LV tai 2500 e Chanel. Noita parin tonnin "limited edition" laukkuja voi ostaa ihan netistäkin, esim. Malleries nettikaupasta taitaa saada jopa yhtä Birkinin versiota.

Oikeat luksuslaukut ja niiden exclusive limited editionit maailmalla tilataan nimellä, eli ne tehdään vartavasten tilaajille jotka ovat VIP-henkilöitä, laukkuja tehdään todella pieni määrä, ja niiden hinnat ovat kyllä kymmenissä tuhansissa euroissa. Useimmat ovat myös one-of-a-kind -laukkuja.

Nuo kymmenien tuhansien laukut ovat yleensä krokotiilinnahkaa ja niissä on timantteja tai muuta kallista materiaalia. Hinnat voivat todellakin olla 10 000 e - 80 000 e.

Eli on sulla luksukseen ja ekslusiivisyyteen vielä pikkasen pinnistämistä, ei millään pahalla, mutta sun viesti oli vaan niin halveksiva muita kohtaan, vaikka homma näyttää olevan sulla vielä pikkasen hakusessa itselläkin, että oli pakko sanoa...

Usko tyttö hyvä, ettei kukaan missään maailmalla toljota ihmeissään sun pikkukassiasi, kun jotkut Victoriat ja Beyoncét kulkee kymmentuhansien eurojen laukut kainalossa kiikkuen! :-)

Mulle ei sitten kannata kiskaista kateuskorttia eteen, mua ei boheemina tyyppinä luksusmuoti kiinnosta, mun mielestä laadukkaan laukun saa alle 300 eurolla, ja musta tuhansien eurojen laittaminen yhteen laukkuun on turhaa, senhän voi laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen tai mummosukan varteen.
  Vastaa viestiin
18.06.12, 11:45   #17 (linkki)
Laukkukeräilijä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iris Näytä viesti
Siis, hetkinen, epäilen että olet ymmärtänyt väärin tuon sun limited edition laukun, se on silti samanlaista tuotantoa kuin massatuonto, mutta varattu vain myytäväksi tiettynä kautena tai tietyissä paikassa tai tehty hieman tavallista paremmasta matskusta siellä Kiinassa.

Eli ei hirveesti eroa onko laukku 1500 euron LV tai 2500 e Chanel. Noita parin tonnin "limited edition" laukkuja voi ostaa ihan netistäkin, esim. Malleries nettikaupasta taitaa saada jopa yhtä Birkinin versiota.
Limited edition- eli LE-laukuissa on yleensä numeroinnit, eli jokaisella laukulla on numero esimerkiksi vaikka 001-100 välillä eli niitä ei tosiaan valmisteta paljon. Ehkä maksimissaan 2000 kpl maailmanlaajuiseen jakeluun.

Kausilaukut ovat asia erikseen, taisit itse ymmärtää väärin ja tarkoittaa kausilaukkuja.

Eikai Hermesin laukkuja missään nettikaupoissa myydä? Ehkä käytettynä, ja aitoudesta ei silti voi olla 100% varma.

2500€ limited edition Chanel saattaa olla pikkuruinen iltamalli johon mahtuu luottokorttilompakko ja pieni känny, kun samaan hintaan saisi vähän isomman laukun normaalivalikoimasta. Eli hintakin sen kertoo ettei ole tusinatavara kyseessä. Osa merkkilaukuista saattaa nousta hinnoiltaan 50 000-100 000€ mutta tällöin ovat pelkkää tilaustavaraa joihin saa tarvittaessa omat nimikirjaimensa vaikka timanteilla.

On siinä eroa että onko laukku 1000€ erotuksella oleva LV vai Chanel. Chanelit tehdään edelleen käsin, mutta LV on niin liukuhihna massatuotantoa tänä päivänä kuin vaan voi olla, ja laadussa on ilmennyt paljon heikkouksia. Joskus 10+ vuotta sitten LV-laukkujen vetoketjut testattiin jopa satoja kertoja, mutta tänä päivänä tuskin kertaakaan koska niitä on pompannut paikoiltaan jopa tiskillä kun myyjä esitellyt laukkua asiakkaille. Noloa.
  Vastaa viestiin
18.06.12, 12:35   #18 (linkki)
emilia.
(Vierailija)

Lainaus:
Eli on sulla luksukseen ja ekslusiivisyyteen vielä pikkasen pinnistämistä, ei millään pahalla, mutta sun viesti oli vaan niin halveksiva muita kohtaan, vaikka homma näyttää olevan sulla vielä pikkasen hakusessa itselläkin, että oli pakko sanoa...

Usko tyttö hyvä, ettei kukaan missään maailmalla toljota ihmeissään sun pikkukassiasi, kun jotkut Victoriat ja Beyoncét kulkee kymmentuhansien eurojen laukut kainalossa kiikkuen! :-)
.
en ole kyseinen erikoiserä-laukkuomistaja jolle vastasit mutta nyt minun on pakko kommentoida, että kun henkilö kirjoitti että ottaa tavikset vuittoninsa matkoille mutta ei sentään viitsi ottaa niitä kalliimpia, HERKEMPIÄ ja erikoisempia laukkuja, niin hyökkäät todella ikävästi hänen kimppuunsa tuolla viestilläsi ja menet henkilökohtaisuuksiin.
mitä halveksivaa siinä oli että hän sanoi käyttävänsä laukkuja matkoilla joita ei koe mitenkään erikoisiksi? väittikö hän olevansa joku beckhamin rouva? hyvin hän tuon laukun hinnan ja käyttöjen kerrat tuossa myös perusteli. asia jota minäkään en ollut liiemmin ajatellut, vai oliko siinä jotain sinua loukkaavaa tietoa?
kaikenkaikkiaan itse olit tuossa omassa viestissä halveksiva eli katsopa peiliin.

vaikka sanoit ettei kateuskorttia kande käyttää, niin miksi kohdistunut viestisi oli ilkeä, tyly ja pahansuopa kalliita laukkuja omistavalle, ja puutuit asiaan joka ei sinua koske jos sinua ei kyseiset laukut kiinnosta. vaan näyttää kiinnostavan jos niitä nettikaupoissa surffailet, otat selvää hermeseistä ja toisten luksusmerkkejä koskevaan laukkuviesteihin silti vastailet? viestisi perusteella voisi oikeasti kuvitella että olet ostanut tavismaisen vuittonin viimeisillä rahoillasi ja puolustat sen hankintaa henkeen ja vereen.

toinen syy että vastasin on se että minäKIN olen ihmetellyt sitä miksi suomessa meuhkataan jostain logolaukuista, vuittoneista ja guesseista lähinnä. muita logolaukkuja täältä ei kai saa? en minä pidä niitä minään erikoisina tai edes kauniina. ottaisin sellaisen matkalle jos minulla olisi, sillä ne ruskeat logolliset on niin tylsän näköisiä ettei haittaisi vaikka ne vähän rapaantuisi reissussa =D
  Vastaa viestiin
18.06.12, 12:43   #19 (linkki)
Vuoden provosoija?
(Vierailija)

Tuo vanhempi aloittaja taas nauraa ruutunsa takana kun sai viestillään nuoremmat akat toistensa kimppuun, sitä se kai tällä vuittoniaheisella ketjulla taas hakikin ??
  Vastaa viestiin
18.06.12, 15:33   #20 (linkki)
iris
(Vierailija)

Viestini ei ollut ilkeä vaan kriittinen ja totta kyllä naureskelin, kuinka leuat väpättäen tappelette luksuslaukuista kuin kalamuijat torilla! (Huomaattehan paradoksin?)

Kritisoin Chlaudian asennetta, hänhän kirjoitti halventavasti "keskinkerta-Vuittonien" omistajista ja korotti itsensä muiden ylle limited editioneidensä kanssa. Huomautin vaan että niillä ylpeileminen muita alentamalla on aika naivia, kun aina on joku muu - kuten vaikka Ms. Beckham - jolla on kumminkin vielä hienompi, vielä kalliimpi, ja vielä timanttisempi väsky.

Muodista tiedän koska olen asunut Pariisissa ja muualla maailmassa ja olen työni puolesta tuntenut ihmisiä muotialalta. Myös sukulaisnaiseni ovat aina harrastaneet näitä luksustuotteita. Aihe ei ole siis täysin vieras minulle, vaikka olen itse ihmisenä erilainen tyyppi, teen uraa aivan muulla alalla, joten en ole enää teini enkä omista yhtään LV:täkään! Sori, pitääkö nyt ilmoittautua jonnekin mustalle listalle???! ;-)
  Vastaa viestiin

18.06.12, 16:20   #21 (linkki)
Matkakassi
(Vierailija)

Ei toi Claudia-nimimerkki millään ylpeillyt, vai onko se ylpeilyä jos mainitsee laukkujen hinnat joita ei halua kuskata ulkomaille jos ne varastetaan, ja eikö hän ole matkoillaan itekin just´se keskikertaisen Vuittonin omistaja´ jos käyttää niitä siihen tarkoitukseen??!

En nähnyt Claudia-nimimerkin viestissä mitään ylpeilyä tai halventavaa kohdistusta, eli tää ajatus taitaa nyt ihan vaan olla sun omien korviesi välissä kun tolleen riehut ja selittelet.

Enemmän mua häiritsee kans toi asenne että Vuittonin veska on niin hieno ettei sitä voi ottaa mukaan matkoille turistina ollessaan! Saahan niitä tosiaan pelkästään palvoa kotonaan vaikka omalla niille rakennetulla alttarilla, jos siitä saa jotain spesiaali kicksejä ;-D Mun mielestä tollanen Vuiskan ei-niin-kallis-laukku on kuitenkin tehty käyttökamaksi. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
  Vastaa viestiin
18.06.12, 16:21   #22 (linkki)
Kamoon
(Vierailija)

Edelleen ihmettelen että mikä on aiheotsikon Pariisi-Louis.. .. .. .. .. ..
  Vastaa viestiin
18.06.12, 16:22   #23 (linkki)
Jaaaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asiaa tuntematon Näytä viesti
Sen kun tietäisi niin voisi nukkua ensi yön rauhassa.. .. .. .. ...
  Vastaa viestiin
18.06.12, 16:26   #24 (linkki)
siis?
(Vierailija)

Lainaus:
Viestini ei ollut ilkeä vaan kriittinen ja totta kyllä naureskelin, kuinka leuat väpättäen tappelette luksuslaukuista kuin kalamuijat torilla! (Huomaattehan paradoksin?)

Sikskö sää aloitit tän koko ketjun toisella nimellä? tykkäät katella muiden tappeluja?
  Vastaa viestiin
18.06.12, 17:36   #25 (linkki)
Aloittaja Minna 48
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamoon Näytä viesti
Edelleen ihmettelen että mikä on aiheotsikon Pariisi-Louis.. .. .. .. .. ..

Matkalla jonne pääsen vain maksimissaan kerran vuodessa ja nekin euroopan reissuja (talolainaa ja autolainaakin on maksettavana, sekä emme halua elää kädestä suuhun) ihailin pariisittaria ja heidän klassista tyyliään. Pariisi on aina minun suuri rakkauteni muihin isoihin kaupunkeihin verrattuna. Onhan se edelleenkin muodin pääkaupunki.

Anteeksi, jos otsikko oli kehno. Pyrin vain tiivistetysti ilmaisemaan mistä puhutaan. Eli kaupunki ja siellä näkyvät Vuittonin laukut. Joku välkympi olisi varmaan keksinyt paremman otsikon. Innoissani halusin jakaa kokemaani teille muillekin. Muistelin, että palstalla joku on joskus kertonut että Pariisissa ei näitä laukkuja näe. Matkalla juttu tuli mieleeni ja aloin "piruuttani" etsiä näitä laukkuja katukuvasta. Olen muuten palstan monivuotinen, aktiivinen seuraaja. Valitettavasti asia meni taas kerran riitelyksi ja ohi haluamani aiheen. Olen rauhaa rakastava ihminen, enkä halua kinaa. Olkaamme ihmisiksi ja kunnioittakaamme tosiamme, myös täällä virtuaalimaalilmassa.

Kävin muuten Louvren sivuhaarassa olevassa muotimuseossa, jossa oli Louis Vuittonin ja Marc Jacobsin näyttely. Se kertoi kaiken merkin historiasta, ja kuinka kaikki alkoi. Näyttelyssä oli vanhoja matka-arkkuja ja Vuittonin käsin piirtämiä luonnoksia, sekä päiväkirjaa kenelle hän oli matka-arkkujaan myynyt. Näyttely on avoinna syyskuulle saakka, joten käykäähän laukkufriikit, jos matkailette Pariisissa. Näyttelystä voisi karkeasti sanoa, että herra Jacobs on massatuotteistanut merkin ja tehnyt mielestäni jopa "hallaa" sille. Esillä oli hänen suunnittelemiaan laukkuja sekä vaatteita monipuolisesti.

Kadulla näkyi muistaakseni 3 Hermesin Birkiniä. En itse edes tunnista muita luksusmerkkejä. Guccikin on niin ja näin. Ehkä näin aitoja Gucceja, ehkä kopiota. Minulle edes nämä "limited editionit " tai jotain sinne päin eivät sano mitään. Itse haen vain klassista ja pelkistettyä, se riittää minulle. Vuittonia ostan sen klassisuuden ja vanhan arvokkuuden takia.

Minun puolestani voimme jättää tämän aiheen käsittelyn tähän, kiitos kaikille ja hyvää kesää!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku