Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.06.12, 09:09   #1 (linkki)
narde
(Vierailija)

G: kesäillan look?

Hei.

Millaisessa vaatetuksessa (ja asusteissa) lähdet tänä kesänä liikenteeseen? Menetkö trendien mukana, omalla tyylilläsi vai jotain siltä väliltä (tietysti kuuluu vastata, että tietysti omalla tyylilläni, mutta otan siihen myös vaikutteita nykymuodista ;) )

Mikä on vartalonmallisi/muotosi?

Itse suunnittelen rennompaan menoon korkeavyötäröisiä melko tummia farkkuja, valkoista vartalonmyötäistä toppia, jossa selkämys on kokonaan (painijan selällä) "pitsiä" ja juttuni ovat kirkkaanpunaiset korkkarit.

Toisaalta, fancympaan menoon ajattelin valkoista 3/4hihaista ohutta neulemekkoa tai turkoosinvihreää vesiputouskauluksista hihatonta, vartalonmyötäistä, polviin asti ulottuvaa mekkoa, johon kävisi varmaan esim. nudet korkkarit.

En taida oikein pysyä nykymuodissa, korkeavyöräröiset housutkin ovat olleet jo niin pitkään, että ovat jo pois menossa, vaikka muotia seuraankin.
  Vastaa viestiin
15.06.12, 09:40   #2 (linkki)
näkyy olevan
(Vierailija)

Leggarit, tunika, croksit, rasvainen kiiltävä lättänä tukka, meikitön kiiltävä naama, hieltä haiseva olemus ja nappikorvakorut.

Ja ei, en ole kateellinen.
  Vastaa viestiin
15.06.12, 09:58   #3 (linkki)
tjaahas
(Vierailija)

- mustat leggarit, musta mekko/tunika, mustat tennarit
- urheiluvaatteet

Näin se menee ainakin koko loman ajan <3 Töihin palatessa joutuu jättään noi urheiluvermeet vapaa-ajalle ja pitää vähän kammata tukkaan ja viilata kynsiä. Nyt ei tarvitse, ihanaa :))))
  Vastaa viestiin
15.06.12, 10:23   #4 (linkki)
vakavasti ottaen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjaahas Näytä viesti
- mustat leggarit, musta mekko/tunika, mustat tennarit
- urheiluvaatteet

Näin se menee ainakin koko loman ajan <3 Töihin palatessa joutuu jättään noi urheiluvermeet vapaa-ajalle ja pitää vähän kammata tukkaan ja viilata kynsiä. Nyt ei tarvitse, ihanaa :))))

Jossain ketjussa pohdittiin sitä että voidaan olla ilman dödöä loma (!!)

En haluaisi tällaisia ihmisiä samaan lentokoneeseen, laivaan, junaan tai bussiin viereeni haisemaan. Tai samalle sukumökille koko kesäksi.

Käyttäkäämme nyt edes saippuaa, sampoota ja dödöä vaikka muuten olisimme kuin metsän peikot Adidaksen verkkareinemme ja leggareinemme.
  Vastaa viestiin
15.06.12, 16:04   #5 (linkki)
Luksusleidi
(Vierailija)

- Diane von Furstenbergin mekko
- Louboutinin No Prive -korkkarit
- Bottega Venetan clutch-laukku
- Tiffanyn hopeakorvikset
  Vastaa viestiin
16.06.12, 11:33   #6 (linkki)
tuota noin ja ..
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vakavasti ottaen Näytä viesti
Jossain ketjussa pohdittiin sitä että voidaan olla ilman dödöä loma (!!)

En haluaisi tällaisia ihmisiä samaan lentokoneeseen, laivaan, junaan tai bussiin viereeni haisemaan. Tai samalle sukumökille koko kesäksi.

Juu minä olen niitä ihmisiä, jotka pitävät alumiinipaastoa lomalla ja viikonloppuisin. Käytän silloin mm. talkkia ja muita miedompia tuotteita ja mikäli aktiviteetteihin kuuluu muiden ihmisten tapaaminen, käytän antiperspiranttia.

Joten älä pelkää, en haise kohdatessa. Saatan haista yksikseni metsässä tai kotona, mutta se ei haittaa muita.
  Vastaa viestiin
16.06.12, 18:05   #7 (linkki)
hile-elli
(Vierailija)

Puhutaanko me nyt siis kesäisistä bilevaatteista? Jos, niin tällaisia settejä:
- Smaragdinvihreä liehuvakankainen ja nauhavyöllinen toppi
- tummansiniset pillihousut
- jumalattoman suuret, noin kämmenen kokoiset roikuvat kasari-retrokorvikset, joissa eri värisiä puolijalokiviä
- nudet tai liila-kultaiset korkokengät
- valkoinen metallilamee-clutch, mummon peruja

- valkoinen puuvillainen painijaselkätoppi
- mustanruskea kapea, vinoon leikattu pellavahame
- suuri ja pitkä hopea- tai makrameepunoskoru
- nudet korolliset gladiaattorisandaalit
- munakoisonvärinen mokkaclutch hopeaketjuhihnalla

- musta tuubitoppi
- kookas pinkki muovikaulaketju, siis paksuus luokkaa keinun kettinki
- yksinkertaiset pillifarkut
- mustat platform-peeptoe-kengät
- turkoosi kiiltonahkalaukku
-kylmyyttä vastaan ohut silkki-puuvillaneuletakki jossa hopeisin mattapaljetein shakkiruutukirjailu

-siniliila kreikkalaistyylinen maksimekko
-hopeiset matalat remmisandaalit
-hopeanvaalea pikkulaukku pitkällä olkahihnalla
-ruskeanharmaa prätkänahkatakki
  Vastaa viestiin
16.06.12, 18:30   #8 (linkki)
Tää
(Vierailija)

Tää vastaus vetää aika hiljaiseksi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hile-elli Näytä viesti
- jumalattoman suuret, noin kämmenen kokoiset roikuvat kasari-retrokorvikset, joissa eri värisiä puolijalokiviä

- musta tuubitoppi
-kylmyyttä vastaan ohut silkki-puuvillaneuletakki jossa hopeisin mattapaljetein shakkiruutukirjailu

sillä olen alipukeutuja.

Miten sinulla voi olla ns. kesäillan look näin hallussa?

Seuraat aikaasi, ja sinulla on kaiketi varallisuutta? Vai mistä viestisi kumpuaa?
  Vastaa viestiin
16.06.12, 19:27   #9 (linkki)
hile-elli
(Vierailija)

Hih, vai on hallussa :)

Olen ihan keskituloinen ja en suuria rahoja pistä sellaiseen vaatteeseen, jota ei voi kuin juhlissa pitää. Noista mainituista vaatteista vain vihreä vyötoppi ja paljettineuletakki ovat päiväkäyttöön soveltumattomia. Suurin osa on hyvin yksinkertaisia ja yksivärisiä, ja hankittu pitkällä aikavälillä. Esim tuo pellavahame on yli kymmenvuotias eikä millään suostu nuhjaantumaan.

Arkivaatteesta tulee bilevaate noilla röyhkeän isoilla koruilla ja komeilla kengillä, joita ei monia erilaisia minun mielestä tarvi olla. Pidän itse kaikkia paitsi platform-peeptoe-kenkiä myös päivisin. Kulta-liilatkin kesyyntyvät vaikka leveälahkeisten beigejen pellavahousujen alle. Pieniä laukkuja saa aina kauden vaihtuessa hyvään hintaan ja niissäkin kantsii ostaa värikästä ja räväkkää, jos muuten on taipuvainen ostamaan mustaa ja muuta "käy kaikkeen"-värejä. Korutkaan eivät ole kalliita.

Olen itse rohkaistunut ostamaan värikkäämpää, yksiväriset puhtaat, kirkkaat värit on yllättävän helppo yhdistää toisiinsa sekä kaapin neutraaleihin.

Mutta meneehän tähän tietysti jonkin verran aikaa. Tykkään silti, mulle se on harrastusmaista toimintaa ja etenkin tykkään poistorekeistä ja kausialemyynneistä. Sen sijaan kirppareilta tai secondhand-liikkeistä en tykkää yhtään, paitsi korujen kohdalla, vintagekorut ovat hienoja! Merkit eivät ole mulle tärkeitä mutta matskut ovat, en mielellään osta polyestertoppeja tai akryylineuleita. Kun tulot pari vuotta sitten kasvoivat ja samalla työ vaihtui sellaiseen että asun tulee olla muodollinen ja mielellään silti yksilöllinen, pistin enste arkikarteroopin kuntoon ja huomasin ettei se niin vaikeaa eikä pelottavaa ole, ja matka juhla-asuun on suht lyhyt. Suurta osaa bilevaatteista voi eri tavalla yhdistettynä käyttää töissä tai vapaa-ajalla.
  Vastaa viestiin
16.06.12, 19:46   #10 (linkki)
Tää
(Vierailija)

Lainaus:
Hih, vai on hallussa :)

Olen ihan keskituloinen ja en suuria rahoja pistä sellaiseen vaatteeseen, jota ei voi kuin juhlissa pitää. Noista mainituista vaatteista vain vihreä vyötoppi ja paljettineuletakki ovat päiväkäyttöön soveltumattomia. Suurin osa on hyvin yksinkertaisia ja yksivärisiä, ja hankittu pitkällä aikavälillä. Esim tuo pellavahame on yli kymmenvuotias eikä millään suostu nuhjaantumaan.

Arkivaatteesta tulee bilevaate noilla röyhkeän isoilla koruilla ja komeilla kengillä, joita ei monia erilaisia minun mielestä tarvi olla. Pidän itse kaikkia paitsi platform-peeptoe-kenkiä myös päivisin. Kulta-liilatkin kesyyntyvät vaikka leveälahkeisten beigejen pellavahousujen alle. Pieniä laukkuja saa aina kauden vaihtuessa hyvään hintaan ja niissäkin kantsii ostaa värikästä ja räväkkää, jos muuten on taipuvainen ostamaan mustaa ja muuta "käy kaikkeen"-värejä. Korutkaan eivät ole kalliita.

Olen itse rohkaistunut ostamaan värikkäämpää, yksiväriset puhtaat, kirkkaat värit on yllättävän helppo yhdistää toisiinsa sekä kaapin neutraaleihin.

Mutta meneehän tähän tietysti jonkin verran aikaa. Tykkään silti, mulle se on harrastusmaista toimintaa ja etenkin tykkään poistorekeistä ja kausialemyynneistä. Sen sijaan kirppareilta tai secondhand-liikkeistä en tykkää yhtään, paitsi korujen kohdalla, vintagekorut ovat hienoja! Merkit eivät ole mulle tärkeitä mutta matskut ovat, en mielellään osta polyestertoppeja tai akryylineuleita. Kun tulot pari vuotta sitten kasvoivat ja samalla työ vaihtui sellaiseen että asun tulee olla muodollinen ja mielellään silti yksilöllinen, pistin enste arkikarteroopin kuntoon ja huomasin ettei se niin vaikeaa eikä pelottavaa ole, ja matka juhla-asuun on suht lyhyt. Suurta osaa bilevaatteista voi eri tavalla yhdistettynä käyttää töissä tai vapaa-ajalla.
Hyvä vastaus!

Olen huono pukeutuja, joten mitä minä olen ns. sanomaan.

Hienoa, että ihmiset funtsivat pukeutumista, ja välittävät itsestään, kuten sinä teet!

Olin likkana kova pukeutuja, mutta sitten hoidin vanhempiani 15-vuotta, enkä välittänyt sinä aikana itsestäni, joten en nykyään yksinkertaisesti osaa ostaa vaatteita enkä pukeutua.

Viestisi on virkistävä! Minun pitää todella funtsia sitä!
  Vastaa viestiin

17.06.12, 14:50   #11 (linkki)
crocseja monenlaisia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja näkyy olevan Näytä viesti
Leggarit, tunika, croksit, rasvainen kiiltävä lättänä tukka, meikitön kiiltävä naama, hieltä haiseva olemus ja nappikorvakorut.

Ja ei, en ole kateellinen.
Ajattelin hankkia uudet crocsit, semmoiset kiilapohjaiset joissa nahkaremmit risteilee jalkaterän päällä, korkoa n. 6 cm. Kaupassa oli ruskeina, nettisaitilla myös vaalea nuden väri saatavana.

Uggit olisin ostanut, malli Noella, joissa kiilapohja ja korkoa reilut 10 cm mutta ovat kuitenkin liian korkeat mulle kun oma pituus on 170+ cm.

tuossa ylläolevassa totta osa silloin kun olen ollut pihahommissa pari tuntia, silloin tulee väkisinkin hiki ja peruscrocsit on kätevät.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 21:57   #12 (linkki)
hile-elli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tää Näytä viesti
Hyvä vastaus!

Olen huono pukeutuja, joten mitä minä olen ns. sanomaan.

Hienoa, että ihmiset funtsivat pukeutumista, ja välittävät itsestään, kuten sinä teet!

Olin likkana kova pukeutuja, mutta sitten hoidin vanhempiani 15-vuotta, enkä välittänyt sinä aikana itsestäni, joten en nykyään yksinkertaisesti osaa ostaa vaatteita enkä pukeutua.

Viestisi on virkistävä! Minun pitää todella funtsia sitä!
Suosittelen! Kauniisti pukeutuneena on jotenkin niin paljon miellyttävämpää olla. Minulle ehkä suurin oivallus oli päästää irti sen mallisista ja tyylisistä, joista tykkäisin, mutta jotka eivät vain sovi minun vartalotyypille. Olen pitkä ja pitkäjalkainen ja kurvikas, mutta selkäni on lyhyt joten näytän herkästi tanakalta, jos vaate on sellainen säkki mitä nykyään paljon on. Lisäksi olen jonkin verran pehmoisemmassa kunnossa kuin tykkäisin. Koska olen pitkä ja raamikas, ei minun esim kannata pitää sieviä, pikkukukkakuvioisia essu-etumuksellisia paitapuseroita, koska ne näyttävät minulla yöpaidalta.

Kun lopetin haluamasta asioita, jotka eivät vain näytä minun päälläni hyvältä, kaikki rupesi käymään helpommin pukeutumisen kanssa. Mitä enemmän kivoja vaatteita on päässyt vaatekaappiin, sitä krantummaksi olen tullut. Esimerkiksi tarvitsemieni jakkupukujeni istuvuuden kanssa olen todella pikkutarkka enkä enää osta yhtään huonosti istuvia, vaikka miten olisi kiva malli tai kangas rekillä.

Kivaa, jos ilahduit tästä viestittelystä ja mukavaa kesää!
  Vastaa viestiin
18.06.12, 09:34   #13 (linkki)
tampereem muijja
(Vierailija)

Lainaus:

- musta tuubitoppi

Sininev vanha varkkutakki, kiinatrikoon peessi trikoopaita, lekkinkssit, santaalit ja letti ponnarillej ja tillikan terassillek kaljalle. Mitäär rupee hianosteleen kaikemmaailman krumeluureja, luulee viä ylpeeks kekkerussiks.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 12:48   #14 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Mekko, mielellään silkkinen, pellavahuivi illan varalle harteille, samanväriset nahkaiset laukku ja kengät (olen vanhanaikainen), nyt on monesti hopeanväriset nahkaballerinat ja niihin sopiva clutch-laukku, sekä kevyt meikki ja Tiffanyn koruja hopeisena/valkokultaisena sopivan vähäsen. Ja sveitsiläinen laatukello.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 14:47   #15 (linkki)
Kapakan pikkuinen Liisi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna Näytä viesti
Mekko, mielellään silkkinen, pellavahuivi illan varalle harteille, samanväriset nahkaiset laukku ja kengät (olen vanhanaikainen), nyt on monesti hopeanväriset nahkaballerinat ja niihin sopiva clutch-laukku, sekä kevyt meikki ja Tiffanyn koruja hopeisena/valkokultaisena sopivan vähäsen. Ja sveitsiläinen laatukello.

Mikä on Clunts-laukku?
  Vastaa viestiin
20.06.12, 15:22   #16 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Jos kysyit tosissasi, niin tässä Sinulle vastaus:

Valloittavatko clutch-laukut Suomen katukuvan? - MTV3.fi - Helmi - Muoti

Sellainen (ilta)laukku, jota kannetaan kädessä.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 16:47   #17 (linkki)
Kielenhuollosta päivää
(Vierailija)

Lainaus:
Jos kysyit tosissasi, niin tässä Sinulle vastaus:

Valloittavatko clutch-laukut Suomen katukuvan? - MTV3.fi - Helmi - Muoti

Sellainen (ilta)laukku, jota kannetaan kädessä.

Asian vierestä, mutta miksi niitä pitää kutsua clutcheiksi eikä esim. hihnattomiksi laukuiksi? Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään niin eksoottinen esine, ettei sille löytyisi suomenkielistä nimeä. Emmehän myöskään puhu jeans-housuista tai strapless-mekoista, vaan farkuista ja olkaimettomista mekoista. Joidenkin vaate- ja asustetyyppien kohdalla ymmärrän ulkomaisen termin käytön, esim. chinoseille on vaikea keksiä osuvaa suomenkielistä nimeä, ja osan kohdalla päädytään suoraan mukaelmaan kuten trenssien ja bleisereiden kohdalla, mutta hihnaton laukku (tai kädessä kannettava iltalaukku) on mielestäni ihan selvä tapaus suomeksikin.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 19:01   #18 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Kas kun niitä hihnattomia laukkujakin on monen kokoisia ja mallisia. Juolahtiko kielenhuoltajan mieleen? Clutch on nimike tuolle tietyn tyyliselle laukulle, pikkuiselle ja usein kovallekin. Paitsi piskuisuus myös koristeellisuus on niille tyypillistä.
  Vastaa viestiin
21.06.12, 09:57   #19 (linkki)
Kielenhuollosta huomenta
(Vierailija)

Lainaus:
Kas kun niitä hihnattomia laukkujakin on monen kokoisia ja mallisia. Juolahtiko kielenhuoltajan mieleen? Clutch on nimike tuolle tietyn tyyliselle laukulle, pikkuiselle ja usein kovallekin. Paitsi piskuisuus myös koristeellisuus on niille tyypillistä.
Koristeellisuus ei kyllä ole mitenkään määrittelevä ominaisuus... clutchiksi kun kutsutaan myös koruttomampia versioita.
Handbag - Wikipedia, the free encyclopedia
Miten olisi "kädessä kannettava iltalaukku"? Eikö se nyt olisi selkeä?

Ei tällä asialla sinänsä ole väliä, laukkuja ja kaikkia muitakin vaate- ja asustetyylejä saa kukin kutsua ihan millä termillä tahtoo. En vain ymmärrä, miksi tässä tapauksessa pitää käyttää ulkomaista termiä, kun sen merkitys ei todellakaan ole mikään sellainen, jota ei voisi suomeksikin ilmaista. Vrt. edellinen viestini "jeans-housuista" ja "strapless-mekoista". Ulkomaisen termin käyttäminen silloin kun omankielinenkin olisi olemassa, antaa minulle vaikutelman, ettei sanan käyttäjä oikein tajua, mitä sana tarkoittaa eikä siksi osaa kääntää sitä. Mutta ehkä muille sitten tulee joku toisenlainen vaikutelma, esim. että sanan käyttäjä on muotitietoinen kosmopoliitti, joka ymmärtää niin hienoja tyylien välisiä-vivahde-eroja, ettei meillä täällä "nuoren kauneuskulttuurin" maassa ole edes ehditty keksiä sanoja niiden kuvailemiselle... :D
  Vastaa viestiin
21.06.12, 10:07   #20 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Tieteentekijänä voin kertoa kielenhuoltajalle, ettei Wikipedia ole Maikkarin nettisivuja pätevämpi lähde, ei sitten laisinkaan. Muodin maailmassa ei taida ns. pitävää lähdettä ollakaan (heh, ellei sitten pidä Vogueta ns. raamattuna). :)

Mitenkäs kielenhuoltaja ratkaisee sen, kun puhutaan esim. skinny jeanseistä tai bootcut-farkuista? On aika hankala ja pitkä lause selittää suomeksi, mitä tarkoittaa esim. bootcut-farkku. Joskus se on vaan hyväksyttävä se vääränkielinen termi.

Hyvää juhannusta sinulle ja muille myös!
  Vastaa viestiin

21.06.12, 10:36   #21 (linkki)
Kielenhuoltaja
(Vierailija)

Lainaus:
Mitenkäs kielenhuoltaja ratkaisee sen, kun puhutaan esim. skinny jeanseistä tai bootcut-farkuista? On aika hankala ja pitkä lause selittää suomeksi, mitä tarkoittaa esim. bootcut-farkku. Joskus se on vaan hyväksyttävä se vääränkielinen termi.

Skinny jeanseja kutsun kapealahkeisiksi farkuiksi, koska sitähän se tarkoittaa, tai pillifarkuiksi.

Bootcut-mallia kutsun joko alhaalta leveneviksi farkuiksi (tai joskus bootcuteiksi, jos puhun ihmisen kanssa, jonka tiedän aivan varmasti tietävän, mitä tuo termi tarkoittaa). Mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Nämä eivät oikeasti ole kovin vaikeita asioita.

En todellakaan näe, miksi muodissa pitäisi puhua termeillä, jotka vain asiaan vihkiytyneet ymmärtävät. Aiemmin esittämäni perustelun lisäksi ulkomaisten termien käyttäminen on lisäksi ihan yhtä ärsyttävää kuin jos esim. tietokonetuntijat puhuvat erikoistermeillä niin, ettei kukaan muu vahingossakaan voisi pysyä kärryillä.

Mutta voimme agree to disagree, kuten englanniksi sanotaan.
  Vastaa viestiin
21.06.12, 10:51   #22 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Sovitaan niin, kielenhuoltaja. Onneksi muoti ei ole niin vakavaa ainakaan minun mielestäni. Näkisitpä minut maalla! Vanhat verkkarit ja kumpparit kun olen savusaunaa lämmittämässä: siinä on muoti kaukana... Joka paikkaan tilanteen suomalla tavalla.

Onneksi en ole niitä, joille Vogue on todellakin raamattu. Minusta tyyli on enemmän kuin muoti - pitää tuntea oman vartalonsa heikkoudet ja vahvuudet ja vaatteissa jos muussakin laatu. Sillä pääsee paljon pitemmälle kuin pintamuodin orjana.
  Vastaa viestiin
21.06.12, 12:56   #23 (linkki)
*juntti*
(Vierailija)

Lainaus:
Tieteentekijänä voin kertoa kielenhuoltajalle, ettei Wikipedia ole Maikkarin nettisivuja pätevämpi lähde, ei sitten laisinkaan. Muodin maailmassa ei taida ns. pitävää lähdettä ollakaan (heh, ellei sitten pidä Vogueta ns. raamattuna). :)

Mikä on bootcut-farkku, en minä ainakaan tiedä eikä kiinnostakaan. Jalkaleikkaus-farkku vapaasti suomennettuna? Entä skinny jeans - ihofarkku? Miksi tuo skinny lukee myös Arnolds Donitsi -kahvilan jossain tuotteissakin, onko olemassa joku ihodonitsi? En ymmärrä.

Osoittaa huonoa itsetuntoa puhua englantia kun ollaan ihan täällä perus-suomessa vain.
  Vastaa viestiin
21.06.12, 12:58   #24 (linkki)
*juntti*
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kielenhuoltaja Näytä viesti
Skinny jeanseja kutsun kapealahkeisiksi farkuiksi, koska sitähän se tarkoittaa, tai pillifarkuiksi.

Bootcut-mallia kutsun joko alhaalta leveneviksi farkuiksi (tai joskus bootcuteiksi, jos puhun ihmisen kanssa, jonka tiedän aivan varmasti tietävän, mitä tuo termi tarkoittaa). Mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Nämä eivät oikeasti ole kovin vaikeita asioita.

En todellakaan näe, miksi muodissa pitäisi puhua termeillä, jotka vain asiaan vihkiytyneet ymmärtävät. Aiemmin esittämäni perustelun lisäksi ulkomaisten termien käyttäminen on lisäksi ihan yhtä ärsyttävää kuin jos esim. tietokonetuntijat puhuvat erikoistermeillä niin, ettei kukaan muu vahingossakaan voisi pysyä kärryillä.

Mutta voimme agree to disagree, kuten englanniksi sanotaan.

Kannattaa olla tosiaan tarkka tuossa kenelle puhuu ja mitä puhuu. Ja siinä lausunnassa. Englantia tai ranskaa kun ei lausuta kuten savoa. Jos mulle joku puhuu kesken suomenkielisen lauseen bootcuteista, eli "putkatista" niin luulen hänen puhuvan putkasta.

Kerran joku puhui miten joku asia on kuulia, enkä tajunnut että hän tarkoitti "cool" sanaa.

Tarkka saa olla kun lähtee briljeeraamaan. Siksi en briljeeraa itse mitään vaan olen oma rehellinen itseni.
  Vastaa viestiin
22.06.12, 01:02   #25 (linkki)
skinny jeans
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kielenhuoltaja Näytä viesti

Juuri näin. Vähänkö nauratti, kun Sex and the City (Sinkkuelämää)-sarjan yhden jakson suomenkielisessä tekstityksessä "skinny jeans" oli käännetty "laiheliinifarkut".
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku