Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.06.12, 23:29   #1 (linkki)
ei-Vuittoniketju
(Vierailija)

Muut laukut kuin LVt, eli mistä merkeistä ja malleista pidät?

Noita Vuttoniketjuja on jo pilvin pimein, niin onko teitä muita joita kyseisen merkit laukut eivät pahemmin kiinnosta?

Mikä on suosikkilaukkumerkkisi?
Entä mistä laukusta haaveilet? :)

Itse pidän Bottega Venetan ja Chloen laukuista, näyttävät ylellisiltä ja ovat ylellistä nahkaa, Keski-Euroopassa olen niitä hiplaillut, vaikka omistan vasta Bottegalta clutchin ja Chloelta vähän suuremman laukun.

Matkoilla käytän Longchampin laukkuja, keveitä ja käteviä. Pitäisi käydä katsastamassa se uusi, kokonaan nahasta tehty Le Pliage-taittomalli.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 12:49   #2 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Longchampia löytyy joka lähtöön, se on luottomerkkini, ja minusta siinä hinta ja laatu kohtaavat. Guccia jonkin verran, myös Fendiä.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 16:42   #3 (linkki)
jeanelle
(Vierailija)

Itselläni ei ole yhtäkään Luiskaa. Enkä usko sellaista hankkivanikaan. Ainoastaan Mahina-nahkaiset ovat käyneet joskus harkinnassa...

Sen sijaan omistan YSL:N Musen, Balenciagan klassiko Cityn, Mulberryn Bayswaterin, yhden Guccin ja siinä ne taisivatkin olla.

Silmääni miellyttävät paljon Chloen, Bottega Venetan ja Fendin laukut. Erityisesti ihailen tällä hetkellä Fendin Chameleon ja Silvana -laukkuja. Myös Chanelin Reissuet ovat ilmiömäisen kauniita.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 19:39   #4 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

...ja työlaukkuna...

Työlaukkuna todella tilava, muistaakseni Krakovasta ostettu paksua nahkaa oleva musta, laadukkain ompelein jne. oleva salkku, Daag-merkkinen, jossa oma lokero läppärille ja johon mahtuu PALJON paperia. Paras, mitä olen löytänyt, merkitön tai merkeillä.

Daag - Ledrin Sp. z o.o. - bags, files, handbags :: Products

Puolan-matkaajille voin suositella ko. merkkiä, rahalleen saa todella vastinetta.

LV-salkku oli ihan onneton, möin sen huuto.netissä pois alta aikayksikön. Sillä ei tehnyt mitään suomalaisissa pakkasissa...

Daag Rebel -perusmusta nahkasalkku palvelee uskollisesti jo kolmatta vuotta ja kestää roudaukseni.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 21:59   #5 (linkki)
I love bags
(Vierailija)

Omistan Marc Jacobsin vaalean Stamin, Diorin sinisen clutchin, Burberryn mustan Manor-toten, Fendin pienen suklaanvärisen Spyn ja Guccin logollisen Horsebit clutchin.

Fendin Silvana on upea, samoin Celinen Luggage tote olisi ihana jonain kirkkaan keltaisena tai oranssina :)

Haaveilen myös Balenciagan laukuista eli se perusmalli olisi mahtava omistaa about kaikissa sateenkaaren sävyissä :D Tässä olisi erittäin hyvän värinen kokoelma

http://bassia.files.wordpress.com/20...collection.jpg
  Vastaa viestiin
19.06.12, 22:12   #6 (linkki)
Reissue
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeanelle Näytä viesti
Myös Chanelin Reissuet ovat ilmiömäisen kauniita.
Niin minustakin. Moni ei välttämättä tiedäkään että Chanelin Reissue on se alkuperäinen 2.55 jonka Coco suunnitteli. Se sirompi malli, jossa neliömäinen solki jota kutsutaan Mademoiselle-lukoksi. Cocohan piti kulmikkaista muodoista, myös tuoksupulloissaan.

Se yleisempi "Chanel-blogilaukku" eli classic flap jossa pulleammat tikkaukset ja CC-logokirjaimet soljessa, on Karl Lagerfeldtin 80-luvun puolivälissä suunnittelema malli, eli Cocolla ei ole sen laukun kanssa mitään tekemistä. Karl julkisti Cocon Reissue-mallin uudestaan mallistoon helmikuussa 2005.
Reissue on sitä classicia jonkin verran kalliimpi.

Eli mitäköhän Coco sanoisi tai tekisi tänä päivänä, jos saisi tietää että tuotteissaan on suuria, näkyviä CC-logoja sillä teki aina itse hillityn tyylikkäitä laukkuja ja vaatteita, sekä pyöreän mallisia tuoksupulloja (Chance-sarja)! Hyppäisi varmaan takaisin hautaansa? :o
  Vastaa viestiin
20.06.12, 07:47   #7 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

...ja työlaukkuna...

Työlaukkuni löysin Puolasta, muistaakseni Krakovasta: LV:n salkusta ei ole mihinkään.

Tuli vastaan tällainen, laadukasta hyvää nahkaa, hyvät ompeleet, tilava, läppärille oma osasto hyvin pehmustein ja paljon tilaa papereille.

Daag - Ledrin Sp. z o.o. - bags, files, handbags :: Products
  Vastaa viestiin
20.06.12, 23:14   #8 (linkki)
Pix

Rekisteröitynyt: 02/2010
Pidän mm. Mulberryn, Chloén ja Balenciagan laukuista. Myös Célinellä on usein kauniita malleja, esimerkiksi Luggage Tote on mielestäni aivan jumalainen.

Itseltäni löytyy viisi Mulberryä, muutama Chloé ja jokunen kappale muita merkkejä, Jimmy Choolta yksi clutch ja sitten joitain edullisempien merkkien (DKNY, Francesco Biasia, Tiger of Sweden) nahkalaukkuja. Haaveissa olisi viimeinkin hankkia jotain Balenciagalta, se voisi olla seuraava toivelistallani :)
  Vastaa viestiin
21.06.12, 08:37   #9 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Sorry, ei ollut tarkoitus toistaa tekstiä. Ilmestyi näkyviin vain ilta-aikaan teksti, että "moderaattorien pitää tarkistaa kirjoitus, ennen kuin se julkaistaan". No, sitä ei alkanut näkyä, joten kirjoitin uudelleen.

Hyvät moderaattorit, voisitte nyt varmaan poistaa sen toistamiseni ja tämänkin viestini. Kiitos.
  Vastaa viestiin
21.06.12, 12:59   #10 (linkki)
hermescat
(Vierailija)

En ole koskaan oikein ihastunut Vuittoniin. Tärkein syy on se, että monogrammi on niin tunnistettava, että se häiritsee suorastaan. Damier on mielestäni nätti, mutta sekin valitettavasti niin yleinen.

Ne muut: pitkäaikainen suosikkini on Mulberry, joka on mielestäni laadukas ja klassinen. Säästän parhaillaan Chaneliin, vaikka en ole vielä päättänyt, onko tavoitteeni Reissue vai Flap. YSL-laukkuja omistan pari, ja ne ovat kyllä jääneet viime aikoina vähälle käytölle. Sorruin tosin juuri äsken alessa Marc Jacobsin Single Bagiin... en ole aivan vielä päättänyt, oliko ostos kannattava vai ei :)
  Vastaa viestiin

21.06.12, 16:55   #11 (linkki)
Reissuen fani myös
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hermescat Näytä viesti
Säästän parhaillaan Chaneliin, vaikka en ole vielä päättänyt, onko tavoitteeni Reissue vai Flap.

Minä haluan ainakin sen alkuperäisen mallin mukaan valmistetun reissue-mallisen enkä sitä tosi yleistä flap-mallista "blogilaukkua", eikös se flap ole täynnä pieniä taskuja ja niiden taskujen nahkaläppiä, eli sinne ei mahdu mitään kookasta tavaraa vaikka ottaisi large-koon? Sitten jos ottaa flapista large-koon niin se ei ole enää sellainen nätin mallinen vaan kauhean kömpelön kenkälaatikon mallinen. reissuen suurimmat mallit näyttävät nekin fiksuilta mittasuhteiltaan.

Olen itse ajatellut tätä kokoa reissue-mallista

http://www.ibuybag.com/wp-content/up...2008-04-21.jpg
  Vastaa viestiin
21.06.12, 18:11   #12 (linkki)
määä
(Vierailija)

Mua ei miellytä nuo naiselliset merkkilaukut, tykkäisin semmoisesta yksinkertaisesta ja rennosta ehkä hieman miehekkäästä laukusta, joka on tehty laadukkaasta nahkasta. Yksi jonka näin vähän aikaa sitten ulkomailla (mutten ostanut, damn) on Aignerin Velden kassin pieni näpsäkkä malli.

Victoria's Secret | NYX | Bath & Body Works | Nars | Spanx | Personal Shopper: Sale! Etienne Aigner Velden Core Leather Bucket

Ei taida löytyä kuin vintagena enää?
  Vastaa viestiin
21.06.12, 19:05   #13 (linkki)
Silvana
(Vierailija)

Fendin Silvana on kaunis, niin vintagemainen, samalla klassinen ja silti tehty sellaisella modernilla ripauksella että pysyy varmaan joka trendissä mukana

Vastaa viestiin
21.06.12, 19:10   #14 (linkki)
Nightingale
(Vierailija)

Pidän myös tästä Givenchyn Nightingalesta, ajaton ja klassinen malli eikä tule joka toisella vastaan kuten Vuiskan laukut

Hilary Duff with Givenchy Nightingale handbag
  Vastaa viestiin
21.06.12, 22:26   #15 (linkki)
Minä meiltä
(Vierailija)

Suosikit: Loewe ja Aigner.
  Vastaa viestiin
22.06.12, 00:07   #16 (linkki)
logoillahuutaminen
(Vierailija)

Miu Miun ja Guessin laukut +monet muut joissa vain pieni logo
  Vastaa viestiin
22.06.12, 07:36   #17 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

Longchampin nahkalaukut, DKNY:n nahkalaukut ja Ralph Laurenin totet on myös kivoja.. Sensijaan Guessin hirvityksiä en kotiini ottaisi, vaikka niitä kovasti tunnutaan suomessa arvossa pidettävän. Ylihintaisia ovat laatuunsa nähden..
  Vastaa viestiin
22.06.12, 14:44   #18 (linkki)
OMG!
(Vierailija)

Nämä Bottega Venetan clutchit ovat kuin TAIDETEOKSIA!

Nyt alankin säästämään sellaiseen =)
  Vastaa viestiin
22.06.12, 21:25   #19 (linkki)
laatukysymys
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mixu Näytä viesti
Longchampin nahkalaukut, DKNY:n nahkalaukut ja Ralph Laurenin totet on myös kivoja.. Sensijaan Guessin hirvityksiä en kotiini ottaisi, vaikka niitä kovasti tunnutaan suomessa arvossa pidettävän. Ylihintaisia ovat laatuunsa nähden..

Mistä olet Guessisi ostanut uutena vai käytettynä? minulla on Guessin laukkuja jotka ostettu Stockmannilta ja Guessin liikkeistä, kaikki ovat ehjiä. Sen sijaan käytettynä ostettujen Guessien laatu nyt on ollut mitä on, eli riippuu paljon siitä miten kukakin laukkujaan ja vaatteitaan säilyttää. On oma vika jos hävittää dustbagin, käyttää laukkua joka päivä ja pakkaa sen täyteen ja viskoo laukkuaan miten sattuu ja pistää maahan, ei ole ihme jos laukku sitten menee huonoon kuntoon, sama vaatteiden kanssa. En minäkään aiemmin tykännyt tästä merkistä kun kuvittelin että ne laukut hajoaa heti kuten olin eri keskusteluista lukenut, se ei pitänyt paikkaansa, en myöskään tykkää jättilogoista mutta nykyään niitä on vähemmän uusissa laukuissa.
  Vastaa viestiin
22.06.12, 21:28   #20 (linkki)
laatuonkysymys
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laatukysymys Näytä viesti
Mistä olet Guessisi ostanut uutena vai käytettynä? minulla on Guessin laukkuja jotka ostettu Stockmannilta ja Guessin liikkeistä, kaikki ovat ehjiä. Sen sijaan käytettynä ostettujen Guessien laatu nyt on ollut mitä on, eli riippuu paljon siitä miten kukakin laukkujaan ja vaatteitaan säilyttää. On oma vika jos hävittää dustbagin, käyttää laukkua joka päivä ja pakkaa sen täyteen ja viskoo laukkuaan miten sattuu ja pistää maahan, ei ole ihme jos laukku sitten menee huonoon kuntoon, sama vaatteiden kanssa. En minäkään aiemmin tykännyt tästä merkistä kun kuvittelin että ne laukut hajoaa heti kuten olin eri keskusteluista lukenut, se ei pitänyt paikkaansa, en myöskään tykkää jättilogoista mutta nykyään niitä on vähemmän uusissa laukuissa.

plus lisäys että omat Guessin laukkuni ovat maksaneet saman verran kuin merkittömät laukut eli 20-60e, ei paha
  Vastaa viestiin

22.06.12, 22:39   #21 (linkki)
Rea
(Vierailija)

Heti alkuun että kiva ketju. :)

Itse pidän kovasti LV laukuista ja useampia laukkuja kyseiseltä merkiltä omistankin. Mutta on paljon myös muita kivoja merkkejä. Lisään tänne yhden suosikeistani, merkki mitä aika harvoin kehutaan nimittäin Ecco. Itse kun ensimmäisen ecconi löysin niin todella yllätyin miten kauniita ja naisellisia malleja eccolla onkaan.
Jotenkin olen ajatellut merkin ns. tätimerkkinä ja terveyskenkinä mutta on kyllä paljon paljon muutakin.
Kannattaa käydä kurkkaamassa joskus tarjontaa.
Hinnat edullisia (omani 200-350 välillä) jos vertaa esim vuittoneihin.
Niin ja kengistäkin löytyy ihanuuksia. :)
  Vastaa viestiin
23.06.12, 09:05   #22 (linkki)
Mixu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laatukysymys Näytä viesti

Enpä ole ainuttakaan Guessiä ostanut, enkä osta! Olen sivusta katsonut ystävättärieni guess innostusta, ja katsonut kun ne eivät kulutusta kestä. Olen aika huoleton laukkujeni kanssa, joten sen takia tarvitsenkin laukkuja jotka todella kestävät kulutusta. Longchampin Roseau on kestänyt jo monen monta vuotta riepotustani. Milloin pistän laukkuun kauppaostokseni, milloin mitäkin ja silti se kestää! Ainuttakaan naarmua en laukkuun ole saanut. Sama homma Vuittonieni ja muiden kehumieni merkkien laukkujen kanssa.

Joten mielestäni ei voi sanoa että omapa on vikasi kun heittelet laukkujasi, sillä jotkut laukut todellakin kestäävät sen heittelyn, maahan laiton, jokapäiväisen käytön ja täyteen pakkaamisen! Naurettavaa jos laukkuaan pitäisi ruveta erikseen varomaan, käyttöönhän se laukku on suunniteltu joten sen sen on sitten kestettävä!
  Vastaa viestiin
23.06.12, 15:18   #23 (linkki)
Vuittonit tökkii
(Vierailija)

Hyvä ketju!
Minulla tosiaan tökkii Vuittonit todella pahasti, ostin ensimmäisen 10 vuotta sitten eli kun harva suomalainen oli edes vielä kuullut merkistä ja muutaman lisää 6-8 vuotta sitten, mutta kun liike avattiin tänne reilut 3.5 vuotta sitten niin niitä on alkanut näkymään kaikilla, samoin surkeanhupaisia kopioita näkee edelleen liikaa. Siksi olen työntänyt Vuittonit kaapin perälle ja otan ne esiin sitten taas joskus kun jaksaa tai huvittaa.

Olen ulkoiluttanut Chaneleita, Marc Jacobseja, Chloeja, Gucceja, Dioreja ja Jimmy Choo-laukkujani enemmän parin viime vuoden aikana. Seuraavaksi aion ostaa Nancy Gonzalezin krokonahkalaukun jossain kivassa värissä, ja jonkin neutraalin sävyisen Celinen luggagetoten.
  Vastaa viestiin
25.06.12, 23:20   #24 (linkki)
jkl
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvana Näytä viesti
Fendin Silvana on kaunis, niin vintagemainen, samalla klassinen ja silti tehty sellaisella modernilla ripauksella että pysyy varmaan joka trendissä mukana

Totta, aivan ihastuttava!
Onko Luxbag ainoa liike suomessa mistä Fendiä on? Mikä tuon Silvanan hinta mahtaa olla?
  Vastaa viestiin
26.06.12, 13:52   #25 (linkki)
hermescat
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja määä Näytä viesti
Mua ei miellytä nuo naiselliset merkkilaukut, tykkäisin semmoisesta yksinkertaisesta ja rennosta ehkä hieman miehekkäästä laukusta, joka on tehty laadukkaasta nahkasta. Yksi jonka näin vähän aikaa sitten ulkomailla (mutten ostanut, damn) on Aignerin Velden kassin pieni näpsäkkä malli.

Victoria's Secret | NYX | Bath & Body Works | Nars | Spanx | Personal Shopper: Sale! Etienne Aigner Velden Core Leather Bucket

Ei taida löytyä kuin vintagena enää?

Oi, pakko suositella Mulberryä! Mielestäni useimmat Mulberryn naisten mallitkin ovat tyylikkään yksinkertaisia ja hiukan maskuliinisia, mistä niissä itsekin erityisesti pidän. Lisäksi Mulberry tekee paljon miesten laukkuja, vaikka käytännössä pitäisi kai puhua unisexlaukuista, sillä vähintään yhtä usein niitä naisten olalla näkyy. Esimerkiksi tämä Anthony: Mulberry - Luxury English Fashion
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku