Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Muotifriikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.06.12, 15:08   #1 (linkki)
brandine
(Vierailija)

ASOS: väärän tuotteen palauttaminen

Tilanne on siis sellainen, että sain Asosilta tuotteet, joita en ollut tilannut (kaksi hametta kokoa 52, vaikka tilasin kaksi mekkoa koossa 36). Ilmoitin asiasta Asosille ja oikeat tuotteet ovat jo matkalla mulle, mutta näiden väärien tuotteiden palauttaminen tuottaa vähän päänvaivaa. Ne pitäisi mitä ilmeisemmin palauttaa kirjattuna kirjeenä, kaiken lisäksi tuotteet ovat suurta kokoa ja denimiä, joten ne vievät ihan hurjasti tilaa. Siten siis palauttaminen ei ole kovinkaan edullista, vaikkakin Asos lupaa jälkikäteen hyvittää postikulut. Kuitti kuitenkin pitäisi faksata Asosille, eikä edes työpaikallani ole enää faksia.

Pohdinkin, että a) voinko palauttaa tuotteet tavalliseen tapaan economy-maksikirjeenä ja b) voiko Asos mua velvoittaa näitä ylipäätään palauttamaan. Oman oikeustajuni mukaan itselläni tällaista palautusvelvollisuutta ei ole, mutta en tietenkään tästä asiasta halua saada härdelliä aikaiseksi. Mitä mieltä olette?
  Vastaa viestiin
22.06.12, 22:47   #2 (linkki)
...ei
(Vierailija)

Mulle tuli kans kerran vääriä tuotteita, ja palautin ne. Asos palautti rahat mulle. En muista yhtään faksasinko työpaikalta vai onnistuiko sähköpostin lähettäminen. Voisit kysyä riittäisikö sähköposti tai voiko sähköpostista laittaa faksiin. Luulisi onnistuvan.

Mielestäni rehellinen ihminen palauttaa tuotteet, vaikka se olisi vähän vaivalloista. Muutenhan sinä olisit saanut ilmaiseksi extratuotteita.
  Vastaa viestiin
22.06.12, 23:50   #3 (linkki)
Faksi?
(Vierailija)

Miksi pitää faksata kuitti postikuluista?
Scannaa se kuitti, ja lähetä sähköpostitse.
  Vastaa viestiin
24.06.12, 19:27   #4 (linkki)
tätä mieltä
(Vierailija)

Mun mielestäni kirjattuna kirjeenä palauttaminen on sinun oman etusi mukaista. Sinulle jää siitä tosite ja pystyt myös varmistamaan että meni perille. Varmaan myös asos haluaa tätä - jos lähettäisit normimaksikirjeenä, se voisi hukkua matkalla eikä olisi keinoja todistaa mitään suuntaan taikka toiseen, kas kun maksikirjettä ei voi jäljittää.

Kirjatun kirjeen maksukuitista voit pyytää heti postin kassalla kuittikopion suoraan kassakoneesta ja sujauttaa sen lähetyksen mukana menemään yhdessä etukäteen kirjoittamasi saatekirjeen kanssa, jossa kerrot että tämä on nyt se kuitti suoritetuista postikuluista.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku