| |  | |
08.02.06, 12:19
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | roacuttan
Mun iho kyllä huononi 100% kun aloitin tuon kuurin. Nyt olen syönyt vähän vajaa 2,5kk, ja otsa täynnä isoja mollukoita, poskissa ihonalaisia pieniä. Decoltee alueella ei ollut ennen yhtään huono iho, nyt myös siinä kipeitä patteja joiden paraneminen kestää monta viikkoa ja siinä ajassa ehtii ilmestyä jo uusia tilalle.
Lääkäri ehdotti, että annostusta pienennettäisiin? siis mitä ihmettä.. ja milloin tämä oikein alkaa helpottaa :( tekisi niin mennä kosmetologille ja solkkuun, niillä iho on pysynyt edes jonkinnäköisessä kunnossa tätä ennen. Mutta nyt ei voi tehdä edes niin.
Itkettää :(
| |
| | |
08.02.06, 12:44
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: roacuttan
Kuuluu asiaan että aluksi iho pukkaa pahaan kuntoon. Johtunee kai siitä että pa**a lentää ulos huokosista. Sitkittele vaan, kyllä se jossain vaiheessa tulee kuntoon. Niin minullakin tuli.
| |
| | |
08.02.06, 13:05
|
#3 (linkki)
Solariumiin ei missään tapauksessa saa mennä kuurin aikana, eikä vähään aikaan kuurin jälkeenkään. Seurauksena voi olla maksaläiskiä, joista onkin sitten tosi vaikea päästä eroon. Kesällä pitää käyttää hyvää aurinkovoidetta ja mielellään pysytellä varjossa.
Kyllä se iho siitä lähtee parempaan suuntaan Roaccutanin avulla, usko pois vaan! Alussa osalle tulee voimakastakin pahenemista. Lääkäri voi määrätä antibioottikuurin pahenemisvaiheen ajaksi, tai vaikka kortisonikuurin.
Millä annoksella nyt syöt Roaccutania?
Ajattele, että kun nyt kestät finnejä ja jatkat kuuria sisukkaasti, kesällä sinulla on jo kaunis iho!
| |
| | |
08.02.06, 13:12
|
#4 (linkki)
No sitä kesää mä tässä ajattelenkin koko ajan. Eka kesä vuosikausiin että oikeasti kehtaa lähteä ilman peitevoiteita biitsille tai ylipäätään olla. Mut tää on oikeasti tosi turhauttavaa, kun aiemmin hyvällekin iholle alkaa näppyä tulla..
Ja mulla oli 10pvä antibioottikuuri ihotulehdukseen tässä viikko-pari sitten, mut ei mitään tulosta siitä.
| |
| | |
10.02.06, 12:28
|
#5 (linkki)
up
| |
| | |
10.02.06, 13:45
|
#6 (linkki)
Voi kauheeta. Luulit saavasi vaivaan avun ja sitten se menikin vain pahemmaksi. Ei varmaan paljon peiliin katsoessa lohduta että kyllä se siitä vielä joskus... On tuolla lääkkeellä muitakin ongelmia. Sivuvaikutuksena voi olla jopa kuulon heikkeneminen, kuten kävi nuoruuden poikaystävälleni.
| |
| | |
10.02.06, 14:55
|
#7 (linkki)
Ihon pahenemisvaihe kuuluu asiaan, ja on merkki siitä että lääke tehoaa. Tiedän kokemuksesta, että muutaman viikon ajan iho näyttää todella järkyttävältä, mutta tämä johtuu vain siitä, että kaikki ylimääräinen, tulehduksia aiheuttava tali nousee ulos ihosta. Kun huokoset ovat tyhjentyneet, alkaa varsinainen paraneminen ja kuivuminen, ja mahdollisesti jo muutaman viikon kuluttua iho näyttää huomattavasti sileämmältä. Söin itse puolen vuoden kuurin, ja muutos oli merkittävä; muutuin pitsanaamasta lähes persikkaihoiseksi.
Älä missään nimessä käy solariumissa tai kosmetologilla mekaanisessa ihonpuhdistuksessa, sillä roa-kuurin aikana iho on hyvin herkkä, ja kaikki tuollainen ylimääräinen rasitus ja käsittely voivat aiheuttaa pysyviä arpia. Muistan kyllä, kuinka tuon pahenemisvaiheen aikana sai hävetä hirveää ihoaan, mutta nyt myöhemmin ajateltuna se oli kaiken vaivan arvoista. Joten koeta nyt jaksaa, kyllä se siitä helpottaa :)
| |
| | |
11.02.06, 11:29
|
#8 (linkki)
Ole toistaiseksi ihan huoletta. Täällä keskusteluissa on lähes joka kerta todettu, että Roaccutan -kuurin aikana iho ensin huononee todella paljon, kun talit pukkaa pintaan, jonka jälkeen iho alkaa parantua. Tämä on tapahtunut varmaan melkein kaikille.
Toivottavasti kuurista on sinulle apua. Toivotan sileäihoista kesää:)
| |
| | |
13.02.06, 09:19
|
#9 (linkki)
Inhottavaa tässä on myös se, että en ole mikään teini enää vaan päälle parikymppinen. Enkä ole nähnyt kellään näin ""vanhalla"" enää tämmöistä ihoa.. kaupassakaan kehtaa käydä ilman meikkiä. Nyt varsinkin otsa on villiintynyt ihan kokonaan - varmaan osittain johtuu puristelusta (pakko on tehdä tälle välillä jotain !) ja osittain jostain muusta pas**asta. Isoa näppyä täys, ei meikkikään peitä.
| |
| | |
13.02.06, 10:31
|
#10 (linkki)
No kyllä meitä iäkkäämpiäkin aknenaamoja on olemassa. Mä oon 26 ja juuri lopettamassa ties kuinka monetta Roaccutan-kuuria. Viimeisin kuuri kesti 14 kuukautta... Aikaisemmat ovat olleet pari kertaa 7 kuukautta, 9 kuukautta, 6 kuukautta kolme kertaa. Eli käytännössä olen syönyt roaa vuosia. Lisäksi olen pari kertaa ottanut muutaman kuukauden antibioottikuurin Kuurin aikana naama on ihan ok, muuten ihan kamala. Toivottavasti tämä viimeisin extrapitkä kuuri toisi edes jotain muutosta...
Älä puristele vaikka kuinka mieli tekisi. Koita pitää mielessä että tämä nyt on vaan väliaikaista ja kohta kasvosi ovat aivan eri näköiset. Sinusta tulee kaunis :) Huolehdi ja helli itseäsi, keskity johonkin muuhun kuin kasvoihisi. Kärsivällisyyttä, kyllä se pahenemisvaihe pian loppuu.
| |
| | |
13.02.06, 12:16
|
#11 (linkki)
Joo no sen maltoin tehdä että annoin kavereilleni kaikki kuorintavoiteet ja sen semmoiset joita ennen käytin viikoittain kasvoihini. Vartalonkuorintaakaan en ole tehnyt varmaan kuin joku 2 kertaa tänä vuonna. Ja solariumiin en mene, kyllä tässä sentään järki voittaa :)
Ostin juuri cityshopparin, ja mietiskelin että jos tämä kuuri nyt kesään mennessä loppuu, niin voisin joskus ensi loka-marras-joulukuun tienoilla käydä vaikkapa uä-puhdistuksessa tms. hoidossa. Ja kampaajalle olen menossa jo nyt keväällä - kumpa saisin edes jotain kivaa tähän päähäni.
Ja tosiaan kun treenaan urheilua ihan aktiivisesti, ajatukset saa aika hyvin silläkin tapaa kesään että sitten on kroppa vähintään kuosissaan vaikka pussi päässä muuten pitäisi olla.. toivottavasti ei silti sitäkään.
| |
| | |
14.02.06, 15:03
|
#12 (linkki)
Mitä meikkivoiteita olette muuten kuurin aikana käyttäneet? minulla Lorealin Stick - tarpeeksi peittävä, mutta aika karsea kun kuiva iho halkeilee siellä meikin alla. Ilman meikkiä ei voi kuvitellakaan olevansa (asp ammatti).
| |
| | |
14.02.06, 18:34
|
#13 (linkki)
Itselläni on ihan sama juttu; Roaccutania olen syönyt nyt seitsemän vuotta.. Aina kuurien välillä on kuukauden verran ok-iho, sitten taas pahenee. Maksakokeisiin vaan ties kuinka monetta kertaa.. Eniten ärsyttää tämä uusi sääntö, että pitää olla joka kerta tuore negatiivinen raskaustodistus, aaaggh...
| |
| | |
15.02.06, 13:17
|
#14 (linkki)
Biothermin Sense Comfort , kuivan ihon meikkivoide on ihan ok.
| |
| | |
15.02.06, 14:06
|
#15 (linkki)
""Kivaa"" että on kohtalotovereita...
Se ei muuten ole välttämättömyys se raskaustodistus. Se on lääkärikohtainen juttu. Mulla esimerkiksi riitti, että oli näyttää että käytän lääkärin määräämää hormonaalista ehkäisyä.
Joka tapauksessa tuo uusi laki on ihan PERSEESTÄ. Itse kyllä itkin kun se tuli. Tuntuu niin sille, että aknesta kärsiviä halutaan vielä erikseen kiusata. Ihan kuin se ikiakne ei olisi tarpeeksi. Joka kuukausi uusi resepti ja 7 päivää aikaa hakea kuukauden satsi apteekista. Teki mieli jo ottaa joku sterilointi ja viedä siitä todistus lääkäriin, jotta tulisi kohdelluksi kuin ihminen. Apteekissakaan uusi laki ei saanut ymmärrystä, he kutsuivat sitä Paavin laiksi...
Ihmetyttää tuokin vielä, että mitä hyötyä siitä raskaustodistuksesta on. Roaccutania syödessä eikä kuukauteen sen jälkeen saa tulla raskaaksi. Jos siis tulisin raskaaksi syödessäni roaa ja sitten saisin sen kuukauden päästä tietää, alkio altistuisi roalle sen kuukauden ajan ja sitten vielä seuraavan kuukauden ajan kun lääke vaikuttaa elimistössä, vaikkei sitä enää syökään. Eihän siinäkään tapauksessa olisi paljon muita vaihtoehtoja kuin abortti. En minä ainakaan uskaltaisi lasta pitää, jos on vaarana että se on vaurioitunut.
Sitä paitsi, Suomessa ei ole ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Me vaan joudutaan kärsimään siksi, kun joissain EU:n katolisissa maissa ehkäisyvälineiden hankkiminen ei ole kovin helppoa..
| |
| | |
15.02.06, 14:49
|
#16 (linkki)
No minulla on siitä ""helpompi"", että lääkäri kysyi kuurin alussa että enhän ole raskaana ja että onko elämäntilanteeni sellainen että raskauden mahdollisuus on. Sain e-pillerireseptin, mutta testin tein vain kotona. Elän vakisuhteessa, joten tietysti aina on mahdollisuus, mutta lääkäri ei ole testin perään sen koommin kysellyt.
Niin ja sain puhelimitse uusittua reseptin, joka tosin pitää hakea sitten 7 pvä päästä myöntämisestä. Maksa- jne. arvot mitattu kerran koko aikana (kuuria takana n.2,5kk).
| |
| | |
17.02.06, 10:08
|
#17 (linkki)
Jääkö muuten Roa kuurin aikana ihoon helpommin arpia tms. kuin normaalisti? ajattelin vain, että nyt kun on osa näpyistä parantunut siten, että siitä päältä on iho kuoriutunut pois, jäljelle on jäänyt iso punainen arpi (ei kohollaan/kuopalla, vain pigmenttimuutos). Normaalisti nämä arvet häviävät minulta n.2-6vkon kuluessa, mutta entäs nyt? jäljet ovat ainakin pahemman näköisiä nyt kuin tavallisesti (ihoa kai ""kuoriutunut"" enemmän vereslihalle tai jotain)..
| |
| | |
17.02.06, 10:19
|
#18 (linkki)
En oikein osaa sanoa arpeutuuko iho pahemmin kuurin aikana vai ei. Ja minä siis tarkoitan arpeutumisella niitä pysyväksi jääviä kuoppia. Minulla on niitä runsaasti, tullut varmasti sekä kuurien aikana että niiden ulkopuolella.
Ainakin iho toipuu hitaammin kuurin aikana. Ne punaiset jäljet saattaa kestää vaikka vuoden iholla. Siksi kai mitään ihon käsittelyjäkään ei suositella tehtäväksi kuurin aikana. Lisäksi iho herkistyy helposti, joten kuurin aikana kannattaa katsoa mitä tuotteita ihollaan käyttää. Kannattaa välttää voimakkaita hajusteita ym. ettei tule allergiseksi. Kannattaa olla mahdollisimman hellä iholleen ja ennen kaikkea huolehtia sen jatkuvasta kosteutuksesta. Jos iho kiristelee, arvetkin parantuvat huonommin (arpikudoshan itsessäänkin kiristää ihoa).
Ainakaan minä en voinut käyttää hajuvesiä kuurin aikana, koska niiden alkoholi ärsytti ihoa ja aiheutti sen kuoriutumista.
| |
| | |
17.02.06, 10:21
|
#19 (linkki)
Siis ne punaiset arvet voi kestää vaikka vuoden iholla, jos kuuri kestää niin pitkään, kuten minun loppumassa oleva kuurini on kestänyt :) Normaalisti siis ei niin pitkään kuitenkaan (koska normaali kuuri on lyhyempi).
| |
| | |
17.02.06, 11:14
|
#20 (linkki)
No voi itku, se siitä meikittömästä kesästä..
Decolteelle tuli muutamia isoja näppyjä nyt pahenemisvaiheessa, ja nyt ne ovat suht koht kuivuneet mutta jäljellä on nuo arvet. Ja kun ennen ei tuolla alueella ollut mitään ongelmia, vain kasvoissa!!
Minulla ei siis ole ""arpikuoppia"", mutta noita punaisia jälkiä kyllä sitäkin enemmän. En tiedä mitä niille tehdä - kuultavat meikkivoiteenkin läpi. Ja kaikki oikeastaan tulleet nyt kuurin aloituksen jälkeen! mua niin ahdistaa, eikä oikeastaan ketään kenen kanssa tämä tuska jakaa (hävettää niin puhua persikkaihoisille kavereille).
Tosin eräs miespuolinen ystäväni kärsi tosi pahasta aknesta selässä (oikeasti vielä paljon pahempi kuin omani) ja hän söi siihen kai jotain 6kk kuurin. Sai atooppisen ihottuman mutta finnit hävisivät eikä ole enää tulleet takaisin. Arvetkin kuulemma ovat lähes tulkoon parantuneet, kuurista pari-kolme vuotta aikaa.
Mä koitan täällä siis vaan tsemppailla hyvillä kokemuksilla, mutta tuntuu, että minuun ei tehoa _mikään_, mä olen tuomittu friikiksi :( ja kaikista koomisintahan tässä on se, että silloin ku iho oli vähän parempi ja käytin hyviä meikkivoiteita jne, osallistuin mm.erilaisiin kauneuskilpailuihin ja pärjäsinkin niissä! voi luoja jos olisivat oikeasti nähneet ilman mitään ehostusta..
| |
| | |
17.02.06, 13:17
|
#21 (linkki)
Ne punaiset jäljet ovat kovin pientä sen jälkeen, kun voi riemuita siitä, ettei naamassa enää ole kipeitä mätäpaiseita. Mä en oikeastaan edes huomaa niitä jälkiäni. Kuopat sen sijaan harmittaa, ne kun ei lähde millään pois eikä niitä voi edes meikillä häivyttää.
Minusta isokaan määrä finnejä ei tee ihmisestä rumaa. Itseä tietysti katsoo eri silmin kuin muita ja olen minäkin monet itkut itkenyt finnieni takia. Silti kun näen jonkun finninaaman kaupungilla en ajattele että ompas ruma. Harmittaa vaan kun hän joutuu kärsimään finneistä. Kasvojen rakenne ym vaikuttaa ulkonäköön paljon enemmän kuin akne. Suurin osa ihmisistä katsoo kuitenkin niiden finnien ""ohi"". Siis näkee sut kauniina niistä huolimatta.
Millä annoksella Roaa söitkään? Mulla ainakin iho kuivuu kuurin aikana niin paljon että ei voi päivittäisestä meikkaamisesta haaveillakaan. Ihoni näyttää kamalammalle meikin kanssa, koska se korostaa ihon kuivuutta ja hilseilevyyttä. Ja lisäksi meikit pitää pestä kunnolla pois joka ilta ja se kuivattaa entisestään.
Minä uskon, että sinulla on oikein hyvä iho kesällä. Kunnon aurinkovoide ja hattu riittää varsin hyvin :) Ja muista suojata myös silmät kunnollisilla aurinkolaseilla.
| |
| | |
17.02.06, 14:48
|
#22 (linkki)
Aloitin syömällä 40mg päivässä, söin 2kk ajan. Kun iho vain paheni pahenemistaan, lääkäri sanoi että pienennä annos 20mg joka toinen ja 40mg joka toinen päivä. Mystistä että annosta pienennettiin kun iho huononi..
Mä taidan olla niin ""perusrasvainen"" :) ettei mun ihoon lääke tee juuri mitään. No okei kasvot tietysti kuivuu ja hilseilee ja kämmenselkiin tuli vähän ihottumaa, mutta nämä hoituu Hydrokortisonilla ja kasvoihin käytän ihoöljyä sekä dr.hauschkan tuotteita. | |
| | |
17.02.06, 15:06
|
#23 (linkki)
Voi voi, kyllä näitä aknenaamoja on vanhempiakin kuin te parikymppiset...
Se aknen pahentuminen on täysin normaalia ja merkki siitä, että iho todellakin puhdistuu ihan urakalla. Paras aika Roaccutanin syömiseen on talvi, joten jos kesällä syö sitä, auringonvaloa pitää välttää!!!!!!!!
Älkää surkutelko niitä maksa-arvojuttuja. Itselläni ehdin ostaa toisen Roaccutan-kuurin, kun kävi ilmi, että Roaccutan ehti nostaa maksa-arvot pilviin. Onneksi maksa-arvot palautuivat, kun lopetin kuurin. Eli kyllä niissä testeissä kannattaa käydä, ettei saa huomaamattaan maksasyöpää tms. vakavaa sairautta. Roaccutan on nimittäin melkoinen myrkky.
Mulla ihotautilääkäri kysyi mikä on ehkäisy ja kun kerroin käyttäväni kierukkaa, asia oli sillä kuitattu. Ihotautilääkäri sanoi, että kasvojen rasvaukseen riittää ihan normaali apteekin perusrasva. Käytin sitä ja hyvin ajoi asiansa.
| |
| | |
20.02.06, 14:33
|
#24 (linkki)
up
| |
| | |
02.02.12, 13:47
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | roacuttan on syöpälääke
Roacuttan on kamala myrkky, joka aiheuttaa mm. syöpää ja masennusta. Saöin kuurin ja sain aknen takaisin ja kaupan päällsenä hauraan ja RYPPYISEN ihon sekä masennuksen.
| |
| | | | |