Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.03.06, 18:22   #1 (linkki)
elite
(Vierailija)

e-pillerit+aurinko=ihottuma?

Luin tossa pari viikkoa sitten oliko se Hesarista että joillain naisilla on tullut auringossa kasvoihin jonkinlaista ihottumaa ja e-pillereitä epäillään syyksi, osalla vissiin on nuo kadonnut kun on pillerit lopettanut ja aurinkoa voinut ottaa sen jälkeen normaalisti.
Onko kellään kokemusta moisesta? Kauhistuin vain kun itselläni on herkkä iho, Diane Novaa olen nyt syönyt reilu pari vuotta mutta pitäisikö sitten kesäksi lopettaa..Kaikella ne osaavatkin pelotella hm.
Muutenkin olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia pillereiden lopettamisesta, millaisia vaikutuksia ja kuinka pitkäkestoisia.
  Vastaa viestiin
05.03.06, 19:25   #2 (linkki)
Cx
(Vierailija)

Re: e-pillerit+aurinko=ihottuma?

Mulla kanssa viime kesana tuli kummia laiskia rintaan, vahan niinkuin maksalaiskia, mutta ovat nyt vaalenneet, en tieda johtuiko e-pillereista. Itse lopetin pillerit 2 kuukautta sitten, kun oli jo pitkaan kyllastyttanyt vetamaan hormoneja vuosikausia putkeen. Oikeastaan mitaan vaikutuksia ei ole ilmennyt, puoleen eika toiseen. Mutta kauhulla odotan meneeko naama ihan kamalaan kuntoon. Mille olette saaneet ihonne kuntoon jos pillereiden lopetuksen jalkeen ""rajahtanyt""?
  Vastaa viestiin
06.03.06, 17:43   #3 (linkki)
?
(Vierailija)

UP
  Vastaa viestiin
06.03.06, 20:19   #4 (linkki)
juu
(Vierailija)

se hesarin juttu oli maksaläiskistä ja muista pigmenttihäiriöistä. nehän eivät ole ihottumaa.
mulle tuli pillereistä vitiligoa eli pigmentti hävisi läkittäin kokonaan ja mulla oli jalat ja kasvot täynnä valkoisia pilkkuja.

sehän lukee useimpien pillereiden pakkausselosteissa, että voivat aiheuttaa reaktioita auringon kanssa.
  Vastaa viestiin
27.04.10, 18:24   #5 (linkki)
k.a
(Vierailija)

ihottuma

minä lopetin juuri meliane pillereiden syönnin, koska itselleni puhkesi naamaan ja käsiin paha ihottuma niistä... toivotaan että lähtee pian pois. en sitten tiedä että olisiko auringollakin ollut osuutensa asiaan.
  Vastaa viestiin
27.04.10, 20:41   #6 (linkki)
no daa
(Vierailija)

Mitäs syötte mokomia myrkkyjä. Kortsut on keksitty.
  Vastaa viestiin
13.07.12, 12:40   #7 (linkki)
marianna
(Vierailija)

ihottuma

Minulla yhdistelmäehkäisypillerit liittyivät aurinkoihottumaan, ainakin näin olen itse päätellyt. Söin yasmineita. Heti seuraavana kesänä niiden aloittamisesta alkoi aurinkoihottuma. Todella kutisevaa, kirvelevää ihottumaa nousi iholle heti kun olin hetken ollut auringossa. Edes aurinkorasva (suojakerroin 50) ei auttanut, koko kesän piti suojata iho vaatteilla. Koskaan aikaisemmin en ollut saanut aurinkoihottumaa, enkä edes ollut erityisen herkkä palamaan. Hämmentyneenä yhtäkkiä alkaneesta tilanteesta kävin lääkärissä, hän ei mitään erityistä syytä ei osannut sanoa eikä maininnut sanallakaan e-pillereitä, en osannut itse silloin yhdistääkään pillereitä ja ihottumaa. Pakkausselosteessa ei ainakaan silloin ollut sanaakaan auringosta. Seuraavana kesänä sama ihottumahomma toistui, koko kuuman kesän kuljin taas pitkähihaisissa paidoissa ja huivi kaulassa. Sitten ennen seuraavaa kesää lopetin e-pillerit muista syistä. Odottelin kesää kauhulla, ja alkukesästä kokeilin pikkaisen altistaa ihoa auringolle. Yllätys oli suuri kun aurinkoihottumaa ei tullutkaan! Kesä meni mukavasti auringosta nauttien. Tajusin vasta jälkeenpäin, että e-pillerit olivat varmaan yhteydessä aurinkoihottumaan, koska se oli kestänyt vain ne kesät kun käytin pillereitä. Eipä ole kaduttanut pillereiden poisjättö.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku