Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
26.03.06, 16:35   #1 (linkki)
Titta
(Vierailija)

Liuskottuvat kynnet

Millä saisin liuskottuvat kynteni vahvemmiksi? Ostin Trind-merkkistä kovettajaa, jossa piti olla hennon vaaleanpunainen väri...kamalaa paksua lakkaa, kuin maalia eikä auta ongelmaan yhtään.
  Vastaa viestiin
26.03.06, 17:01   #2 (linkki)
X
(Vierailija)

Re: Liuskottuvat kynnet

Kokeile Mavalan kynnenkovettajaa. Sivellään kynnen kärkeen (ei koko kynnelle) ja se estää liuskoittumista. Kynnellä läpinäkyvää ainetta, ei tarvi laitta kynsilakkaa päälle tms.
  Vastaa viestiin
26.03.06, 18:58   #3 (linkki)
Juvena
(Vierailija)

Itse sain seuraavaa tietoa vastaavaan kysymykseeni:

Kynnet ovat todennäköisesti kuivat. Kynsi koostuu kolmesta liuskasta ja kuivuminen saattaa aiheuttaa liuskottumisen.

Toisaalta se voi olla aineenvaihduntahäiriön (vanha ripuli tms.) seurausta, joka näkyy paljon todetun vaivan jälkeen. Myös kynsien naputtelu pöytään liuskottaa kynnet.

Proteiinin, rasvan, piin, kalsiumin ja/tai sinkin puutos voi oll ataustalla.

Käsien huono hoito, eli liotetaan tiskivedessä ym. aiheuttaa kynnen kerrosten kuivumista.

Liian raskas kynsilakan poistoaineiden käyttö kuivattaa kynttä. Lakka kerran viikossa,korjailu vaikka viikolla.

Etikalla pyyhityt kynnet pitävät lakan hyvin paikoillaan.

Kynsiä ei saa käyttää ruuvimeisselinä tms.

Tulee muistaa, että kynnen kasvu milli viikossa ei käy samassa tahdissa kuin elämän muutokset vaikk alakan käytössä.

Sain vasta nuo ohjeet. Hoidan kyllä käsiäni ja kynsiäni mielestäni hyvin, mutta päätin nyt lisätä hyviä rasvoja ruokavaliooni, jolloin kynne t saava rasvaa sisäisestikin.

Olen myös kokeillut kaikki kynnenkovettajat ja kuntouttajat, mutta vain rahat ovat huvenneet. Apua niistä tuotteista ei ole ollut.

Oheet sain Colosen edustajalta.

Vastaa viestiin
26.03.06, 20:03   #4 (linkki)
Minni
(Vierailija)

Juvenalla oli hyvä ja tyhjentävä vastaus. Itse olin juuri kirjoittamassa, kuinka tärkeää hyvien rasvojen saanti on. Olen syönyt jo jonkin aikaa Möllerin kalaöljykapseleita ja huomannut muutoksen mm. kynsissä. Paljon vahvemmat, eivätkä liuskoitu läheskään niin helposti. Suosittelen.
  Vastaa viestiin
26.03.06, 21:57   #5 (linkki)
LCN
(Vierailija)

LCN:llä on hyvä lakka ""Unique"" se on erinomainen apu liuskoittuville kynsille. :)
  Vastaa viestiin
27.03.06, 15:41   #6 (linkki)
Juvena
(Vierailija)

Miten se toimii?
  Vastaa viestiin
28.03.06, 06:50   #7 (linkki)
TriTri
(Vierailija)

Värittömän Trindin puoleen minä käännyn... Viikkokin ilman niin jo kynnet kuorii ja lohkeilee!
  Vastaa viestiin
28.03.06, 10:28   #8 (linkki)
xx
(Vierailija)

Jos lakkaat kynsiäsi ahkerasti, niin kynsilakan poistoaine kuivattaa. Itse olen huomannut, että paras hoito on olla välillä esim. 3-4 viikkoa ilman mitään kynsilakkoja tai muita aineita. Eli pitää kynnet naturel hetki aikaa.
  Vastaa viestiin
28.03.06, 11:07   #9 (linkki)
trista
(Vierailija)

Mavalan kynnenvahvistaja tehoaa parhaiten. Se ei ole mitään lakkaa ja sitä laitetaan vain kynnen kärkeen. Ennen käytin Trindin vahvistavaa lakkaa. Aluksi se tuntuikin toimivan, mutta jonkin aikaa käytettyäni kynnet menivät todella huonoon kuntoon. Ne liuskottuivat melkeen koko matkalta ja olivat niin kipeät että niissä oli käytettävä laastaria. Sain kynteni kuntoon Mavalan kynnenvahvistajalla, jota olen nyt käyttänyt varmaan jo pari vuotta. Täällä muutkin on kertoneet kuinka Trind ensin vaikuttaa tosi hyvälle, mutta myöhemmin pilaa kynnet täysin.

Liuskottuminen johtuu rasvan puutteesta. Kynsi koostuu liuskoista, joiden välissä on rasvaa, joka pitää kerrokset yhdessä. Kannattaa käyttää suht rasvaista käsivoidetta ja rasvata myös kynnet huolella. Tämän olen myös kokenut tosi tehokkaaksi keinoksi. Tiskatessa ja varsinkin kylppärin pesussa kannattaa käyttää hanskoja. Välillä kynsille voi levittää vaikka oliiviöljyä.
  Vastaa viestiin
28.03.06, 12:57   #10 (linkki)
Venla M
(Vierailija)

Kosteus ja rasva todellakin ovat tärkeitä. Kovettajilla tilannetta vain pahennetaan/peitetään. Liuskottuva kynsi tarvitsee pehmeyttä ts. kosteutta ei kovetusta jo ennestään koviin kerroksiin.
  Vastaa viestiin

28.03.06, 15:22   #11 (linkki)
tipu
(Vierailija)

Sama ongelma on ollut minulla ja kaikkea on kokeiltu. Olen nyt säännöllisesti rasvannut kynsinauhoja kynsinauhavoiteella ja käsiä muuten käsirasvalla monta kertaa päivässä. Lisäksi syön kalaöljyä ja helokkiöljyä. Vaikuttaisi siltä että auttaa...
  Vastaa viestiin
01.04.06, 13:11   #12 (linkki)
Nasu
(Vierailija)

TriTri:lle....

Niin, eli se ei paranna kynsien kuntoa vaan ainoastaan peittää ongelman. Tuon ruokavalion ja vitamiinien puoleen minäkin kyllä käännyn, tarpeeksi kalsiumia, proteiinia ja jonkin verran rasvaa niin eiköhän ongelma korjaannu, eikä jää vain lakan alle piiloon.
  Vastaa viestiin
01.04.06, 14:12   #13 (linkki)
N 72
(Vierailija)

Re: TriTri:lle....

Minä lopetin suunnilleen puoli vuotta sitten kynsilakan käytön lähes kokonaan. Myönnettäköön, että syy tähän oli niinkin ylevä, kuin ihan puhdas laiskuus. Kynsinauhani olivat ihan törkeässä kondiksessa, joten rupesin laittamaan runsaasti punaista bepanthenia kynsille ja kynsinauhoille iltaisin ennen nukkumaan menoa. Samalla kuin kynsinauhat notkistuivat, huomasin, että kynsien liuskoittuminen väheni radikaalisti.

Sitten rupesin oikein tietoisesti välttelemään kynsien kuivattamista ja keskityin lähinnä antamaan niille kosteutta, muuten en elintapojani ole muuttanut. Lopputulos on se, että mun kynnet eivät ole ikinä olleet näin hyvät. Ne kasvavat vauhdikkaammin ja ovat vahvat eivätkä juuri liuskoitu lainkaan enää. Eli minun neuvoni on riittävä kosteutus ja lakkaamattomuus. Minä en käytä mitään lakkoja enää paitsi joskus juhlissa.

Vastaa viestiin
09.04.07, 12:46   #14 (linkki)
vierailija 50v.
(Vierailija)

liuskottuviin kynsiin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Titta
Millä saisin liuskottuvat kynteni vahvemmiksi? Ostin Trind-merkkistä kovettajaa, jossa piti olla hennon vaaleanpunainen väri...kamalaa paksua lakkaa, kuin maalia eikä auta ongelmaan yhtään.
Kysy apua apteekista. Minulle suositeltiin kalsiumtabletteja. Ystäväni kertoivat niiden auttaneen liuskoittuviin kynsiin.
  Vastaa viestiin
09.04.07, 12:56   #15 (linkki)
noin 50
(Vierailija)

liuskottuvat kynnet

Ystäväni neuvoi kääntymään apteekin puoleen ongelmassani, josta hänkin oli saanut avun kynsiinsä. Siis kalsium tabletteja. Terve menoa kysymään lähimpään apteekkiin.
  Vastaa viestiin