| |  | | |
04.11.06, 16:18
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä tuntuu kurjalta lukea tällaisia kommentteja. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä
Luokaa oma mielikuva, älkääkä kuunnelko toisten mielipiteitä. Ja mitä tuohon kommenttiin tulee, että tilauksia otetaan vastaan klo 17 saakka, niin kyllä varmaan
tarkoitetaan, että liike on auki klo 17. Kosmetologi on yrittäjä ja tottakai hän myös
suosittelee tuotteita ihotyypin mukaan. Ostopakkoa ei ole,asiakas päättää.
Kosmetologin ammatti saattaa tuntua helpolta, mutta sitä se ei todellakaan ole.
Työ on fyysisesti ja joskus myös henkisestikin raskasta, mutta silti hyvin antoisaa.
Vielä kerran, luokaa oma mielikuvanne!
| |
| | |
05.11.06, 15:29
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei nämä kommentit ole varmastikaan hyökkäys tätä ammattikuntaa kohtaan. Itse en ole kertaakaan vähätellyt kosmetologeja yleisellä tasolla. Olen myös sitä mieltä, että se on aivan varmasti vaativa ihmisläheinen ammatti. Jokaisesta ammattiluokasta löytyy kuitenkin työntekijöitä, joilta joitain osalle asiakkaita tärkeäksi kokemia ominaisuuksia uupuu, kuten tilannetajua. Ei muutkaan yrittäjät tuputa tuotteitaan, ideaalitilanteessa. Se on eri asia kuin suosittelu.
| |
| | |
05.11.06, 18:25
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | Fyysisesti raskastako?
Siis onko kosmetologin työ muka fyysisesti raskasta?? Siinähän lähinnä istutaan ja sormilla tehdään töitä. Sairaanhoitajat sentään nostelevat ja kääntelevät potilaita ja joutuvat olemaan jalkojen päällä lähes koko päivän, ei juuri istuskella. Onneksi kirjoitit, että kosmetologin työn on vain joskus henkisestikin raskasta. Mikähän sen tekee henkisesti raskaaksi? Valittavatko asiakkaat liikaa? Vai joutuuko tekemään turhaa myyntityötä ja kun ei kukaan kuitenkaan osta niitä kalliita tuotteita, niin turhautuu...?
| |
| | |
05.11.06, 22:47
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) | Fyysisesti raskastako?
Oletko todella noin tyhmä vai leikitkö? Ei sitä työtä pelkillä sormilla tehdä.
Kasvohoidossa esim.hieronnan osuus on n.45 min. koko hoidosta. Puoli tuntia
hierotaan kasvoja ja 15 min.hartioita. Ainakin minun tekemissäni hoidoissa
on kaikissa hierontaa, ei vain sormilla näpertelyä.Tutustupas kosmetologin
koulutukseen, myös siihen psykologiseen puoleen. Vaihtaisin mielelläni kanssasi
hommia vaikka päiväksi, mutta minulla ei taitaisi enää olla asiakkaita, jos
tuollainen typerys sotkisi asiat.
Minulla ei ole tuotteita myynnissä laisinkaan, koska en tykkää itsekään pakko-
myynnistä.
| |
| | |
06.11.06, 13:27
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Hoidot eroavat
Ei minun kasvohoitooni kuulu ainakaan 45 min hierontaa (kuuluisikin!), ehkä 15 min maksimissaan, kasvot (tehotippojen imeytys) ja niska, ei mitään hartioita tai sen suurempaa hierontajuttua.
Voitko antaa esimerkkejä tuosta psykologisesta puolesta, että mitä koulutus siitä sisältää? Itsellenikin tämä oli uutta tietoa.
| |
| | |
07.11.06, 08:06
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | Hoidot eroavat
Tuo hieronnan vähyys tuli minulle yllätyksenä, koska meidän koulutuksessa kovasti korostetaan hieronnan tuomaa hyvänolon tunnetta.Itse teen paljon hierontaa, koska asiakkaat tykkäävät siitä, usein nukahtavat. Kosmetologikouluun pyrkiessähän on soveltuvuustesti ja psykologia on yksi oppiaineista.Psykologian tunneilla opetetaan asiakkaan kohtaamista ja tietysti myös tätä "Leelian lepotuolina" olemista. Aina, kun uusi asiakas tulee hoitolaan, on kuulosteltava mikä hän on naisiaan tai miehiään, mistä hänen kanssa keskustella. On myös osattava olla hiljaa, jos asiakas haluaa vain olla. Itse viihdyn ammatissani ja työ on hyvin palkitsevaa, enkä tarkoita nyt rahallista puolta.
| |
| | |
07.11.06, 21:56
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | Tampereella
Roosa Mamselli ehdottomasti. Tosi ammattitaitoinen ja mukava. Kivat puitteet.
| |
| | |
20.03.07, 18:00
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) |
ON TODELLA KURJAA TUOLLAINEN YLEISTÄMINEN!
"Kaikki kosmetologit"tuputtaa tuotteitaan ja hoitojaan...
Se loukkaa meitä, jotka annamme asiakkaan itse miettiä ostopäätöstään ja vastaamme kysymyksiin jos he haluavat ostaa ITSE asian esiin otettuaan. En ikinä tuputa, en ikinä edes sano hoidon päätteeksi että olis tällaista tuotetta myytävänä sinne kotiin. En siis myöskään tienaa yhtä paljon kuin jotkut, mutta asiakkaalle kaikki kunnia ja rauha!
| |
| | |
20.03.07, 18:52
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs kosmetologi ON TODELLA KURJAA TUOLLAINEN YLEISTÄMINEN!
Se loukkaa meitä, jotka annamme asiakkaan itse miettiä ostopäätöstään ja vastaamme kysymyksiin jos he haluavat ostaa ITSE asian esiin otettuaan. En ikinä tuputa, en ikinä edes sano hoidon päätteeksi että olis tällaista tuotetta myytävänä sinne kotiin. En siis myöskään tienaa yhtä paljon kuin jotkut, mutta asiakkaalle kaikki kunnia ja rauha! | Jos olet kerran valmis tinkimään tuloissasi, mikset myy tuotteita vähän edullisemmin kuin muut? Minä ainakin ostaisin mielelläni kosmetologin tuotteita, mutta ne ovat yleensä aika hintavia.
| |
| | |
20.03.07, 19:38
|
#35 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys edelliselle Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs kosmetologi ON TODELLA KURJAA TUOLLAINEN YLEISTÄMINEN!
Se loukkaa meitä, jotka annamme asiakkaan itse miettiä ostopäätöstään ja vastaamme kysymyksiin jos he haluavat ostaa ITSE asian esiin otettuaan. En ikinä tuputa, en ikinä edes sano hoidon päätteeksi että olis tällaista tuotetta myytävänä sinne kotiin. En siis myöskään tienaa yhtä paljon kuin jotkut, mutta asiakkaalle kaikki kunnia ja rauha! | Jos olet kerran valmis tinkimään tuloissasi, mikset myy tuotteita vähän edullisemmin kuin muut? Minä ainakin ostaisin mielelläni kosmetologin tuotteita, mutta ne ovat yleensä aika hintavia. | Oletko yrittäjä itse? Jos, niin tiedät miten homma kulkee. Minä maksan jokaikisestä tuotteesta jota myyn.En niitä ilmaiseksi ole itselleni saanut. J a joka kuukausi tarjoan laafdukkaita tuotteita huimaan alehintaan, jopa sellaiseen etten itse saa mitään muuta kuin hyvän tuulisen asiakkaan hyvän mielen.
| |
| | |
20.03.07, 19:41
|
#36 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Domino Siis onko kosmetologin työ muka fyysisesti raskasta?? Siinähän lähinnä istutaan ja sormilla tehdään töitä. Sairaanhoitajat sentään nostelevat ja kääntelevät potilaita ja joutuvat olemaan jalkojen päällä lähes koko päivän, ei juuri istuskella. Onneksi kirjoitit, että kosmetologin työn on vain joskus henkisestikin raskasta. Mikähän sen tekee henkisesti raskaaksi? Valittavatko asiakkaat liikaa? Vai joutuuko tekemään turhaa myyntityötä ja kun ei kukaan kuitenkaan osta niitä kalliita tuotteita, niin turhautuu...? | miksi kosmetologin työ on niin aliarvostettua? säälittävää.
| |
| | |
20.03.07, 19:46
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos voi myydä pienemmällä katteella, niin kai se on parempi kuin ei myyntituloa ollenkaan?
Valitettavasti jotkut kyllä tuputtavat tuotteita. Sellaisen jälkeen ei huvita mennä samaan paikkaan. Jos on varannut vaikka 50 euroa käyntiin, niin 20 euron tuote on yksinkertaisesti liikaa - vaikka haluaisikin sen ostaa.
| |
| | |
21.03.07, 08:01
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oma suosikkini on Hgin Hämeentiellä http://www.vipclinic.fi | |
| | |
21.03.07, 09:47
|
#39 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kosmetologeille Jos voi myydä pienemmällä katteella, niin kai se on parempi kuin ei myyntituloa ollenkaan?
Valitettavasti jotkut kyllä tuputtavat tuotteita. Sellaisen jälkeen ei huvita mennä samaan paikkaan. Jos on varannut vaikka 50 euroa käyntiin, niin 20 euron tuote on yksinkertaisesti liikaa - vaikka haluaisikin sen ostaa. | Olisi ilo myydä tuotteita, jos ne maksaisivat asiakkaille vain 20 euroa, mutta kun emme saa niitä itsekkään sillä hinnalla. Tämä keskustelu on ihan turhaa, kun täällä on tyyppejä,jotka ei ymmärrä hölkäsen pöläystä yrittämisestä ja varsinkaan kosmetologin työstä. Tämä on ihana, mutta raskas työ. Parasta on tyytyväiset asiakkaat.
| |
| | |
21.03.07, 22:27
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
"ihana" tuo "mä en mielellään tee ihonpuhdistuksia perjantaisin".
vrt. esim.
"me ei mielellään anneta ulos reseptilääkkeitä näin perjantaisin"
"me ei mielellään tyhjennetä alusastioita näin perjantaisin"
"mä en tykkää ratkaista lastenhuoltajuusjuttuja perjantaisin"... ?
| |
| | |
14.12.09, 12:46
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) | Meeri Turunen
Olen käynyt Meeri Turusella vuosia. Pidän siitä, että hän on erittäin huolellinen ja hyvä ammattilainen. Nautin hiorannasta ja lymfasta. Meikit teetän Kampaamo Neon puolella Liisalla. Hän on paitsi ihan ok kampaaja myös mielestäni oikein hyvä meikkaaja. Kokeilkaa häntä!
| |
| | |
14.12.09, 17:50
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) | Porvoossa
Osaako kukaan suositella Porvoosta hyvää kosmetologia?
Kunnollista ihonpuhdistusta olisin vailla.. Ja inhoan sitä tuotteiden myyntiä! Sanonkin aina heti alussa, että mulla on tällä hetkellä ihan sopivat tuotteet mun iholleni, ei ole kukaan sen jälkeen tyrkyttänyt.
Kerran oli pakko mennö ihan vieraalle kampaajalle (Naps-firma) ja koko värjäyksen ja pesun ajan tämä kampaaja tarjosi jotain tehohoitoa mun kuivalle tukalle, hintakin oli vain 40e ja se olis tehty samoilla aineilla mitä mulla on himassa :D
| |
| | |
14.12.09, 18:36
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
En ole koskaan ollut kosmetokogilla. Onko sillä eroa onko ihonpuhdisuts mekaaninen vai kemiallinen (vai mikä se nyt olikaan) ?
| |
| | |
14.12.09, 22:14
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) |
Edelliselle: Hoitolassa voi käydä ihan vain rentoutumassakin, ei tarvitse olla mitään iho-ongelmaakaan :)
Anna kosmetologin määritellä itsellesi sopiva hoito. Moni luulee tarvitsevansa vain ihonpuhdistusta, vaikkei oikeasti tarvitsekaan. Monesti muunlainen hoito on tarpeellisempaa. Hieronta tai kosteuttaminen esimerkiksi.
| |
| | |
14.12.09, 22:38
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauneushoitolayrittäjä Edelliselle: Hoitolassa voi käydä ihan vain rentoutumassakin, ei tarvitse olla mitään iho-ongelmaakaan :)
Anna kosmetologin määritellä itsellesi sopiva hoito. Moni luulee tarvitsevansa vain ihonpuhdistusta, vaikkei oikeasti tarvitsekaan. Monesti muunlainen hoito on tarpeellisempaa. Hieronta tai kosteuttaminen esimerkiksi. |
Jos tuo oli minulle, niin tarvitsen kyllä ihonpuhdistusta, ainakin mustapäitä on vaikka muille jakaa. Rentoutumiseen ja mihinkään ei-välttämättömään ei olisi varaakaan.
| |
| | |
07.02.12, 15:54
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) | Kauneushuone Neo
Itse olen käynyt 7 vuotta Kauneushuone Neolla Meeri Turusella ja äitini sekä sisareni ovat siellä myös kanta-asiakkaita. Pari kertaa olen käynyt mielenkiinnosta muualla ripsien ja kulmien värjäyksessä, jotka ovat menneet täysin pilalle ja silmiä on kirvellyt ja kulmat olleet mustat ja paksut rekkamiehen kulmat, minkä jälkeen olen aina palannut Meerille takaisin. Ikävä kuulla, että joillain on ollut huonompia kokemuksia, itse olen ollut aina 100 prosenttisen tyytyväinen ja voin suositella häntä :)
| |
| | |
14.02.12, 11:04
|
#47 (linkki)
| | (Vierailija) |
Dui clinic Helsingissä, suosittelen.
| |
| | | | |