Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.01.08, 12:51   #1 (linkki)
Muikkukukkonen
(Vierailija)

Öljyt ihonhoidossa?

Aihetta on sivuttu muissa keskusteluissa, mutta haluaisin neuvoja öljyjen käytössä. Neitsytkookosöljy, jojobaöljy, porkkanaöljy, kaktusöljy jne, jne. Mikä öljy minkälaiselle iholle?
Itse olen käyttänyt öljyä lähinnä vartalon iholle, mutta haluaisin kokeilla myös kasvolle.
Kiitoksia jo etukäteen!
  Vastaa viestiin

14.01.08, 15:17   #2 (linkki)
mukkukukkonen
(Vierailija)

Byääh, kertokaa edes joku käyttökokemuksia?

-------------------
"kärsimätön(kö)" :D
  Vastaa viestiin
14.01.08, 15:36   #3 (linkki)
........
(Vierailija)

Mä käytän ihonhoidossa voiteiden sijaan oliiviöljyä. Pitää kasvot tosi pehmeinä ja säästyy ylimääräisiltä säilöntäaineilta mitä kaikissa voiteissa on. Ja mun akneiholle on tää öljy ollut 100 kertaa parempi kuin mitkään kokeilemani voiteet. (ja pitäähän se kasvot nuorennäköisinä, italiassa naiset suosivat oliiviöljyä)
  Vastaa viestiin
14.01.08, 18:20   #4 (linkki)
älli
(Vierailija)

öljyä

Mä käytän dr hauschan ihoöljyä..ja vastoin ohjeita käytän sitä yöllä. On hyvä rasvoittuvalle iholleni.
  Vastaa viestiin
14.01.08, 22:01   #5 (linkki)

Käyttäjän -ellen- avatari

Rekisteröitynyt: 11/2007
Mie oon käyttänyt kasvojen iholle ruusunmarjasiemen- sekä vadelmansiemenöljyjä ihan kosteutustarkoitukseen. Kookosöljyllä teen talvisin esipuhdistuksen, ruusuöljyä taas käytän vartalolle. Kasvojeni iho on rasvainen, enkä ole huomannut mitään hoitoeroa ruusunmarjasiemen- ja vadelmansiemenöljyjen välillä. http://=http://www.luminescents.co.u...th=28_30Täältä muuten löytyy erilaisia öljyjä ja hiukan selitystä mikä kävisi millekin iholle englannin kielellä.
  Vastaa viestiin
14.01.08, 22:02   #6 (linkki)

Siis täältä.
  Vastaa viestiin
15.01.08, 09:34   #7 (linkki)
Twiggy
(Vierailija)

Allergiaoireita öljyistä?

Onko kukaan saanut allergiaoireita öljyistä ihonhoidossa? Tietysti tämä on tosi yksilöllistä, mutta sopivatko yleisesti herkkäihoisille ja allergisille? Tai onko kellään tiedossa jonkun tietyn öljyn ristikkäisreaktioita jonkun allergisoivan aineen kanssa? Olipa monimutkaisesti sanottu...mutta jossain aineissa on niin, että jos on esim. allerginen koivun siitepölylle, herkistyy helposti myös omenalle jne.
  Vastaa viestiin
15.01.08, 10:11   #8 (linkki)

Ainoa öljy, josta oon saanut ristikkäisreaktion, oli manteliöljy. Se kutitteli vartalon ihoa vähän. Kärsin siitepölyallergiasta, enkä ole muista öljyistä saanut mitään reaktioita, vaikka kaikenlaista öljyä on tullut kokeiltua.
  Vastaa viestiin
15.01.08, 11:11   #9 (linkki)
n24
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ........
Mä käytän ihonhoidossa voiteiden sijaan oliiviöljyä. Pitää kasvot tosi pehmeinä ja säästyy ylimääräisiltä säilöntäaineilta mitä kaikissa voiteissa on. Ja mun akneiholle on tää öljy ollut 100 kertaa parempi kuin mitkään kokeilemani voiteet. (ja pitäähän se kasvot nuorennäköisinä, italiassa naiset suosivat oliiviöljyä)
Siis ihanko ruokakaupasta saatavaa oliiviöljyä? Merkillä väliä?
  Vastaa viestiin
15.01.08, 11:33   #10 (linkki)
Kokemuksia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Twiggy
Onko kukaan saanut allergiaoireita öljyistä ihonhoidossa? Tietysti tämä on tosi yksilöllistä, mutta sopivatko yleisesti herkkäihoisille ja allergisille? Tai onko kellään tiedossa jonkun tietyn öljyn ristikkäisreaktioita jonkun allergisoivan aineen kanssa? Olipa monimutkaisesti sanottu...mutta jossain aineissa on niin, että jos on esim. allerginen koivun siitepölylle, herkistyy helposti myös omenalle jne.
Olen allerginen siitepöllylle, mutta mikään pohjaöljy ei ole erityisesti herkistyttänyt. Kerran kokeilin teepuuöljyä (tea tree) pohjaöljyn seassa kun iholla oli finnejä, ja iho aivan leimahti! Kesti pitkään parantua. Koko iho oli kuin poltetun näköinen, vaikka laitoin vain pienen tipan manteliöljyn seassa.

Manteliöljystä olen pitänyt, nyt talvella jojoba tuntuu täyteläisemmältä. Vadelmansiemenöljy saa yksistään kasvoni vähän punoittamaan, mutta ei kihelmöi iholla mitenkään. Sitä käytän vain toisen öljyn seassa.

Jos iho on oikein kuiva (etenkin kyynärpäistä), laitan siihen karitevoita. Karitevoita olen käyttänyt myös atooppiselle tyttärelleni hyvin tuloksin.

Kokeilemalla löytyy se mieleisin ja pieniäkin kokoja on onneksi tarjolla, ainakin täällä http://www.tuoksukauppa.net/
(voi että miten odotinkaan tuon kaupan aukeamista joulutauon jälkeen :D)
  Vastaa viestiin
15.01.08, 15:18   #11 (linkki)
muikkukukkonen
(Vierailija)

Kiitos

Kiitos -ellen- tuosta linkistä! :D
  Vastaa viestiin
15.01.08, 15:38   #12 (linkki)
muikkukukkonen
(Vierailija)

ja kiitos myös Kokemuksia-nimimerkille tuosta suomalaisesta linkistä! :)
  Vastaa viestiin
15.01.08, 18:03   #13 (linkki)
natusan
(Vierailija)

Käytän vartalolla Natusan tai muuta vauvaöljyä. Ihon kuivuminen loppui.
  Vastaa viestiin
19.01.08, 23:54   #14 (linkki)
Nainen 29v
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja n24
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ........
Siis ihanko ruokakaupasta saatavaa oliiviöljyä? Merkillä väliä?
Minuakin kiinnostaisi, että käyttääkö hän ihan tavallista ruokakaupasta ostettavaa oliiviöljyä. Laitetaanko ihan pelkkää oliiviöljyä vai sekoitetaanko öljy johonkin muuhun.

Vastauksesta kiitollinen!

Vastaa viestiin
21.01.08, 13:41   #15 (linkki)
öljyn ystävä
(Vierailija)

hei! täällä toinen oliviiöljyn käyttäjä. itse olen käyttänyt niin kasvoihin kuin vartaloonkin Extra Vergine -laatua, välillä luomua ja välillä esim. Pirkkaa, eli ihan ruokakaupasta saatavia tavallisia oliiviöljyjä. öljyä pari tippaa kämmenelle ja sitten vain levitellään/ kevyesti hierotaan ihoon puhdistuksen jälkeen. olen käyttänyt oliiviöljyä nyt reilun vuoden ajan ja rasvoittuva ihoni voi nykyään paljon paremmin. öljyn käytön myötä olen siirtynyt pesemään kasvot yleensä vain haalealla vedellä, joskus satunnaisesti (kerran viikossa tai harvemmin) käytän illalla dr hauschkan puhd.emulsiota. kannattaa todellakin kokeilla oliviiöljyä ihonhoitoon!
  Vastaa viestiin
21.01.08, 13:43   #16 (linkki)
lisäys
(Vierailija)

lisäyksenä vielä edelliseen, että en meikkaa joten tuo vesipesu riittää siksi hyvin nykyään
  Vastaa viestiin
21.01.08, 14:59   #17 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Mä käytän normaalille iholle Bodyshopin Monoi Miracle Oilia. Se on kertakaikkisen fantastinen tuote ja myös kohtuuhintainen. Hieron sitä koko vartalon iholle päivittäin, iho pysyy ihanan pehmeänä ja öljyssä on ihana tuoksu:)
  Vastaa viestiin
22.01.08, 13:41   #18 (linkki)
chillicx
(Vierailija)

Apteekista

saa jojobaöljyä tuotenimellä CERIDAL. Pienempi pullo jossa mukana spray-suutin maksaa jotain 8€ ja iso jotain 15€. Loistava tuote!! :)
  Vastaa viestiin
22.01.08, 16:04   #19 (linkki)
Hjalma
(Vierailija)

Loistavaa, nyt ei tartte tilailla mistään! Tack chillicx!
  Vastaa viestiin
22.01.08, 16:15   #20 (linkki)
BettyPooh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi
Mä käytän normaalille iholle Bodyshopin Monoi Miracle Oilia. Se on kertakaikkisen fantastinen tuote ja myös kohtuuhintainen. Hieron sitä koko vartalon iholle päivittäin, iho pysyy ihanan pehmeänä ja öljyssä on ihana tuoksu:)
Kenestä tuoksu on ihana, kenestä ei...

Vastaa viestiin
22.01.08, 16:20   #21 (linkki)
UGLYBetty
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chillicx
saa jojobaöljyä tuotenimellä CERIDAL. Pienempi pullo jossa mukana spray-suutin maksaa jotain 8€ ja iso jotain 15€. Loistava tuote!! :)

Ceridalissa ole kun hitunen jojobaa, sitäkin enemmän parafiinia ja silikoonia. Tunkekoon naamaansa ken tahtoo;)
Sisältö: Paraffinum liquidum, cyclomethicone, buxus chinensis (jojoba-öljy)

Vastaa viestiin
23.01.08, 11:11   #22 (linkki)
apteekista
(Vierailija)

Kyllä monesta apteekista saa ihan PUHDASTA jojobaöljyä myös, kun kysyy myyjältä. Voivat tarpeen mukaan tilatakin.
  Vastaa viestiin
23.01.08, 11:18   #23 (linkki)
frolarii
(Vierailija)

Ceridalista

Itselleni määräsi ihotautilääkäri Ceridalia kuivan ja hilseilevän ihon hoitoon. (2€ iso pullo) Toimii! Käytän myös kasvoilla ja iho on parantunut. Tuo silikooni haihtuu iholta. Jojobaöljy (eli itse asiassa vaha) suojaa ihoa koska ei laske ihon omaa kosteutta haihtumaan, sekä muodostaa suojaavan kalvon myös ulkopuolisia ärsykkeitä vastaan.
:)
  Vastaa viestiin
30.10.08, 21:47   #24 (linkki)
fklhlhkh
(Vierailija)

Luminescentissä on huima valikoima. Tietääkö joku postikulujen hinnat?
Ovatko Tuoksukaupan tuotteet yhtä laadukkaita, kylmäpuristettuja?
  Vastaa viestiin
30.10.08, 22:46   #25 (linkki)
minulla ei toimi
(Vierailija)

ceridalista

Lääkäri määräsi mulle sitä myös, kuten monia muitakin perusrasvoja. Ärsyttää ihoa ja kutittaa. Kun taas puhtaita öljyjä voin käyttää. Olen siis atoopikko. Käytän jojoba-, kookos- ja oliiviöljyä. Osan olen tilannut tuoksukaupasta ja siellä on käsittääkseni ihan luomukamaa. Mutta ihan tavis kaupan oliiviöljykin käy mulle.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku