| |  | | |
21.02.11, 16:01
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) | Eivät sovi minulle
Vaikkakin öljyt (oliivi ja ceridal) ovat selkeästi puhdistaneet huokosiani, mitkä olivat aikaisemmin tummat ja tukossa niin en voi sanoa että muuten olisi hyvä olo. Kasvoni ovat punaisia läikkiä täynnä ja näppyä on myös posket ja leuka täynnä. Myös niitä inhottavia ihon alaisia paukamia leuassa. Ei kivaa.
Olen kokeillut hörytys - öljy tekniikkaa (hierotaan öljyä namaan ja kuuma pyyhe päälle, toistetaan pari krt, ei päivittäin). Olen kokeillut öljyä putsarina ja käyttänyt voiteessa. Ihoni on kuiva ja muutenkin näytän kärsineeltä zombilta! Näytän varmaan ainakin 10 vanhemmalta ja olen vasta 23!
Minulla on herkkä ja atooppinen iho, luulin öljyn auttavan huokosien putsauksessa. Tavara ei todellakaan työnny pihalle vaan on sitkeästi huokosen pohjalla eikä mikään kuorinta auta vaan rikkoo vain ihon pinnan.
Öljy sopii varmaankin vain rasvaisen ihon omaaville, sehän auttaa matta pinnan saamisessa. Naamani kuivuus ainakin kertoo sen. Myös ihoni paksuuntui öljystä ja pinta oli todella epätasainen. Ihoni ei koskaan ole ollut näin kamalan näköinen.
Olisi pitänyt uskoa kun pari krt aikaisemmin kun ei oliiviöljy tuntunut auttavan.
En käytä meikkivoidetta vaan ainoastaan puuteria, ei se ainakaan aikaisemmin ole näin tukkinut.
Öljyt auttavat ainoastaan sitkeeseen kaulantaive ihottumaani. Muuten vain kovettaa muita kohtia liikaa.
Siirryn suosiolla takaisin Dermosilin puhdistusmaidon ja Nivean Sensitive Balance voiteen käyttöön!
| |
| | |
22.02.11, 17:52
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kärsijä Vaikkakin öljyt (oliivi ja ceridal) ovat selkeästi puhdistaneet huokosiani, mitkä olivat aikaisemmin tummat ja tukossa niin en voi sanoa että muuten olisi hyvä olo. Kasvoni ovat punaisia läikkiä täynnä ja näppyä on myös posket ja leuka täynnä. Myös niitä inhottavia ihon alaisia paukamia leuassa. |
Ceridal on täysin mineraaliöljyä, eikö? Myös oliiviöljy on öljy siitä paksuimmasta päästä. En itse voi käyttää niitä ollenkaan.
Minun kuivuvalle iholleni on näin talviaikaan parasta joku ohuehko öljy joka suojaa, mutta ei silti tuki. Ruusuöljy on esim tällainen, ja on sanottu olevan "ravitseva" öljy vanhenevalle iholle. Vanha en vielä ole, mutta sitä ei ihoni tunnu tietävän jos liian hölläksi heittäydyn ihonhoidossa... Sen ulkoisesta ravitsevuudesta en niin tiedä mutta tasoittaa kyllä ihon väriä ja suojaa pakkaslaikkuja vastaan. En enää voisi ajatella laittavani vesipitoista voidetta tai emulsiota ulkoilmaan, kun ero on niin selkeä.
Oliiviöljy on niin paksua että voisin ajatella sitä lähinnä kyynärpäihin ja kantapäihin paikkailemaan kuivuutta kylvyn jälkeen.
| |
| | |
15.04.11, 10:21
|
#53 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ruusua Ceridal on täysin mineraaliöljyä, eikö? Myös oliiviöljy on öljy siitä paksuimmasta päästä. En itse voi käyttää niitä ollenkaan.
Minun kuivuvalle iholleni on näin talviaikaan parasta joku ohuehko öljy joka suojaa, mutta ei silti tuki. Ruusuöljy on esim tällainen, ja on sanottu olevan "ravitseva" öljy vanhenevalle iholle. Vanha en vielä ole, mutta sitä ei ihoni tunnu tietävän jos liian hölläksi heittäydyn ihonhoidossa... Sen ulkoisesta ravitsevuudesta en niin tiedä mutta tasoittaa kyllä ihon väriä ja suojaa pakkaslaikkuja vastaan. En enää voisi ajatella laittavani vesipitoista voidetta tai emulsiota ulkoilmaan, kun ero on niin selkeä.
Oliiviöljy on niin paksua että voisin ajatella sitä lähinnä kyynärpäihin ja kantapäihin paikkailemaan kuivuutta kylvyn jälkeen. | Kyllä ne öljyt vain ovat myrkkyä iholleni. Nykyään niitä tungetaan kaikkiin kasvovoiteisiin. Mihin menetkin ostoksille (Yves Rocher, Bodyshop ja muut) niin joku öljy sisällysluettelosta löytyy. Sorruin taas ja käytin Humektania (kts. kaikki ne voiteet kasviöljy johdannaisia) ja tulokset vievät minut nyt ihotautilääkärin luokse.
Öljy saa aikaiseksi tasaisen pinnan, mutta vain kun sitä levittää kasvoihin. Puhtaana öljyllä hoidettu iho on paukamia ja pieniä kohoumia täynnä ja epätasainen. Öljy luo iholle suojaavan kalvon, mutta kuivattaa ihon totaalisesti. Toipuminen vie minulla monta päivää joiden aikana minun on istuttava kotona meikittä ja toistuvasti lisäiltävä paksu kerros öljyttömiä voiteita iholleni kosteusnaamioksi, pestävä kasvot kun liika tökötti alkaa kutittamaan ja toistettava tätä kunnes iho alkaa vihdoin vastaanottamaan kosteutta. Kun iho on nimittäin todella kuiva se ei edes vastaanota kosteutta vaan voiteet jähmettyvät vain ihon pinnalle.
Todella moniin voiteisiin tungetaan öljyjä kuten aikaisemmin sanoinkin, mutta valitettavasti myös meikkeihin. Ärsyttävintä on kun kävelen kauppaan ja kerron haluavani öljytöntä niin myyjät eivät suostu edes myymään öljyttömiä tuotteita minulle vaan pakolla yrittävät tuputtaa niitä täysin feikeillä sepostuksillaan.
Olen siis koittanut puhtaita öljyjä, apteekin ja muiden voiteita joissa puhtaita öljyjä (jojoba jne.)ja tulos on aina sama. Hirveä...
Tällä hetkellä kierrossa Decubal Body Lotion, jota käytän kasvoille. Saman tuotesarjan kasvovoide sisältää jojobaöljyä, eikä se sopinut iholleni.
| |
| | |
18.04.11, 14:27
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) | Kokeile jeanbio olive
Omien kokemusten perusteella jeanbio olive kostuttaa tehokkaasti ihoa. Kannattaa kokeilla! Sen löytää tältä nettisivulta . Jeanbio Olive : Suomeksi | |
| | |
29.04.11, 11:21
|
#55 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kärsijä Kyllä ne öljyt vain ovat myrkkyä iholleni. Nykyään niitä tungetaan kaikkiin kasvovoiteisiin. Mihin menetkin ostoksille (Yves Rocher, Bodyshop ja muut) niin joku öljy sisällysluettelosta löytyy. Sorruin taas ja käytin Humektania (kts. kaikki ne voiteet kasviöljy johdannaisia) ja tulokset vievät minut nyt ihotautilääkärin luokse.
Öljy saa aikaiseksi tasaisen pinnan, mutta vain kun sitä levittää kasvoihin. Puhtaana öljyllä hoidettu iho on paukamia ja pieniä kohoumia täynnä ja epätasainen. Öljy luo iholle suojaavan kalvon, mutta kuivattaa ihon totaalisesti. Toipuminen vie minulla monta päivää joiden aikana minun on istuttava kotona meikittä ja toistuvasti lisäiltävä paksu kerros öljyttömiä voiteita iholleni kosteusnaamioksi, pestävä kasvot kun liika tökötti alkaa kutittamaan ja toistettava tätä kunnes iho alkaa vihdoin vastaanottamaan kosteutta. Kun iho on nimittäin todella kuiva se ei edes vastaanota kosteutta vaan voiteet jähmettyvät vain ihon pinnalle.
Todella moniin voiteisiin tungetaan öljyjä kuten aikaisemmin sanoinkin, mutta valitettavasti myös meikkeihin. Ärsyttävintä on kun kävelen kauppaan ja kerron haluavani öljytöntä niin myyjät eivät suostu edes myymään öljyttömiä tuotteita minulle vaan pakolla yrittävät tuputtaa niitä täysin feikeillä sepostuksillaan.
Olen siis koittanut puhtaita öljyjä, apteekin ja muiden voiteita joissa puhtaita öljyjä (jojoba jne.)ja tulos on aina sama. Hirveä...
Tällä hetkellä kierrossa Decubal Body Lotion, jota käytän kasvoille. Saman tuotesarjan kasvovoide sisältää jojobaöljyä, eikä se sopinut iholleni. | Vielä tähän jatkona, että kun tuo ihotautilääkärin aika koitti niin lääkäri sanoi ettei öljyjä pidä käyttää ihonhoidossa. Kerroin muhkuraisesta ja pöhöttyneestä ihosta kasvoillani. Minusta ihan tuntui, että öljy alkoi kerääntyä ihoni alle ja lääkäri totesikin, että näin käy.
Öljy alkaa siis pakkautua ihoni alle ja kasvoni alkavat muistuttaa sitä ruiskeilla naamansa pilannutta korealaisnaista! ;D
Tällä hetkellä kyllä tuo kasvojen pesu pari kertaa päivässä on ehdoton. En saa antaa minkään istua naamallani pitkään, joten pesen puhdistusmaidolla naaman pari kertaa päivässä ja käytän voidetta vain silmänympärysalueella. Yllättävää kyllä tämä on rauhoittanut kuivan ihoni. Punoitus kadonnut ja näpyt myös.
Kaippa iho joutuu taistelemaan liikaa erilaisia aineita vastaan kun sen päälle isketään jotain, tähän lukeutuu minulla myös nuo ulkoiset öljyt.
Olenkin alkanut uskoa, että kannattaa pesun jälkeen jättää rasvaamatta kasvot (silmien ympäriltä voi kyllä) niin, että ihoa ensin kiristää ja kutittaa. Sitten, hetken kuluttua alkaa ihon omat öljyt puskea ja olo helpottuu kokoajan enemmän. Vasta tämän jälkeen voi halutessa jollain sudilla ohuelti laittaa meikkivoidetta. Puuterin voi silloin unohtaa.
Nyt ihoni on sileä ja mattainen, eikä aikaisempaa turvotusta ole lainkaan. Puhtaus on kaiken a ja o.
| |
| | |
29.04.11, 12:38
|
#56 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kärsijä Vielä tähän jatkona, että kun tuo ihotautilääkärin aika koitti niin lääkäri sanoi ettei öljyjä pidä käyttää ihonhoidossa. Kerroin muhkuraisesta ja pöhöttyneestä ihosta kasvoillani. Minusta ihan tuntui, että öljy alkoi kerääntyä ihoni alle ja lääkäri totesikin, että näin käy. |
Kylläpä on eri leireissä ihotautilääkäritkin! Minulle on lääkäri vakuuttanut että öljyt ovat parasta korvaamaan epätasapainoista / lipidikerrosta.
Tärkeintä kuitenkin on että jokainen löytää omalle iholleen sopivan tavan. Hienoa että sinä löysit sopivan itsellesi. Toivottavasti kuivuus ei palaa syksyn jälkeen, vaan iho on löytänyt tavan kosteuttaa itse itseään :)
| |
| | |
05.06.11, 18:49
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei!
Voisiko noiden näppylöiden syntyminen syntyä vääränlaisesta rasvaustavasta?Atopialiiton kurssilla sanottiin,että ihohuokoset menevät tukkoon ,jos rasvaa hierotaan vartalolle pyörivinliikkein.Tämä rasvaustapa tukkii ihohuokoset ja sitten syntyy follikuliittia(finnejä).Rasva pitäisi hieroa ihokarvojen suuntaisesti ei edes takaisin!Kasvoille rasvauksen voi tehdä pyörivinliikkein,koska iho kasvoissa on ohutta ja si
Itselläni iho räjähti aivan kauheaan kuntoon toissapäivänä.Silmäluomet,sormet,käsitaipeet ja oikean jalanpäällinen ovat aivan kauheassa kunnossa.Olen käyttänyt strutsiöljyä ja aloevera rasvaa iholle,mutta ei tunnu auttavan!Epäilen,että ihoni kiukuttelu johtuisi menkoista.Miten hormonit saisi tasapainoon?
Noista öljyistä sen verran,että minulle manteliöjy ja kookosöljy ovat toimineet tosi hyvin,mutta oliiviöljyn ja jojobaöljy eivät niinkään. Aiheuttivat vain finnejä ja kutinaa iholla.
| |
| | |
05.01.12, 18:09
|
#58 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei oliiviöljylle
Jostain luin, että oliiviöljy on liian suurimolekyylistä ollakseen hyvä ihovoide.
| |
| | |
05.01.12, 18:35
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) | suolan nimeen
[QUOTE=kärsijä;10858371]Kyllä ne öljyt vain ovat myrkkyä iholleni. Nykyään niitä tungetaan kaikkiin kasvovoiteisiin. Mihin menetkin ostoksille (Yves Rocher, Bodyshop ja muut) niin joku öljy sisällysluettelosta löytyy. Sorruin taas ja käytin Humektania (kts. kaikki ne voiteet kasviöljy johdannaisia) ja tulokset vievät minut nyt ihotautilääkärin luokse.
Oletko kokeillut suolahoitoja, niiden pitäisi kosteuttaa. Eli suola+vesi -kasvovesiä tai lämpimiä suolakääreitä/pyyhkeitä kasvoilla.
Minulla ainoat tuotteet, joista iho ei lehahda punaiseksi ovat karitevoi, jossa ei ole lainkaan vettä vaan pelkkää rasvaa sekä suolavesi.
| |
| | |
05.02.12, 20:37
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) | Oliiviöljy
oon kirjoittanut henkilökohtaisia kokemuksia oliivinöljynkäytöstä ihonhoitoon. itselläni se on auttanut lievään aknen hoitoon tosi hyvin, käykää tsekkailemassa mun kokemuksia :) ---> Mickimickey: Luonnon paras anti: Oliiviöljy | |
| | |
05.04.12, 12:25
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=civa;11086505] Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kärsijä Kyllä ne öljyt vain ovat myrkkyä iholleni. Nykyään niitä tungetaan kaikkiin kasvovoiteisiin. Mihin menetkin ostoksille (Yves Rocher, Bodyshop ja muut) niin joku öljy sisällysluettelosta löytyy. Sorruin taas ja käytin Humektania (kts. kaikki ne voiteet kasviöljy johdannaisia) ja tulokset vievät minut nyt ihotautilääkärin luokse.
Oletko kokeillut suolahoitoja, niiden pitäisi kosteuttaa. Eli suola+vesi -kasvovesiä tai lämpimiä suolakääreitä/pyyhkeitä kasvoilla.
Minulla ainoat tuotteet, joista iho ei lehahda punaiseksi ovat karitevoi, jossa ei ole lainkaan vettä vaan pelkkää rasvaa sekä suolavesi. | Karitevoista olen kuullut, että ei sovi joillekin atoopikoille niin en ole kehdannut edes koittaa. Taistossa ihoa vastaan uskaltauduin koittamaan öljyjä vielä kerran ja ostin sekoituksen. MADARAN Eco Baby Oil on ollut käytössä nyt. Valitettavasti sekään ei kosteuta tarpeeksi ja joudun voiteita edelleen käyttämään. Testissä HTH. Pelkkä öljymix saa minusta harmaan ja kuivahtaneen näköisen. Olen nyt kuitenkin huomannut, että vaikka en noita jättipaukamia MADARAsta saa niin naama on epätasaisen värinen ja ihan täynnä ihomatoja :/
Öljy toimii kuitenkin hyvin todella kuiviin kohtiin ja hillitsee ihon ärsyyntymistä. Meikki vaan ei myöskään öljyn kanssa oikein sovi...En varsinaisesti vieläkään ole löytänyt sitä timanttista yhdistelmää/hoitoa mikä sopisi. Oikein mielelläni käyttäisin luomutuotteita ja ekologista kosmetiikkaa, mutta ne eivät vain oikein sovi herkälle ja atooppiselle iholle.
Kai tästä on kohta jonnekkin laserhoitoon kohta mentävä tms.
| |
| | |
05.04.12, 18:17
|
#62 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=kärsijä;11179073] Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja civa
Karitevoista olen kuullut, että ei sovi joillekin atoopikoille niin en ole kehdannut edes koittaa. Taistossa ihoa vastaan uskaltauduin koittamaan öljyjä vielä kerran ja ostin sekoituksen. MADARAN Eco Baby Oil on ollut käytössä nyt. Valitettavasti sekään ei kosteuta tarpeeksi ja joudun voiteita edelleen käyttämään. Testissä HTH. Pelkkä öljymix saa minusta harmaan ja kuivahtaneen näköisen. Olen nyt kuitenkin huomannut, että vaikka en noita jättipaukamia MADARAsta saa niin naama on epätasaisen värinen ja ihan täynnä ihomatoja :/
Öljy toimii kuitenkin hyvin todella kuiviin kohtiin ja hillitsee ihon ärsyyntymistä. Meikki vaan ei myöskään öljyn kanssa oikein sovi...En varsinaisesti vieläkään ole löytänyt sitä timanttista yhdistelmää/hoitoa mikä sopisi. Oikein mielelläni käyttäisin luomutuotteita ja ekologista kosmetiikkaa, mutta ne eivät vain oikein sovi herkälle ja atooppiselle iholle.
Kai tästä on kohta jonnekkin laserhoitoon kohta mentävä tms. | Luonnonkosmetiikkavinkkinä Weledan Manteli- sarjassa on ainakin tälle atoopikolle sopivia tuotteita :)
| |
| | | | |