| |  | | |
17.02.08, 23:57
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Perustietoutta hiuspidennyksistä
Olen suunnitellut ottavani hiuspidennykset, mutta tilanne on se, etten tiedä niistä oikeastaan juurikaan mitään. Paljon olen sekalaista sorttia eri keskusteluja aiheesta lukenut, mutta mitään yhteenvetoa en niistä päähäni ole saanut. Tähän keskusteluun haluaisin siis tietoa ja käytännön kokemuksia/mielipiteitä hiuspidennyksistä.
Kysymyksiä:
Mitä eri tekniikoita on kaiken kaikkiaan olemassa, joilla hiuspidennykset voi ottaa (sinetit ym.)? Mikä niistä olisi kannattavin käytännössä? Pitkäkestoisin, luonnollisin lopputulos?
Mitä hintaa hiuspidennykset ylipäänsä pitävät sisällään? Entä hoitoaineet?
Miten hiuspidennyksiä hoidetaan?
Miten taataan, että hiuspidennykset ovat saman väriset kuin omat hiukset?
Saako hiuspidennyksiä suoristaa suoristusraudalla?
Pitääkö hiuspidennykset ostaa etukäteen ennen kampaamoon menoa, vai onko jokaisessa hiuspidennyksiä tekevässä kampaamossa pidennykset jo valmiina?
Paljon on siis kysymyksiä ja varmaan lisääkin tulee, kunhan keskustelu (toivottavasti) etenee. Pääasiassa olen ajatellut pidennyksiä häitäni varten, mutta haaveilen kyllä muutenkin pidemmistä hiuksista. Omani kun eivät kasva sen pidemmiksi kuin n. 10cm olkapäitteni alapuolelle. Kaikki, joilla hiuspidennykset jo ovat, voivat myös kertoa kokemuksiaan - oletteko olleet tyytyväisiä, miksi/miksi ette.
| |
| | |
18.02.08, 00:11
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin olen pidennyksistä kiinnostunut. En tässä mennessä tiedä kuin sen, että niiden laitto on kallista, pidennyksien aikaan ei saa missään nimessä valkaista hiuksia, hiukset usein värjätään jotta väri on samanlainen kuin pidennyksissä, pidennykset vaativat omanlaisensa, hoitavat hoitotuotteet, pidennyksiä on ainakin sinetti ja aitohiuspidennyksiä, ja että monet ostavat nuo pidennysmateriaalit netistä.
www.hairium.com
| |
| | |
18.02.08, 00:55
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lisäkysymyksiä pulpahti heti mieleeni... :) Kuinka kauan pidennykset keskimäärin kestävät (riippuuko laittotekniikasta?) ja pitääkö omia hiuksia leikata jonkun verran lyhyemmäksi ennen pidennysten laittamista? Itsellänin on luonnonkiharat hiukset, jotka myös sen vuoksi tuppaavat olemaan kuivahkot etenkin latvoista. Luulen, että pidennyksiä ei voi laittaa kiinni jo valmiiksi huonokuntoiseen hiukseen ainakaan kovin hyvällä menestyksellä, joten kai näistä latvoista pitää jokunen sentti pois pätkäistä. Uumoilenko oikein?
Aika lailla samoja asioita olen kuullut kuin "toinen tietämätön":kin. :)
| |
| | |
18.02.08, 13:33
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | eihän niitä latvoihin laiteta vaan juuriin..
että ei sinänsä kai ole pakko omia latvoja paljon lyhentää ennen laittoa, siinähän sitä kuitenkin pidennykset muotoillaan kampaukseen sopivaksi kun ne laitetaan eli ei niitä vain lätkäistä päähän ja sillä hyvä.
Jos omat hiukset on luonnonkiharat, voivat pidennykset erottua sitten omista jos ovat suorat.
Käsittääkseni hoidetaan samalla tavalla kuin omia hiuksia mutta paljon hellemmin, varaudu esim. letittämään hiuksesi aina yöksi löysälle letille ja satsaamaan laadukkaaseen harjaan jolla selvität pidennysten takut. Muuten voi toki muotoilla samalla tavalla kuin omaa hiusta.
Luulen että voit sopia valitsemasi kampaamon kanssa ostatko hiukset heiltä vai tuotko omat muualta ostamasi mukana.
| |
| | |
18.02.08, 15:17
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Kannattaa etsiä haulla vanhoja keskusteluja tuolta Kropan Kohentajat -foorumilta, siellä on juttua näistä vaikka hur mycket.
| |
| | |
14.04.08, 17:16
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Mullakin kysyttävää...
Onko totta että kun sanotaan että ne nylon hiukset (epäaidot) ovat jotenkin raskaampia ja painavampia kun ne oikeat?
| |
| | |
15.04.08, 18:23
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viimeiseen vastaus, että keinotekoiset hiukset on kevyemmät, kuin aidot. Mutta esim.herkkäihoiselle voi tulla kutinaa noista epäaidoista kuiduista. Eikä ne edes näytä niin hyvältä. Parempi satsata vaan aitoihin kuituihin. Halvimmalla pääsee, kun tilaa ulkomailta kuidut, esim. www.hairtrade.com tai www.connect-2-hair.com
| |
| | |
03.03.09, 22:19
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | kysymyksiin vastauksia
hiustenpidennyksiä on moneen lähtöön esimerkiksi sinetti-pidennykset, jolloin pieniä hiustupsuja liimataan hiuksen tyveen jolloin pois otto voi olla todella kivuliasta. teippipidennykset teipataan hiusosioihin mutta eivät ole kovin kestäviä. mielestäni paras on lettipidennykset eli tehdään hiuspohjaa pitkin takaraivon kohdalle pieniä ranskanlettejä joihin ommellaan nauhahiusta. pysyy hyvin ja todella helppo poistaa. Aidon hiukset hinta alkaa norm. n. 70e ja riippuu hiusten määrästä ja laadusta. Hiushan on oikeaa hiusta ja hoidetaan sen mukaisesti. onhan olemassa hiustenhoitotuotteita hiustenpidennyksille, mutta kyllä ihan normaalit tuotteen riittävät. Värinvalinnassa kannattaa kääntyä ammattilaiset puoleen, tai tilata vähän vaaleampi väri ja värjätä hius. hiusta voi suoristaa ja kähärtää miten haluaa, mutta hius niinsanotusti "hamppuuntuu" helpommin. Kaikissa kampaamoissa ei ole hiustenpidennyksiä, mutta niissäkin missä on, on todella minimaalinen valikoima. Suosittelen netistä tilaamista. Omia hiuksia ei tarvitse leikata jos hiustenoidennykset näyttävät luonnollisilta mutta jos puntti tulee selvästi esiin, on hiusta ohennettava latvoista. Nylonhiuksia ei missään tapauksessa kannata ottaa ainakaan pysyvään käyttään. hius on heti takussa ja todella vaikea suihkunkin jälkeen hoitaa, suorastaan mahdottomuus. eikä ole niin aidon näköinen, näyttää ennemminkin muovilta. Toivottavasti oli jotain hyötyöä. :)
| |
| | |
04.03.09, 08:26
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen menossa viikon päästä pidennysten laittoon. Tänään hiukseni värjätään ja tilataan pidennykset. Viikon päästä laitetaan pidennykset ja hiukset leikataan muotoonsa, mm. ohennetaan päältä jotta pidennykset saadaan aidon näköisiksi.
Kaikkiin noihin kysymyksiin ja moneen muuhun sain vastauksen kampaamosta, jossa kävin ja pitää käydä kuitenkin kuontalonsa näyttämässä aikaisemmin. Juttelin n. vartin kampaajan kanssa joka samalla tutkaili hiuksiani. Päätimme alustavasti väristä ja hiusten määrästä, aitohiusta tietenkin ja taipuisaa koska omat hiukseni taipuvat luonnonkiharalle.
Minulle laitetaan Great Length -menetelmällä, siskollani oli samalla menetelmällä ja hän oli kovin tyytyväinen. Pidennykset kestivät 10 kk. Hankintoina oli uusi hiusharja. Omakin kampaajani sanoi että aivan tavalliset hoitotuotteet ovat parhaat. Ja letille hiukset yöksi.
Koska minulle menee hiuksia 4 nippua, hinnaksi tulee n 450 euroa, laittaminen kestää kuulemma n 4 tuntia.
| |
| | |
04.03.09, 08:53
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Great Lenght menetelmällä on laitettu mm. Nina Heralan ja Heidi Suomen pidennykset.
| |
| | |
04.03.09, 09:35
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Kysymyksen esitän
Miltä teistä tuntuu pitää jonkun toisen ihmisen hiuksia päässäänne?
Vai ajatteletteko sitä koskaan?
Mitä luulette muiden ajattelevan siittä että teillä on päässänne jonkun toisen ihmisen hiuksia?
(Katsoiko kukaan yhtenä sunnuntaina dokumentin ykköseltä siitä miten hiukset kulkevat matkansa köyhien intialaisten päistä rikkaiden päihin.) | |
| | |
04.03.09, 09:43
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymyksen esittäjä Miltä teistä tuntuu pitää jonkun toisen ihmisen hiuksia päässäänne?
Vai ajatteletteko sitä koskaan?
Mitä luulette muiden ajattelevan siittä että teillä on päässänne jonkun toisen ihmisen hiuksia?
(Katsoiko kukaan yhtenä sunnuntaina dokumentin ykköseltä siitä miten hiukset kulkevat matkansa köyhien intialaisten päistä rikkaiden päihin.)
| Noista mainitsemistasi seikoista johtuen en ole rohjennut ainakaan vielä hankkia hiustenpidennystä. Tulee mieleen, että olisi aika kamalaa pitää omassa päässään jonkun kuolleen hiuksia esimerkiksi. Tai jonkun, jonka on ollut pakko rahan takia luopua upeista hiuksistaan. En ole päässyt noista ajatuksista eteenpäin, joten en ole vielä päättänyt, onko aitohiuspidennys riittävän eettistä ja moraalisesti oikein juuri minulle.
| |
| | |
04.03.09, 09:45
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllähän ihmiset muutenkin leikkauttaa pitkiä hiuksiaan lyhyeksi, olen itsekin tehnyt joskus niin. Ponnari vaan laitettiin poikki. Tuskin niitä hiuksia väkisin kenenkään päästä revitään ;)
Olen 30 vuotta sitten lakannut ajattelemasta mitä muut minusta ajattelee, suosittelen samaa muillekin. Elämä on niin paljon mukavampaa. | |
| | |
04.03.09, 09:51
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja n48 Kyllähän ihmiset muutenkin leikkauttaa pitkiä hiuksiaan lyhyeksi, olen itsekin tehnyt joskus niin. Ponnari vaan laitettiin poikki. Tuskin niitä hiuksia väkisin kenenkään päästä revitään ;)
Olen 30 vuotta sitten lakannut ajattelemasta mitä muut minusta ajattelee, suosittelen samaa muillekin. Elämä on niin paljon mukavampaa.
| Joo, köyhien maiden naiset (joissa pitkät hiukset ovat naisen kruunu) varmaan leikkauttavat hiuksensa ihan huvikseen... Tuskinpa. Rahattomuus ajaa heidät siihen. Joten ainakin minä koen asian niin, että se on tavallaan riistämistä.
En sanonut sanallakaan sitä, että muiden ajatukset merkkaisivat, vaan tutkin omia ajatuksiani ja minusta tuossa on pieni moraalinen ongelma.
| |
| | |
04.03.09, 10:04
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja n48 Tuskin niitä hiuksia väkisin kenenkään päästä revitään ;)
Olen 30 vuotta sitten lakannut ajattelemasta mitä muut minusta ajattelee, suosittelen samaa muillekin. Elämä on niin paljon mukavampaa.
| http://ohjelmat.yle.fi/ykkosdokumentti/hiusten_matka
Ohessa linkki ohjelman sivulle, ei taida valitettavasti olla enää Arenassa nähtävissä. Mutta sivulla on kuva ihmisistä. Ehkä juuri heistä joiden hiukset sinun päässäsi on tai tulee olemaan.
Kyllä ne hiukset sen enempiä kyselemättä päästä tempaistiin. Partakoneella. Haavat vain jäivät. Varsinkin perheen äiti ja tyttö vaikuttivat järkyttyneiltä. Samoin sylilapsi jolta ei mielipidettä kyselty. Hiuksethan annettiin velanmaksuna Vishnu-jumalan velasta, ei omasta aloitteesta.
...Mutta se on totta että kun asioiden taustoja ei ajattele niin elämä on varmaan paljon mukavampaa.
En suosittele ajattelemattomuutta kenellekään. Ajatelkaa ihmiset! ja nimenomaan monelta kantilta. Ottakaa selvää asioista ja ajatelkaa vielä kerrran.
| |
| | |
04.03.09, 10:40
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Katsoin tuon dokumentin ja siinä tuotiin hyvin konkreettisesti esille köyhän ja rikkaan ihmisen ero, ja miten rikas riistää köyhää.
Minä en tahtoisi kenenkään toisen ihmisen hiuksia.
| |
| | |
07.05.09, 21:11
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
itselläni onollut tekohius-pidennykset,ja sosittelen, ettette kukaaon ta sellaisia ! minulla meni aivan koko ajan takkuun lisäkkeet, ja kun niitä harjasi, ( vaikka harjasi pehmeällä harjalla ) niin niitä lähti oikein tuppoja!
kun viimein otin noin 9 kk. pitämisen jälkeen pidennykset pois, niistä näki kuinka olin harjannut takkuja oli välejä joka kohdassa, a lyhyempää ja pidempää kohtaa ...
eli en suosittele tekohiusten-pidennystä ! :D vaikka niitä kuinka hoivaisi, niin minulta lähjti oikein kaljuuntumiseen päin :D
seuraavaksi aion otta kyllä aitohius-pidennyket, sillä kampaaja leikkasi hiukseni AIVAN liian lyhyeksi. sellaiset clip-on-piennykset olisivat paras vaihtoehto ... minulle ainakin :D
siksi aioinkin kysyä ( kaiken tarinoimisen jälkeen ), että miten nitä hiustenpidenyksiä ( aitoja ) kannattaa hoitaa, ettei ne sitten lähde harvenemaan ? :)
| |
| | |
29.06.09, 17:58
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
itselläni on nyt ollut kuukauden verran hiuspidennykset. aitoa hiusta ja sineteillä kiinni. hoito on ollut helppoa. letille yöksi ja kuivaus aina suihkun jälkeen. sinettejä pitää välillä erotella toisistaan, ettei oma hius kärsi sitten pois otossa. hoitoainetta ei saa laittaa muuta kuin latvoihin ja päälle (eli ei saa mennä sinetteihin tai ne pehmiää) ja kloori vedessä ei saa uida.
minua ei ainakaan kauheasti ole ressannut se, että onko minulla jonkun toisen hiuksia päässäni. olen niin tyytyväinen näihin hiuksiin. jos nämä hiukset eivät olisi minulla, niin toden näköisesti ne olisivat jonkun toisen päässä pidennyksinä.
ne köyhien maiden naiset todennäköisesti leikkaa ne hiuksensa, otin minä pidennykset tai en.
| |
| | |
29.06.09, 20:52
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | kaljuuntuminen
Luin netistä englanninkieliseltä palstalta vai olikohan se joku lehti, kuitenkin siinä nainen kysyi epätoivoisena mistä kaljuuntuminen johtuu. hänellä oli pidennykset. lääkäri vastasi että joillain on valitettavasti sellainen geeneissä, että RASITUS lopettaa hiustenkasvun, ja tulee pälvikaljuus, jota ei voi parantaa. sinetti tms pidennykset olivat raskaat ja olivat "vetäneet" omaa tukkaa niin, että päänahka reagoi sulkasadolla :(
| |
| | |
29.06.09, 22:14
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos haaveissasi on pitkä tukka häitä ajatellen ja satunnainen pitkätukkahimo niin suosittelen clip-on pidennyksiä. Ne saa laitettua itse päähän ja pois fiiliksen mukaan. Niitä siis ei pidetä yötäpäivää vaan klipsaistaan paikalleen tarpeen mukaan. Edullisin ja helpoin huoltaa.
Minua muuten oikeasti ällöttää ajatus pidennyshiuksista. Hyvin harvan ihmisen tukankasvu tyssää luonnostaan kainalopituuteen eli se on korjattavissa oleva tila (hoito, käsittelyjen minimointi, suojaus, ruokavalio). Ja nämä pysyvät kokopään pidennykset vaativat oikeasti paljon enemmän huoltoa kuin normaali tukka & niistä tulee hurjan helposti kierre. Kallis kierre.
No, kukin tavallaan. Clip-onit ovat kivoja satunnaispiristäjiä.
| |
| | |
29.06.09, 22:27
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Tekniikoista ja sivuvaikutuksista
Onko sellaisia tekniikoita, joilla oma hius ei kärsi pidennyksistä? Vai riippuuko se pidennyksien määrästä yms?
Olen seuraillut yhden puolituttuni hiuksia pidennyksen jälkeen. Hänellä oli ennen olkapäille ulottuva normaalin näköinen (ei niin paksu, muttei mikään hiirenhäntäkään) hiuspehko. Hän otti siihen melkein vyötäröpituiset pidennykset kolmisen vuotta sitten. Aluksi pidennysten sinetit (tai mikä sen kiinnityskohdan nimi onkaan) näkyi tosi hyvin hiusten läpi, mutta nykyään on vissiin vaihtanut tekijää kun ei enää erotu. Vähän aikaa sitten näin hänet ilman pidennyksiä ja hänen omat hiuksensa olivat ohutta hamppua ja paljon lyhemmät kuin ennen pidennyksiä. Jakauksen kohdaltakin näytti päänahka paistavan.
Olin kuvitellut että pidennyksiä voisi käyttää samalla kun kasvattaa omaa hiusta mutta ainakin tällä tutulla on mennyt oma hius tosi huonoksi. Hän kyllä myös vaalentaa hiukset ihan vaaleiksi (on kuulemma oikeasti ruskeatukkainen), joten kai sekin hiusta kuluttaa. Valitettavasti en tunne häntä niin hyvin että kehtaisin alkaa kyselemään tarkemmin noista pidennyksistä.
Haluaisin ottaa vähän tuuhennusta, jotta pääsisin vihdoin hiuksiin leikaatuista kerrostuksista ja huonoista latvoista eroon ilman että mitta lyhenee. Oliskohan sellaista tekniikkaa olemassa, jolla tuo onnistuisi omia hiuksia ja päänahkaa rääkkäämättä?
| |
| | |
30.06.09, 08:34
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on teippi tuuhennus hiuksissa. On ollut noin reilu puolivuotta. Mielestäni oma hiukseni ei ole kärsinyt. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Ystäväni ovat kehuneet, että lopputulos on luonnollinen. Moni on myös innostunut itse laittamaan samanlaiset.
Luulen, että pidennys voi olla huomattavasti rasittavampi omille hiuksille, koska hiuksiin kohdistuu painoa suuresta määrästä vierasta hiusta. En ole kuitenkaan asiantuntija. Mietin pitkään tuuhennuksen laittoa. Mielestäni tämä on paras satsaus ulkonäköön omalla kohdallani.
| |
| | |
08.07.09, 12:19
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Mikä on aito/epäaito kuitu muka?! Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja susineito Mutta esim.herkkäihoiselle voi tulla kutinaa noista epäaidoista kuiduista. Eikä ne edes näytä niin hyvältä. Parempi satsata vaan aitoihin kuituihin. |
Hauskaa lukea näitä vastauksia hiustenpidennyksiin, kun monien vastaukset ovat täyttä puuta heinää.
Mitä ihme on muka aito/epäaito kuitu?! Hah.
Pidennyshiusta on kahdenlaista:
-aitoa ihmisenpäästä otettua hiusta (aitohius)
-synteettisesti valmistettua hiusta (mm. kuituhiukset) | |
| | |
20.10.09, 12:34
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Kysymyksiä
Mul olis sellanen "ongelm", tai siis että haluisin ehkä hiuspidennykset latvoihin, pidentäisin siis vain n. 10-15 hiuksiani. (?) Olisko sellanen mahollista/ miten sen voisi toteuttaa mahollimman luonnollisesti,helposti ja halvasti? :) Tartteisin tätä tietoa kopeästi.
| |
| | |
20.09.10, 18:08
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | No on niin vakavaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja etiikka Joo, köyhien maiden naiset (joissa pitkät hiukset ovat naisen kruunu) varmaan leikkauttavat hiuksensa ihan huvikseen... Tuskinpa. Rahattomuus ajaa heidät siihen. Joten ainakin minä koen asian niin, että se on tavallaan riistämistä.
En sanonut sanallakaan sitä, että muiden ajatukset merkkaisivat, vaan tutkin omia ajatuksiani ja minusta tuossa on pieni moraalinen ongelma. | No ei se kuitenkaan meidän ongelma ole, ettei heillä ole rahaa. Jos je saavat siitä rahaa että he leikkauttavat hiuksensa, niin eivät he varmaan sitä tukan menetystä hirveästi itke. Heillä vaihtoehdot ovat vähissä. Eikä se mitään riistämistä ole. Itse he ovat menneet leikkauttamaan hiuksensa. Joten ihan turha on tuollaista miettiä että voi voi kun ovat niin köyhiä, että tukkakin menee heiltä.
| |
| | | | |