Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.09.10, 18:12   #26 (linkki)
Millbery
(Vierailija)

Ajattelemattomuus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymyksen esittäjä Näytä viesti
http://ohjelmat.yle.fi/ykkosdokumentti/hiusten_matka
Ohessa linkki ohjelman sivulle, ei taida valitettavasti olla enää Arenassa nähtävissä. Mutta sivulla on kuva ihmisistä. Ehkä juuri heistä joiden hiukset sinun päässäsi on tai tulee olemaan.

Kyllä ne hiukset sen enempiä kyselemättä päästä tempaistiin. Partakoneella. Haavat vain jäivät. Varsinkin perheen äiti ja tyttö vaikuttivat järkyttyneiltä. Samoin sylilapsi jolta ei mielipidettä kyselty. Hiuksethan annettiin velanmaksuna Vishnu-jumalan velasta, ei omasta aloitteesta.

...Mutta se on totta että kun asioiden taustoja ei ajattele niin elämä on varmaan paljon mukavampaa.

En suosittele ajattelemattomuutta kenellekään. Ajatelkaa ihmiset! ja nimenomaan monelta kantilta. Ottakaa selvää asioista ja ajatelkaa vielä kerrran.

Ajattelemattomuudesta ei puhuttu mitään. Vaan siitä ettei tarvitse miettiä sitä mitä muut ihmiset ajattelee sinusta. Se on ihan turhaa. Oma itsensä pitää olla eikä saisi antaa muiden vaikuttaa omiin mielipiteisiinsä eikä omaan ulkonäköön. Joten jos nyt vaikka aloittaisit lukemalla viestit vähän paremmin... Eikä aina tarvitse ajatella muita. Me emme kuitenkaan voi tehdä mitään sille että joku on köyhä ja että häneltä vietiin hiukset pakolla pos päästä. Ei ole meidän syytä ei myöskään ole meidän ongelma.
  Vastaa viestiin
19.06.11, 21:36   #27 (linkki)
ssarrdklö
(Vierailija)

mulla on ollu hiuspidennykset, mutta ne on ollu kiinni ''pinneillä'' en suosittele sellaisia koska jos esim.suoristaa suoristus raudalla ne vaan menee huonoksi!! ja kun ottaa pois niin pää nahka on kipeä! mutta jos ottaa ihan pidennykset mitkä on kiinni päässä, ettei ''pinneillä'' niin ne pitää vaihtaa kuitenkin 2-3 viikon välein tai 2-3kk välein ja jos on juuri värjännyt vaikka punaisiksi niin pistää punaiset pidennytkest ja alkaakin yhtäkkiä kasvaa omaa väriä ! en suosittele muuta kuin jos haluaa juhliin niin pinneillä pistettävät!!
  Vastaa viestiin
25.08.11, 18:08   #28 (linkki)
Minja
(Vierailija)

Kehotettiin ajattelemaan... No tässä teille muutama ajatus:

1) Onko se riistämistä että annamme rahaa ja saamme vastineena jotain? Ilman rahojaan jäisivät jos me "moraalisesti" päättäisimme olla hiuksia hankkimatta.

2) Ketjun tarkoituksena ei ollut ottaa kantaa moraalisiin kysymyksiin. Kysyttiin vaan neuvoa pidennysten hoitamiseen.

Aloittakaa kaikin mokomin keskustelu tästä moraalisesta dilemasta, mutta tehkää se toisessa ketjussa.

Pidennysten hoidosta tiedän sen verran että silkkitippoja suositellaan.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 21:07   #29 (linkki)
hiustenpidennys
(Vierailija)

joo eli

Siis kannattaa ottaa clip onit, micro loopit tai micro ringit. Olen kokeillut näitä kaikkia + sinettejä, ne ei kestänyt ! Jos otata aitoa hiusta ( on kannattavinta) on kallista, halpaa on esim remy aitohius tai synteettinen hiusnauha, en suosittele !
  Vastaa viestiin
19.11.11, 14:37   #30 (linkki)
Tyttövain
(Vierailija)

Miettikää hyvät ihmiset

Ettekö ymmärrä mistä hiukset tulevat päähänne? Intiassa on kokonaisia kyliä kaljuja naisia ja lapsia, joita huijataan "lahjoittamaan" tukkansa jumalille, ja paikallinen Great Lengths-pohatta tekee tällä miljardeja. En halua syytellä, koska kaikkihan haluavat näyttää hyviltä ja pitää huolta itsestään. Mutta tällainen ihmeellinen muotivillitys on oikeasti aivan sairasta. Miten te voitte nauttia siitä, että päästänne roikkuu jonkun epätoivoisen intialaislapsen tukkaa? Jotta saatte pari senttiä lisää egobuustaukseen? C'mon! Luonnollisuus on kaunista, eettistä ja seksikästä! Hyi, sanon minä! :(

Lisää artikkeleita ja esim. videoita löytyy youtubesta, esimerkiksi hakusanalla hair india (koska lähes poikkeuksetta kaikki markkinoilla olevat hiukset tulevat intiasta sen rakenteen vuoksi).

Pps. Kai te ymmärrätte, että teidänkin tarpeenne hiustenpidennyksiin on LUOTU? Pohakat elävät sillä, että voitte liimata, ommella ja teipata päänahkaanne riistettyä tukkaa. Please think twise.
  Vastaa viestiin
29.12.11, 09:08   #31 (linkki)
Pinkelina
(Vierailija)

Aitohiuspidennyksille on olemassa ihan oma tuotesarja esim. Hiusekstra heinilällä. Tavan tuotteet ei tukkaa selvitä ihan niin hyvin koska ne on tarkoitettu päässä kiinni oleville hiuksille. eli päänahka ravitsee jonkin verran omaa hiustaan.

Olen huomannut ettei märkänä kannata pitkää pidennystä harjata, tulee vaan pahempia takkuja. Ja vääränlaisella harjalla saa tukon hiuksia irti. Itse olen föönaillut ja suoristanut hiuksia, käynyt uimassa, saunassa ja pitänyt yöllä auki tai tiukalla letillä. Ehkä ne siksi takkuuntuu vähän enemmän mutta on pysyneet hyvin päässä :-) (Olen huono tottelemaan ohjeita)

Jokaisen hiustyypille ja päänahalle pitää vaan löytää sopivantyylinen kiinnistystapa. Esim. mulle ei käy teippipidenys. Mut toisaalta oon ollu kampaajani koekaniini eli hän on harjoitellut uusia juttuja minulla jolloin ei ole tarvinnut maksaa niin paljoa. Ja koska käytän hiuksiani ääriolosuhteissa hän saa siitäkin kokemusta mitä voi asiakkailleen sitten suositella.

Minä en ole ruvennut missään vaiheessa kaljuuntumaan pidennyksistä ja tukkani on päässyt siellä alla itse kasvamaan. Mutta toisaalta syön vitamiineja ja hivenaineita koska elimistöni ei ota niitä tarpeeksi ruuasta vastaan.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 19:46   #32 (linkki)
anonyymi
(Vierailija)

miten kiinnistys

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinkelina Näytä viesti
Aitohiuspidennyksille on olemassa ihan oma tuotesarja esim. Hiusekstra heinilällä. Tavan tuotteet ei tukkaa selvitä ihan niin hyvin koska ne on tarkoitettu päässä kiinni oleville hiuksille. eli päänahka ravitsee jonkin verran omaa hiustaan.

Olen huomannut ettei märkänä kannata pitkää pidennystä harjata, tulee vaan pahempia takkuja. Ja vääränlaisella harjalla saa tukon hiuksia irti. Itse olen föönaillut ja suoristanut hiuksia, käynyt uimassa, saunassa ja pitänyt yöllä auki tai tiukalla letillä. Ehkä ne siksi takkuuntuu vähän enemmän mutta on pysyneet hyvin päässä :-) (Olen huono tottelemaan ohjeita)

Jokaisen hiustyypille ja päänahalle pitää vaan löytää sopivantyylinen kiinnistystapa. Esim. mulle ei käy teippipidenys. Mut toisaalta oon ollu kampaajani koekaniini eli hän on harjoitellut uusia juttuja minulla jolloin ei ole tarvinnut maksaa niin paljoa. Ja koska käytän hiuksiani ääriolosuhteissa hän saa siitäkin kokemusta mitä voi asiakkailleen sitten suositella.

Minä en ole ruvennut missään vaiheessa kaljuuntumaan pidennyksistä ja tukkani on päässyt siellä alla itse kasvamaan. Mutta toisaalta syön vitamiineja ja hivenaineita koska elimistöni ei ota niitä tarpeeksi ruuasta vastaan.
Onko kiinnitys vaikeaa? Entä kuinka kauan aikaa siihen menee tälläiselle aloittelijalle jolla ei ole aiemmin ollut pidennyksiä? Tuollaisia pidennyksiä olen miettinyt jo kauan suositteletko ? #1 CLIP ON HIUSTENPIDENNYS ajattelin kysyä sinulta kun vaikuttatte siltä, että tiedätte paljon:) ja onko turvallista käyttää mietoja kaupasta ostettuja shamppoita? kiitos toivottavasti vastaat pian:)
  Vastaa viestiin
25.01.12, 16:18   #33 (linkki)
tanzu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anonyymi Näytä viesti
Onko kiinnitys vaikeaa? Entä kuinka kauan aikaa siihen menee tälläiselle aloittelijalle jolla ei ole aiemmin ollut pidennyksiä? Tuollaisia pidennyksiä olen miettinyt jo kauan suositteletko ? #1 CLIP ON HIUSTENPIDENNYS ajattelin kysyä sinulta kun vaikuttatte siltä, että tiedätte paljon:) ja onko turvallista käyttää mietoja kaupasta ostettuja shamppoita? kiitos toivottavasti vastaat pian:)

Mulla on nyt ollut pidennykset 3kk, ja olen ollut tyytyväinen.. Mulla on aitoo hiusta ja teippikiinnitys ja ainoa ongelma niissä että tarvii huoltoa 1,5-2kk välein, eli kalliiksi tulee. Suihkun jälkeen olen harjannut märkänä ja olen föönannut ja olen jättänyt föönaamatta, ilman föönausta hiukset tuntuvat karheammalta ja ovat hiukan kiharat, oma hiukseni on suora. Itse käytän ihan pantene shampoota ja hoitoainetta, laitan hoitoainetta ihan joka puolelle hiuksia eikä ole vaikuttanut kiinnitykseen mitenkään. Yöllä nukun hiukset ponnarilla, letillä tai auki, aamulla ne on kuitenkin sekasin oli hiukset yöllä kiinni tai ei. Olen ostanut kunnon harjan, mutta en sitä käytä paitsi jos on joku tosi paha takku, itse olen käyttänyt ihan tavallista sellasta pyöreää harjaa. Oma tukkani on päässyt hyvin kasvamaan alla, sen huomaa siitä kun kiinnitykset valahtaa jolloin ne rupee näkymään hiuksen alta, jolloin on syytä mennä huoltamaan. Huolto on nopea, mutta en voi sanoa ettei se olisi täysin kivutonta. Mutta turha kuvitella että teippikiinnityksellä tehdään jotain ihania kampauksia. Ja hiusta voi värjätä ihan normaalisti..
  Vastaa viestiin
26.01.12, 17:32   #34 (linkki)
Taru
(Vierailija)

-

Mulla on ollut sinettipidennykset ja siinä kävi niin, että ne tippuivat päästä pikkuhiljaa ja siinä lähti sitten myös omat hiukset, eli kaljuja kohtia tuli (onneksi kasvoivat takaisin)

Ilmeisesti oma hius on mulla jotenkin "heikosti" päänahassa kiinni, ettei kestänyt sitä rasitusta, vaikka tosi pieniä osioita laitettiin. Tästä kärsimysnäytelmästä on aikaa parisen vuotta. Kyllä siinä itkut tuli, moneen kertaan.
  Vastaa viestiin
27.01.12, 11:45   #35 (linkki)
Anna89
(Vierailija)

Sinettipidennystä en suosittele kenellekään, itsellänikin jäi kaljuja kohtia sen jälkeen. Nukkuminenkin oli hankalaa, kun painoivat päänahkaa nukkuessa.
Nyt teippipidennys, ja olen todella tyytyväinen :) päänahkaa ei edes kutita samalla tapaa kuin sineteillä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku