Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
30.11.08, 00:22   #1 (linkki)
aggnetha
(Vierailija)

Tuhkanvaaleat/hopeansävyiset hiukset

Kokemuksia?

Olen kauan hinkunut itselleni sen värisiä hiuksia, siis sellaisia, joissa on ihan selvä harmahtava tai sinertävä sävy. Esim. Vappu Pimiällä ja Paola Suhosella oli tai on sellaiset. Nyt minulla on tummaksi värjätyt hiukset. Mahtaako onnistua tuhkanvaaleaksi blondaaminen? Hiukset ovat kyllä lyhyet, joten kestänevät kovaakin käsittelyä...
  Vastaa viestiin
30.11.08, 01:05   #2 (linkki)
no huh huh.
(Vierailija)

minun mielestä helmiäisen ja tuhkan vaaleat on mummomaiset eli vanhentavat tosi paljon ja haalistavat ihon väriä, ihon sävystä riippumatta.
  Vastaa viestiin
30.11.08, 01:24   #3 (linkki)

Käyttäjän -ellen- avatari

Rekisteröitynyt: 11/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aggnetha
Nyt minulla on tummaksi värjätyt hiukset. Mahtaako onnistua tuhkanvaaleaksi blondaaminen? Hiukset ovat kyllä lyhyet, joten kestänevät kovaakin käsittelyä...
Arvelen, että tuon tuloksen saavuttamiseen tarvitaan useampi värinpoisto sekä värintaitto tuhkaiseen. Jos vain hiukset kestävät käsittelyjä hamppuuntumatta, värinmuutos ei ole älyttömän paha. Jos hiukset taas menevät huonoon ja kuivaan kuntoon, hyvä väri ei pelasta kuivien hiusten tilannetta tai ulkonäköä :( .
  Vastaa viestiin
30.11.08, 11:18   #4 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Minulla on vaalennusprojekti meneillään. Kyllästyin tummaksi värjättyyn tukkaan ja haluan takaisin kauniin tuhkanvaalean joka mulla on ollut aiemmin.

Soitin ensin kampaajalle ja kyselin vaalennusta, kampaaja sanoi heti että ei onnistu itse. Vaikka kuinka laittaa värinpoistoa, lopputulos tahtoo olla keltainen. Mulle kampaaja laittoi vaaleita raitoja joten vaikutelma on jo nyt paljon vaaleampi. Ensi kerralla raitoja laitetaan lisää ja tällä keinolla saan jossain vaiheessa haluamani lopputuloksen. Ärsyttävää kyllä kun se vie aikaa, mutta olen päättänyt saada vaalean minulle parhaiten sopivan tukkani takaisin.
  Vastaa viestiin
30.11.08, 12:23   #5 (linkki)
VVV

Rekisteröitynyt: 01/2007
Aviomieheni värjäsi luonnostaan tummanruskeat hiuksensa sinertävänharmaiksi eräitä naamiaisia varten. Homma vaati kaksi värinpoistoa ja sinertävän väripesun. Lopputulos oli erittäin hieno. Miehelläni on lyhyt ja jouhimaisen paksu tukka, joten hiusten kunto ei mennyt liian pahaksi - itse asiassa tuloksena oli pehmeämpi tukka, kun hiusten rakenne rikkoutui.

Huonona puolena tuossa värissä oli, että sininen sävy haalistuu hurjan nopeasti pois. Hyvä hopeashampoo hidastaa prosessia vähän, mutta sävy kyllä ehtii muuttua ennen kuin väri kasvaa kokonaan pois. Kusenkeltaista siitä ei kyllä missään vaiheessa tule, kunhan käyttää sitä hopeashampoota. Myös sinertävä kevytväri, kuten Fudgen Whiter Shade of Pale auttaa pitämään värin hyvänä.

Itselläni on luonnostaan hyvin vaalea tuhkanharmaa sävy - hyvin pitkälle sellainen, joka tulee värjätessä Lorealin Preferencen sävyllä Helsinki 10.1. Luonnonblondeillekin hopeashampoo ja Whiter Shade of Pale ovat erittäin käteviä aineita halutessa taittaa hiuksia kylmempään sävyyn.
  Vastaa viestiin
30.11.08, 15:02   #6 (linkki)
En suosittele!
(Vierailija)

Alkuperäinen, sulla ei tuu olemaan kuin murto-osa omista hiuksista päässä tuon vaaleannusprosessin jälkeen. Nimimerkillä kokemusta on :(((((

Vastaa viestiin
30.11.08, 15:11   #7 (linkki)
On the road
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aggnetha
Kokemuksia?

Olen kauan hinkunut itselleni sen värisiä hiuksia, siis sellaisia, joissa on ihan selvä harmahtava tai sinertävä sävy. Esim. Vappu Pimiällä ja Paola Suhosella oli tai on sellaiset. Nyt minulla on tummaksi värjätyt hiukset. Mahtaako onnistua tuhkanvaaleaksi blondaaminen? Hiukset ovat kyllä lyhyet, joten kestänevät kovaakin käsittelyä...
Mikä on oma värisi?
Aikamoista rääkkiä hiuksillesi ja kemikaalikuormitusta itsellesi.

Vastaa viestiin
30.11.08, 18:29   #8 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Värjäämättömän tukan vaalennus onnistuu kyllä värinpoistoilla. Mutta jo ennestään värjätyn tukan vaalennuksen lopputulos on valitettavasti usein se kusenkeltainen :(
  Vastaa viestiin
30.11.08, 21:54   #9 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Okeiokei. Sitäkin muuten olen miettinyt, että jos pesisi tummia (tai melko tummia) hiuksia hopeashampoolla, saisiko niihin edes pikkuisen sellaista tuhkaista/hopeaista sävyä?
  Vastaa viestiin
01.12.08, 09:40   #10 (linkki)
VVV

Rekisteröitynyt: 01/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.
Okeiokei. Sitäkin muuten olen miettinyt, että jos pesisi tummia (tai melko tummia) hiuksia hopeashampoolla, saisiko niihin edes pikkuisen sellaista tuhkaista/hopeaista sävyä?
Saa kyllä. Aviomieheni tosiaan pesee tummanruskeita hiuksiaan aina välillä hopeashampoolla. Ei se efekti kyllä mikään hirveän iso ole noin tummissa hiuksissa.
  Vastaa viestiin

01.12.08, 10:54   #11 (linkki)
kokemuksella
(Vierailija)

Itselläni on hyvin tummat hiukset. Aikaisemmin oli vaikeuksia saada hopeanvärisiä raitoja, tahtoivat jäädä keltaiseksi. Nyt kampaajallani kuitenkin on käytössä pari-kolme vuotta sitten markkinoille tullut aine, joka on tarkoitettu juuri hyvin tummille hiuksille. Tuon aineen ansiosta keltaisuutta ei ole enää ollut ja raidat ovat lisäksi kiiltävät ja hyvinvoivat. RAitoja minulle on aika hurja määrä, joten vaikutelma on jokseenkin vaalea. Valitettavasti aineen nimeä en tiedä, mutta kyselehän kampaajalta.
  Vastaa viestiin
01.12.08, 13:01   #12 (linkki)
blondien äiti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh.
minun mielestä helmiäisen ja tuhkan vaaleat on mummomaiset eli vanhentavat tosi paljon ja haalistavat ihon väriä, ihon sävystä riippumatta.
Itse olet mummo. Ennemmin minä ainakin olen tässä tuhkansävyisessä kun pissankeltaisessa... mutta makujahan on monia, mitäs näistä kiistelemään.

Ei tuolla harmaalla mitään mummoharmaata tarkoiteta vaan ehkä sellaista Marilynin platinablondi-tasoista, oletan, vai olenko väärässä?
  Vastaa viestiin
01.12.08, 16:18   #13 (linkki)
kokeile muutaman raidan avulla
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.
kokeile muutama raita kasvojen ympärille, eli vaalenna niitä pariin kertaan, ja sitten hopeashampoota päälle.
  Vastaa viestiin
01.06.11, 20:58   #14 (linkki)
Tinde
(Vierailija)

tiheä raita tyveen

Neuvoja Ihanaan Elämään: Uusi tukka. Tavallaan.

Heips! Yllä kuvia ja kokemuksia omista tuhkanvaaleista hiuksistani. Itse en ole halunnut niitä oikein superblondeja, lähes valkoisia hiuksia, vaan vaaleat ja viileät hiukset. Oma kampaajani laittaa tyveen tiheän, vaalean raidan ja sitten myöhemmin pesupaikalla viileän sävyn pariksi minuutiksi. Tukka on tosi viileä, mutta ei kuitenkaan harmaa. Tyvikasvu kasvaa esiin huomaamattomasti, koska osa omasta tyvestä jätetään periaatteessa näkyviin. Kampaamokäyntien välillä on siis pari kuukautta, joka säästää lompakkoa, hiusta ja päänahkaa. Tykkään tosi paljon ja tukka pysyy freesin näköisenä kun pesen säännöllisesti hopeashampoolla.
  Vastaa viestiin
01.06.11, 22:08   #15 (linkki)
mrs K
(Vierailija)

hopeashampoo

Minun mielestäni L'orealin hopeashampoo on ihan parasta :D
  Vastaa viestiin
02.06.11, 16:00   #16 (linkki)

Käyttäjän Loudness avatari

Rekisteröitynyt: 06/2009
Itsellani oli tummahkot hiukset (varjatyt myos) ja tein niihin yhden varinpoiston. Sen jalkeen laitoin hopeanvaalean varin (varin nimi oli Helsinki, jonkun merkin blondisarjasta) ja sittemmin olen n. kerran kuukaudessa laittanut saman Helsinki-varin uudelleen. Hiukset vaalenivat pikkuhiljaa hopeanvaaleiksi eivatka pahemmin karsineet koska kyseinen savytys ei sisalla vaalennuspulvereita ja vaalentaa vain hieman. Juuriksavukin on mukavan "liukuva" eika liian kontrastinen. Hopeashampoota kaytan myos yllapitamaan varia ja joskus savytenaamiota.
  Vastaa viestiin