Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.01.09, 20:16   #1 (linkki)
kosteusköyhä
(Vierailija)

kuiva, kuiva, kuiva iho

Tänä talvena ihoni on kuivunut entisestään ja tuntuu ettei mikään auta joten ajattelin kysyä teiltä hyvät ihmiset olisiko mitään vinkkejä antaa..

Minulla on herkkä ja kuiva iho. Ihonhoitotuotteina käytän vähän sitä sun tätä, sopivaa sarjaa kun en ole löytänyt.

Tällä hetkellä pesen kasvoni Nivean oxygen powerilla ja kosteusvoiteena Decubalin vital voide. Aivan liian kuivattavaa ja vaikka kuinka monta kertaa rasvaan niin kiristelee naamaa ihan pirusti. Dr. Baumannin voiteita ja kasvonpesuainettakin olen kokeillut, mutta ei oikein sopinut minulle. Erisanin kosteusvoidetta on kovasti suositeltu, mutta ei mitään tehoa kuivuudelle, ainakaan siis minulle.

Dr. Hauschkaa kokeilin sen kokeilupakkauksen, en ihan varma ollut oliko hyväksi iholle vai ei. Ruusuvoide kyllä tuntu aika hyvältä.

Ongelmana ehkä vielä on se kun kasvojeni iho on vaalea ja tällä hetkellä kalpea, näytän todella väsyneeltä! Meikkivoidetta kun levittää, korostuu ihon hilseily eli voide ei todellakaan näytä hyvältä kasvoilla.

Miten ihmeessä saisin ihoni kosteutettua kunnolla ja naamani näyttämään terveeltä...?
  Vastaa viestiin
09.01.09, 20:31   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Kokeile käyttää kasvonaamiota. Mulla loppu hilseily kun talvella laitoin Body Shopin kasvonaamion ja sitten kevyen kasvovoiteen illalla. Aamulla taas kevyt kasvovoide ja meikit päälle. Ei kannata käyttää mitään kuivattavia alkoholia sisältäviä kasvovesiä ym. Nykyään kasvoni eivät kuivu edes pahasti ja jos kuivuu iltaisin niin saatan kuiviin kohtiin laittaa vähän kosteuttavampaa kasvovoidetta.
  Vastaa viestiin
10.01.09, 13:50   #3 (linkki)
viiskymppinen
(Vierailija)

Heip! Ikäni kosteusköyhästä ja talvella "pölyävästä" ihosta kärsineenä luulisin tietäväni jotakin...
Kasvoissa minulla on ns. sekaiho: rasvaa pukkaa otsalle, mutta pinta kuivuu hyvin helposti.
Ihan ekaksi pois KAIKKI kasvojenhoitotuotteet, joissa on alkoholia. Se kuivattaa! Se mikä toimii kesällä, ei toimi talvella.
Käytän kesäaikaan vaahtomaisia tai jopa geelimäisiä putsareita (jotka on yleensä puhdistavampia) ja talvella puhdistusmaitoa.
Viimeisin löytö on Lumenen Hoitava Puhdistusöljy, Revitalising Cleansing Oil (pinkki pumppupullo). IHAN LOISTAVA!
Öljy hierotaan kuiville kasvoille, mutta se muuttuu täysin vesiliukoiseksi kun huuhtoo lämpimällä vedellä. Poistaa myös silmämeikit.
Tästä en luovu kun nyt vahingossa löysin.
Sopivien putsarien lisäksi kunnon kosteusvoiteet, eikä siinä riitä Erisanit. Kokemusta on.
Vartalon ihoa en ole enää pitkään aikaan putsannut suihkussa millään suihkuvaahdoilla tai -geeleillä. Sen sijaan käytän polvijärveläisen Solavoiman ihania luonnonsaippuoita. Katso www.solavoima.fi. Näillä minun korppunahkani on pysynyt talvellakin siedettävämmässä kunnossa.
Toivottavasti tästä oli jotakin hyötyä!
  Vastaa viestiin
10.01.09, 15:30   #4 (linkki)
hannastiinukka
(Vierailija)

Mulla on kans tosi kuiva iho, ja mulla on auttanut aika hurja keino.... käytän nimittäin Nivean Cremeä yövoiteena, siis sitä sinisessä peltirasiassa olevaa paksua tököttiä! Aamulla iho on tosi kosteutettu ja tasainen, ihan hurjaero verrattuna entiseen. Toki päivällä on oltava kevyempi voide, ja nyt mulle riittää päiväksi Erisanin kasvovoide. Keksin ton Nivea Cremen pari vuotta sitten talvella, ja se on auttanut minun ihon selviämään talviajan kuivasta sisäilmasta.

En tiedä sopiiko toi kaikille ihotyypeille, todennäköisesti ei. Mut kokeilemisen arvoinen kuitenkin!
  Vastaa viestiin
11.01.09, 16:41   #5 (linkki)
kosmetologi 1
(Vierailija)

Logonan Hydro-lipid balance kosteusbuusteri, et tule pettymään.
  Vastaa viestiin
11.01.09, 17:43   #6 (linkki)
vwwww
(Vierailija)

halpa ja hyvä

Pirkka-lastenvoide.
  Vastaa viestiin
11.01.09, 18:21   #7 (linkki)
Nivea paras
(Vierailija)

Ihmiset käytti ennenvanhaan talvisin ja kesäisinkin vain sitä sinipurkki - Niveaa, jos iho tuntui kuivalta, ei kukaan valittanut kuivasta ihosta.
Mutta, nykyään voiteissa on niin paljon kaiken maailman myrkkyjä, ei ihme että ihmiset saa kaiken maailman iho ongelmia.
  Vastaa viestiin
11.01.09, 19:01   #8 (linkki)
Kaiken kokeillut
(Vierailija)

Kuiva, kuiva, kuiva iho

Osta Natusan vauvanöljyä ja käytä sitä kostealle, melkein märälle iholle aamuin illoin niin viikon-kahden päästä huomaat tuloksen. Tärkein asia tässä on se kosteus !!
  Vastaa viestiin
12.01.09, 12:40   #9 (linkki)
Linen
(Vierailija)

Kärsin samasta vuosia ja mikään tuote ei auttanut. Kuivuus loppui vasta kun atooppisesta ihosta kärsivän kaverin neuvosta aloin syömään päivittäin omega-3 kapseleita.
Suosittelen tätä myös ap:lle, puhdistustuotteet voisi myös vaihtaa hellävaraisempiin ja sellaisiin joita ei poisteta vedellä(vesi todellakin kuivattaa), koteuttava meikkivoide auttaa aluksi niin ettei ihon hilseily näy yhtä pahasti.
  Vastaa viestiin
14.02.11, 18:18   #10 (linkki)
stephanieX
(Vierailija)

Oliiviöljyvoide

Käytän sekä kasvoilla että vartalovoiteena Prima Spremitura sarjan oliiviöljyä sisältävää ja nykyään myös luonnonmukaista voidetta. Tosi hyvän tuntuinen ja ei liian öljyinen tai rasvainen. www.primaspremitura.fi/vartalovoide.htm
  Vastaa viestiin

14.02.11, 19:04   #11 (linkki)
:)))
(Vierailija)

Aika jännä mainos: Ei sisällä sitä, eikä tätä, mutta ei kerrota mitä sisältää.
  Vastaa viestiin
14.02.11, 21:44   #12 (linkki)
herkkis.
(Vierailija)

Monelta jäi huomaamatta että aloittajan iho ei ole vain kuiva vaan myös herkkä, joten Dr. Hauschkat, Logonat ja Niveat eivät sovi koska niissä on alkoholia ja/tai muita herkkää ihoa ärsyttäviä aineita.

Veikkaan että parhaiten auttaisi vaan pysytellä Erisanissa, mutta yöksi laittaa Erisania ja kuten joku vihjasi, vauvaöljyä (hajusteentonta) päälle.

Lisäksi vesipesu täytyy jättää pois ja käyttää jotain puhdistusainetta, joka pyyhitään pumpulilla pois.
  Vastaa viestiin
16.02.11, 12:04   #13 (linkki)
Ellis
(Vierailija)

Minulla iho kuivuu talvella, ja hyvä yhdistelmä on ollut Korresin Milk proteins puhdistusvoide ja kosteusvoiteena Kanebon Sensai silk super moist tai Biothermin Skin-ergetic kuivan ihon kosteusvoide.
  Vastaa viestiin
16.02.11, 21:57   #14 (linkki)
Vinkki
(Vierailija)

Möllerin 'kaunis iho' lisäravinne on ollut todella hyvää kuivalle iholle. Juuri nyt huipputarjous

https://www.hyvinvoinnin.fi/

Iho tuntuu terveemmältä jo viikon käytön jälkeen, olin yllättynyt.

Muutenkin luulen että ruokavalio kannattaa tarkistaa, että saa kaikki ihonkin kannalta tarpeelliset ravintoaineet.
  Vastaa viestiin
17.02.11, 11:30   #15 (linkki)
ED
(Vierailija)

nosto

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinkki Näytä viesti
Möllerin 'kaunis iho' lisäravinne on ollut todella hyvää kuivalle iholle. Juuri nyt huipputarjous

Muutenkin luulen että ruokavalio kannattaa tarkistaa, että saa kaikki ihonkin kannalta tarpeelliset ravintoaineet.

Nostelen vinkkiä
  Vastaa viestiin
17.02.11, 14:55   #16 (linkki)
kuutar123
(Vierailija)

kuivasta ihosta

Itsekin suositan tuota, että tarkistaa että ruokavaliossa on myös rasvaa.

Mutta noista ihonhoitotuotteista - itsellä kuivui iho todella hankalasti lääkityksen vuoksi. Aiemminkin olin ns. kuivaihoinen, mutta viime kesänä kasvojen iho käytännössä hilseili. Tavalliset, emulsiotyyppiset rasvat eivät riittäneet kosteuttamaan, jouduin lisäämään parin tunnin välein ja silti iho kiristi.

Apteekista farmaseutin suosittelema ACO-sarjan ns. korjaava voide, jossa oli sheavoita osa, oli tarpeeksi rasvainen ja kosteuttava iholleni. Kys. sarjan nettisivuilta en kyseistä voidetta ikävä kyllä enää löydä, mutta apteekista voinee silti löytyä. Toinen hyvä voide on ollut L'occitanen 25% shea-kasvovoide - hyvin rasvainen tämäkin, mutta oma iho imee tämän kuin sieni. Yksi hyvä tuote kasvoille on ollut myös manteliöljy, jota olen käyttänyt yöksi.

Vartalolle tarpeeksi kosteuttavia ovat olleet TBS:n kuivalle iholle tarkoitetut vartalovoit, kaakaovoi noista parhaimpana. TBS:n sheavoita en ole kokeillut, mutta voisin kuvitella sen sopivan. Sitten on myös suomalaisia valmistajia, jotka myyvät sheavoi-pohjaisia vartalovoiteita, nämä ovat erinomaisen hyviä. Itsekin karitevoita voi vaahdottaa, jos on kiinnostusta.

Manteliöljy käy myös muulle iholle, oliiviöljykin voi toimia.

Käsivoiteista Helosan on kuivan ihon ykkönen minulla, mutta TBS:n hamppukäsivoide ja Freemanin sheakäsivoide toimivat myös.

Itsellä suht herkkä iho, eikä yllämainituista ole ollut moksiskaan. Toivottavasti näistä olisi apua ja toivotaan että ihosi esim. karitevoin sietää.
  Vastaa viestiin
19.02.11, 14:46   #17 (linkki)
ED
(Vierailija)

Lainaus:

Tästä saa omega 3:ta ym kivennäisaineita. Sisältää myös purasruohoa, siksi kai hoitaa ihoakin.....
  Vastaa viestiin
20.02.11, 11:49   #18 (linkki)
Omia kokemuksia
(Vierailija)

Minulla on vähän toisin kuin alkuperäisellä kirjoittajalla, sillä minulla on pintakuiva rasvainen iho. Iho kuitenkin kiristää aina pesun jälkeen, jopa niin, että sattuu.

Minulla on auttanut kuitenkin, se laitan aamuisin kosteusvoiteen kahteen kertaan. Käytän apteekin Humektan-voidetta, joka on kevyttä ja sopii tuohon minun rasvaiseen ihooni. Levitän voidetta kasvoilleni ja noin 15 minuutin päästä levitä uudelleen. Tällöin se ensimmäinen "kierros" on jo imeytynyt ja toinen imeytyy hyvin. Minulla tämä ei toimi esim. Aqualanin kanssa, sillä vartin päästä se tulee toiseen suuntaan, mutta Humektanilla toimii. Ja iho ei ole kuiva eikä rasvainen, vaan sopiva.

Muutenkin apteekin tuotteista voisi löytyä paremmin sopivia tuotteita kuin kosmetiikkasarjojen tuotteista.

Myös omegasta ja oliiveista. En ole oikeastaan yhdistänyt ruoka-aineiden ym. rasvoja ihooni, mutta saattaa niillä olla vaikutusta. Olen nimittäin viime kesästä lähtien käyttänyt salaatinkastikkeena oliiviöljyä (ennen en käyttänyt mitään) ja syönyt välipaloina avokadoa, sillä olen allerginen sitrushedelmille, omenalle, kypsentämättömälle porkkanalle, kiiville... (lista on pitkä).

Olen huomannut, että kynteni ovat tulleet huomattavasti parempaan kuntoon. Kynsien "kuopat" ovat hävinneet melkein kokonaan, enkä ole keksinyt siihen muuta syytä kuin tuon oliiviöljyn tai avokadon tai molemmat yhdessä. Saattaa olla, että niillä on ollut myös vaikutusta ihoni kuntoon, eikä tuo tuplarasvaus olekaan ollut se olennainen tekijä.
  Vastaa viestiin
20.02.11, 16:49   #19 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2011
Hyaluronihappo tekee ihmeitä kuivalle iholle sitomalla ihoon vettä:

Now Foods, Hyaluronic Acid, Double Strength, 100 mg, 60 Vcaps - iHerb.com

Nature's Way, Hydraplenish, Hyaluronic Acid, 60 Vcaps - iHerb.com

Nature's Way, Hydraplenish, Hyaluronic Acid Serum, Ultra Potency, 1 fl oz (30 ml) - iHerb.com

Now Foods, Solutions, Hyaluronic Acid Firming Serum, 1 fl oz (30 ml) - iHerb.com

Itselläni ei tämän talven pakkasista huolimatta kasvot ole hilseilleet yhtään tämän ihmeaineen käytön aloitettuani.
02.03.11, 19:21   #20 (linkki)
QUJ853
(Vierailija)

BORAGE

Talvi meni kituessa kuivan ihon kanssa kunnes iherbin valikoimista löytyi Shikain BORAGE Therapy dry skin lotion. Eikä ole mitään sikakallista tavaraa. Halvat postikulut ja kun syöttää koodin QUJ853 ensimmäisen tilauksen yhteydessä, niin saa vielä 5 dollarin alennuksen. Halvat postikulut ja tulee viikossa postilaatikkoon. Suosittelen varauksetta.

Shikai, Skin Care - iHerb.com
  Vastaa viestiin

19.04.11, 23:15   #21 (linkki)
vinkki
(Vierailija)

Lainaus:

Onko ihmisillä kokemuksia tästä nyt ?

Se purasruoho tekee iholle ihmeitä huomaa jo viikon käytön jälkeen ?
  Vastaa viestiin
19.04.11, 23:22   #22 (linkki)
ENA450
(Vierailija)

EPA+DHA+purasruoho vahvistaa ja kosteuttaa ihoa.

Itselläni alunperin kuiva iho ja allergia vaivana.

Jos käyttää jo jotain kalaöljyä tms niin sitä purasruohoa saa ihan sellaisenaankin kapseleina (Borage oil)

borage oil

Koodilla ENA450 saa 5 dollaria alennusta ensitilauksesta.
  Vastaa viestiin
20.04.11, 10:49   #23 (linkki)
kuivakas
(Vierailija)

Söin jotakin monitehokalaöljykapseleita noin 2 vuotta ilman että huomasin mitään vaikutusta missään. Lopetin eikä tilanne muuttunut miksikään. Kalaa kyllä syön normaalisti paljon.

Oma tehokeinoni (joidenkin em. lisäksi) on HTH. Yö- ytai päivävoiteeksi tai molemmiksi niin kauan kuin tarvitsee. Joukkoon voi lisätä tipan jotakin hyvää öljyä tai sitten sen toisen voiteen joukkoon, mitä käyttääkin. Tämä toimii itselläni erikoisempia ihmevoiteita paremmin.
  Vastaa viestiin
20.04.11, 22:18   #24 (linkki)
samettia
(Vierailija)

stevia

Siirryin viime kesänä vhh ruokavalioon ja löysi sokerin tilalle makeutusaineeksi Stevian.

Now Foods, Stevia Extract, Certified Organic Liquid Extract, 2 fl oz (60 ml) - iHerb.com

Ajattelin, että kuiva ihoni on ruokavalion muutoksen myötä parantunut, sitten luin että Stevia hoitaa ihoa, 'kosteuttaa, pehmentää ja silottaa'. Pitää paikkansa kyllä.

Olen käyttänyt makeutusaineena pari tippaa ( kätevä pipetti-pullo ) päivässä. Steviaa on moitittu jostain sivumausta, minusta tämä NowFoods orgaaninen nestemäinen on ollut puhtaasti makeaa. Todella riittoisaa myös.
  Vastaa viestiin
27.04.11, 00:05   #25 (linkki)
ei pidä innostua liikaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samettia Näytä viesti
Siirryin viime kesänä vhh ruokavalioon ja löysi sokerin tilalle makeutusaineeksi Stevian.

Now Foods, Stevia Extract, Certified Organic Liquid Extract, 2 fl oz (60 ml) - iHerb.com

Ajattelin, että kuiva ihoni on ruokavalion muutoksen myötä parantunut, sitten luin että Stevia hoitaa ihoa, 'kosteuttaa, pehmentää ja silottaa'. Pitää paikkansa kyllä.

Olen käyttänyt makeutusaineena pari tippaa ( kätevä pipetti-pullo ) päivässä. Steviaa on moitittu jostain sivumausta, minusta tämä NowFoods orgaaninen nestemäinen on ollut puhtaasti makeaa. Todella riittoisaa myös.

Lieneekö aine EU:ssa sallittu ja tutkittu turvallisena lisäaineena????

Lisäksi unohdit mainita, että kuuluu mykerökukkiin, joten ei sovi mykerökukille allergisille.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku