Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
13.05.09, 09:38   #1 (linkki)
Räpsytin
(Vierailija)

Ripsien kasvatusaineet

Luin joku aika sitten Kauneus ja terveys- tai Anna-lehdestä ripsiä kasvattavista aineista. Tuotteet on käsittääkseni alunperin kehitetty syövän tai muun sairauden takia ripsensä menettäneille mutta tottakai pidemmät ripset kiinnostavat... Nettikaupoista kai noita voisi tilailla, mutta ennen kuin tulee tehtyä turhia ostoksia onko kenelläkään kokemuksia esim. Talika tai Li Lash- merkkisistä tuotteista? Toimivatko oikeasti? Ja ripsien pidennyksiä en ole harkinnut, työni takia täysin mahdoton ajatus koska esim. meikkiä en voi käyttää ja tuntuisi että nuo pidennykset vaatisivat muutakin "ilmettä silmään"...
  Vastaa viestiin
14.05.09, 07:24   #2 (linkki)
Mikäs?
(Vierailija)

Myös ko. lehtijutun lukeneena (siinähän oli jotain käyttäjäkokemuksiakin...) olen miettinyt jonkun aineen kokeilemista mutta Suomesta en ole mistään löytänyt. Ja aika arvokkaita osa tuntuu olevan eli ei viitsisi turhan takia maksaa...Kokemuksia haluaisin kuulla siis minäkin.
  Vastaa viestiin
14.05.09, 09:36   #3 (linkki)
8 hour
(Vierailija)

Talika

Itse ostin Stockalta Talikan ripsiravinteen, mutta en kyllä ole kovin vakuuttunut tuotteen tehosta. Huomattavasti parempi on Elizabeth Ardenin kulttivoide Eight Hour Cream, joka tuntuu toimivan!
  Vastaa viestiin
14.05.09, 12:35   #4 (linkki)
Mikäs?
(Vierailija)

Minkä hintainen tuo Eight Hour Cream on? Ja minkätyyppistä ainetta, siis ripsivärin tapaan levitettävää vai???
  Vastaa viestiin
14.05.09, 12:41   #5 (linkki)
Annele**
(Vierailija)

Googlesta Eight Hour Creamille tuli tietty paljon tuloksia mutta esim. nettikauppojen esittelyissä puhuttiin kuitenkin hyvin monikäyttöisestä ihovoiteesta. Siis onko kyseessä sama tuote vai onko samalla nimellä kaupan jotain ripsien kasvatuskamaa? vai onko joku käyttänyt tuotaa rasvaa ripsissä???
  Vastaa viestiin
14.05.09, 13:07   #6 (linkki)
latisse
(Vierailija)

Itse en usko noihin kosmeettisiin rasvoihin ripsien kasvattajana. Sen sijaan lääkeaine Lumiganillahan on ihan aidosti ripsiä kasvattava sivuvaikutus. Sitä ainakin jenkkilässä käytetään joillain kauneusklinikoilla glaukooman hoidon lisäksi ihan ripsien kasvatukseen. Käyttäjät mm. mainitsevat, että Lumiganin käytön myötä ripset ovat voineet kasvaa jopa häiritsevän pitkiksi, eli niin, että esim. aurinkolasien käyttö on ollut vaikeaa, kun ripset hakkaavat laseja.

Lumiganin vaikutus ei ole ikuinen, vaan se vaikuttaa ripsien kasvuun tasan niin kauan kuin sitä käytetään. Ja kun käytön lopettaa, niin uudet ripset kasvavat enää vain entisen pituiseksi.

Lumiganin ongelmana on valitettavasti myös se, että aine saattaa aihuttaa silmien ärtyisyyttä ja punotusta. Ei ole kivaa olla räpsyripsi, jos silmät ovat kuin viiltohaavat.

Lumiganista on kehitetty myös kosmeettinen sovellus nimeltään Latisse, joka sivellään ripsien tyveen (Lumigan on silmätippa), eli silmäärsytys on pienempi. Latissella on kuitenkin yksi eriäätin ikävä puoli, nimittäin hinta. Latissen teho näkyy noin neljässä kuukaudessa ja käytön pitää siis olla jatkuvaa. Kuukauden annos maksaa jenkeissäkin nyt noin 120 dollaria, eli pitkille ripsille tulee vuodessa euroinakin hintaa yli tonni.
  Vastaa viestiin
14.05.09, 15:22   #7 (linkki)
auttaa
(Vierailija)

Talika

Aloin käyttää Talikaa jokunen viikko sitten, ja ripseni kasvoivat vauhdilla. Oikeastaan on harhaanjohtavaa ajatella, että ripset kasvavat. Luulen, että ne kasvavat "omaan pituutensa" kun saavat ravintoa. Ripseni "kasvavat" nimittäin myös silloin, kun on silmätulehdus ja pistän antibioottirasvaa silmään. On ollut hassunnäköistä, kun tulehdus on ollut vain toisessa silmässä, ja näin ollen toisessa silmässä on ollut tavallisen lyhyet ripset ja siinä lääkittävässä ne pitkät.
  Vastaa viestiin
14.05.09, 15:27   #8 (linkki)
Ahaa...
(Vierailija)

Talikaa siis myydään ainakin Stocmannilla? Entä muualla? Pitää varmaan ostaa yksi kokeiluerä jos sais vähän pituutta lisää noille omille tynkäripsille...
  Vastaa viestiin
14.05.09, 20:05   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2008
Eilen sattui Talikan pakkaus kohdalle Sokoksella. Hinta taisi olla 19,90 €, jos en nyt ihan väärin muista.
  Vastaa viestiin
15.05.09, 13:50   #10 (linkki)
medicine
(Vierailija)

Tuo Lumigan on Lääke, ja saa vain lääkäriltä.

katsokaa ja kuunelkaa..

http://video.google.nl/videosearch?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4GGIH_n lNL260NL260&q=Lumigan&um=1&ie=UTF-8&ei=QUcNSufCII6fsgb-8I33Bw&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=titl e#
  Vastaa viestiin

27.05.09, 02:24   #11 (linkki)
...
(Vierailija)

Myös seuraavilta valmistajilta löytyy

ripsien hoitoon tarkoitetut tuotteet; Oriflame Lash booster sekä Jane Iredalen ripsienhoitoaineet; Jane Iredalen hoitoaineita on ainakin kolmenlaisia eli tavallinen, pidentävä ja tuuhentava. En tiedä onko kaikkia kolmea Iredalen tuotetta saatavilla Suomesta.
  Vastaa viestiin
27.05.09, 11:53   #12 (linkki)
Huuhaata, tämä toimii oikesti:
(Vierailija)

Taputelkaa niukasti silmänympärysvoidetta ripsien päihin kun menette nukkumaan.
Viikon jälkeen ripset olivat vahvistuneet selvästi ja pidentyneet reilun millin.
Itselläni Shiseido Benefiance käytössä.

Ostelin kaiken maailman Talikat ja myuut ripsien kasvattajat, tilasinpa vielä Jenkeistäkin jonkun satasen maksavan "ihmeaineen". Aivan turhaa.
  Vastaa viestiin
27.05.09, 17:12   #13 (linkki)
toiminut minulla
(Vierailija)

Silmänympärysvoidekikkaa voisi kyllä kokeillakin, kun sitä käyttää joka tapauksessa niin ei ainakaan unohdu... Mutta itse olen nyt kolmisen kk käyttänyt tuota Talikaa ja näyttäisi kyllä toimivan. En tiedä onko ripset pidentyneet mutta tuuhentuneet ainakin ihan huomattavasti, mikä kyllä käy myös :)
  Vastaa viestiin
03.06.09, 17:22   #14 (linkki)
Luomusnobi
(Vierailija)

Ripsien pidennykseen luonnollinen keino

Siskot,
Unohtakaa kaikki monimutkaiset pidennyskikat ja hoitakaa ripsia parhalla mahdollisella tavalla samalla, kun saatte poistettua minka tahansa silmameikin:
Tuputtakaa pumpulituppoon mantelioljya (saa ainakin luontaistuotekaupoista ja monista ruokakaupoistakin) ja pyyhkaiskaa silmameikki pois. Mantelioljy hoitaa uskomattomalla tavalla ripsia eika turvota silmia lainkaan vaikka sen jattaa yoksi. Kaupan kassatkin sanovat minulle aina, etta kuinka sulla onkaan pitkat ripset ja viimeksi Lalli Savolainen veteli mun ripsia meikkitilaisuudessa ja ei ollut uskoa todeksi, etta ne on aidot :)
Nyt niitten kanssa on jo ongelma, kun ottavat aurinkolaseihin kiinni:)
  Vastaa viestiin
03.06.09, 17:51   #15 (linkki)
Kit
(Vierailija)

tuota manteliöljyä pitääkin kokeilla kun löytyy pullo kotoa. ennen on kuulemma käytetty risiiniöljyä ripsiin,apteekista ainakin saa sitä
  Vastaa viestiin
03.06.09, 21:43   #16 (linkki)
Mademoiselle
(Vierailija)

Risiiniöljy nyt ainakin oli humpuukia. Se oli sellainen kulttijuttu jo 80-luvulla. Yöksi laitettiin ja mitään ei tapahtunut, no paitsi silmät oli usein punaiset ärsytyksestä.
  Vastaa viestiin
05.06.09, 12:02   #17 (linkki)
täytyykokeilla...
(Vierailija)

Täytynee kokeilla joo, eikä varmaan maksa niin paljon kun noi siihen tarkoitetut aineet... Etenkin kun silmämeikin voi kerran samalla aineella poistaa :) Kiitoksia vinkistä!
  Vastaa viestiin
05.06.09, 12:16   #18 (linkki)
LM77
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luomusnobi
Siskot,
Unohtakaa kaikki monimutkaiset pidennyskikat ja hoitakaa ripsia parhalla mahdollisella tavalla samalla, kun saatte poistettua minka tahansa silmameikin:
Tuputtakaa pumpulituppoon mantelioljya (saa ainakin luontaistuotekaupoista ja monista ruokakaupoistakin) ja pyyhkaiskaa silmameikki pois. Mantelioljy hoitaa uskomattomalla tavalla ripsia eika turvota silmia lainkaan vaikka sen jattaa yoksi. Kaupan kassatkin sanovat minulle aina, etta kuinka sulla onkaan pitkat ripset ja viimeksi Lalli Savolainen veteli mun ripsia meikkitilaisuudessa ja ei ollut uskoa todeksi, etta ne on aidot :)
Nyt niitten kanssa on jo ongelma, kun ottavat aurinkolaseihin kiinni:)

Miten on, voiko piilareidenkäyttäjä käyttää tätä??

Vastaa viestiin
05.06.09, 16:16   #19 (linkki)
Entajua, eikö sen pitäisi hoitaa?
(Vierailija)

Miksi mulla katkesi ripset tuon Talikan käytön aikana??!?!
  Vastaa viestiin
29.01.10, 13:09   #20 (linkki)
Manteliöljy? :D
(Vierailija)

Kiitoksia manteliöljy-vinkistä. Jostain lehdestä olen lukenut, että Make Up Storessa on sellainen ripsienhoitoaine, joka maksaa 21e. Onko kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta?
  Vastaa viestiin

03.02.10, 02:19   #21 (linkki)
metsu
(Vierailija)

Itse uskon Talikan tuotteisiin, olen käyttänyt ripsigeeliä nyt yli vuoden joka aamu ja ilta ja vaikka tuntuu että ripsien pituus itsessään ei ole juurikaan lisääntynyt (minulla on luonnostaankin aika pitkät ripset joten se ei minua haittaa), niin mielestäni se pitää ripseni paljon paremmassa kunnossa. Aikaisemmin minulla oli selvemmin havaittavissa kaudet, jolloin ripset uudistuivat ja olivat hieman tavanomaista lyhyemmät, mutta Talikan käytön aikana ripset ovat pysyneet tasamittaisina ja pitkinä ja ripsiä lähtee vähemmän esim. meikinpuhdistuksen yhteydessä, joten olen tuotteisiin tyytyväinen:) Tuota manteliöljykikkaa olisi myös hauska kokeilla:)
  Vastaa viestiin
04.02.11, 20:42   #22 (linkki)
tahdonvoimalla
(Vierailija)

ripsien kasvatusaineet

[QUOTE=metsu;10412693]Itse uskon Talikan tuotteisiin, olen käyttänyt ripsigeeliä nyt yli vuoden joka aamu ja ilta ja vaikka tuntuu että ripsien pituus itsessään ei ole juurikaan lisääntynyt (minulla on luonnostaankin aika pitkät ripset joten se ei minua haittaa), niin mielestäni se pitää ripseni paljon paremmassa kunnossa. Aikaisemmin minulla oli selvemmin havaittavissa kaudet, jolloin ripset uudistuivat ja olivat hieman tavanomaista lyhyemmät, mutta Talikan käytön aikana ripset ovat pysyneet tasamittaisina ja pitkinä ja ripsiä lähtee vähemmän esim. meikinpuhdistuksen yhteydessä, joten olen tuotteisiin tyytyväinen:) Tuota manteliöljykikkaa olisi myös hauska kokeilla:)[/QUOTE

Pari vuotta sitten kärsin ripsien ns.harvenemisesta. Hain tuohon apua mm.Talikan tuotteista Sokoksen myyjättären neuvosta. Toivottua apua en saanut tästä tuotteesta. Turvauduin lopulta lääkärin apuun ja hän neuvoi olemaan stressaamatta ja käyttämään silmämeikinpoistoaineena ainoastaan perusvoiteita, apteekista saatavia. Sisko-kullat, suosittelen!!!
  Vastaa viestiin
07.02.11, 20:39   #23 (linkki)
ei napannut
(Vierailija)

Talika ei toiminut. Käytin kaksi hylsyllistä putkeen.
  Vastaa viestiin
20.02.11, 03:19   #24 (linkki)
Helinke
(Vierailija)

Talikan teho

Hei! Nuorena (n. 40v sitten) kokeilin Talika voidetta. Ostettiin sitä pieni purkki ystäväni kanssa ja pistettiin puoliksi. Käytettiin ohjeen mukaan jonkun aikaa. Ja oli se mielenkiintoista nähdä, että ripset tosiaan kasvoivat meillä molemmilla niin, että sen huomasi itsekin. Tosin ne sitten jonkun ajan kuluttua alkoivat lähteä irtikin, mutta ehkä olivat saavuttaneet jo maksimi pituutensa siihen mennessä.

Allaolevista kommenteista monista huomasin, että oli joukko Talikan käyttäjiä, jotka eivät olleet saaneet ripsiään kasvamaan. En tiedä, mistä se johtuisi, mutta ehkä selitys on siinä kuin monen muunkin (luonnon)lääkkeen eli ihmiset ovat erilaisia ja ripsien kasvukin määräytyy henk.koht. ominaisuuksien mukaan. Meille kyllä Talika tepsi hyvin.

lykkyä tykö kokeilijoille!
  Vastaa viestiin
21.07.11, 20:36   #25 (linkki)
Katsu
(Vierailija)

Idol Lash

Saa nykyään myös suomalaisesta verkkokaupasta, edullinen ja toimii, ei ryöstöä kuten Revitalashit ym. muut oksettavan kalliit tökötit.

Kauneudeksi.fi
  Vastaa viestiin