| |  | |
21.07.09, 13:22
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Aikuinen rasvoittuva pintakuiva iho
Olen kolmekymppinen nainen, ikäni kärsinyt aknesta. Olen syönyt isotretioniinia lukuisia kuureja, käyttänyt antibiootteja tabletteina ja voiteina, käynyt kosmetologin happokuorinnoissa, ihonpuhdistuksissa, timanttihionnoissa jne, olen käynyt homeopaatilla, syönyt sinkkiä, käyttänyt monia eri apteekkisarjoja, luonnonkosmetiikkasarjoja (silikoniton, mineraaliöljytön) jättänyt aknesarjat pois ja hoitanut kuivan/normaalin ihon tuotteilla, kokeillut eri ruokavalioita jne jne jne.
Kaikkea on siis kokeiltu. Iho on todella rasvainen, rasvakalvo kiiltää jo noin tunti pesun jälkeen. Leukaperässä on jatkuvasti kipeitä finnejä, muualla kasvoissa mustapäitä ja pieniä näppyjä. Kuitenkin iho on tosi herkkä nykyään, se kiristelee ja kuivuu todella helposti.
Mikä siis hoitosarjaksi tällaiselle iholle? Haluaisin löytää ainakin putsarin ja kasvoveden, jotka eivät kuivattaisi ihoa, mutta puhdistaisivat kuitenkin ylimääräisen talin ja sarveistuman. Kosteusvoiteeksi minulle ei riitä mitkään öljyttömät rasvaisen ihon tuotteet, vaikka käyttäisin kuivan/herkän ihon putsaria ja kasvovettä.
| |
| | |
21.07.09, 14:25
|
#2 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Omalle rasvoittuvalle, paikoin pintakuivalle iholleni on toiminut Nivean Oxygen Power puhdistusgeeli ja Herbinan Clear Line-kasvovesi. Aamuin illoin pesu ja kasvovesi päälle. Rasvaa ei tarvii ja finnit häipyy parissa päivässä.
| |
| | |
21.07.09, 21:38
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on myös herkkä, pintakuiva iho, jossa näppyjä. Olen myös kokeillut kaiken akneihon tuotteita kuivan ihon tuotteisiin; sama ongelma tuotteet vaihtui. Ylihoidin ihoani ja käytin vääränlaisia tuotteita.
Olen saanut ihoni huomattavasti parempaan kuntoon hoitamalla mahdollisimman vähän. Meikinpoisto perusvoiteella ja huuhtelu pelkällä vedellä. Yöksi ei mitään naamaan. Ennen meikkiä pesu apteekin Olivo tai Decubal puhdistusvaahdolla (jälkimmäinen parempi, tuoksu huonompi..) ja kosteusvoiteeksi hyvin ohuelti keskirasvaista perusvoidetta. Meikkivoidetta en käytä, peitän pikkuvirheet nestemäisellä peitevärillä ja t-alueelle hyvin ohuelti puuteria. Mikään täydellinen ihoni ei vieläkään ole, mutta rasvaisuuden ja kuivuuden kontrasti on huomattavasti pienempi ja mikä parasta, näppyjä ei tule enää juuri ollenkaan.
| |
| | |
24.07.09, 12:38
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on ollut jo vuosia kuvailemasti tapainen akne. Nyt olen vihdoin päässyt vaiheeseen, jolloin ihoni ei ole enää kuiva - eikä tulehdusherkkä. Aknesta on jäljellä enää hailakan punaiset arvet poskissa ja leuassa.
Mitä syöt? - kuuluu kysymys? Sanoit, että olet kokeillut erilaisia ruokavalioita. Oletko kokeillut vähentämällä nopeasti imeytyvien hiilihydtraattien määrää myös?
IKokeilepa muuttaa ruokavaliotasi siten, että enimmäkseen syöt vihanneksia ja hedelmiä, seuraavaksi eniten lihaa, kalaa, kananmunia ja juustoa ja vähiten hiilihydraatteja (pois valmisruoat, pitsat, pastat, leipä, perunat ja riisi - leseet on ihan ok). Vältä kaikkia "kevyt" tuottaita. Kevyt -tuotteet sisältävät itseaisassa enemmän hiilihydraatteja - rasvan määrää ei tarvitse niinkään tarkkailla (itse en kuitenkaan ole heittäynyt millekään rasvalinjalle).
Itselläni auttaa myös se, että saatan kesken päivän huuhdella kasvoni, jos ne tuntuvat rasvoittuneelta. Käytän vähemmän peiteaineita (ne pahentavat aknea - ainakin omalla kohdallani). En enää myöskään käytä mitään hoitovoiteita. Ne ovat omalla kohdallani pahentaneet ihon pintakuivuutta. Eli mitä enemmän rasvaa laittaa, niin ihon pinta saattaa olla sitä kuivempi, jostain kumman syystä.
Olen nyt huomannut, että akneeni on ollut monta syytä: ylihoitaminen, ruokavalio ja liiallinen meikkikerros - sekä olen itse myös "autellut" ihoa näpistelemällä finnejä ja mustapäitä. Nyt mustapäät ovat jokseenkin kadonneet - ihon pintakuivuus on kadonnut ja rasvoittuminen on hallinnassa. Olo tuntuu muutenkin paremmalta. | |
| | |
29.07.09, 23:10
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vastauksistanne! Minullakin on auttanut kun ihon on antanut olla rauhassa. Olen siirtynyt mineraalimeikkeihin, karsinut silikonit ja mineraaliöljyt pois kaikista kosmetiikkatuotteistani. Käytän kerran-pari viikossa jotain akne-puhdistusainetta ja muuten jotakin esim. Sebamedia tai muita herkän ihon puhdistustuotteita.
Olen kasvissyöjä, ollut jo vuosia. Varsinaista vähähiilihydraattista ruokavaliota en ole kokeillut, herkkulakkoja ja leivättömyyttä kylläkin. Kevyttuotteita en juuri käytä, ainoastaan limsaa silloin tällöin (harvoin) ja juuston syön kevyehkönä (17%). Vatsani reistailee ja kaurapuuro on mahalleni melkeinpä pakollinen aamuisin.
onneksi lääkäri sanoi, että yleensä akne alkaa rauhoittua siinä kolmenkympin paikkeilla, kaikilla tietenkään ei. Toivottavasti minä kuulun niihin onnellisiin, joilla akne laantuisi edes tässä iässä. Tuntuu ainakin rauhallisemmalle kuin aikoihin.
Otan mielelläni vastaan lisää hyviä vinkkejä :)
| |
| | |
30.07.09, 16:20
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Näin minulla :)
Kuulostaa niin ikävän tutulle tuo sinun tarina. Itse kärsin aknesta 23vuotta sisältäen 7 roaccutan kuuria ja kaikissa mahdollisissa väleissä aina antibiootti-kuureja. Itse myös kokeilin kaiken mahdollisen lääkkeistä, ruokavalioista, homeopaatista vyöhyketrapiaan.
Minun "parannukseni" oli raskaus. Olin kolmannella kuulla raskaana kun pystyin jättämään kaikki lääkkeeni pois koska ihotyyppini muuttui ihan hetkessä normaali ihoksi. Nyt olen ollut ilman mitään lääkkeitä reilu 2vuotta ja yksittisiä finnejä enää ilmaantuu silloin tällöin. En tietenkään suosittele raskautta aknen pois saamiseksi, mutta valitettavasti vaan on minun kaltaisia ihmisiä, joihin auttaa vaan omassa kropassa tapahtuva "hormoonien myllerrys".
| |
| | |
30.07.09, 17:07
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen lähes 40-vuotias ja silti kärsin rasvaisesta ihosta ja kausittaisista näppylöistä/finneistä. Ei loppunut minulla ainakaan 30 kieppeille. :-(
| |
| | |
30.07.09, 23:26
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oletko, ap., ehkäisypillereitä käyttänyt? Merkillä on väliä! Minulla Diane Nova (nykyään on myös edullisempia rinnakkaisvalmisteita, ainakin Feminil) auttoi selvästi, eikä ihon kunto ole dramaattisesti huonontunut silloinkaan, kun olen välillä pitänyt taukoa pillereistä. Yasmine on kuulemma monella tuottanut saman tuloksen, mutta ilmeisesti käytön lopettaminen voi saada aknen räjähtämään uudelleen. Ja muuten, jos lääkäri määrää sinulle ehkäisyvalmisteen nimenomaan ihonhoitoon, saat siitä myös Kela-korvausta.
| |
| | |
28.07.10, 17:13
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama täällä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ongelmaelli Olen kolmekymppinen nainen, ikäni kärsinyt aknesta. Olen syönyt isotretioniinia lukuisia kuureja, käyttänyt antibiootteja tabletteina ja voiteina, käynyt kosmetologin happokuorinnoissa, ihonpuhdistuksissa, timanttihionnoissa jne, olen käynyt homeopaatilla, syönyt sinkkiä, käyttänyt monia eri apteekkisarjoja, luonnonkosmetiikkasarjoja (silikoniton, mineraaliöljytön) jättänyt aknesarjat pois ja hoitanut kuivan/normaalin ihon tuotteilla, kokeillut eri ruokavalioita jne jne jne.
Kaikkea on siis kokeiltu. Iho on todella rasvainen, rasvakalvo kiiltää jo noin tunti pesun jälkeen. Leukaperässä on jatkuvasti kipeitä finnejä, muualla kasvoissa mustapäitä ja pieniä näppyjä. Kuitenkin iho on tosi herkkä nykyään, se kiristelee ja kuivuu todella helposti.
Mikä siis hoitosarjaksi tällaiselle iholle? Haluaisin löytää ainakin putsarin ja kasvoveden, jotka eivät kuivattaisi ihoa, mutta puhdistaisivat kuitenkin ylimääräisen talin ja sarveistuman. Kosteusvoiteeksi minulle ei riitä mitkään öljyttömät rasvaisen ihon tuotteet, vaikka käyttäisin kuivan/herkän ihon putsaria ja kasvovettä. |
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon, vaikka en siis ole =) Tälläkin hetkellä leuka täynnä herneen kokoisia sisäisiä finnejä ja yksi nenän yläpuolella silmien välissä ja sattuu aivan tajuttomasti kun kurtistan otsaa tai pesen kasvoja.
Ostin taas purkin sinkki tabletteja, oon ottanut yhden sijaan kaksi tablettia ja vaihdoin nivean siihen vaaleanpunaiseen sarjaa, herkälle ja kuivalle iholle, puhdistusmaitoon ja kasvoveteen. Sillä sain jossain vaiheessa ihoni hyvään kuntoon, mutta idioottina menin tilaamaan avonilta kasvojen puhdistusainetta ja se ilmeisesti kuivattikin liikaa, eikä tali päässyt pois, joten tukkiintu taas ihohuokoset. Pitäisi pysyä vaan siinä mikä toimii.
Kokeilin myös valkosipuliakin finneihin, ei auttanut.
| |
| | |
29.07.10, 18:36
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihoni on ihan kuin sinulla. Tärkeää on valita tehokas puhdistus joka ei kuivata. Minulle on sopinut parhaiten korresin white tea geeli, ei kuivata niin paljon, kuin muut geeliputsarit. Kosteusvoiteena käytän iHerbistä tilaamiani derma e:n a-vitamiinigeeliä(yöllä) ja saman sarjan täyteläisempää voidetta mineraalimeikin alla. A-vitamiinivoiteet uusivat ihoa. Voiteen alle Now foodsin hyarolonihapposeerumi joka kosteuttaa superhyvin. Päivällä clarinsin rasvaton ohut uv + 40 aurinkosuoja kosteusvoiteen alle.
Joskus jos iho on oikein kuiva esim. syväpuhdistavan naamion jälkeen lisään lumenen c vitamiini hemmottelutippoja. Kaikkea kokeilleena, nämä toimivat minulla. Vaikka a-vitamiinigeeli on öljytön se kosteuttaa tarpeeksi seerumin kanssa ja iho kirkastu ja tasapainottuu yön aikana ilman liiallisen paksuja rasvacreemejä. Kaikki tuotteet ovat halpoja.
| |
| | |
29.07.10, 18:37
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri Ihoni on ihan kuin sinulla. Tärkeää on valita tehokas puhdistus joka ei kuivata. Minulle on sopinut parhaiten korresin white tea geeli, ei kuivata niin paljon, kuin muut geeliputsarit. Kosteusvoiteena käytän iHerbistä tilaamiani derma e:n a-vitamiinigeeliä(yöllä) ja saman sarjan täyteläisempää voidetta mineraalimeikin alla. A-vitamiinivoiteet uusivat ihoa. Voiteen alle Now foodsin hyarolonihapposeerumi joka kosteuttaa superhyvin. Päivällä clarinsin rasvaton ohut uv + 40 aurinkosuoja kosteusvoiteen alle.
Joskus jos iho on oikein kuiva esim. syväpuhdistavan naamion jälkeen lisään lumenen c vitamiini hemmottelutippoja. Kaikkea kokeilleena, nämä toimivat minulla. Vaikka a-vitamiinigeeli on öljytön se kosteuttaa tarpeeksi seerumin kanssa ja iho kirkastu ja tasapainottuu yön aikana ilman liiallisen paksuja rasvacreemejä. Kaikki tuotteet ovat halpoja. |
Ja kasvovesi korresin hamamelis tai garnierin vihreä purtilo. Toimii.
| |
| | |
29.07.10, 21:36
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ongelmaelli Olen kasvissyöjä, ollut jo vuosia. Varsinaista vähähiilihydraattista ruokavaliota en ole kokeillut, herkkulakkoja ja leivättömyyttä kylläkin. Kevyttuotteita en juuri käytä, ainoastaan limsaa silloin tällöin (harvoin) ja juuston syön kevyehkönä (17%). Vatsani reistailee ja kaurapuuro on mahalleni melkeinpä pakollinen aamuisin.
onneksi lääkäri sanoi, että yleensä akne alkaa rauhoittua siinä kolmenkympin paikkeilla, kaikilla tietenkään ei. Toivottavasti minä kuulun niihin onnellisiin, joilla akne laantuisi edes tässä iässä. Tuntuu ainakin rauhallisemmalle kuin aikoihin.
Otan mielelläni vastaan lisää hyviä vinkkejä :) | saatko ruokavaliostasi tarpeeksi rasvahappoja? Jos et syö kalaa, niin millä korvaat omegat?
| |
| | |
30.07.10, 09:00
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Dermalogicaa ja vaihda meikit mineraalimeikkeihin
| |
| | |
30.07.10, 09:04
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä pintakuivuutta torjuva kosteusvoide on Biothermin Aquasource Skin perfection. Toimii loistavasti yhteen Biothermin herkän ihon vaahtoputsarin kanssa, joka ei myöskään kuivata ihoa yhtään.
Toimii ainakin minun pintakuivan mutta hieman rasvoittuvan ihon kanssa.
| |
| | |
09.04.12, 22:39
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | pehmeä iho
Piitä geelimäisessä muodossa koko annos 45ml päivässä (löytyy Yliopiston apteekista) ja Biotiini Strong Hair & Nail tabletteja.
Sisleyn kasvosaippu(ei kuivata ja puhdistaa hyvin) + Darphin kosteuttava seerumi + sopiva Darphin kosteusvoide. Jokapäiväiseen hellävaraiseen kuorintaan sopivat erinomaisesti Dermalogica Daily Microfoliant tai Kanebo Silk Peeling powder -jauheet(sopii jopa herkälle ja rutikuivalle iholle)
| |
| | | | |