| |  | | |
10.08.09, 01:41
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Suosittelen vielä kokeilemaan
kookosöljyä.
| |
| | |
11.08.09, 17:17
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt sitten selvisi ainakin osa totuutta. Kävin optikolla näöntarkastuksessa silmälaseja varten ja hän kiinnitti huomiota kyynelnesteen outoon koostumukseen. Hän sanoi kyynelnesteeni näyttävän siltä kuin siinä olisi "kokkareita."
Ilmeisesti myös silmäluomien ja poskien ärsytys johtuu siitä, että kyynelneste ärsyttää niitä. Kuulemma on myös merkkejä silmäluomitulehduksesta ja optikko kehotti varaamaan silmälääkäriajan.
Toivon vain, ettei tästä jäisi pysyviä jälkiä ja etteivät silmärypyt olisi pysyviä.
| |
| | |
23.08.09, 23:04
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko uutta kuulunut? Miten silmien seutu pärjäilee?
| |
| | |
07.09.09, 17:40
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kävin lääkärissä ja pahemman luokan tulehdushan siellä muhi. Sain lääkkeet ja tulehdus on talttunut, mitä nyt silmät ovat kovin herkästi vuotavat vieläkin.
Ryppyihin lääke ei auttanut, ne ovat jopa pahemmat kuin aiemmin. Toiseen, pahemmin tulehtuneeseen silmään niitä on jopa turpoamisen myötä tullut lisää ja iho on silmänurkasta ja alaluomesta aivan uurteinen.
Silmän alla on pitkä, syvä, inhottava juonne, joka näkyy erityisen voimakkaana aamuisin. Se ilmestyi yhdessä viikonlopussa.
Tämä on masentavaa. Olen yrittänyt hoitaa ihoa Bepanthenilla ja kortisonivoiteella, mutta tuloksetta. Miltäköhän mahdan näyttää vaikkapa 35-vuotiaana, jos jo nyt tilanne on tämä? Onkohan ihon uudistuminen vielä mahdollista, vai onkohan vahinko pysyvä?
| |
| | |
07.09.09, 17:56
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sanoisin, että ohimenevää kuitenkin.
| |
| | |
07.09.09, 18:20
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kokeileppa tätä Louis Widmerin tuotetta, saa hajusteettomana:
Eye Contour Cream – Silmänympärysvoide.
Silmänympärysvoide on kehitetty erityisesti silmänympärysihon erityistarpeita ajatellen. Voide uudistaa ja hoitaa ihoa. Lisäksi voide sopii erittäin hyvin koko kasvojen ja kaulan tehohoitoon ja ravitsevaksi kasvonaamioksi.
| |
| | |
07.09.09, 18:34
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönainen Kävin lääkärissä ja pahemman luokan tulehdushan siellä muhi. Sain lääkkeet ja tulehdus on talttunut, mitä nyt silmät ovat kovin herkästi vuotavat vieläkin.
Ryppyihin lääke ei auttanut, ne ovat jopa pahemmat kuin aiemmin. Toiseen, pahemmin tulehtuneeseen silmään niitä on jopa turpoamisen myötä tullut lisää ja iho on silmänurkasta ja alaluomesta aivan uurteinen.
Silmän alla on pitkä, syvä, inhottava juonne, joka näkyy erityisen voimakkaana aamuisin. Se ilmestyi yhdessä viikonlopussa.
Tämä on masentavaa. Olen yrittänyt hoitaa ihoa Bepanthenilla ja kortisonivoiteella, mutta tuloksetta. Miltäköhän mahdan näyttää vaikkapa 35-vuotiaana, jos jo nyt tilanne on tämä? Onkohan ihon uudistuminen vielä mahdollista, vai onkohan vahinko pysyvä? | Heips, olen sama joka tuossa ekalla sivulla kirjoitteli aurinkoihottumastaan... Kyllä mulla ainakin oikeni juonteet silmien ympärillä sitten kun iho rauhoittui ja parani. Ja en siis ole käyttänyt silmänympärysalueelle(kaan) oikeastaan muuta kuin Aqualan perusvoidetta. Eli älä luovu toivosta! :)
| |
| | |
07.09.09, 21:13
|
#33 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mn48 Kokeileppa tätä Louis Widmerin tuotetta, saa hajusteettomana:
Silmänympärysvoide on kehitetty erityisesti silmänympärysihon erityistarpeita ajatellen. Voide uudistaa ja hoitaa ihoa. Lisäksi voide sopii erittäin hyvin koko kasvojen ja kaulan tehohoitoon ja ravitsevaksi kasvonaamioksi. | Eikös tämä ole se tuote joka turvottaa silmänympärykset kahta kauheemmiks? Siis kun on niin paksua. Itselläni ainakin, joten käytin pois käsirasvana, mihin sopikin hyvin :) Tällä ap:lla on just ongelmana kauhee turvotus, joten ei kai tuo siihen sovi.
| |
| | |
08.09.09, 08:22
|
#34 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja turvottaa hirveesti Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja mn48 Kokeileppa tätä Louis Widmerin tuotetta, saa hajusteettomana:
Silmänympärysvoide on kehitetty erityisesti silmänympärysihon erityistarpeita ajatellen. Voide uudistaa ja hoitaa ihoa. Lisäksi voide sopii erittäin hyvin koko kasvojen ja kaulan tehohoitoon ja ravitsevaksi kasvonaamioksi. | Eikös tämä ole se tuote joka turvottaa silmänympärykset kahta kauheemmiks? Siis kun on niin paksua. Itselläni ainakin, joten käytin pois käsirasvana, mihin sopikin hyvin :) Tällä ap:lla on just ongelmana kauhee turvotus, joten ei kai tuo siihen sovi. | No eipä ole minulla turvottanut. Yksi parhaista silmänympärysvoiteista joita olen kokeillut, mutta voihan olla ettei kaikille sovi. >>On erityisesti kehitetty ehkäisemään silmänympärysalueen ärsytystä ja turvotusta<< | |
| | |
08.09.09, 09:12
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onkohan tuo joku uudempi voide sitten? Mun kokeilusta on pari vuotta. Silmät oli kuin härkäsammakolla ;)
| |
| | |
08.09.09, 12:45
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) |
Saisikohan tuosta Louis Widmeristä näytteitä? Ei oikein raaskisi kokeilematta ostaa, kun hintaa purnukalla on kuitenkin 26 e. Juuri kun tuossa toisessa ketjussa puhutaan näytteiden antamisen nihkeydestä. :)
| |
| | |
08.09.09, 12:57
|
#37 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönainen Saisikohan tuosta Louis Widmeristä näytteitä? Ei oikein raaskisi kokeilematta ostaa, kun hintaa purnukalla on kuitenkin 26 e. Juuri kun tuossa toisessa ketjussa puhutaan näytteiden antamisen nihkeydestä. :) | Kannattaa kysyä, koska ainakin ennen Widmerillä oli sellasia ihan minimini-tuubeja.
Toinen hyvä turvotusta laskeva on Skin Doctorsin se versio, joka on tarkoitettu juuri turvotuksen vähentämiseen. Sarjassa on myös tummia silmänalusia hoitava jne.
| |
| | |
08.09.09, 22:37
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) |
No niin. Sain YA:sta näytteet sekä Louis Widmerin geelimäiseen että voidemaiseen silmänympärysvoiteeseen. Laitoin nyt yöksi geelimäistä. Toivottavasti tästä on apua. Ilmeisesti silmänurkan iho on hieman tulehtunut, sillä voide kirvelee hieman juuri sitä kohtaa jossa uurteita on.
Olen katsellut juuri sitä Skin Doctorsin voidetta yhdessä nettikaupassa josta ko. merkin tuotteita saisi edullisesti, mutten ole raaskinut ostaa, kun ostin aivan hiljattain uuden tuubin silmänympärysvoidetta ja minulla on aina se ongelma, etten ehdi käyttää voiteita sen kuuden kuukauden sisällä joka niille on käyttöajaksi annettu.
Onko tuo Skin Doctorsin voide muuten ns. täsmätuote, vai voiko sitä käyttää muutenkin silmänympärysvoiteena?
| |
| | |
08.09.09, 23:31
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä se Skin Doctors käy koko silmän ympärykselle, ei se niin täsmätuote ole. Mutta pyydä siitäkin näyte. Mun mielestä se on hyvä ja auttaa, mutta kun tuo sun silmänympärys on nyt vielä niin arka, niin ihan kaikki voiteet kannattaa ensin testata näytteillä ja päättää vasta sitten, mikä parhaalta tuntuu.
Mulla on silmänympärystuotteita, joilla on ikää parikin vuotta. Ne on ihan hyviä vielä, mutta mä säilytän niitä kyllä jääkaapissa silloin, kun en just sitä tiettyä käytä. Talvella käytän eri voidetta kuin kesällä ihan siks, että kesällä ei tarvi olla niin paljon puhtia siinä voiteessa.
Mutta pidä nyt vaan hyvää huolta sekä silmätulehduksesta, että silmänympäryksestä, niin kyllä se siitä sitten. Selvisikö koskaan, mikä sen silmätulehduksen aiheutti?
| |
| | |
15.09.09, 14:26
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huoh, eipä auta tuo Widmerkään tähän vaivaan. Rypyt vain pahenevat ja toisen silmän alaluomi on jo juonteita täynnä. Luomet ovat myös tummuneet kovin.
Kyseessä oli siis luomenreunatulehdus. Silmät ovat edelleenkin vähän vetistävät ja punoittavat. Lääkkeitä en ole nyt pariin viikkoon käyttänyt, sillä lääkäri sanoi ettei kortisonitippoja suositella käytettäväksi paria viikkoa kauempaa yhtäjaksoisesti.
Mistä olisi mahdollista saada Skin Doctorsin näytteitä? Olen itse katsellut voidetta nettikaupasta, joka myisi sitä 10 punnan hintaan + postikulut, mutta olisi kiva kokeilla ensin.
| |
| | |
15.09.09, 15:02
|
#41 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönainen Huoh, eipä auta tuo Widmerkään tähän vaivaan. Rypyt vain pahenevat ja toisen silmän alaluomi on jo juonteita täynnä. Luomet ovat myös tummuneet kovin.
Kyseessä oli siis luomenreunatulehdus. Silmät ovat edelleenkin vähän vetistävät ja punoittavat. Lääkkeitä en ole nyt pariin viikkoon käyttänyt, sillä lääkäri sanoi ettei kortisonitippoja suositella käytettäväksi paria viikkoa kauempaa yhtäjaksoisesti.
Mistä olisi mahdollista saada Skin Doctorsin näytteitä? Olen itse katsellut voidetta nettikaupasta, joka myisi sitä 10 punnan hintaan + postikulut, mutta olisi kiva kokeilla ensin. | Sokoksen Emotioneista ja ilmeisesti myös sitten Sokoksesta. Pyydä se turvotusta vähentävä versio.
| |
| | |
16.09.09, 09:02
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla oli edelliskesänä toisessa silmässä sitkeä silmäluomen tulehdus ja yläluomi oli niin turvonnut ja punainen pahimmillaan, että näytti kuin joku olisi lyönyt. Silmälääkärissä kävin pari kertaa, ja siellä sanottiin, että tulehdus voi jäädä krooniseksi, jolloin kortisonia käytetään koko ajan, ja kuurinakin muutama kuukausi ainakin. Lisäksi silmää haudottiin kuumaan veteen kastetulla pyyhkeellä 10 min joka ilta, ja sen jälkeen vanupuikolla rullattiin luomen pintaa pitkin alhaalta ylös, että tulehduseritteet lähtevät liikkeelle. Sitten pyyhittiin booriveteen kastetulla tupolla silmä ja erityisesti luomien reunat ja päälle antibiootti+kortisoni tippoja. Noin kuukaudessa tuolla hoidolla tulehdus parani, kerran on uusinut sen jälkeen ja lähti samoin konstein.
| |
| | |
16.09.09, 09:02
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
Siis toki rullattiin ylhäältä alas vanupuikolla!! Meni sanat sekaisin.
| |
| | |
16.09.09, 09:37
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) |
Boorivedellä minäkin hoitelen kaikki silmätulehduksen alut, koska se auttaa nopeasti, joten tulehdus ei pääse pahenemaan.
| |
| | |
16.09.09, 11:51
|
#45 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja silmätulehduksen hoitoon Mulla oli edelliskesänä toisessa silmässä sitkeä silmäluomen tulehdus ja yläluomi oli niin turvonnut ja punainen pahimmillaan, että näytti kuin joku olisi lyönyt. Silmälääkärissä kävin pari kertaa, ja siellä sanottiin, että tulehdus voi jäädä krooniseksi, jolloin kortisonia käytetään koko ajan, ja kuurinakin muutama kuukausi ainakin. Lisäksi silmää haudottiin kuumaan veteen kastetulla pyyhkeellä 10 min joka ilta, ja sen jälkeen vanupuikolla rullattiin luomen pintaa pitkin alhaalta ylös, että tulehduseritteet lähtevät liikkeelle. Sitten pyyhittiin booriveteen kastetulla tupolla silmä ja erityisesti luomien reunat ja päälle antibiootti+kortisoni tippoja. Noin kuukaudessa tuolla hoidolla tulehdus parani, kerran on uusinut sen jälkeen ja lähti samoin konstein. | Samanlaiset hoito-ohjeet oli minullakin, paitsi että lääkäri neuvoi käyttämään lääkkeitä ensin kaksi viikkoa ja sitten pitämään parin viikon tauon. Lääkäri kirjoitti minulle reseptin useampaankin pakkaukseen silmälääkkeitä, joten ehkä pitäisi mennä hakemaan ne toisetkin. Harmi, että silmälääkkeet säilyvät niin vähän aikaa ja boorivesikin avattuna vain kuukauden. :(
Huomasin minulle määrätyn antibioottisen silmägeelin aiheuttavan aivan hirveää turvotusta, mutta se on jatkunut myös lääkkeen lopetettuani.
| |
| | |
16.09.09, 13:20
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) |
Boorivesi säilyy paremmin niin, että pyytää apteekista ruiskun ja muutaman tukevan neulan. Tai mulle ne ehdotti sitä niin, kun ihmettelin tuota säilyvyyttä. Sitten avaa pullonsuun metallisuojusta hiukan ja työntää steriilin neulan kumitulpasta läpi. Sitten ruisku kiinni siihen neulan kantaosaan, ja sillä imetään boorivettä ja ruiskutetaan se tasaisesti pumpulilapulle siitä itse RUISKUosasta. Neula pidetään koko ajan kiinni pullossa ja vain vaihdetaan ajoittain.
Ja tämä komeus säilytetään JÄÄKAAPISSA aina. Mulla on säilynyt ja toiminut 2 vuotta, kunnes loppui. Ja kylmänä se tuntuu tosi hyvältä kuumottavilla ja ärtyneillä silmillä.
Joudun välillä aika pitkään poistaa kertakäyttöpiilareita, kun silmät kuivuu niillä. Kostutustipatkaan ei aina auta. Silmät ärtyy ja välillä on sitten aamulla silmät rähmineet ja punaiset ja tuolla boorivedellä hoitelen ne nopeasti kuntoon. Nykyään teen sen jo illalla, jos tuntuu tarpeelliselta. Se on yllättävän toimivaa ainetta.
| |
| | |
19.11.09, 17:13
|
#47 (linkki)
| | (Vierailija) | punasilmä
Hei!
Luin ongelmistasi ja tuntui tutulta.Itse pärjään silmieni kanssa parhaiten seuraavilla pikku vinkeillä arkielämässä:
Ennen saunomista:
-levitä kostealle iholle ennen saunomista ruokaöljyä,kylmäpuristettuaRypsi/Rapsiöljyä(kasvoille ja kaulaan)muutama pisara riittää..Älä pese öljyä pois saippualla,kun tulet pois löylystä.Ei tarvitse laittaa yövoiteita,eikä mitään muutakaan.Yritä pitää silmät kiinni löylytellessäsi,koska kuumuus kuivattaa silmiä,ei öljy!On edullista ja terveellistä,ei lisäaineita ym.Itslleni ei käy mitkään kalliit voiteet ja kortisoni on ihan viimeinen vaihtoehto,mutta joskus pakollista.Se ohentaa ihoa ja rypyt nakyvät entistä enemmän.Vältä paksuja meikkivoiteita nimenomaan ryppykohdissa ja myös puuteria,silla ne korostuvat vielä lisää.Tunnet itse kasvoissasi,milloin tarvitset öljyä saunaan mennessäsi,ei sitä tarvitse joka kerta laittaa.Boorivesi on yes!mutta sekin ajoittain.Älä tuhlaa rahojasi kalliisiin kosmetiikka tuotteisiin.Kärsivällisyyttä ja onnea!! Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönainen Huoh, eipä auta tuo Widmerkään tähän vaivaan. Rypyt vain pahenevat ja toisen silmän alaluomi on jo juonteita täynnä. Luomet ovat myös tummuneet kovin.
Mistä olisi mahdollista saada Skin Doctorsin näytteitä? Olen itse katsellut voidetta nettikaupasta, joka myisi sitä 10 punnan hintaan + postikulut, mutta olisi kiva kokeilla ensin. | | |
| | |
28.01.12, 12:07
|
#48 (linkki)
| | (Vierailija) | silmänympärysrypyt
Itselleni tuli ryppyjä 20v allergian vuoksi. Silmät turposivat ja kun turvotus lähti, silmäkulman iho jäi kuin kaksinkerroin. Koskaan ei iho enää suoristunut, ei millään rasvalla tai keinolla. :( Nyt olen 25 ja atooppisen ihon vuoksi silmän alle on tullut suuri määrä uurteita.. Ne eivät katoa mihinkään. Nytkin tuli turvotusta ja se kesti vain päivän, aloin heti hoitaa silmiäni lääkärin määräämällä lääkkeellä. Turvotus lähti, iho palasi ihanan pehmeäksi ja terveen näköiseksi, mutta kaikki rypyt jäivät ja uusia ehti jo tulla. Näytän todella vanhalta... Rypyt näkyvät kauaksi, on kiva kun ihmiset joita harvoin näkee, tulevat kysymään että mitä sinulle on sattunut kun silmäsi ovat tuollaiset... En halua tietää miltä näytän 30 vuotiaana....
| |
| | |
28.01.12, 21:16
|
#49 (linkki)
| | (Vierailija) | entinen rusina
Minäkin etsin ja kokeilin kaikenlaisia voiteita herkälle iholle vuosikausia.
Allergia monille ruoka-aineille, hajusteille ym. ym. oli toisinaan aivan mahdotonta ja naama sitten sen mukaisesti vähän päästä enemmän tai vähemmän punainen ja /tai ruttuinen milloin mistäkin.
No nyt olen reilusti yli 50 ja iho on vihdoinkin vahva ja hyvässä kunnossa. Parantuminen alkoi rankasta laihdutuskuurista, ja siitä alkaneesta täydellisestä ruokaremontista.
Alkuun jätin pariksi viikoksi kaikki hiilihydraatit pois, sitten lisäsin heti alkuun vihanneksia päivittäin. Parin viikon päästä sallin jo taas hedelmiäkin. Nyt saatan nauttia jopa pizzan tai berliininmunkin tai mitä vaan silloin tällöin, mutta yleisesti ottaen olen tottunut tuohon proteiini+vihannes+hedelmä ruokavalioon.
Lisäksi käytän paljon erilaisia lisäravinteita, vakiojuttuja ovat tietysti omegat, B, C- ja D-vitamiinit, mieluiten mahdollisimman luonnollisessa muodossa.
Ihon kuntoon nimenomaan on kaikkein eniten vaikuttanut mustaherukkamehu (Pirkka-merkkisessä ei ole edes sokeria juurikaan) ja lisäravinteista Pycnogenol.
Aivan ehdoton parantava aine on ollut purasruohonsiemenöljy ( kurkkuyrtti, lat borage officinalis). Sitä on mm. Möller'in Kaunis Iho-nimisessä lisäravinteessa, jossa on kaikkea mahdollista muutakin hyvää. Shikai Borage Therapy-ihonhoitosarjassa on runsaasti purasruohonsiemenöljyä ja se on ollut ihan ehdottomasti paras löytö.
| |
| | |
29.01.12, 21:28
|
#50 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ryppyjä Itselleni tuli ryppyjä 20v allergian vuoksi. Silmät turposivat ja kun turvotus lähti, silmäkulman iho jäi kuin kaksinkerroin. Koskaan ei iho enää suoristunut, ei millään rasvalla tai keinolla. :( Nyt olen 25 ja atooppisen ihon vuoksi silmän alle on tullut suuri määrä uurteita.. Ne eivät katoa mihinkään. Nytkin tuli turvotusta ja se kesti vain päivän, aloin heti hoitaa silmiäni lääkärin määräämällä lääkkeellä. Turvotus lähti, iho palasi ihanan pehmeäksi ja terveen näköiseksi, mutta kaikki rypyt jäivät ja uusia ehti jo tulla. Näytän todella vanhalta... Rypyt näkyvät kauaksi, on kiva kun ihmiset joita harvoin näkee, tulevat kysymään että mitä sinulle on sattunut kun silmäsi ovat tuollaiset... En halua tietää miltä näytän 30 vuotiaana.... |
Eikös ihon uusiutumissykli ole kuutisen viikkoa. Itse kärsin siitepölyallergiasta nuorempana ja silmät olivat jatkuvasti karstassa ja todella pahasti, jopa avohaavoja silmien alla kuivumisen takia. Siihen aikaan oli vielä kovat kortisonit jotka ohensi ihoa vielä lisää. Ei niitä ryppyjä kuitenkaan jäänyt näkyväksi, eli onko ihotyyppisi sitten muutenkin ohut? Sellainen Lindsey Lohan tyyppinen, aivan ihana nuorena, mutta vaatii todella paljon suojaamista ja hoitoa, jotta säilyy hyvänä.
| |
| | | | |