Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.03.10, 10:27   #1 (linkki)
Miettii
(Vierailija)

Kokemuksia Hiusvarikko-nimisestä kampaamosta Espoossa?

Otsikon mukainen kysymys. Osaisiko joku jelpata? Ajattelin käydä testaamassa, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
  Vastaa viestiin

07.04.10, 17:00   #2 (linkki)
Möh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miettii Näytä viesti
Otsikon mukainen kysymys. Osaisiko joku jelpata? Ajattelin käydä testaamassa, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Itse olen siellä 3 kertaa käynyt eikä voi muuta kuin suositella! Omistaja on todella mukava ja osaa asiansa eikä hintakaan niin paha ole. Joka kerta olen lähtenyt hyvillä mielin sieltä uuden hiuskuontalon kanssa. :)
  Vastaa viestiin
07.04.10, 19:33   #3 (linkki)
Missäpäin?
(Vierailija)

Missäpäin Espoota tuollainen on?
  Vastaa viestiin
08.04.10, 15:06   #4 (linkki)
Mööh
(Vierailija)

Espoon keskuksessa, junaradan vierellä. Osoite on Asemakuja 2 muistaakseni. Ko. kampaamolta löytyy myös nettiosoite missä näkyy hinnat ym.
  Vastaa viestiin
09.04.10, 00:39   #5 (linkki)
Missäpäin?
(Vierailija)

Ai jaa, luulin ja jopa toivoin että se olisi voinut olla Sellon, Ison Omenan tai Tapiolan keskustan tuntumassa.

Asun itse täällä Haukilahdessa, enkä tiedä että uskallanko lähteä mihinkään Espoon pahamaineisen keskuksen liepeille liikkumaan. Sitä paitsi se on ihan toisella puolen Espoota missä asun.
  Vastaa viestiin
13.04.10, 22:39   #6 (linkki)
Voin suositella
(Vierailija)

Hiusvarikkoa

En yleensä vastaa tällaisiin kyselyihin,nyt haluan sanoa että on paras kampaaja minun elämän varrella, ja ikää minulla löytyy yli 50v, sai minustakin taiottua jopa muodikkaan.Töissä meinasivat tippua tuoleilta kun ovat tottuneet näkemään minut luomuväreissä ja tukan aina nutturalla. Voin suositella. Hauska kampaamoreissu, tykkäsin! (omistaja laittoi hiukseni)
  Vastaa viestiin
23.05.10, 22:10   #7 (linkki)
loorus
(Vierailija)

hehhe

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Missäpäin? Näytä viesti
Ai jaa, luulin ja jopa toivoin että se olisi voinut olla Sellon, Ison Omenan tai Tapiolan keskustan tuntumassa.

Asun itse täällä Haukilahdessa, enkä tiedä että uskallanko lähteä mihinkään Espoon pahamaineisen keskuksen liepeille liikkumaan. Sitä paitsi se on ihan toisella puolen Espoota missä asun.

tää on hyvä.. pahamaineinen espoon keskusta, yeah right. saanen nauraa..
  Vastaa viestiin
22.06.10, 18:59   #8 (linkki)
Palautetta
(Vierailija)

Kestopigmentointi Hiusvarikko- kampaamolla

:)Kävin ottamassa kestopigmentoinnit, ja olen niin happy!!!:) Kiitos Anna! Teit hyvää jälkeä ja siksi kehut ja kiitokseni netissä! Nähdään!:)
  Vastaa viestiin
02.09.10, 20:05   #9 (linkki)
bellanen
(Vierailija)

hiusvarikko

Nykyään Hiusvarikko on Iso Omenan vieressä. Ihana on kampaaja ja hauskakin!
Osaa kyllä asiansa ja erittäin hyvin :)

t. tyytyväinen asiakas
  Vastaa viestiin
21.09.10, 20:05   #10 (linkki)
Parturi Matinkylässä
(Vierailija)

Käytiin miehen kanssa

kävin eka ite ja sit vein miehen kun olin omiin hiuksiin tyytyväinen, parturoi hyvin. Täst tuli meijän paikka. kakarat kans seuraavaks.
  Vastaa viestiin
02.12.10, 14:55   #11 (linkki)
Pettynyt ex-asiakas
(Vierailija)

Ihan syvältä: never again

Ei ammattitaitoa eikä etiikkaa ja todella epämiellyttävä tyyppi. En suosittele kellekään.
  Vastaa viestiin
02.12.10, 22:50   #12 (linkki)
Hiusvarikon omistaja
(Vierailija)

Nimettömille netin arvostelijoille...

Hei! Ajattelin nyt ottaa kantaa, ystäväni soitti, että Anna, sinua on haukuttu netissä. Kovin ystävällistä kantaa huolta minun liikkeeni maineesta jne, mutta yrittäjänä joutuu valitettavasti kokemaan tätä tällaista kasvottomien ja nimettömien mautonta ja epäreilua arvostelua. Onnekseni olen saanut yleensä positiivista palautetta. Liikkeestäni lähdetään yleensä iloisina uusista hiuksista ja se on palautetta, mikä auttaa kohtaamaan tällaiset epäasialliset arvostelijat netissä.

On melkeinpä naurettavaakin, että joku puhuu minun etiikastani. Aika iso heitto:) Kukaan ei ole täydellinen, tuskin kirjoittaja itsekään. Vaikuttaa siltä, että joku katkera mustasukkainen yksilö siellä taas purkaa omaa narsistista pahaa oloaan. Kannattaa vaihtaa kampaajaa tai parturia, jos ei koe jotain henkilöä oman typpisekseen tai ammattitaitoiseksi. Yksinkertaista, vai mitä? Mutta että pitää oikein tulla tänne nettiin haukkumaan, se on jotain akkamaista mitä ei vaan voi ymmärtää. Kasvottomana täällä soittaa suutaan. Mustamaalaus on rikos, ja tarvittaessa voidaan selvittää onneksi myös nimettöminä esiintyvien arvostelijoiden yhteys, jos ihan överiksi menee.

Minulla on suurin osa asiakkaistani tyytyväisiä, tämä viesti voi olla joltain aivan muultakin kuin minun asiakkaaltani, esim. joltain ilkeältä mustasukkaiselta naiselta, joka haluaa mustamaalata, ikävä ihminen kun on. Tai sitten tämä saattaa olla myös vaikka joltain asiakkaalta, joka ei maksanut laskuaan, ja jouduin laittamaan viestä perään, että maksaisitko kiitos! Jotkut voivat ottaa nokkiinsa sellaisestakin. Tai sitten tämä voi olla vaikkapa ihan keneltä tahansa. Kannattaa lukea näitä netissä olevia "arvosteluita" muistaen, että maailmassa on aina ilkeitä ihmisiä, jotka haluavat ihan kilteille ja kivoille ihmisille pahaa mieltä, useimmiten heillä on itsensä kanssa ongelmia ja ottaa päähän koko elämä. Heidän tyyppiset ilkimykset, eivät hyväksy muiden erilaisuutta, katsovat pitkin nenävartta ei omantyylisiään ihmisiä. Ikävä vain, että minä kun olen ammatiltani sairaanhoitaja, ja sydämeltäni hoitaja, olen ihminen, joka haluan auttaa, se on luontaista minulle. Eli varmasti auttaisin tätäkin kyseistä henkilöä, jos hän vaan avautuisi minulle:) Etiikkani ja moraalini ovat kehittyneet jo vuosia sitten ja pidä itseäni suht kilttinä ihmisenä.

Rehellisesti, vain yksi naisasiakas on osoittanut minulle näkyvästi tyytymättömyyttä, ja hän kirjoittikin minulle vähän aikaa sitten erittäin hassun meilin, jossa haukkui kaikki kampaajat pystyyn, ja kuinka me kampaajat olemme tuhonneet hänen hiuksensa jnejne. Asiakas kävi vain kerran, ja oli koko kampaamokäynnin aikana erittäin ahdistuneen oloinen ja vaikea, ei tehnyt mitään yhteistyötä. Hiukset olivat nätit hänen lähtiessä kampaajalta, mutta hänpä päättikin haukkua minut koko historiansa kampaajista, kuinka joku aikaisemmin jo leikkasi hänen tasapitkät hiuksensa joskus lyhyemmiksi ja kerrostetuiksi, hänen mielestään liian lyhyiksi...Voi voi.. Olisi niin ihanaa, kun voisi olla kaikkien mielestä kiva ja hyvä kampaaja, mutta se ei ole mahdollista. Kukaan ei voi miellyttää kaikkia. Joten, ihmiset, etsikää itsellenne hyvä ja teille SOPIVA kampaaja tai parturi, ja pitäkää kiinni hänestä:)

Hiusalan taiturit ovat usein taiteilijoita. Persoonia. Minä olen sellainen. Erilaisuus voi joskus ärsyttää joitakin ihmisiä. Minua se ei ärsytä ollenkaan. Mielestäni ihmiset saavat olla erilaisia, ja on mielenkiintoista kohdata monenlaisia ihmisiä, nuoria ja iäkkäämpiä, mielestäni toisilta voi oppia ja ihmisten kohtaamiset ovat yksi elämän hienoimmista asioista. Tervetuloa rohkeasti tsekkaamaan, että minkälainen ihminen on Hiusvarikon Anna:) Etsin kivoja uusia asiakkaita ja jossain vaiheessa myös kivaa vuokratuolilaista.

Ja jos joku joskus on tyytymätön minun leikkaamiini hiuksiin, olisi todella reilua, että se asia ilmaistaisiin liikkeessäni, jolloin yhdessä neuvotellen voisi asialle tehdä jotakin. Kampaaja ei voi tietää, jos asiakas sanoo olevansa tyytyväinen ja näyttää iloiselta.

Hiusvarikko / Etusivu Toivottavasti nähdään!:)
  Vastaa viestiin
02.12.10, 22:56   #13 (linkki)
ihminenjahiukset
(Vierailija)

Muuten kampaajalta usein ei kaipaisi kuin hyvää kampausta ja ihan tavallista ammattitaitoa. Se "taiteilija" ja "persoona" voisi juhlia muualla kuin asiakaspalvelussa...
  Vastaa viestiin
03.12.10, 08:03   #14 (linkki)
eri kampaamon asiakas
(Vierailija)

Mun mielestä hyvä kampaaja voi ihan hyvin olla sekä taiteilija että persoona. Muistan kun vasta täysi-ikäiseksi tulleena kävin ensimmäistä kertaa Terttu Stenbergin salongissa, ja hän oli heti kättelyssä hyvinkin persoonallinen ja taiteellinen. Jäljessä ei ollut mitään moittimista ja olo oli käsittelyn jäljiltä jotenkin itsevarmempi ja rohkeampi, mikä siinä iässä tuli todella tarpeeseen. TS on varsin räiskyvä persoona, mutta en odotakaan, että taiteellista silmää ja hyvää makua vaativassa ammatissa olisi pelkkiä pullamössö-ihmisiä.

Kampaajan ei sen sijaan minun mielestäni tarvitse olla psykiatri tai psykologi, jonka tarvitsisi auttaa ihmistä, jolla irtoruuvit kilisee päässä. Siihen hommaan löytyy kunnalliselta puolelta omat ihmisensä, joilla on lupa määrätä vaikeimmille tapauksille lääkityskin.

Ahdistuneet, ilkeät ja jopa henkisesti häiriintyneet ihmiset kun käy myös kampaajilla, joten ihan varmasti sellaiset ihmiset käy rääkymässä asiattomuuksia myös netissä. Mikäs sen parempi foorumi haukkua puskista kuin nimetön netti. Täällä Elleissä muillakin palstoilla on haukuttu vaikka kuinka monta kampaajaa, nykyinen omanikin, ja ihan varmasti hänenkään ammattitaidossaan ei ole mitään vikaa. Harmittaa hyvien ammattilaisten puolesta, ja on samalla iloinen ettei itse ole sellaisessa ammatissa jossa kuka vaan voi sylkeä silmille netin ihmeellisen nimettömyyden suojista.

Ja ainahan voi myös olla, että täällä haukkuu eri kampaajia yksi ja sama "kiertopalkinto", jolle ei mikään kampaaja kelpaa ja joka käy jokaisella kampaajalla vuorotellen ja haukkuu ne kaikki täällä. Kieli on ainakin ollut monta kertaa hyvinkin samanlaista. Onnellisia olemme me, joille on se oma lempparikampaaja löytynyt.
  Vastaa viestiin
03.12.10, 12:30   #15 (linkki)
tinkijä
(Vierailija)

kysymyksiä varikolle

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiusvarikon omistaja Näytä viesti
Hei! Ajattelin nyt ottaa kantaa, ystäväni soitti, että Anna, sinua on haukuttu netissä. Kovin ystävällistä kantaa huolta minun liikkeeni maineesta jne, mutta yrittäjänä joutuu valitettavasti kokemaan tätä tällaista kasvottomien ja nimettömien mautonta ja epäreilua arvostelua. Onnekseni olen saanut yleensä positiivista palautetta. Liikkeestäni lähdetään yleensä iloisina uusista hiuksista ja se on palautetta, mikä auttaa kohtaamaan tällaiset epäasialliset arvostelijat netissä.

On melkeinpä naurettavaakin, että joku puhuu minun etiikastani. Aika iso heitto:) Kukaan ei ole täydellinen, tuskin kirjoittaja itsekään. Vaikuttaa siltä, että joku katkera mustasukkainen yksilö siellä taas purkaa omaa narsistista pahaa oloaan. Kannattaa vaihtaa kampaajaa tai parturia, jos ei koe jotain henkilöä oman typpisekseen tai ammattitaitoiseksi. Yksinkertaista, vai mitä? Mutta että pitää oikein tulla tänne nettiin haukkumaan, se on jotain akkamaista mitä ei vaan voi ymmärtää. Kasvottomana täällä soittaa suutaan. Mustamaalaus on rikos, ja tarvittaessa voidaan selvittää onneksi myös nimettöminä esiintyvien arvostelijoiden yhteys, jos ihan överiksi menee.

Minulla on suurin osa asiakkaistani tyytyväisiä, tämä viesti voi olla joltain aivan muultakin kuin minun asiakkaaltani, esim. joltain ilkeältä mustasukkaiselta naiselta, joka haluaa mustamaalata, ikävä ihminen kun on. Tai sitten tämä saattaa olla myös vaikka joltain asiakkaalta, joka ei maksanut laskuaan, ja jouduin laittamaan viestä perään, että maksaisitko kiitos! Jotkut voivat ottaa nokkiinsa sellaisestakin. Tai sitten tämä voi olla vaikkapa ihan keneltä tahansa. Kannattaa lukea näitä netissä olevia "arvosteluita" muistaen, että maailmassa on aina ilkeitä ihmisiä, jotka haluavat ihan kilteille ja kivoille ihmisille pahaa mieltä, useimmiten heillä on itsensä kanssa ongelmia ja ottaa päähän koko elämä. Heidän tyyppiset ilkimykset, eivät hyväksy muiden erilaisuutta, katsovat pitkin nenävartta ei omantyylisiään ihmisiä. Ikävä vain, että minä kun olen ammatiltani sairaanhoitaja, ja sydämeltäni hoitaja, olen ihminen, joka haluan auttaa, se on luontaista minulle. Eli varmasti auttaisin tätäkin kyseistä henkilöä, jos hän vaan avautuisi minulle:) Etiikkani ja moraalini ovat kehittyneet jo vuosia sitten ja pidä itseäni suht kilttinä ihmisenä.

Rehellisesti, vain yksi naisasiakas on osoittanut minulle näkyvästi tyytymättömyyttä, ja hän kirjoittikin minulle vähän aikaa sitten erittäin hassun meilin, jossa haukkui kaikki kampaajat pystyyn, ja kuinka me kampaajat olemme tuhonneet hänen hiuksensa jnejne. Asiakas kävi vain kerran, ja oli koko kampaamokäynnin aikana erittäin ahdistuneen oloinen ja vaikea, ei tehnyt mitään yhteistyötä. Hiukset olivat nätit hänen lähtiessä kampaajalta, mutta hänpä päättikin haukkua minut koko historiansa kampaajista, kuinka joku aikaisemmin jo leikkasi hänen tasapitkät hiuksensa joskus lyhyemmiksi ja kerrostetuiksi, hänen mielestään liian lyhyiksi...Voi voi.. Olisi niin ihanaa, kun voisi olla kaikkien mielestä kiva ja hyvä kampaaja, mutta se ei ole mahdollista. Kukaan ei voi miellyttää kaikkia. Joten, ihmiset, etsikää itsellenne hyvä ja teille SOPIVA kampaaja tai parturi, ja pitäkää kiinni hänestä:)

Hiusalan taiturit ovat usein taiteilijoita. Persoonia. Minä olen sellainen. Erilaisuus voi joskus ärsyttää joitakin ihmisiä. Minua se ei ärsytä ollenkaan. Mielestäni ihmiset saavat olla erilaisia, ja on mielenkiintoista kohdata monenlaisia ihmisiä, nuoria ja iäkkäämpiä, mielestäni toisilta voi oppia ja ihmisten kohtaamiset ovat yksi elämän hienoimmista asioista. Tervetuloa rohkeasti tsekkaamaan, että minkälainen ihminen on Hiusvarikon Anna:) Etsin kivoja uusia asiakkaita ja jossain vaiheessa myös kivaa vuokratuolilaista.

Ja jos joku joskus on tyytymätön minun leikkaamiini hiuksiin, olisi todella reilua, että se asia ilmaistaisiin liikkeessäni, jolloin yhdessä neuvotellen voisi asialle tehdä jotakin. Kampaaja ei voi tietää, jos asiakas sanoo olevansa tyytyväinen ja näyttää iloiselta.

Hiusvarikko / Etusivu Toivottavasti nähdään!:)

Miten niin kampaajat ovat taiteilijoita ? Aika vaarallinen ilmaisu kuluttajan kannalta. En ainakaan mene kampaajalle hakemaan taiteilijan käsittelyä, vaan ammattitaitoisesti toimivaa saksien käyttäjää, joka osaa sovittaa saksensa ja leikkaustyylin asiakkaan hiuslaadun, kasvojen, iän ja yleisen vaatetustyylin mukaan. Taitelijat voivat esittäytyä Pinni-lehden sivulla ja stailata sinne ihan mitä luomistyön tuloksena saavat aikaan.
On minusta erittäin kummallista perustella kampaamotyötä taiteilija-aksentilla, koska se minusta juuri johtaa siihen, että asiakasta ei kuunnella ja tehdään niitä fantasioituja palokärki ja Star Wars-kampauksia.
Sanot vielä että asiakkaat eivät olisi yhteistyöhaluisia - no enemmän minusta on kyse kampaajien yhteistyöhalusta ja kyvystä kuunnella asiakasta alusta loppuun. Asiakas maksaa työn ja on oikeutettu saamaan sen mitä tilaa. Tässä kohtaa tapahtuu juuri ne suurimmat epäselvyydet ja mokat. Kun asiakas sanoo, että ei halua hiuksiaan rikottavan tai ohennettavan, niin miksi asiakasta ei tällä kohtaa kuunnella ? Asiakas tuntee oman hiuskuontalonsa laadun, käsittelee sitä joka päivä, mutta kampaaja tekee työtä samaisen tukan kanssa vain kerran kuukaudessa noin keskimäärin.
EN ole kampaamosi asiakas, mutta isoimmat mokat tulevat juuri tuon hiuslinjan rikkomisen kanssa. Sen poiskasvattaminen on pitkä prosessi. MIelestäni parhaat kampaajat ovat nykyisin 50+ sarjasta, koska he käsittävät sen, että hiusmallin olisi hyvä kestää kuosissaan sen 5 viikkoa eikä niin, että asiakas saa juosta saksittavana joka kolmas viikko. Myös tämä kampaajien ikäluokka tietää sen, että hiusta on leikattava todella latvoista sen takia, että hapertunut hiuksen latvus ei asetu mitenkään kauniisti ellei sille ole tehty tervehdyttävää leikkausta.
Nämä ovat ne perustavaa laatua olevat seikat, joita useimmat kampaajat eivät ota huomioon, vaan soikkivat saksillaan sieltä täältä ja lopputulos on yhtä tyhjän kanssa.
Väreistä - aivan liian usein kampaaja kiikuttaa värikartan asiakkaan helmaan "eiks tää ois hyvä" - voi luoja - eihän asiakas ole värjäämisen asiantuntija eikä voi etukäteen tajuta, miten oma hius reagoi tuohon sävyyn. Kuitenkin - jos asiakas ilmoittaa, että ei halua omasta väristään suuresti poikkeavaa sävyä, niin miksi sitten tuputtaa keltaisia ja punaisia sävyjä tai tehdä niitä Milla Magia-järkyttävä-tumma-versioita, kun asiakas ei muuten näytä gootilta ?

Jos nämä asiat kampaajat nyt suostuisivat opettelemaan niin luulisin että vähemmän tulisi valituksia.
Apropos - en ole koskaan käynyt kampaajalla "velaksi" - maksan aina laskuni suoraan kampaamossa eikä mieleeni ole edes juolahtanut että pitäisi käydä jotain luottokauppaa kampaamopalveluissa.
  Vastaa viestiin
05.12.10, 12:49   #16 (linkki)
Hiusvarikon omistaja
(Vierailija)

vastausta...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tinkijä Näytä viesti
Miten niin kampaajat ovat taiteilijoita ? Aika vaarallinen ilmaisu kuluttajan kannalta. En ainakaan mene kampaajalle hakemaan taiteilijan käsittelyä, vaan ammattitaitoisesti toimivaa saksien käyttäjää, joka osaa sovittaa saksensa ja leikkaustyylin asiakkaan hiuslaadun, kasvojen, iän ja yleisen vaatetustyylin mukaan. Taitelijat voivat esittäytyä Pinni-lehden sivulla ja stailata sinne ihan mitä luomistyön tuloksena saavat aikaan.
On minusta erittäin kummallista perustella kampaamotyötä taiteilija-aksentilla, koska se minusta juuri johtaa siihen, että asiakasta ei kuunnella ja tehdään niitä fantasioituja palokärki ja Star Wars-kampauksia.
Sanot vielä että asiakkaat eivät olisi yhteistyöhaluisia - no enemmän minusta on kyse kampaajien yhteistyöhalusta ja kyvystä kuunnella asiakasta alusta loppuun. Asiakas maksaa työn ja on oikeutettu saamaan sen mitä tilaa. Tässä kohtaa tapahtuu juuri ne suurimmat epäselvyydet ja mokat. Kun asiakas sanoo, että ei halua hiuksiaan rikottavan tai ohennettavan, niin miksi asiakasta ei tällä kohtaa kuunnella ? Asiakas tuntee oman hiuskuontalonsa laadun, käsittelee sitä joka päivä, mutta kampaaja tekee työtä samaisen tukan kanssa vain kerran kuukaudessa noin keskimäärin.
EN ole kampaamosi asiakas, mutta isoimmat mokat tulevat juuri tuon hiuslinjan rikkomisen kanssa. Sen poiskasvattaminen on pitkä prosessi. MIelestäni parhaat kampaajat ovat nykyisin 50+ sarjasta, koska he käsittävät sen, että hiusmallin olisi hyvä kestää kuosissaan sen 5 viikkoa eikä niin, että asiakas saa juosta saksittavana joka kolmas viikko. Myös tämä kampaajien ikäluokka tietää sen, että hiusta on leikattava todella latvoista sen takia, että hapertunut hiuksen latvus ei asetu mitenkään kauniisti ellei sille ole tehty tervehdyttävää leikkausta.
Nämä ovat ne perustavaa laatua olevat seikat, joita useimmat kampaajat eivät ota huomioon, vaan soikkivat saksillaan sieltä täältä ja lopputulos on yhtä tyhjän kanssa.
Väreistä - aivan liian usein kampaaja kiikuttaa värikartan asiakkaan helmaan "eiks tää ois hyvä" - voi luoja - eihän asiakas ole värjäämisen asiantuntija eikä voi etukäteen tajuta, miten oma hius reagoi tuohon sävyyn. Kuitenkin - jos asiakas ilmoittaa, että ei halua omasta väristään suuresti poikkeavaa sävyä, niin miksi sitten tuputtaa keltaisia ja punaisia sävyjä tai tehdä niitä Milla Magia-järkyttävä-tumma-versioita, kun asiakas ei muuten näytä gootilta ?

Jos nämä asiat kampaajat nyt suostuisivat opettelemaan niin luulisin että vähemmän tulisi valituksia.
Apropos - en ole koskaan käynyt kampaajalla "velaksi" - maksan aina laskuni suoraan kampaamossa eikä mieleeni ole edes juolahtanut että pitäisi käydä jotain luottokauppaa kampaamopalveluissa.

Hei. En tiedä minkälaisten kampaajien luona sinä olet käynyt, minun tuntemani kampaajat ovat hyvinkin taiteellisia ihmisiä. Ihania, sydämeltään leiskuvia persoonia, jotka haluavat, että asiakas kaunistuu heidän käsittelyssään. Edellisessä tekstissäni korostin kuitenkin enemmänkin itse olevani taiteilija ja persoona. Olen taiteellisesti lahjakas. Olen musikaalisesti lahjakas, sekä osaan piirtää ja minulla on silmää. Näin minulle on sanottu pienestä tytöstä lähtien:) Vuosien musiikkiharrastus taustalla ja kuvaamataito aina kiitettävä. Kai nekin jotain kertovat. Eikö kampaamoalan pääsykokeissa ole taiteellista silmää testaavia tehtäviä? Itse olen käynyt yksityisen koulun, jonka opettaja on nimen omaan taiteilija ja persoona. Hänen kouluunsa oli haastattelun lisäksi ihan kädentaitoja ja silmää testaavia tehtäviä. Itse ajattelen, että jos ihmisellä ei ole sitä silmää ja luovuutta, ei hän ehkä kampaajana ole niin luova ja rohkea ehdottamaan uutta jne, visio on oltava, jotta voi "myydä" sen asiakkaalle. Joskus asiakas on jo löytänyt edellisestä paikasta hyvän kampaajan, ja silloin useimmiten sanonkin ääneen, että sinulla onkin jo ollut hyvä kampaaja aikaisemmin.

Näin aikuisena, voin sanoa ääneen, että olen luova ja taiteellinen persoona. Mielestäni hyvällä kampaajalla on nimenomaan sitä silmää. Silmillään hän nimenomaan katsoo mikä väri sopisi asiakkaalle, ja minkämalliset hiukset voisivat olla hänen ulkonäölleen ja kokonaisuudelleen eduksi. Vaihtoehtoja on tietenkin useimmiten monia.

Olen itse sellainen kampaaja ja ihminen, että en mielelläni lähde arvostelemaan muiden kädenjälkeä, mutta omaani voin arvostella. Tässä työssä kohtaa usein asiakkaita, jotka eivät ole löytäneet mieleistään kampaajaa tai parturia. Se on minun näkökulmastani katsottuna aina haaste, näyttää oma osaamiseni tällaiselle henkilölle. Ja kun asiakas on tyytyväinen, voin minäkin hymyillä iloisena, että onnistuin. Aina ei voi kuitenkaan onnistua niin täydellisesti vaikka haluisi. Se riippuu hiusten lähtökohdista ja laadusta ja siitä mitä suunnitellaan jatkoa ajatellen. Joskus tehdään ns välivaihetyö, eli esim., jos asiakas kasvattaa siitä sitten vaikka toista mallia, ei voi saada kertalaakista sitä mitä tavoitellaan jne.

Makuja on monia. Puhuit star wars kampauksista jne.. Tai ammattilehtemme Pinni-lehden "taidehiuskuvista". Minun ajatus on aina, että asiakkaan pitäisi pärjätä hiustensa kanssa kotona ja olla itse tyytyväinen.. Jotkut ihmiset tykkäävät rikotummasta linjasta, se on makuasia. Jotkut tykkäävät räväkämmistä väreistä jne. Jonkun räväkämpihiuksisen mielestä voi sellainen tavallinen nössötukka olla kaamea ja klassisen tyylin edustavan mielestä rikottu peikko-look on aivan kaamea. Sama pätee ihmisten pukeutumistyyliin. Eikö fiksu ihminen hyväksy, että meitä on monentyylisiä naisia ja miehiä maapallolla tallustelemassa hiuksinemme.

Tärkeintä on, että asiakas uskaltaa ilmaista itseään kun yhdessä neuvotellaan ja katsotaan, mitä hiuksille tehdään. Minulla on tapana katsoa mikä minun mielestäni sopisi ja ehdottaa sitä, sitten katsomme, meneekö yksiin asiakkaan toivomusten kanssa. Usein asiakkaat antavat tehdä mitä itse ajattelen hyväksi vaihtoehdoksi.

Toivoisin jatkossa, että jos joku antaa palautetta netissä omista juuri leikatuista hiuksistaan, arvostellen jotakin kampaajaa, sen voisi tehdä omalla nimellään ja liittää siihen vaikka hiusten kuvan edesta, sivulta ja takaa. Se olisi reilumpaa arvostelua. Silloin se olisi rehtiä. Aina on mahdollisuus tehdä kiusaa kuitenkin tahalllaan, jokainen varmasti on joskus kohdannut elämässään myös tahallaan ilkeitä ihmisiä, jotka tahallaan haluavat haukkua, jostakin syystä, oli se sitten mikä tahansa.

Toivotaan, että kaikki löytävät itselleen sopivan hiustaiturin. Oman maun ja tyylin ymmärtävän. Kampaamoita on monenlaisia juuri sen takia, että jokaiselle olisi tarjolla se oma paikka. Asiakkaan tehtäväksi jää sen oikean oman paikan löytäminen.
  Vastaa viestiin
05.12.10, 17:07   #17 (linkki)
tällaista
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiusvarikon omistaja Näytä viesti
Aina on mahdollisuus tehdä kiusaa kuitenkin tahalllaan, jokainen varmasti on joskus kohdannut elämässään myös tahallaan ilkeitä ihmisiä, jotka tahallaan haluavat haukkua, jostakin syystä, oli se sitten mikä tahansa.
Tämä on nykyään ihan hirveän tavallista. Sama asia koulukiusaamisessa ja työpaikkakiusaamisessa. Aina pitää tehdä jostain ihmisestä uhri ja kohde muiden öykkäröinnille ja alistamiselle. En nyt tiedä, tapahtuuko juuri tuollaista kampaamoille kovin usein, mutta tuntuu, että luonnevikaisia ihmisiä on nykyään todella paljon. Kasvatuksen puutetta varmaan.

Kampauksista puheen ollen minusta on todella tärkeää ottaa huomioon (sen lisäksi mikä ihmiselle sopii) myös se, että kampaus sopii ihmisen työhön ja pukeutumiseen. Eli ei kamalia punkkarikampauksia ihmisille, joiden työssä pitää olla siisti ja edustava tai ihan nössökampauksia ihmisille, joiden työ on taiteen saralla tms.

Olisi todella hyvä kampaajien tajuta, että joissain töissä ihmisen pitää olla viimeisen päälle huoliteltu. Tätä en kohdista Hiusvarikon omistajalle, koska en ole koskaan käynyt siellä, vaan ihan vain yleisesti kampaajille. Näin luetun perusteella ko. putiikin omistaja kuulostaa ihan täyspäiseltä, omasta työstään ja asiakkaistaan pitävältä tyypiltä, mutta kun en asu lähelläkään, taidan pitää oman lempikampaajani :) Jos ikinä löytyy kampaaja, jonka kanssa synkkaa, sitä ei kannata vaihtaa, sen ole huomannut.
  Vastaa viestiin
16.12.10, 13:00   #18 (linkki)
Jutta Ismola
(Vierailija)

Kävin mutta vaihdoin.

Hei, kiva lukea tästä kampaamosta, itselläni kävi hieman huonosti kyseisellä kampaamolla.
Halusin pidennykset, värjäyksen ja leikkauksen heiltä.
Minulla oli hyvä päivä ennen kampaamoon menoa, mutta kampaaman jälkeen tuli suru puseroon.
Pidennyksiä tuli tekemään erittäin kokematon varmaan harjoittelija olin ihan kauhuissaan, mutta minun tapaani en ujostuksestani johtuen uskaltannut kysyä kuinka monta pidennystä tyttö oli tehnyt aikaisemmin.
Siinähän teki niitä ja katselin touhua itkua pidätellen.
Olin todella tyytymätön tekotapaan mutta en viitsinnyt sano mitään.
Päätin seuraavana päivänä mennä korjauttamaan asian kampaamoon missä olin aikaisemmin käynnyt. Capello parturi espoossa korjasi asian kyllä hyvin ja he sanoivatkin, että hiusvarikko käyttää paljon harjoittelijoita.

No mutta onneksi sain korjattua asian.
  Vastaa viestiin
16.12.10, 23:28   #19 (linkki)
Hiusvarikon omistaja
(Vierailija)

Täyttä puppua koko juttu

Onpa epäasiallista tekstiä. Hiusvarikolla ei ole yhtään harjoittelijaa, olen yksin liikkeessäni, ja en edes tee hiustenpidennyksiä. Se lukee myös nettisivuillani. Joten mitäpä jos katsoisit kampaamon nimen ensin tarkemmin ja Capellon porukka tuskin olisi niin epäammatillista, että keksisivät jotakin sellaista, että Hiusvarikolla käytetään paljon harjoittelijoita. Korjaisitko tänne missä kampaamossa oikein kävit. On tosi surkeaa, jos ei ihminen edes tiedä kampaamon nimeä missä on käynyt. Surkeaa tällainen, etteivät ihmiset kirjoita rehtiä palautetta, vaan keksivät hatusta mitä puppua tahansa. Tänään juuri soitti joku rouva, ja kysyi hiustenpidennyksiä, sanoin etten tee niitä, koska mielestäni ne tuhoavat omaa hiusta, ja teippipidennykset taas ovat mielestäni hankalat, olen itse niitä kaksi kertaa kokeillut ja en pitänyt niitä mukavina. Lukekaa ihmiset näitä ns arvosteluja varauksella, nyt sen tiedän todellakin, että täällä netissä voi kuka tahansa kirjoitta mitä mieleen juolahtaa. Tervetuloa Hiusvarikolle laittamaan kiva väri ja leikkaus, ei tarvitse hiustenpidennyksiä, kun laittaa omat hiuksensa mahdollisimman kivoiksi. Kasvatusprosessi on pitkä, mutta jos hiusten laatu ja tuuheus vaan riittävät, kannattaa kasvattaa omat hiukset pidemmiksi ja nauttia niistä, ei meidän suomalaisten hiusten tarvitse näyttää jenkkityttöjen paksuilta missihiuksilta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jutta Ismola Näytä viesti
Hei, kiva lukea tästä kampaamosta, itselläni kävi hieman huonosti kyseisellä kampaamolla.
Halusin pidennykset, värjäyksen ja leikkauksen heiltä.
Minulla oli hyvä päivä ennen kampaamoon menoa, mutta kampaaman jälkeen tuli suru puseroon.
Pidennyksiä tuli tekemään erittäin kokematon varmaan harjoittelija olin ihan kauhuissaan, mutta minun tapaani en ujostuksestani johtuen uskaltannut kysyä kuinka monta pidennystä tyttö oli tehnyt aikaisemmin.
Siinähän teki niitä ja katselin touhua itkua pidätellen.
Olin todella tyytymätön tekotapaan mutta en viitsinnyt sano mitään.
Päätin seuraavana päivänä mennä korjauttamaan asian kampaamoon missä olin aikaisemmin käynnyt. Capello parturi espoossa korjasi asian kyllä hyvin ja he sanoivatkin, että hiusvarikko käyttää paljon harjoittelijoita.

No mutta onneksi sain korjattua asian.
  Vastaa viestiin
11.01.11, 16:23   #20 (linkki)
Eräs vaan
(Vierailija)

HIUSVARIKKO

Oman todella epämiellyttävän kokemukseni mukaan, en suosittele tätä paikkaa kenellekään.
  Vastaa viestiin
11.01.11, 20:20   #21 (linkki)
Hiusvarikon omistaja
(Vierailija)

Etkö saanut..

vastauksia kaikkiin uteluihisi?? Kerroitkin lukeneesi näitä arvosteluja täältä netistä, joten oletinkin sinun tulevan tänne antamaan negatiivista palautetta. On kivaa jutella mukavien asiakkaiden kanssa niitä näitä, mutta kun liikkeeseeni astuu kieron oloinen ihminen, joka utelee yritykseni asioita, henkilökohtaisen elämäni asioita, liiketilaan liittyviä asioita, mainontaani liittyviä asioita....jnejne..en oikein tykkää vastata sellaiselle ihmiselle, olin tarkoituksella hiljaa ja en niin oma itseni todellakaan..ja toivotin ystävällisesti oikein hyvää jatkoa!

Sen huomaa kyllä kun ihminen ei ole vilpitön, maailmassa on valitettavasti kieroutta ja kaksinaamaisuutta, yritysmaailmassakin!!..minun tapani on kääntää selkäni sellaiselle ihmiselle. En toivo sinunlaisia asiakkaita liikkeeseeni. Jatkossa passitan ulos samantien:) Hiusvarikko on tarkoitettu vain mukaville tervepäisille rehdeille ihmisille. Agenttikyselijät älköön vaivautuko:)
Fiksut yrittäjät ovat kollegiaalisia ja korrekteja toisille samanalan yrittäjille, kaikenlainen kieroilu ja peli on osoitus halpamaisesta kilpailemisesta ja toiminnasta, johon en itse alennu. Hyvien kampaajien ei tarvitse mustamaalata toisia, toisten kunnioittaminen kuuluu terveeseen kilpailuun.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs vaan Näytä viesti
Oman todella epämiellyttävän kokemukseni mukaan, en suosittele tätä paikkaa kenellekään.
  Vastaa viestiin
12.01.11, 12:29   #22 (linkki)
Pekka
(Vierailija)

Parturi Hiusvarikko Matinkylässä

Nykyään ison omenan vieressä, hintalaatu hyvä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Missäpäin? Näytä viesti
Missäpäin Espoota tuollainen on?
  Vastaa viestiin
13.01.11, 11:45   #23 (linkki)
rehti peli
(Vierailija)

Onpa inhottavaa mollata yritystä jos ainoa tarkoitus käydä kampaajalla on kyylätä ja udella jopa liikesalaisuuden alaisia asioita. Miksei kampaajalla voi käydä vain siksi että tarvitsee kampaajaa? Itsekin tykkään rupatella kampaajani kanssa niitä näitä, mutta ei tulisi mieleenikään ruveta utelemaan hänen asioitaan tai yrityksen asioita kuten Eräs vaan ilmeisesti teki. Yksityisyys se on kampaajallakin. Ja muutenkin annan kampaajalleni työrauhan, jos hän esim leikkaa hiuksiani että jälki olisi hyvä. En itsekään pysty keskittymään töihini, jos joku pälättää koko ajan vieressä.
  Vastaa viestiin
13.01.11, 12:32   #24 (linkki)
Sitä saa mitä tilaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rehti peli Näytä viesti
Onpa inhottavaa mollata yritystä jos ainoa tarkoitus käydä kampaajalla on kyylätä ja udella jopa liikesalaisuuden alaisia asioita. Miksei kampaajalla voi käydä vain siksi että tarvitsee kampaajaa? Itsekin tykkään rupatella kampaajani kanssa niitä näitä, mutta ei tulisi mieleenikään ruveta utelemaan hänen asioitaan tai yrityksen asioita kuten Eräs vaan ilmeisesti teki. Yksityisyys se on kampaajallakin. Ja muutenkin annan kampaajalleni työrauhan, jos hän esim leikkaa hiuksiani että jälki olisi hyvä. En itsekään pysty keskittymään töihini, jos joku pälättää koko ajan vieressä.
Jos se "utelija" oli vaikka mahdollinen vuokratuolilainen tai tämän "agentti" ja siksi kiinnostunut liikkeestä yms. ;)
  Vastaa viestiin
13.01.11, 13:28   #25 (linkki)
Huonoja kokemuksia on...
(Vierailija)

Olen lukenut tätä ketjua aikaisemmin enkä kommentoinut mutta nyt on vaan pakko kommentoida:
minulla ja ainakin yhdella muulla henkilölla on erittäin huono kokemus tästä paikasta, joten en todellakaan suosittele. Tämä on meidän oma kokemus ja meillä on oikeus täähn mielipiteeseen, turha ottaa pulttia siitä. Omenan lähettyvillä on muita kampaajia: hyviä kampaajia joilla on mm. oikea asenne asiakkaisiin. Hiusvarikolla ei ole, miten olisi palvelualan pikakurssi? Paikka ei toimi kauan tuolla tyylillä.

Turha vastata pitkällä puolustuspuheella, en aio lukea. Selityksesi eivät kiinnosta.
Aika jännää vaan että niin monet ovat haukkuneet paikkaa, tuskin syyttä...

Onneksi olen löytänyt ihanan, ammattitaitoisen, ymmärtäväisen kampaajan muualta :-)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku