Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.06.11, 22:59   #1 (linkki)
frt
(Vierailija)

Miksi kosmeologit pilaavat kulmakarvat?

Kävin kasvohoidossa kosmetologilla ja taas kävi sama juttu kuin joka kerta, kun annan heidän nyppiä kulmani. Kotona peilistä katsoivat "hämmästyneet" ohuet kaaret, eivät todellakaan mitkään linnunsiivet.

Omat kulmani eivät todellakaan ole mitkään 80-luvun Brooke Shieldsit. Minulla on mielestäni aika tavallisen paksuiset ja tummat kulmat, joissa on vähän koloja, jotka täyttelen ruskeanharmaalla kynällä ja harjailen kulmat paikoilleen Lumenen ruskealla kulmageelillä. Olen itse nyppinyt pois kulmaluulla olevat karvat, jotka kasvavat hiukan yläviistoon. Luulin, että kulmaluulla kasvaa sellaista vaaleaa nukkaa, jota ei kunnolla edes huomaa ja kosmetologi nyppisi tämän pois. Mutta ei. Jo ennestään e-niin-kovin-tuuheat ja siipimäisen muotoiset kulmani, jotka kaipaavat enemmän väriä ja muodon skarppaamista kulmakynällä kuin raivokasta siistimistä, nyrhittiin "90-luvun missiviivoiksi".

Mikä hitto kosmetologeja riivaa? Nykyään malleillakin näkee usein jo tosi luonnollisia kulmia. Pahimmat hajakarvat vain napataan pois kulmaluulta ja kulmien välistä, mutta usein muotikuvissa näkee hyvin luonnollisia kulmia, jotka on vain harjattu geelillä siisteiksi. Ja kun kulmissa on volyymiä, ei silmämeikin tarvitse olla voimakas. Ja vahvat kulmat ovat mielestäni kauniit, jos ne ovat siistit ja hyvän väriset.

Opetetaanko kosmetologikouluissa, että kauniit kulmat ovat vain sellaiset ohuet kaaret kuin Marlene Dietrichillä? Näytän mielestäni ihan idiootilta, kun kasvoilla on samanlainen hämmentynyt klovnin ilme kuin Lucille Ballilla. Täytyy taas odotella,että kulmat kasvaisivat takaisin ja saisivat hieman paksuutta kulmakarvojen alkupäihin, että muoto olisi siipimäinen. Veetättää!
  Vastaa viestiin

26.06.11, 23:05   #2 (linkki)
frt
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja frt Näytä viesti
Kävin kasvohoidossa kosmetologilla ja taas kävi sama juttu kuin joka kerta, kun annan heidän nyppiä kulmani. Kotona peilistä katsoivat "hämmästyneet" ohuet kaaret, eivät todellakaan mitkään linnunsiivet.

Omat kulmani eivät todellakaan ole mitkään 80-luvun Brooke Shieldsit. Minulla on mielestäni aika tavallisen paksuiset ja tummat kulmat, joissa on vähän koloja, jotka täyttelen ruskeanharmaalla kynällä ja harjailen kulmat paikoilleen Lumenen ruskealla kulmageelillä. Olen itse nyppinyt pois kulmaluulla olevat karvat, jotka kasvavat hiukan yläviistoon. Luulin, että kulmaluulla kasvaa sellaista vaaleaa nukkaa, jota ei kunnolla edes huomaa ja kosmetologi nyppisi tämän pois. Mutta ei. Jo ennestään e-niin-kovin-tuuheat ja siipimäisen muotoiset kulmani, jotka kaipaavat enemmän väriä ja muodon skarppaamista kulmakynällä kuin raivokasta siistimistä, nyrhittiin "90-luvun missiviivoiksi".

Mikä hitto kosmetologeja riivaa? Nykyään malleillakin näkee usein jo tosi luonnollisia kulmia. Pahimmat hajakarvat vain napataan pois kulmaluulta ja kulmien välistä, mutta usein muotikuvissa näkee hyvin luonnollisia kulmia, jotka on vain harjattu geelillä siisteiksi. Ja kun kulmissa on volyymiä, ei silmämeikin tarvitse olla voimakas. Ja vahvat kulmat ovat mielestäni kauniit, jos ne ovat siistit ja hyvän väriset.

Opetetaanko kosmetologikouluissa, että kauniit kulmat ovat vain sellaiset ohuet kaaret kuin Marlene Dietrichillä? Näytän mielestäni ihan idiootilta, kun kasvoilla on samanlainen hämmentynyt klovnin ilme kuin Lucille Ballilla. Täytyy taas odotella,että kulmat kasvaisivat takaisin ja saisivat hieman paksuutta kulmakarvojen alkupäihin, että muoto olisi siipimäinen. Veetättää!

Ja lisään vielä sen, että kävin paikassa, jossa en nähnyt kasvojani missään vaiheessa peilistä ja huomasin tämän vasta kotona. Olisin antanut palautetta, jos olisin huomannut lopputuloksen jo paikan päällä.Ei vain tullut tajuttua siinä hoitolassa, että pitäisi pyytää peiliä.
  Vastaa viestiin
26.06.11, 23:38   #3 (linkki)
angelie
(Vierailija)

Lainaus:
Ja lisään vielä sen, että kävin paikassa, jossa en nähnyt kasvojani missään vaiheessa peilistä ja huomasin tämän vasta kotona. Olisin antanut palautetta, jos olisin huomannut lopputuloksen jo paikan päällä.Ei vain tullut tajuttua siinä hoitolassa, että pitäisi pyytää peiliä.
Olen 2 kertaa nypityttänyt kulmani, ja JOKA kerta eri kosmetologi on antanut peilin käteeni ja sanonut välissä: katso tuosta, onko ok, vai nypinkö enemmän..?

Mutta mistäs sitä olisi voinut tietää, että sulle kävi noin. Kulmia vaan koita kasvatella ja vältä paikkaa jossa kävit,
inhottavaa, että kosmetologit ja kampaajatkin pilaavat asiakkaiden ulkonäön noin.

ja oliko vanhakin kosmetologi?
ei todellakaan ole muodissa noin ohuet kulmat kuin kerroit.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 00:36   #4 (linkki)
frt
(Vierailija)

Kävin kosmetologikoululla. Olen tähän mennessä saanut siellä tosi hyvää palvelua. Opettajat käyvät usein seuraamassa hoitoja ja opiskelijat tekevät hoidot usein paljon perusteellisemmin ja huolellisemmin kuin hiukan liiankin rutinoituneet kosmetologit. Olen käynyt tuolla reilusti yli 10 kertaa ja vain kerran yksi tyttö, joka ei muutenkaan vaikuttanut kauhean motivoituneelta, teki minulle tosi kovakouraisen käsihoidon.

En osannut epäillä tämän kosmetologin tekevän tällaista hirveyttä kulmilleni, koska tyttö teki kasvohoidon tosi hyvin. Ja hän oli itse sellainen kevyesti meikattu, ei sellainen "Hannele Lauri", jonka kohdatessaan vähän jo pelkäisikin, että mitäköhän tuo tekee.

Aikaisemmat huonot kulmakarvakokemukset ovat olleet myös sellaisia, että ei minulle ole näytetty nyppimisen aikana, mitä tapahtuu. Olen yleensä makoillut hoitotuolissa peittojen alla sellaiset laput silmillä ja luottanut siihen, että hoitoa ja nyppimistä tekevä ihminen osaa asiansa.

No onneksi karva näyttäisi jo puskevan takaisin. Pitänee tästä lähtien vain vedota kipuherkkyyteen ja välttää näin liian innokas nyppiminen ja hoitaa kulmat kotosalla. Mä en vain tajua sitä, miksi joku kuvittelee, että sellaiset ohuet kaaret sopisivat kaikille. Mun mielestä näteimmät kulmat ovat sellaiset, että kulmien luonnollista muotoa ei väkisin muuteta, vaan kulmat siistitään sen luonnollisen kasvukaaren ehdoilla. Jotenkin ajattelen, että luonto sanelee sen, millaiset kulmat minkäkin tyyppiselle ihmiselle sopii. Nämä kaaret olisivat varmaan ok jos olisin todella pienikasvoinen ja siro. Mutta kasvoni ovat muutenkin isot, silmät tosi isot ja ulkonevat, selkeät isohkot huulet ja aika iso nenä, joten tällaiset nuken kulmakarvat näyttävät kuin ne eivät kuuluisi kasvoihini ollenkaan:(
  Vastaa viestiin
27.06.11, 03:45   #5 (linkki)
Hmmm (eik.)
(Vierailija)

Jostain syystä jotkut naiset vaan suosivat näitä viivamaisia keski-ikäinen kosmetologi -kulmia. Itsekin sanon niitä kosmetologikulmiksi, koska jostain syystä heillä itsellään näkee usein tällaisia. Tekevät nuoremmankin ihmisen viiskymppisen näköiseksi, esim. Tarja Turusella on ikäisekseen aivan liian vanhan ihmisen kulmat.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 07:07   #6 (linkki)
kannattaa
(Vierailija)

Lainaus:

Ikävä, että vahinko on jo tapahtunut. Aikanaanhan nuo kulmat kasvavat takaisin. Mielestäni kannattaa vähän katsoa sitä kosmetologin omaa ulkonäköä, niin se kertoo jo paljon lopputuloksesta. Jos on paksusti meikattu ja liian pyntätty white trash -kosmetologi, niin lopputuloksen laadusta ei ole ennustettavissa kovinkaan hohdokas.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 16:53   #7 (linkki)
Kosmetologi
(Vierailija)

Kävit siis hoidossa kosmetologiopiskelijalla, et kosmetologilla.
Ammattiylpeänä väkenä haluan omasta puolestani tähdentää tuota asiaa. Valmis ammattilainen on ihan eri asia. Tämä on käsityöala ja jokaisen työnjälki on ihan omanlaisensa.
Harmi sinällään, kun kokemuksesi oli tuollainen. Opiskelijoissa on suuria eroja riippuen persoonasta ja siitä missä vaiheessa koulutus on hänen kohdallaan menossa.
Monesti saattaa opiskelija olla liian epävarma tai toisaalta tehdä liikaa.

Kesäterveisin kosmetologi Minna :)
  Vastaa viestiin
27.06.11, 17:30   #8 (linkki)
niksipirkko
(Vierailija)

mikset opettele muotoilemaan kulmasi itse? Helppoa ja saat sellaiset kuin haluat.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 17:35   #9 (linkki)
frt
(Vierailija)

Kulmakarvani ovat siis tämänkertaisen opiskelijan lisäksi pilanneet pari kertaa ihan "ammattitaitoiset" kosmetologitkin. Ja kuten aikaisemmassa viestissäni sanoinkin, olen ollut yleensä kouluun äärettömän tyytyväinen, koska opiskelijat tekevät työnsä todella huolellisesti ja kertovat jokaisen työvaiheen ja opettaja käy yleensä kommentoimassa työn jälkeä siinä vieressä. Tosin tällä kertaa opettajaa ei näkynyt, johtuneeko siitä, että väkeä on kesällä vähemmän paikalla. Muuten tyttö teki työnsä todella hyvin. Minulle tehtiin siis ihonpuhdistus ja hän kävi ihoni läpi tosi huolellisesti ja suositteli hyvät kotihoitotuotteet. En uskaltanut epäillä, että hän nyrhisi kulmani näin, koska hän oli sellainen tosi kevyesti meikattu Elovena ja eipä tullut mieleeni katsoa tytön omia kulmia, taisivat vielä olla otsatukan alla.

Välillä minusta tuntuu siltä, että kosmetologit ovat hyviä ihon-, mutta eivät kauneudenhoidossa. Olen käynyt muutaman kerran kosmetologilla meikattavana eikä lopputulos ole ollut erityisen mairitteleva. Minulle, suht nuorelle ihmiselle on vedetty Blascon tujut pakkelit naamaan, ruskeat maajauheviivat poskien alle ja turkoosia luomiväriä koko liikkuvalle luomelle. Näin kävi esim. vanhojen tansseissa. Annoin meikistä palautetta ja vastaus oli ei-niin-kovin-ammattimainen "kuule enköhän mä tiedä paremmin kuin sä mikä sulle sopii". Sen sijaan maskeeraajien tekemät meikit ovat olleet parempia.

Pohdin tuota kulmakarva-asiaa ihan siksi, että minua kiinnostaisi tietää, onko kosmetologien koulutuksessa jotain vinksallaan. Painotetaanko Suomessa ihonhoitoa niin paljon, että meikkaaminen ja esim. toi kulmien nyppiminen hoidetaan vain jollain samalla kaavamaisella mantralla vuodesta toiseen.

Aion jatkossakin käydä kasvohoidoissa ja jalkahoidossa tuolla koululla, mutta tuskinpa annan enää yhdenkään kosmetologin kajota millään tavalla kauneudenhoitooni, siis nyppiä kulmiani tai meikata minua.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 18:20   #10 (linkki)
slkjflkjsf
(Vierailija)

Lainaus:
Minulle, suht nuorelle ihmiselle on vedetty Blascon tujut pakkelit naamaan, ruskeat maajauheviivat poskien alle ja turkoosia luomiväriä koko liikkuvalle luomelle. Näin kävi esim. vanhojen tansseissa. Annoin meikistä palautetta ja vastaus oli ei-niin-kovin-ammattimainen "kuule enköhän mä tiedä paremmin kuin sä mikä sulle sopii".
Vähän vastaava kokemus tosin itse en ujona antanut palautetta. Pyysin meikkausta (hyvä iho, vaalea) tarkoituksena testata häämeikkiä.. kasvoni meikattiin blascon tuotteilla. Kasvot taputettiin kauttaaltaan blascon meikkivoiteella, päälle levitettiin puuteria ja poskipunaa. Silmiin vedettiin paksut mustat rajaukset ja ripsiväriä. Huulet rajattiin ja punattiin tummanpunaisella.

Kävelin ulos n. 30 vuotta vanhemman näköisenä. Hävetti kun ihmiset katsoivat. Menin kotiin ja pesin kasvoni. Häämeikin tein itse.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 19:24   #11 (linkki)
frt
(Vierailija)

niksipirkko: Tähän asti olen tehnyt muotoilun itse ja aion kyllä tehdä vast´edes. Mutta kuten sanottu, luulin, että kosmetologi nappaa vain muutaman "nukkamaisen" pikkukarvan kulmaluulta. Mulla ei ole kotona suurentavaa peiliä ja niitä haituvia ei näe kunnolla kun nyppii vessassa. Tämä pikkunukka ei minua edes häiritse enkä yleensä jaksa nähdä vaivaa sen nyppimiseen, mutta olen pari kertaa (huonoin tuloksin) antanut kosmetologin kajota kulmiini, koska olen luullut, että nämä nukan hippuset ovat niitä kuuluisia "hajakarvoja", joita he aina sanovat nyppivänsä. Tälläkin kertaa asia esitettiin minulle tyyliin "voinko nipsaista tosta pari epäsiistiä karvaa pois" ja ajattelin, että no jos joku nyt ne pikkunukat jaksaa nyppiä, vaikka en yleensä niillä päätäni vaivaa, niin sen kuin.

Pari muuta huonoa kulmakokemustani tapahtuivat jo useampi vuosi sitten ja ne nousivat mieleeni vasta kun tämä viimeisin katastrofi oli tapahtunut. Mutta kun tämä oli jo kolmas kerta niin nyt saa riittää ja kokemukset pysyvät kyllä jatkossa mielessä. Pidän kulmani siinä mallissa, mihin olen ne itse aikoinaan nyppinyt, siis siipimäisinä, enkä anna enää yhdenkään "hajakarvojen nyppijän" nyrhiä kulmiani nukkekaariksi.
  Vastaa viestiin
27.06.11, 21:31   #12 (linkki)
Kosmetologi
(Vierailija)

Hei,

Palaan vielä asiaan. Kosmetologi on ihonhoidon asiantuntija. Meikkauskoulutusta on koulutuksessa aika vähän. Omassa hoitolassani en edes tee meikkejä, koska tunnen itseni siinä hyvin epävarmaksi. Maskeeraaja on tuon alueen asiantuntija. Kosmetologi on siis hoidollinen koulutussuuntaus.

Ns. hajakarvat ovat kulmissa karvoja, jotka kasvavat normaalin kulmakarvoituksen linjan ulkopuolella. Itse nypin vain tummat näkyvät hajakarvat. En näkymätöntä lanugokarvoitusta.
  Vastaa viestiin
28.06.11, 17:29   #13 (linkki)
kosmetologi kans
(Vierailija)

Alkuperäiselle vastauksena vielä että ei painoteta niitä kulmakarvoja siellä koulutuksessa millään tavalla. Meillä ope opetti kulmakarvoista näin: "tässä on automaattipinsetit ja niillä vain nopeasti nipsitään näin, nips-nips-nips." Siinä kaikki. Eli koulutus kesti noin 2 sekuntia.

Kulmakarvojen muoto ja paksuus on pitkälti makuasia, joku ehkä pitää niitä viivoja hienoina...

Jos jotain koulutuksessa painotetaan niin jalkojen, käsien, ihon ja vartalon hoitoa. Myös ehostuksen ohjaus on hyvin vähäistä.
  Vastaa viestiin
28.06.11, 17:53   #14 (linkki)
la Tourette
(Vierailija)

no, onneksi nuo kasvavat takaisin. 90-luvulla ohuen ohuet kulmat oli jossain vaiheessa IN, itsellänikin oli. Tekivät ilmeestä "hämmästyneen".
  Vastaa viestiin
30.06.11, 10:11   #15 (linkki)
Tiina
(Vierailija)

Olen ihmetellyt samaa

Olen vuosia ihmetellyt aivan samaa asiaa. Ohueksi nypityt ja liian tummiksi värjätyt kulmakarvat saavat herkästi kasvot näyttämään tyylittömiltä ja turvonneilta. Tavoitteena kulmakarvojen muotoilussa tulisi olla tasapainoinen ja tyylikäs kokonaisuus eikä joku ulkonäön stereotypia.

Sama liittyy älyttömään huulien ja ryppyjen täyttöön. Persoonalliset, kauniisti ikääntyeet kasvot ilmeryppyineen ovat kauniit. Tupakka ja viinakset minimiin, liikuntaa, monipuolinen ruokavalio ja mukavaa tekemistä tilalle: kauneuden perusta on kunnossa.
  Vastaa viestiin
30.06.11, 10:14   #16 (linkki)
eripari morsian
(Vierailija)

Itse sain aikoinani ammattilaisen käsittelyssä eriparia olevat kulmakarvat: eri paksuiset ja eri muotoiset.
Olipa tosi hieno näky juuri ennen häitä!
Eivät nimittäin ehtineet kasvaa alle viikossa takaisin, värjäys tosin onnistuttiin korjaamaan.
  Vastaa viestiin
30.06.11, 11:49   #17 (linkki)
Marjo
(Vierailija)

Kosmetologit ovat kaikki yksilöitä

Itse olen toiminut yrittäjänä kymmenen vuotta, enkä muuta voi sanoa, kuin että koulutuksen tasossa on eroja, opiskelijan ja työtätekevän kosmetologin kädenjälki on yhtä yksilöllinen kuin hänen käsialansa kirjoitettaessa. Perusteet opetetaan (kuten kampaajille, ompelijoille, jne) mutta se, millainen lopputulos on, on aina kiinni yksilöstä joka työn suorittaa.

Kulmat ovat vaikeimpia kosmetologin töitä, sillä ne vaativat erinomaista tyylitajua, asiakkaan persoonan ymmärtämistä, visuaalista silmää, tarkkuutta ja molemmat puolet pitää saada täysin symmetrisiksi. Siksi en ymmärrä, miksi ihmiset ajattelevat sen olevan niin helppoa hommaa, että sitä teetetään kaikissa pajoissa ja ohikulkumatkoilla.

Ei pidä aina myöskään pelkästään tuijottaa kosmetologia itseään. Vanha stereotypia siitä, millainen on kosmetologin oma naama, ei aina kerro koko totuutta. Harvoin näkee, että ammattitaitoinen kosmetologi näyttäisi hutsulta tai ei ammattitaitoinen mallilta. Näyttääkö taitava lääkäri aina terveyden perikuvalta, tai ihannepainoiselta? Entä onko kampaajilla aina oma pehko esittelykunnossa? Entä muodin ammattilaisilla, eikö koskaan heidän valitsemat vaatteet ihmetytä muita? Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Kosmetologi ei ole meikkauksen ammattilainen. Meikkauksen ja maskeerauksen ammatilainen on meikkaaja-maskeeraajaopinnot suorittanut. Kosmetologeilla ei koulussa ole ehostusoppia kuin tunti viikossa, jos aina sitäkään. Joten kannattaa miettiä, onko menossa hoidattamaan ihoaan ja tai hemmottelemaan hierontaan, vai haluaako hehkeän meikin, ennenkuin päättää, minne varaa ajan.
  Vastaa viestiin
30.06.11, 16:52   #18 (linkki)
Cleopatra
(Vierailija)

Siis jos en tietäisi mistä on kyse voisin kuvitella että jollakulla on vähintään amputoitu raaja! Eikö suurempia murheita ihmisillä...
  Vastaa viestiin
30.06.11, 19:08   #19 (linkki)
ainakin..
(Vierailija)

Minulla on täälä aika pienessä tuppukylässä kosmetologi nyppinyt
kulmat aina erinomaisesti.Hän aina katsoo, että sopii ihmisen persoonanaan ja
kasvojen tyyliin.Myös väri on tärkeä.

En minäkään antaisi nyppiä ohueksi viivaksi omia kulmiani.
Kaiken lisäksi nyppiminen ja värjäys maksaa 7euroa.
Tekijä on alle nelikymppinen nainen, tosi hyvä ammatissaan.
  Vastaa viestiin
30.06.11, 19:15   #20 (linkki)
niimpä
(Vierailija)

menikö joltain otsikko ohi

ei kannata eksyä lukemaan, mikäli kommentti on tota luokkaa, että aina vähätellään toisten murheita :) empatiakykyä, tai sitten käy vaan lukemassa niitä juttuja, missä kellään ei ole mitään vinossa :)
  Vastaa viestiin
02.07.11, 15:37   #21 (linkki)
Elli.....
(Vierailija)

komppaan

Olen itse käynyt vain kerran kosmetologilla nypityttämässä. Kulmista tuli ohuet muttei aivan katastrofit ja hetken lähinnä huvitti että nyt minullakin on kosmetologikulmat. Tällä karvankasvulla kolmessa viikossa olivat kuitenkin ennallaan.

Minulla on tummat piirteet ja luonnollisen paksut kulmat, ja tuntui että puolet ilmeestä lähti ohuemmilla kulmilla. Myös poikaystävän mielestä "ennen oli parempi"..

Kivointa oli, että kulmiin sai itse enemmän lisättyä väriä ja vähän huijattua muotoa, kun lopputulos ei ollut heti tunkkainen kuten paksuihin kulmiin väriä lisätessä usein. Mutta minä haluaisin näyttää hyvältä myös suoraa suihkusta tulleena.

Suurin syy minulle käydä oli saada kulmat symmetrisemmiksi. Harmi vaan, että ohueksi nyppimällä myös kulman linnunsiipimäinen muoto katosi, joten vaikka olivatkin symmetriset, eivät olleen enää minun kulmani. Vaikea olisi ollut nyppiäkin luonnottomaan muotoon.. Toisaalta siitä ohuesta symmetriasta oli myös helppo nähdä mistä annan karvojen tulla. Tällaisen symmetrian haussa voisin käydä uudelleenkin kosmetologilla, tähdentäen vain että ihan oikesti ei oteta paljoa.
  Vastaa viestiin
04.07.11, 23:25   #22 (linkki)
kosmari kosmari
(Vierailija)

Kyllä minun kosmetologi koulutuksessa käytiin kulmien muotoilua/värjäystä enemmän läpi kuin jonkun mainitsemassa nips naps-2s jutussa. Me käytiin siinä kasvojen muodot,silmien etäisyys,kulmakarvojen 3 jaottelu (korkein kohta,aloituskohta,päättyminen) liittyen juurikin asiakkaalle sopivaan kulmamalliin.En tiedä missä muut olette käyneet koulutuksenne mutta itse kävin siis ammattikoulun 3-vuotisen jossa oikeasti opettajilla oli aikaa opettaa yksilöllisesti ja oikeasti huolehtia siitä että ollaan ammattilaisia 3-vuodessa.

Se on totta että ehostusta oli vähän mutta kyllä me sitäkin opeteltiin enemmän kuin 1h viikossa.Välillä oli 1-2 jaksoa missä ei ehostusta ollut mutta sitten kun oli niin 8h kerrallaan ja jopa parina päivänä viikossa asiakaspalvelun rinnalla. Itse voin ainakin ylpeänä sanoa että osaan ehostuksen hyvin,olen jo monena vuonna ollut erilaisssa kuvauksissa meikkaajana ihan vain kosmetologin perustutkinon pohjalta.

Kolutuksessani pidin paljon siitä että opettajat oli niin erilaisia...heiltä sai niin hyvät eväät työelämään ja erilaisia näkökantoja tähän työhön ja mikä parasta,heitä oikeasti kiinnosti opettaa ja auttaa ongelmatilanteissa,heille oli kunnia-asia huolehtia meitä ja se näkyi kyllä oppilaissakin.
  Vastaa viestiin
05.07.11, 17:22   #23 (linkki)
nes
(Vierailija)

Kannattaa käyttää muutenkin harkintaa kulmien nyppimisessä, ne kun eivät aina kasva kunnolla takaisin... Minäkin aikanaan nypin kauniit siipimäiset kulmani juurikin tuollaisiksi viivoiksi, muotia kun oli, eivätkä sen koommin ole samanveroisiksi kasvaneet. Taisipa eräs suomalaismallikin kulmakarvansa menettää nypittyään ne kokonaan pois :)
  Vastaa viestiin
02.02.12, 13:25   #24 (linkki)
kosmetologin uhri
(Vierailija)

Kävin äsken itsekin kestovärjäämässä kulmani ja apua!!! mikä lopputulos...!

Liian tummat, ei siistitty juuri yhtään vaikka pyysin että kulmat muotoiltaisiin samalla. Kotona sitten paniikinomainen pinseteiden kanssa hosuminen + värin poishinkkaaminen tuotti tulosta, lopputulos on nyt ok. Harmittaa, sillä paikka sijaitsi aivan ydinkeskustassa eli luulisi ettei tuollaisilla tilavuokrilla ole varaa epäpäteviin ihmisiin...:(
  Vastaa viestiin
02.02.12, 14:14   #25 (linkki)
ehhh...
(Vierailija)

Makuja on monia: itse tykkään ohuista kulmista ja myös vaaleista, vaalennetuista tai vaaleaksi väritetyistä.. raskaita luomia kapea kulmakarva avartaa ja aukaisee katsetta. Vaalea kulma taas keventää eikä tee sitä kamalaa vanhanaikaista (monen mielestä varmaan "klassista") tätilookkia.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku