| |  | |
18.11.11, 00:48
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Huono iho/pelkään arpia
Hei. Minulla on epäpuhdas iho, sekaiho kai. Ehkä lievä akne johon sain diane novaa, tosin muistakin syistä. Olen viime vuosina huomannut pieniä arpia kasvoissa suht pienistäkin finneistä. Saisiko ne arvet jollain kuorinnalla pois, ja mitä kasvovoiteita minun kannattaisi käyttää? Kokeilen välillä uusia kasvovoiteita, mutta ei varmaan kannattais jos ne aiheuttavat finnejä ja sitten arpia. Ennen minulle ei mielestäni niin helposti arpia jäänyt..
Yksi mitä käytän useimmiten kasvovoiteista on humektan. En oikein uskalla kokeilla enää mitään missä on paljon ainesosia. Kasvipohjaisia voiteita, luonnonkosmetiikkaa olen välillä käyttänyt ja iho oli ok, mutta silti finnejä vähän. En ollut ihan tyytyväinen.
Olenko nyt tuomittu käyttämään pelkästään humektania? Se ei tunnu riittävän yövoiteeksi, pitäisi laittaa monta kerrosta että kosteuttaisi kunnolla. Aqualan l:ää ja plussaa olen kokeillut pienen ajan. En oikein tykännyt. Humektan on siis ainoa josta tiedän ettei aiheuta lisää finnejä. Vinkkejä yövoiteeksi tai tilanteeseen ylipäätään? Olen huomannut että ruokavaliokin vaikuttaa ihon kuntoon.
| |
| | |
18.11.11, 09:05
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tttttttt Hei. Minulla on epäpuhdas iho, sekaiho kai. Ehkä lievä akne johon sain diane novaa, tosin muistakin syistä. Olen viime vuosina huomannut pieniä arpia kasvoissa suht pienistäkin finneistä. Saisiko ne arvet jollain kuorinnalla pois, ja mitä kasvovoiteita minun kannattaisi käyttää? Kokeilen välillä uusia kasvovoiteita, mutta ei varmaan kannattais jos ne aiheuttavat finnejä ja sitten arpia. Ennen minulle ei mielestäni niin helposti arpia jäänyt..
Yksi mitä käytän useimmiten kasvovoiteista on humektan. En oikein uskalla kokeilla enää mitään missä on paljon ainesosia. Kasvipohjaisia voiteita, luonnonkosmetiikkaa olen välillä käyttänyt ja iho oli ok, mutta silti finnejä vähän. En ollut ihan tyytyväinen.
Olenko nyt tuomittu käyttämään pelkästään humektania? Se ei tunnu riittävän yövoiteeksi, pitäisi laittaa monta kerrosta että kosteuttaisi kunnolla. Aqualan l:ää ja plussaa olen kokeillut pienen ajan. En oikein tykännyt. Humektan on siis ainoa josta tiedän ettei aiheuta lisää finnejä. Vinkkejä yövoiteeksi tai tilanteeseen ylipäätään? Olen huomannut että ruokavaliokin vaikuttaa ihon kuntoon. | Oma näppylöihin taipuvainen ihoni kukoistaa kun käytän Weledan Manteli-sarjaa, putsaria, kosteusvoidetta ja välillä kasvoöljyä. Jotenkin vaan rauhoittaa ihoa ihanasti. Näpyt häviävät ja iho on pehmeä ja kosteutettu. On luonnonkosmetiikkaa.
| |
| | |
18.11.11, 14:59
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tarkoitatko kuoppa-arpia vai punaisia? Punaisethan lähtevät ajan kanssa itsestäänkin. BM-tuotteet tai vaikka Paula's Choice voisivat olla kokeilemisen arvoisia.
| |
| | |
18.11.11, 19:21
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis Oma näppylöihin taipuvainen ihoni kukoistaa kun käytän Weledan Manteli-sarjaa, putsaria, kosteusvoidetta ja välillä kasvoöljyä. Jotenkin vaan rauhoittaa ihoa ihanasti. Näpyt häviävät ja iho on pehmeä ja kosteutettu. On luonnonkosmetiikkaa. | Dr Hauschkan puhdistusvoide tekee saman, eli jättää ihoni pehmeäksi ja rauhoittaa. Yöksi ei tarvitse laittaa mitään kasvorasvaakaan. Puhdistuksen jälkeen suihkutetaan vain kasvovesi joka taputellaan käsin iholle.
| |
| | |
27.11.11, 21:53
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | -
Pelkään nimenomaan niitä kuoppa-arpia. Pari-kolme sellaista on ja vähän näyttäisi että yksi on tullut lisää. Mitä jos mun naama on kohta täynnä sellaisia arpia joita ei voi poistaa kuin laserilla..? No onhan sekin keino tosiaan, mutta alkaa tuntua ettei muuta uskalla käyttää kuin humektania. Weledan mantelisarjan kasvovoidetta olen käyttänyt mutta mielelläni käyttäisin perusvoiteita hinnan takia koska tulot on niin pienet. Jos ne ei auta tai en halua humektania yö- ja päivävoiteeksi käyttää niin pakko laittaa arvokkaampaan kosmetiikkaan rahaa.
Minun mielestäni minulla ei kuitenkaan ole melkein lieväkään akne, vaan epäpuhdas sekaiho tai lievästi rasvainen. Joten en ymmärrä miten niitä arpia on jokunen jäänyt? Olen syönyt pari kuukautta diane novaa koska minulla ehkä pcos (johon kyllä akne liittyy), mutta kunnon vaikutus ei tule kuin useamman kuukauden käytön jälkeen. Pitää toivoa että se lääke alkaa toimimaan sitten kun sen vaikutus ihoon alkaa kokonaan näkymään.
Kokeilin Body Shopin aloe vera-sarjan yövoidetta mutta se varmaan taas pilasi ihoani. Ei vaan uskalla kokeilla useitakaan rasvoja. Weledan manteli-sarjan voide oli ok mutta ei täydellinen..Dr.Hauschkalta olen vain kasvoöljyä kokeillut enkä oikein huomannut eroa mutta olisi pitänyt käyttää samaan aikaan muitakin Hauschkan tuotteita. Apteekkiin näyttää tuleen aqualan duo ja en ainakaan huomannut että siinä silikonia olisin jota yritän vältellä. Ehkä voisi sitä vielä kokeilla. Aqualan l tai plus eivät kyllä sopineet. Ei myöskään erisan kasvovoide erikoisemmin.
| |
| | |
28.11.11, 20:05
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kokeile etanavoidetta. (esim Baba de Caracol)
| |
| | |
03.12.11, 07:16
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tarkeinta on mita syot sisaisesti. Sinkk ikorjaa ihoa, syo reilusti lisasinkkia (alota varovaisesti ja ei tyhjaan vatsaan aamulla, jos sulla on sinkinpuutetta, alkaa oksettaa. Toisaalta noin voit tietysti halutessasi testata, onko puutetta...) Syo myos tarpeeksi hyvia rasvoja, pitaa ihon kimmoisana ja arpien muodostuminen heikkenaa, kalaoljya, helokkioljya ja/tai pellavaoljya esim.
| |
| | |
04.02.12, 21:44
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | apua
Miksi minulla tulee näitä arpia? Huomasin taas yhden, pienehkön mutta silti häiritsevän. En muista että minulla olisi siinä kohtaa ollut finniä. Iho on mielestäni ollut ihan ok jo jonkun aikaa, silti tuohonkin kohtaan on arpi tullut, mistä? Voiko arpia tullu liian kovasta kuorinnasta? Olen kuorinut ihoa joko sokerilla tai suolalla. Välillä varmaan liian lujaa. Pitäisköhän sitä etanavoidetta sitten vaikka kokeilla. Mielestäni vähän outoa että isoja finnejä ei ole ollut mutta arpia tulee.
| |
| | | | |