Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.12.11, 15:26   #1 (linkki)
salaseura
(Vierailija)

Rintaliivejä, joissa kupit etäällä toisistaan?

Hei!

Tietääkö joku rintaliivimerkkiä, joissa kupit olisivat hiukan kauempana toisistaan? Olen pienikokoinen (n. 65A-70AA-70A), ja jo tämänkin takia liivien löytäminen on hankalaa. Usein ongelma on se, että vaikka liivit muuten saattaisivat sopia, niin kupit ovat liian lähellä toisiaan ja muutenkin kummallisen malliset. Puristavat jotenkin liikaa rintojen alaosasta, ja yläosa jää tyhjää täyteen.

Tuntuu, että liivien mallit ovat muuttuneet, tai sitten omien rintojeni muoto on jotenkin muuttunut, vaikken ole itse sellaista noteerannut. Ennen (=lukioikäisenä; nyt 23) pystyin ostamaan Seppälä/HM/yms. 70A-kokoisia liivejä ilman mitään ongelmia. Nyt melkein kaikissa on joko liian suuret tai kuten sanottu, "oudon" malliset kupit.

Changea ei kannata suositella. Niissä lähes poikkeuksetta kaarituet painavat kipeästi juurikin tuota "luista" kohtaa rintojen välissä.

Stockmannilla After Eden -merkkisissä liiveissä kupit olivat vähän sinne suuntaan mitä haen, mutta jäivät kuitenkin kaupan hyllylle, kun eivät kuitenkaan ihan täysin natsanneet.
  Vastaa viestiin

30.12.11, 19:53   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Oletko jo kokeillut myyjän avustuksella Funky Ladyssä löytää oikean malliset rintaliivit?
  Vastaa viestiin
30.12.11, 20:25   #3 (linkki)
salaseura
(Vierailija)

Olen tuosta Funky Ladystä kuullut, mutta en ole käynyt. Ei oikein tule käytyä pk-seudulla (tai Lahdessa, sielläkin näköjään on myymälä). Lieneekö siellä sitten oikeasti hyvät valikoimat? Kurjaa lähteä kaukaa käymään, jos sitten omaa kokoa ei kuitenkaan löydy...
  Vastaa viestiin
30.12.11, 20:35   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Oikean liivin löytämiseen tarvitsee hyviä myyjiä ja liiviliikettä jossa on vaihtoehtoja ja ne hyvät myyjät.

Kannattaa kokeilla mitä hyvänsä lähellä olevia liivimyymälöitä. Jos ei löydy mitään, niin pakkohan ei ole ostaa.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 00:28   #5 (linkki)
-mathilde-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja salaseura Näytä viesti
Hei!

Tietääkö joku rintaliivimerkkiä, joissa kupit olisivat hiukan kauempana toisistaan? Olen pienikokoinen (n. 65A-70AA-70A), ja jo tämänkin takia liivien löytäminen on hankalaa.

Kummallista, mä olen 70F ja etsin juuri sellaisia liivejä, joissa se keskikohta ei olisi niin leveä kuin nykyään tuppaa olemaan. Mun mielestä yleensä liivien mallit ovat muuttuneet paljon huonommin istuviksi kuin ennen, kaikille nuo topatut ja push up, in ja up mallit eivät vaan käy.

Mietin että ongelma voi olla juuri malleissa, joten oletko kokeillut eri leikkauksia? Sulle voisi paras liivi olla sellainen ns. bandeau. Muut mallit, jotka sopivat tuossa koossa ovat toppaamaton puolikuppi ja ns. triangle.

Noita liivejä sun koossa löytyy ainakin ranskalaisesta merkistä Princesse Tam Tam. Ja heillä näyttää olevan joitakin liivejä, joissa on melko leveä keskiosa myös. En tiedä saako niitä Suomesta, mutta varmaan netin kautta esim. Briteistä. Laitan kumminkin ihan näytiksi merkin omalta sivustolta malleja:

Lingerie Princesse Tam Tam : lingerie mode, sous-vêtements femme

Myös toisella ranskalaisella merkillä, Aubade, on erikoisen mallisia liivejä, sekä puolikuppia että plungea.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 09:43   #6 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Sama ongema. Mulla on myös rinnat sillei erillään toisistaan, vähän kuin Cameron Diazilla, ja usein rintaliivejä sovittaessa ongelma on kupit, jotka ovat liian lähellä toisiaan. En mäkään mikään leveä ole ja toivoisin löytäväni B75-rintsikat, joissa olisi sitä rintakehäosaa vähän leveämmälti.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 09:52   #7 (linkki)
salaseura
(Vierailija)

Hei mathilde, kiitti neuvoista! Voi olla, etten ole tarpeeksi kokeillut eri malleja, tavallisissa kaupoissa kun kaikki tuntuvat olevan sitä samaa epäsopivaa mallia. Yhden bandeau-härpäkkeen ostin joskus kokeiluluontoisesti hennesistä, ja se toimikin itse asiassa ihan mukavasti. Vielä kun jostain löytäisi lisää sellaisia, vähän laadukkaampia ja hitusen verran topattuna (tämä kokeilukappaleeni oli lähinnä sellasta ohutta kangasta :P).

Myös varsinkin tuollaiset triangle-malliset näyttäisivät hyvältä. Täytyy sitten vain yrittää bongailla vähän eri mallisia, jos se auttaisi ongelmaan. Nettikauppojakin olen miettinyt, mutta tietysti arveluttaa, osaako valita oikeaa kokoa, kun se aina merkistä riippuen vaihtelee..
  Vastaa viestiin
31.12.11, 15:53   #8 (linkki)
ElinaD
(Vierailija)

Triumph'in liiveistä luulisi löytyvän istuvia malleja kaikenkokoisille.
Itse 75D kokoisena totesin jo kauan sitten, miten turhaa on edes kokeilla mitätahansa
halvempia merkkejä.
Laadukkaat liivit sitäpaitsi kestävät 2-3 kertaa kauemmin siistinä ja kuosissaan.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 21:39   #9 (linkki)
-mathilde-
(Vierailija)

Lainaus:
Yhden bandeau-härpäkkeen ostin joskus kokeiluluontoisesti hennesistä, ja se toimikin itse asiassa ihan mukavasti.

Myös varsinkin tuollaiset triangle-malliset näyttäisivät hyvältä. Täytyy sitten vain yrittää bongailla vähän eri mallisia, jos se auttaisi ongelmaan. Nettikauppojakin olen miettinyt, mutta tietysti arveluttaa, osaako valita oikeaa kokoa, kun se aina merkistä riippuen vaihtelee..

Noissa bandeau-liiveissäkin on tietääkseni sekä kaarituella että ilman, jotkin ovat keskeltä suoria, toisissa rypytys ja tietty materiaalin laatu vaikuttaa sekin, joten varmaan kokeilemalla löytyy paras.

Triangleissa ei taida olla kaaritukea, mutta itse kupin muoto ja olkaimen sijoitus tekee niistä pienissä kupeissa aika kivasti istuvat.

Itse tilaan aina netistä. Tärkein on löytää se sopiva malli ja valmistaja, ja mikä koko heillä on se paras. Kannattaa siis kokeilla liivejä liikkeissä Suomessa ja matkustaessaan ulkomailla. Sen jälkeen pystyy netistä tilaamaan melko helposti.

Netistä kun tilaa, kannattaa suosia englantilaisia sivustoja, hinnat ja kulut ovat yleensä alhaisimmat, tekevät paljon bisnestä netin kautta ja palautus on ollut helppoa. Jos epäilee kokoa, voi ottaa 2 eri kokoa samasta liivistä, ja palauttaa toisen. Silloin extrakuluiksi jää ne palautusmaksut, ja joillain firmoilla voi olla sopimus, että voi palauttaa ilmaiseksikin.
  Vastaa viestiin
01.01.12, 19:02   #10 (linkki)
salaseura
(Vierailija)

Ei Triumphilla ole tietääkseni pienimmillään kuin 70A-liivejä, ja olivat isoja ainakin mitä joskus olen kokeillut. Muutenkin tosi monesti hyvännäköisissä liiveissä koot alkavat jostain 75B ylöspäin. Mutta kaikillahan aina on joku ongelma rintsikoiden ostamisessa, eipä sillä :/

Joissain nettikaupoissa olen kyllä nähnyt jopa AAA-kokoa, joten kyllä niitä pieniäkin kokoja jostain löytyy :D Mathilde, mitä nettikauppoja olet käyttänyt? Figleavesista ainakin olen kuullut puhuttavan. Onneksi englantiinkin pääsen jossain vaiheessa, joten tarvii sitten sielläkin ollessa kiertää paikalliset liiviliikkeet. :)
  Vastaa viestiin
01.01.12, 19:10   #11 (linkki)
Iätön
(Vierailija)

Hei ap, olen kai aika saman mallinen kanssasi. Minulle parhaiten istuvat monet ranskalaiset merkit (esim Aubade, Passionata, Princesse TamTam, sekä yllättäen monet Espritin mallit. Kokeile!
  Vastaa viestiin
01.01.12, 21:21   #12 (linkki)
salaseura
(Vierailija)

Ok, kiitos Iätön :)
  Vastaa viestiin
01.01.12, 22:06   #13 (linkki)
-mathilde-
(Vierailija)

Lainaus:
Joissain nettikaupoissa olen kyllä nähnyt jopa AAA-kokoa, joten kyllä niitä pieniäkin kokoja jostain löytyy :D Mathilde, mitä nettikauppoja olet käyttänyt? Figleavesista ainakin olen kuullut puhuttavan. Onneksi englantiinkin pääsen jossain vaiheessa, joten tarvii sitten sielläkin ollessa kiertää paikalliset liiviliikkeet. :)

Koska liivejä on vaikea löytää, käyn myös aina ulkomailla ollessani alusvaateostoksilla. Jollen löydä mitään ostettavaa, teen ainakin havaintoja eri merkeistä ja niiden malleista nettiostoksia varten. Sanoisin että Euroopassa Britannia ja Ranska ovat parhaat paikat. Pienessä kuppikoossa myös Italia on okei. Mutta näiden maiden merkit ovat niin kuuluisia, että niitä myydään missä vaan, myös netissä. Jos joskus pääset Japaniin, se varmaan olisi sulle loistava ostospaikka :-)

Parhaiten toimivat nettiliikeet ovat Britanniassa, itse olen tilannut useastakin, varsinkin Figleaves toimii todella ammattimaisesti ja hyvin. Sun ongelma on koot, 70A kokoa vielä löytyy useammasta kaupasta, mutta pienempiä kokoja on vaikeampi löytää. En ole tilannut enkä tunne pienten kuppien verkkokauppoja. Muistan että joku sellainen on kuin Dainty Lady ja LittleWomen tms.. en tiedä toimittavatko Suomeen.

Paikan päällä Lontoossa kannattaa tarkistaa halpa M&S tavaratalo, Debenham-tavaratalon alusvaateosasto, kenties myös kalliimpi Selfridges. Muistaakseni Manchesterissä on myös Debenham.

Merkeistä tuli mieleen vielä La Perla, ja muut italiaanot, Bacirubati yms. Niillä on aika pienet koot.
Halpa merkki, joilla varmaan 32A ja 30B kokoja, on Intimissimi.

Ranskalaisista nettisaiteista niillä joita eniten käytän ei ole englanninkielisiä sivuja tai sitten ei ole PayPal mahdollisuutta. Heillä ei taida myöskään olla olemassakaan kokoa AA.
  Vastaa viestiin
01.01.12, 22:06   #14 (linkki)
Kaukaisuus
(Vierailija)

Kupit kaukana toisistaan? Ensikertaa kuulen, että kupit voi olla kainaloissa. Eikö se aiheuta hankalaa oloa kun käsivarret joutuu pingottamaan kainalotissien päälle? Entä mitä väliinjäävään tilaan voisi laittaa? Josko nyt ne paljonpuhutut tekotissit silikonista?

Jos vielä on F-kupilla on varmaan täysin mahdotonta saada käsivarsia alas ollenkaan...:D Aika paha näky kun tissien väliin jää tyhjää tilaa missä vielä erottuu luut ihon alta ja tissit jossakin kainaloissa. Etsikää liivejä jotka puristaa niitä vähän lähemmäksi!

Täá on varmaan provo, uuden vuoden vitsi...:D
  Vastaa viestiin
01.01.12, 22:12   #15 (linkki)
salaseura
(Vierailija)

Kellä tissit on kainaloissa? :) Odotinkin, missä vaiheessa joku älyn riemuvoitto kommentoi :) Kiitos kuitenkin mathilde ystävällisestä ja perehtyneestä vastauksesta.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 01:11   #16 (linkki)
Aika pöljä
(Vierailija)

kommentti.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaisuus Näytä viesti
Kupit kaukana toisistaan? Ensikertaa kuulen, että kupit voi olla kainaloissa. Eikö se aiheuta hankalaa oloa kun käsivarret joutuu pingottamaan kainalotissien päälle? Entä mitä väliinjäävään tilaan voisi laittaa? Josko nyt ne paljonpuhutut tekotissit silikonista?

Jos vielä on F-kupilla on varmaan täysin mahdotonta saada käsivarsia alas ollenkaan...:D Aika paha näky kun tissien väliin jää tyhjää tilaa missä vielä erottuu luut ihon alta ja tissit jossakin kainaloissa. Etsikää liivejä jotka puristaa niitä vähän lähemmäksi!

Täá on varmaan provo, uuden vuoden vitsi...:D

Näitä tynnyrissä kasvatettuja tuntuu joka palstalla riittävän. Pääsitkö eilen ulos?
  Vastaa viestiin
02.01.12, 11:41   #17 (linkki)
ulkoelli
(Vierailija)

Etam-nimisessä liikeessä on paljon liivejää pienelle povelle. En tarkastanut, onko Etam jo Suomessakin, mutta jos matkustelet, se löytyy joka puolelta.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 13:07   #18 (linkki)
ap
(Vierailija)

Ei taida googlauksen perusteella olla kovin pieniä kokoja tuolla merkillä (pienin 75A). Mutta Little Womenin sivuilla on kyllä paljon kivannäköisiä ja takuulla pienen kokoisia. Täytyy varmaan kokeilla tilaamista kunhan rohkaisen mieleni. Epäilen että kokojen kanssa voi alkuun mennä metsään, mutta minkäs teet :P
  Vastaa viestiin
02.01.12, 14:06   #19 (linkki)
nyyh
(Vierailija)

Hyvä ketju, koska minulla on sama ongelma. Harmi vain ettei kuitenkaan ole varaa kuin johonkin H&M rintsikoihin :(
  Vastaa viestiin
02.01.12, 15:00   #20 (linkki)
toppi?
(Vierailija)

Miksi noin pienirintainen väen vängällä hakee ongelman rintaliiveistä, eihän sinulla oikeastaan ap edes ole rintoja. Mikset käytä ihan vaan jotain napakkaa toppia, eihän sinulla voi olla mitään roikkuvaa/tuettavaa. Kunhan saat nännit suojaan, siis ettei hankaudu, niin eikö se ole siinä?

Ja onko sulla painoindeksi ok, onko syömishäiriötä? Koska ei rintojen kohdan kuulu naisella luinen olla, oletko kunnossa?
  Vastaa viestiin
02.01.12, 15:48   #21 (linkki)
ap
(Vierailija)

Voisin käyttää napakkaa toppiakin jos löytäisin, mutten ole löytänyt sellaisia, jotka kunnolla peittäisivät nännit. Sellaisiakin siis saa suositella. En tykkäis kulkea julkisilla paikoilla nännit vaatteiden läpi loistaen. Mutta kieltämättä mieluummin käyttäisin rintsikoita, koska kyllä rintsikoiden kanssa vaatteet mun mielestä näyttää paremmilta päällä, kun jossain topissa jotka litistää ne vähäisetkin tissit. Kotona tietty hengaan ilman mitään.

Ja "haen väen vängällä ongelman rintaliiveistä", koska ihmetyttää, että ennen kaupoista löytyi hyviä ja nykyään ei.

No ei kyl oo mitää häiriöitä :)
  Vastaa viestiin
07.01.12, 18:18   #22 (linkki)
Iida1
(Vierailija)

En siis ole ainoa jolla ongelmia kuppien kanssa. Periaatteessa olen kokoa 65D, mutta koska sellaista kokoa ei Suomessa myydä, olen käytännössä 70C. Useaan vuoteen en ole rintsikoita kaupoista löytänyt, käytän samoja joiden ympärysmittaa pienennytin omelijalla useampi vuosi sitten. Huonosti on erikoisliikkeissäkään 65cm:n ympärysmittaa tarjolla, kyselty on, monesti. Ja niissä muutamissa mitä on ollut tarjolla, on kupit tosiaan ollut suhteettoman lähekkäin.

Kirjoitukseni ei tietenkään auttanut viestin aloittajaa, kunhan ilmaisin että samassa veneessä ollaan.

Lisäksi olen pahoillani epäasiallisista kirjoituksista joita sait turhaan osaksesi. Vinksahtaneita nyt vaan on kaikkialla.
  Vastaa viestiin
14.01.12, 01:42   #23 (linkki)
Taas
(Vierailija)

oli

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toppi? Näytä viesti
Miksi noin pienirintainen väen vängällä hakee ongelman rintaliiveistä, eihän sinulla oikeastaan ap edes ole rintoja. Mikset käytä ihan vaan jotain napakkaa toppia, eihän sinulla voi olla mitään roikkuvaa/tuettavaa. Kunhan saat nännit suojaan, siis ettei hankaudu, niin eikö se ole siinä?

Ja onko sulla painoindeksi ok, onko syömishäiriötä? Koska ei rintojen kohdan kuulu naisella luinen olla, oletko kunnossa?

tynnyrissä kasvatetun mielipide.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 10:58   #24 (linkki)
kainalotissi
(Vierailija)

Tuolle ensimmäiselle tynnyrissä kasvaneelle toteaisin, että on kaiketi aika yleistä, että rinnat on kaukana toisistaan. Itsellä on sama ongelma; jos rintani olisivat yhtään pulleammat, ne näyttäisivät feikiltä, sen verran kaukana ovat toisistaan. Minulla tosin on melko leveä rintakehä kun olen urheillut paljon. Kaarituettuja liivejä en voi käyttää ollenkaan, koska jos löydän sellaiset, jotka istuvat keskeltä, kaari törröttää aina kyljessä ihmeellisesti.

Ttriangel -mallia on vaikea löytää sopivina niitäkin, usein se nännin kohta on kumminkin liian lähellä rintarankaa. Käytänkin enimmäkseen urheiluliivejä, niitäkin saa sen verran topattuna, ettei paidan läpi näy jos on "pitkät päällä". Esim. nämä Shock Absorberit on hyvät eikä litistä rintoja:

Shock Absorber Pump Sport - Shock Absorber - Valkoinen/musta - Urheiluliivit - Urheiluvaatteet - NELLY.COM Muotia online

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että jos jotakuta häiritsee minun nännini, se on joka tapauksessa katsellut tissejäni epäkohteliaan pitkään.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 16:04   #25 (linkki)
Kohtalon toveri
(Vierailija)

Kerrankin jollain on sama ongelma!

Minulla käy melkein aina niin, että ne liivit, joissa on sopiva ympärysmitta muuten, ovat sit sellaiset, joissa kupit ovat liian lähellä toisiaan ja osa rinnoista tursuaa kainaloista ulos. Ja sitten jos otan löysemmän ympärysmitan, kuppikin on yleensä isompi ja liian iso kuppi yhdistettynä liian löysään ympärykseen ei todellakaan näytä tai tunnu hyvältä.

Mulla toimii parhaiten liivit, joissa on sivuilla sellaiset tukiluut ja vähän enemmän kangasta. Aika monet olkaimettomat ovat tällaisia, ja käytän niitä ihan arkiliiveinä olkaimien kanssa. Pahimpia ovat push up -liivit, jotenkin siedettäviä ryhdikkäät, hyvin kevyesti topatut balconettet.

Oma kuppikokoni vaihtelee mallin mukaan välillä B80 tai C75. Rintani ovat malliltaan pyöreät ja terhakat. Ja tää ongelma on pahentunut sen jälkeen kun aloitin salitreenin, rinnan alla oleva lihas kiinteytyi ja rinnat työntyivät vielä enemmän ulos ja sivuille.

Hyvä puoli on se, että esim. kotosalla voin olla ilman liivejä, kun rinnat eivät ole isot ja roikkuvat. Mutta julkisilla paikoilla olisi kiva saada hyvillä liiveillä muotoa ja peittoa rintoihin.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku