Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.01.12, 23:32   #1 (linkki)
isot
(Vierailija)

Millaista on muiden elämä ison rintavarustuksen kanssa?

Ajattelin hiukan avautua, kun jonkinlaista identiteettikriisiä taas vaihteeksi ilmassa. Itselleni on Luoja suonut isohkot rinnat (65FF) ja olen normaalipainoinen. Tunteet asiaa kohtaan vaihtelevat. Nyt kun olen joutunut taas etsiskelemään rintaliivejä, tuntuisi niin ihanalta, jos voisi mennä Lindexille ja ostaa edullisia rintsikoita ja settejä, vaikka 70B tai jotain (kävin alessa ja katselin niitä kauniita malleja, joista minun on turha uneksia, ainakaan siinä hintaluokassa). Olen aina jossain määrin ollut "se isotissinen" ja joskus siihen vain väsyy. Varsinkin ennen menkkoja kun tissit turpoavat ja erehtyy esim kesäaikaan lenkille, niin tulee takaisin kotiin sellaisella ololla, ettei ikinä enää lähde niiden kanssa ihmisten ilmoille silloin, kun ovat niissä mitoissa. Olo on kuin pelkät tissit olisivat liikenteessä. Ja tapanani ei siis ole mitenkään heruttaa niitä. Vaatteiden löytyminenkään ihan mitään mutkatonta ole. Napillisista kauluspaidoista olen jotakuinkin jo luopunut, koska viimeistään ensimmäisen pesun jälkeen ei mene edustasta enää kiinni kovin korrektisti.. Avonaisissa paidoissa saa aina kehittää jotain toppiviritelmää, ettei rintojen väli näy. Ja sitten sitä toppiakin kiskoo koko illan ylemmäs.. Siihen olen tottunut, että trikoopuserot on tissien kohdalta tiukat ja that's it. Paksut neuleet paksuntaa koko yläosan, poolo saa näyttämään siltä, että tukehdun niihin tisseihin. Sellaiset rinnan alta poimuttuvat paidat jättävät rinnoille aina liian vähän tilaa ja kohta, jonka tulisi olla rintojen alapuolella, kulkeekin rintojen päällä. Jotkut lappubikinit olisivat jo jotain niin härskiä, etten edes ajattele. En ikinä juokse tissieni kanssa, se on jotain, mikä ajatuksenakin jo ahdistaa. Ja stressaan sitäkin, että nykyisin monella on silarit, jotka eivät millään näytä siltä, kuin luomut. Pelkään, että jonain päivänä huomaan rintojeni rötsähtäneen alas alas.. Toisaalta, koskaan ei ole tarvinnut miettiä, että tissit olisivat liian pienet. Ja nämä ovat osa minua. Ne on tutut ja turvalliset. Kaipaisin vain ehkä pukeutumisvinkkejä ja jotain vertaiskokemuksia, ajatuksia isoista rinnoista.. Ja niille joilla on pienemmät: uskon, että olisin sinut pienien tissien kanssa, siinä missä isompienkin. Kuinka huoletonta olisi, kun periaatteessa voisi kulkea vaikka ilman liivejä ja olemus olisi sellainen keijumaisen herkkä. Kaunista. Mutta nyt haluaisin olla paras mahdollinen itseni.
  Vastaa viestiin

02.01.12, 15:25   #2 (linkki)
65FF
(Vierailija)

Minä olen saman kokoinen kuin sinä, enkä ole ikinä ennen ajatellut, että olisin jotenkin suuritissinen, paitsi nyt puolen vuoden ajan, kun uusi poikaystäväni jaksaa asiasta vitsailla. Kerran tuli kysyneeksi, että onko mulla DD ja vastasin huolimattomasti, että ei kun FF ja sitten olen saanut kuulla siitä tuplaäffästä. Pitäisko laittaa potut pottuina ja vitsailla hänen kaksikymppisestä, niin oltaisiin tasoissa.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 21:12   #3 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Itsekään en ajatellu asiaa aikaisemmin, mutta kun kuuntelin siitä kommentteja aikani, niin aloin käsittää, että ehkäpä ne ovat hiukan tavallista isommat. Ja vaikka käyttäisin 70 ympärysmittaa, niin pienet ne 70E:t on, jotka Lindexiltä joskus sattuu löytymään. Aiemmin luulin vain, että on ihan normaalia, että rinnuksilta kiristää ja että juostessa tissit muljuu.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 00:29   #4 (linkki)
Pallot ahdistaa
(Vierailija)

Minulla on 80DD-80E, ja muuten olen kapeaharteinen, kapeavyötäröinen jne. mutta nämä lihapallot tekevät vaateostoksista yhtä helvettiä! Toivon herääväni 80B-kupin kera, mutta nämä on olleet suuret teinistä saakka eli ei minkään lihomisen syytä, joten pienennys lienee ainoa vaihtoehto :(
  Vastaa viestiin
03.01.12, 09:04   #5 (linkki)
DDD
(Vierailija)

Rintojen koko voi kuullostaa suurelta, mutta kaikki on suhteellisat. Jos on pitkähkö ihminen, ei isot rinnan näytä niin hulluilta kuin lyhyellä ihmisellä. Itselläni on 'vain' 75D ja olen 173 cm pitkä ja aika leveä hartiainen, joten tuon kokoiset rinnat näyttävät minulla oikeastaan aika pieneltä.

Tapasin kerran työssäni naisen, joka oli alle 150 cm pitkä ja hänellä oli ihan VALTAVAT rinnat. Dolly Parton jäi kauas taakse rintavarustuksineen :). Hänen rinnat olivat pituuteen nähden ihan valtavat! Rintojen alta alkoi vyötärö, tai saattoi olla että rinnat peitti vyötärönkin. Rinnat oli myös suhteettoman leveällä koko muuhun vartaloon nähden.

Hänellä mahtoi olla vaikea löytää mitään sopivia vaatteita, koska hän oli niin lyhyt ja pienikokoinen muuten. Jos minä naisena olin ihan järkyttynyt hänen rintojen koosta, niin kuvitelkaapa miten miehet vain tuijottavat hänen rintoja.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 11:04   #6 (linkki)
nni
(Vierailija)

Alkuperäiselle vinkkinä että esim Marlis & Dekkersillä on kauniita liivejä isossa koossa ja ne on tukevat. Suurimmassa osassa heidän malleistaan on tarkoituskin että jotain liiveistä näkyy ja olen saanut pienirintaisilta kavereilta ihasteluja liiveistäni.
Itse 75 F -kokoisena olen jo luopunut toivosta ostaa Lindexiltä minkään näköisiä liivejä vaan onnellisena menen erikoisliikkeeseen, kerron mistä pidän ja sovittelen eri liivejä myyjän kantaessa niitä lisää ja kertoessa onko ne sopivat :) Ah, helppoa! Mielummin ostan kahdet 70e liivit vuodessa kuin niitä useita parinkympin höttänäliivejä, jotka kestää arviolta puoli vuotta.
Hyvät liivit tuovat rintoihin ryhtiä ja olen itsekin alkanut peräti pitämään omista rinnoistani kun löysin asiantuntevan liiviliikkeen.
Vaatteissa suosin näitä ylisuuriksi tarkoitettuja paitoja, jotka ovat nykyään muodissa, ovat sopivan väljäksi mitoitettuja rintamuksenkin kohdalta. Vyötäröä saa esille vyöllä jos tarvis. Samoin sellaiset trikoo"takit", joiden ei olekaan tarkoitus mennä kiinni (eli ei ole nappeja tai vyötä jne) ovat hyviä.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 21:42   #7 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Jeps, allekirjoittanut onkin tällainen 156cm taskuvenus.:D

Ja joo, itekin kävin joskus täkäläisessä erikoisliikkeessä, jossa sain tosi hyvää palvelua. Olin juuri saanut lapsen ja kun pääsin sairaalasta kotiin tajusin, ettei minulla ollut niiden tissien kanssa yksinkertaisesti MITÄÄN mihin voisin ne laittaa. Imetysaikana, kun ei saa käyttää kiristäviä liivejä, altistaa rintatulehdukselle. Lähdin itku kurkussa kaupunkiin ilman rintaliivejä ja onneksi liikkeessä oli tosi mukava nainen, joka etsi sopivat liivit sääti olkaimet ja katsoi ympärysmitan. Se oli kyllä tosi ihanaa.:) Mutta silloin ympärys oli hiukan isompi. Nyt kävin aleaikaan samaisessa liikkeessä ja 65 yhdistettynä isoon kuppiin on ilmeisesti jotain, mitä tässä kylässä ei juuri oteta liikkeisiin. Sokokselta olen ostanut parit Freyat ja niistä löytyy kokoja ja liivit on vielä kauniitakin. Ja joskus löytyi jotkut Lepelit. Muuten olen tilannut netistä.

nni: Kiitokset vinkeistä. Millaisia vöitä käytät noiden paitojen kanssa? Itsellä yksi sellainen paksu kasari-vyö (tai joku) ja näyttää kyllä ihan hyvälle, mutta hiukan jotenkin tyrkylle omaan makuuni. Marlis & Dekkers minulle ihan uusi tuttavuus, mikä hintahaarukka noin suunnilleen?
  Vastaa viestiin
03.01.12, 22:22   #8 (linkki)
65FF
(Vierailija)

Minä olen 168 cm pitkä, siis en pitkä, enkä lyhyt. Imetysaikana pidin liivejä yötäpäivää ja olin muutenkin kuin kävelevä meijeri.
Olen tilannut viimeiset liivini Amazon.com:sta ja tykästynyt DKNY-mallistoon, materiaaliin ja turkoosiin väriin. Funky Ladyssa saa myös asiantuntevaa apua.
  Vastaa viestiin
05.01.12, 10:02   #9 (linkki)
Nötte
(Vierailija)

Täällä 75F

Minä tilaan Brastop.com:sta useinmiten.
Paitikset ompelen kiinni nappilistasta rintojen kohdalta.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 13:08   #10 (linkki)
nni
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Näytä viesti
Jeps, allekirjoittanut onkin tällainen 156cm taskuvenus.:D

Ja joo, itekin kävin joskus täkäläisessä erikoisliikkeessä, jossa sain tosi hyvää palvelua. Olin juuri saanut lapsen ja kun pääsin sairaalasta kotiin tajusin, ettei minulla ollut niiden tissien kanssa yksinkertaisesti MITÄÄN mihin voisin ne laittaa. Imetysaikana, kun ei saa käyttää kiristäviä liivejä, altistaa rintatulehdukselle. Lähdin itku kurkussa kaupunkiin ilman rintaliivejä ja onneksi liikkeessä oli tosi mukava nainen, joka etsi sopivat liivit sääti olkaimet ja katsoi ympärysmitan. Se oli kyllä tosi ihanaa.:) Mutta silloin ympärys oli hiukan isompi. Nyt kävin aleaikaan samaisessa liikkeessä ja 65 yhdistettynä isoon kuppiin on ilmeisesti jotain, mitä tässä kylässä ei juuri oteta liikkeisiin. Sokokselta olen ostanut parit Freyat ja niistä löytyy kokoja ja liivit on vielä kauniitakin. Ja joskus löytyi jotkut Lepelit. Muuten olen tilannut netistä.

nni: Kiitokset vinkeistä. Millaisia vöitä käytät noiden paitojen kanssa? Itsellä yksi sellainen paksu kasari-vyö (tai joku) ja näyttää kyllä ihan hyvälle, mutta hiukan jotenkin tyrkylle omaan makuuni. Marlis & Dekkers minulle ihan uusi tuttavuus, mikä hintahaarukka noin suunnilleen?
Heipä hei, enpäs ole tällä foorumilla muistanutkaan vierailla edellisen viestini jälkeen. Käytän ihan niitä leveitä vöitä kanssa. Vähän vartalonmyötäisemmässä toimii myös kapea vyö. En ole kokeillut suurien paitojen kanssa kapeaa vyötä kun ei mun mielikuvissa tuo vyötäröä tarpeeksi esille. Mutta pitää kokeilla!
Noi Marlies Dekkersit on kalliita kyllä, 60e-> mutta sen väärti. Nyt ostin PrimaDonna- merkkiset ihan perus- valkoiset liivit koossa 80G (sen suurempaa ei kuulemma ole).
  Vastaa viestiin
11.02.12, 10:19   #11 (linkki)
näin meillä....
(Vierailija)

Rintavarustuskriisi on päällä tällä hetkellä, koska selänympärys on kavenutunut, mutta kuppikoko kasvanut, joten nyt pitäisi löytää hyvät liivit sellaista kokoa jota ei näytä helposti löytyvän. Luottomerkistäni ei taida enää soopivaa kuppikokoa löytyä...

Lisäksi suurin osa rintaliivimalleista ei kertakaikkiaan sovi mulle, joten sopivien liivien löytäminen vaikeampaa kuin sen kuuluisan neulan heinäsuovasta.

Mitkään Suomessa myytävistä merkeistä. kuten Freyat, Chantellet, Changet, tai Primadonnat eivät ole käyneet.... en tiedä enää mitä kokeilla.

Jos aloittajan kyselyyn vastaa, en ole oikeastaan kärsinyt rinnoistani ns. henkisellä puolella. Ehkä ihan nuorena oli vähän noloa olla niin uhkea, kun toisilla luokan tytöillä ei ollut vielä mitään. Tietysti olen jokus huomannut että jotkut naiset ovat kateellisia, mutta jos ihminen on niin keskenkasvuinen, se on tyypin oma "häppee". Miehethän eivät koskaan valita naisen isosta kuppikoosta...

Itse koen enemmänkin että selkä- ja niskakivut, sopivien vaatteiden ja rintaliivien ostaminen ja kustantaminen ovat olleet suurimmat onglmat. Harrastan sen verran paljon liikuntaa nykyään, että lihaskunto on okei ja kivut pysyvät kurissa, mutta vaate- ja liiviostokset ovat tulleet kalliimmiksi ja hankalimmiksi viime vuosina... Puhumattakaan uimapuvuista...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku