| |  | | |
07.02.12, 18:36
|
#26 (linkki)
| | T.L.K
Rekisteröitynyt: 01/2012 Sijainti: On The Earth
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minni4 Jos tämän BB-voiteen päälle laittaa vielä meikkivoidetta, niin onpa paksulti pakkelia naamassa. Ja aikuisella iholla se vasta kamalalta näyttääkin. | Väärin, väärin Minni4! Ei ole paksulti pakkelia kasvoilla, ei. Olen yli 30-vuotta ehostanut kasvoni. Käytössä aina suurentava peili. (kyylään todella tarkkaan, että kaikki on kohdallaan ohuelti. En KOSKAAN sutaise meikkiä vähän sinne päin!) Sillä minä jos kuka inhoan paksua meikkikerrosta.
Kaikki on taidosta kiinni | |
| | |
07.02.12, 21:07
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AikuinenN Väärin, väärin Minni4! Ei ole paksulti pakkelia kasvoilla, ei. Olen yli 30-vuotta ehostanut kasvoni. Käytössä aina suurentava peili. (kyylään todella tarkkaan, että kaikki on kohdallaan ohuelti. En KOSKAAN sutaise meikkiä vähän sinne päin!) Sillä minä jos kuka inhoan paksua meikkikerrosta.
Kaikki on taidosta kiinni |
Mihin sitten tarvitset sitä meikkivoidetta siihen päälle jos niin kamalasti inhoat pakkeleita? Tuohan peittää ihan yhtälailla kun joku ohuehko meikkivoide.
| |
| | |
08.02.12, 11:46
|
#28 (linkki)
| | T.L.K
Rekisteröitynyt: 01/2012 Sijainti: On The Earth
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja örmygod Mihin sitten tarvitset sitä meikkivoidetta siihen päälle jos niin kamalasti inhoat pakkeleita? Tuohan peittää ihan yhtälailla kun joku ohuehko meikkivoide. | Joo, tänään huomasin, kun oikein tiirasin, että meikkivoidetta ei tarvita. Silmänaluset, nenäpielet ja leuka vaativat peiteaineen, muutoin tulos oli freesi. | |
| | |
08.02.12, 18:01
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miksi sitä naamaa pitää tiirata niin hirveästi suurentavien peilien kanssa? Ei kai joka virheen tuijottamisesta tule kuin pahalle mielelle. Kauneusalan ihmistenkin ensimmäinen neuvo monille on heittää suurentavat peilit menemään ja unohtaa liiallinen itsekriittisyys! Eikai kanssaihmisetkään sellaisia "virheitä" huomaa, mitä joutuu jo itse tuijottamaan suurentavien peilien kanssa...
Eri asia tietenkin jos on niin huono näkö, ettei ilman apuvälineitä saa meikkejä edes oikeaan paikkaan, epäsiisti ja huolimaton ei toki pidä olla.
| |
| | |
08.02.12, 23:03
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täytyypä siis pistää Misshan voide tilaukseen. :)
Riittääkö muuten BB-voiteen aurinkosuoja sellaisenaan, vai pitääkö alle laittaa vielä suojakertoimellinen kosteusvoide, kuten suojakertoimellisen meikkivoiteen kanssa suositellaan tehtävän?
| |
| | |
08.02.12, 23:42
|
#31 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostaa Täytyypä siis pistää Misshan voide tilaukseen. :)
Riittääkö muuten BB-voiteen aurinkosuoja sellaisenaan, vai pitääkö alle laittaa vielä suojakertoimellinen kosteusvoide, kuten suojakertoimellisen meikkivoiteen kanssa suositellaan tehtävän? |
Riittää toki jos laitat sitä kasvoille teelusikallisen eli 5ml, kuten muitakin aurinkovoiteita.
| |
| | |
11.02.12, 10:44
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tän ketjun innoittamana kävin katselemassa tuota Garnierin BB-voidetta.
Suoraan sanoen, voide on pelkkä sävyttävä UV-suojallinen kosteusvoide, johon on lisätty hieman valoaheijastavia pigementtejä ja ihon pintaa tasoittavia ainesosia. Joten tässä suhteessa ei eroa monesta muusta tuotteesta, eikä ole siis varsinainen oikea BB-voide.
Idea tietysti on hyvä, ettei tarvitse kosteusvoidetta ja meikkivoidetta ja UV-suojaa erikseen. Mutta ikävä kyllä en suosittele tätä kenellekään eikä varsinkaan herkkäihoisille, koska tässä on sekä alkoholia että hajusteita.
Enkä siis uskaltanut edes kokeilla omalle herkälle iholleni.
| |
| | |
12.02.12, 02:44
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kokeilin tuota näytteestä omalle herkälle iholleni ja oli ihan hyvä, mutta hieman liian tumma.
Hakkasi lopputuloksellaan mennen tullen ainakin lumenen, diorin ja cliniquen sävyttävät päivävoiteet jotka ei edes asetu kasvoilleni kauniisti.
Hajusteet tossa ärsyttää, vähän silmiä ehkä ärsytti minullakin, vaikken laittanut luomille.
| |
| | |
13.02.12, 00:02
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Tykkään
Itse ostin viime viikolla putelin tuota tummempaa sävyä ja tykkään kyllä, väri on ehkä aavistuksen liian tumma iholleni, mutta ihan ok. Vaaleampaa sävyä kokeilin näytteenä, ja se taas oli aivan liian vaalea minulle!
Näiden sävyjen miksaus olis mulle paras sävy :) Olen kuitenki tämmönen oliivi-ihoinen tummakutri, en kovinkaan skandinaavinen ;D
| |
| | |
13.02.12, 01:08
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuohon liian tumma sävy-asiaan täytyy näin kosmetiikka-alan ammattilaisena sanoa, että suomalaisilla on omituinen taipumus kuvitella olevansa lähes valkoisia ihonsävyltään. Takavuosina tuo ihme kalkkilaivan kapteeni-vimma oli vielä suurempi. Samaan aikaan kun halutaan ostaa lähes valkoisia meikkivoiteita, koska ollaan niin vaaleita, on tukka kuitenkin värjätty mustaksi, jolloin yltiövalkoinen meikkivoide tekee oikeasti sairaan näköiseksi.
Ja kun ostaisivat edes oikean sävyisenä ne liian vaaleat meikkivoiteensa. Mutta ei, lähes poikkeuksetta ostetaan punakkaa vaaleaa meikkivoidetta ja vaaleaihoisen suomalaisen käytännössä aina couperosanaamassa se on nimenomaan sävy, jota ei saisi käyttää. Kun tullaan kysymään neuvoa meikkivoiteen sävyssä ja yrittää tarjota vaaleaa, mutta beigepohjaista kun asiakkaan iho on jo valmiiksi possunvärinen, aletaan meuhkata siitä että ei keltaista ei keltaista ja on liian tummaa. No selvä, ole sitten punakka ja vielä meikkivoiteella tehostettuna vaikka oikea valinta on punakkuutta taittava meikkivoide.
Taannoin neuvoa kysyivät nuori tyttö ja äitinsä. Olivat hankkimassa tytölle meikkivoidetta, ihan perustuotetta edullisella hinnalla. Tyttö sitten meni ja otti, tottakai, sen vaaleimman punapohjaisen sävyn. Sanoin että jos haluat tuota omaa punakkuuttasi häivyttää, ota vaniljansävyinen joka on yhtä vaalea, mutta lämpimämpi sävyltään ja taittaa punakkuutta. Äitikin epäröi ja lateli vakiolauseet keltaisuudesta, mutta valitsivat sitten kuitenkin suosittelemani sävyn. Viikon kuluttua äiti kävi sanomassa, että suosittelit silloin tytölle sitä vaniljansävyistä ja ei ole koskaan ollut niin onnistunutta meikkipohjaa.
Oikeastaan yleistäen voisi sanoa, että 10:stä lähes valkoisen meikkivoiteen ostajasta vain 3 on oikeasti niin vaaleaihoisia ja ei-couperoottisia, että heillä todella vaalea meikki näyttää hyvältä. Samoin jos ei ole enää parikymppinen, kaikkein valkoisimmat meikit eivät ole oikea valinta. Kannattaa kysyä asiantuntevalta kosmetiikkamyyjältä (markettien myyjät eivät ole kosmetiikka-alan ammattilaisia), eivät he huvikseen suosittele tiettyä sävyä. Ja jos epäilyttää, kannattaa pyytää näyte mukaan ja testailla kotona.
| |
| | |
13.02.12, 08:23
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niinpä. Olen itekkin vaaleaihoinen, mutta ihoni on neutraali-keltapohjainen. Kaula on vaaleampi kuin kasvojen iho, mutta jos otan sen kaikkein vaaleimman joka on juuri kaulan värinen on se tummemmalla kasvojen iholla ihan feikin ja kummituksen näköinen. Yritänkin valita sävyn kaulan ja kasvojen ihonsävyn välimaastosta, ehkä puoli astetta tummempi kuin kaula. Väri häivyttyy kaulaan rajattomasti, muttei vaalenna kasvoja liikaa haamun näköiseksi.
Ennen minullakin oli taipumus ottaa liian valkoinen meikkivoide. Meikkivoiteen sävyn valintaan on toki monia neuvoja ja suosituksia, mutta minulle ei ainakaan kaulan sävyn mukaan valitseminen toiminut, koska kasvot olivat tällöin liian vaaleat ja luonnottoman meikatun näköiset. Esim. tuo garnierin sävyttävä voide oli vaaleammassa sävyssä minulle ihan käyttökelpoinen, täydellisesti kasvoihin sulautuva ja kaulalle häivytettävissä vaikka kaulani on vaaleampi... Olisi helpompi valita meikkivoidetta jos kasvot ja kaula olisi saman väriset :(
| |
| | |
13.02.12, 08:24
|
#37 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Meikkaaja Tuohon liian tumma sävy-asiaan täytyy näin kosmetiikka-alan ammattilaisena sanoa, että suomalaisilla on omituinen taipumus kuvitella olevansa lähes valkoisia ihonsävyltään. Takavuosina tuo ihme kalkkilaivan kapteeni-vimma oli vielä suurempi. |
Taidat olla niitä nenä pystyssä väärää tietoa latelevia kosmetologinalkuja, joita olen joksus tavannut tavarataloissa. Juuri niitä, joilla on se oranssi-iho -vimma, jossa suositellaan asiakkaalle niin beigejä voiteita että niin naama on kuin appelsiini keskellä talvea. Olen näitä tavannut usein - onneksi mulla ei ole niin huono itsetunto että ostaisin asiantuntemattoman kosmarin suosituksesta yhtään mitään.
Ihmettelen myös väitettäsi että keltainen taittaa punaista - miten niin? Eiväthän ne ole edes vastavärejä. Couperosaa taittaa vihertävä voide - kuten esim. couperosan kosteusvoiteet Avenella yms. Meikkipohjassa punaista neutraloidaan siihen erikseen tarkoitetuilla peitevoiteilla, esim. Lumenen Red Neutralizer.
BB-voide - josta tässä keskustellaan - sisältää hajusteita ja alkoholia, joten sitä en kukaan asiantunteva kosmari suosittelisi couperoottiselle iholle eikä kukaan couperosaihoaan hoitava käyttäisi, joten kommenttisi osuu jotensakin harhaan.
Osoita mielummin osaamisesi ja suosittele ne sinun mielestäsi couperosaiholle sopivat meikkivoiteet, jossa ei ole alkoholia, hajusteita, eikä ärsyttäviä aineita, jotka sopivat sekaiholle, eivät tuki eivätkä mene huokosiin, vaan neutraloivat couperosaa ja joista vielä löytyy se oikea "vaniljanvärinen" sävy. Itse en sellaista ole vielä löytänyt.
| |
| | |
13.02.12, 17:31
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen kalvakka olmi, lähes väritön. Silti tiedän kyllä, että keltainen taittaa punaisuutta paremmin meikissä kuin vihreä.
Olen myös yli 40-vuotias. En ole kuitenkaan ajatellut ryhtyä "värjäämään" kasvojani tummemmiksi ja "nuorekkaammiksi", olen mieluimmin vaalea, kalvakka, olmi ja vanha ;)
Mielestäni kalpea posliini-iho on kaunis.
| |
| | |
13.02.12, 18:30
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) |
Liian vaalea meikkivoide ei ole aina se paras. Huomasin eron kun vuosia sitten mulle myytiinkin totuttua tummempi väri. Myyjä sanoi että väriä pitää saada!
Nyt kys. tuotetta ei enää valmisteta ja olen ostanut pari virheostosta, kun meikkivoide on ollutkin ihan kuin kaulani, liian vaalea! Ja myyjä on valinnut nämä värit mulle.
Että riippuu siitä millainen myyjä sattuu..
| |
| | |
25.02.12, 22:22
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse ostin muutama päivä sitten kyseisen bb-voiteen vaaleamman version. Ei voi muuta sanoa että tosi tyytyväinen olen, olen äiti enkä paljon ehdi naamaan aamusin keskittyä. Tämän voiteen ansiosta ei tarvi ku sitä levittää naamaan ja vähän ripsiväriä niin näyttää hyvältä koko päivän !
Eikä hintakaan ole mikään liian suuri!
Ja vielä itselläni on myös erittäin vaalea iho mutta kai vaaleampiakin löytyy :)
| |
| | |
28.02.12, 22:25
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) |
...onkohan ihan hirveen haitallista jos tuota garnierin bb:tä laittaa parina yönä peräkkäin myös yöksi? :D En yleensä käytä koskaan mitään meikkiä iltaisin tai öisin mutta nyt mulle tulee eräs ihana yövieras ja ihoni on vähän epätasaisessa kunnossa ja oishan se kiva herätä edes HITUSEN tasaisemman sävyisellä iholla.. :D
Okei, turhamaista, tiedän... pohdin vaan että onko haittaa jos värillistä kosteusvoidetta käyttää yöllä, kertyykö se sellaiseksi "kakkunaamaksi" kuten muukin meikki...
| |
| | |
28.02.12, 23:43
|
#42 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ..... ...onkohan ihan hirveen haitallista jos tuota garnierin bb:tä laittaa parina yönä peräkkäin myös yöksi? :D En yleensä käytä koskaan mitään meikkiä iltaisin tai öisin mutta nyt mulle tulee eräs ihana yövieras ja ihoni on vähän epätasaisessa kunnossa ja oishan se kiva herätä edes HITUSEN tasaisemman sävyisellä iholla.. :D
Okei, turhamaista, tiedän... pohdin vaan että onko haittaa jos värillistä kosteusvoidetta käyttää yöllä, kertyykö se sellaiseksi "kakkunaamaksi" kuten muukin meikki... |
Tuskin se herätessäsi enää on naamassasi vaan nuoltu pois tai tyynyliinassa ja loput paakkuuntunut johonkin nenänpieleen. Laita jotain hehkeittävää väritöntä yhkimotippaa mielummin jos on pakko yrittää feikata? Tuskin se yövieraskaan meikkaa yöksi?
| |
| | |
07.04.12, 03:21
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt on sitten Misshan voide testattu, ja täytyy sanoa, että loistotuote! Hyvin riittoisaa, 50 ml:n tuubi tulee riittämään pitkäksi aikaa. Ei tuki ihohuokosia eikä valu tai kasaudu päivän aikana. Kiilto pysyy hyvin poissa, ja jopa t-alueelle riitti vain se kun puuteroi kasvot aamulla! Peitti hyvin aknearvet, muutamat näppylät ja couperosan. Ei ärsyttänyt herkkiä silmiäni, ja sävyvalikoimasta löytyi juuri se oikea. Ja on aivan ihanaa, että tässä tuotteessa on korkea suojakerroin! Ei tarvitse enää lutrata paksuilla kasvojen aurinkovoiteilla kesällä. Hintaakin vain n. 15 euroa postikuluineen.
Tästä tuli heti yksi suosikeistani! Pidän paljon mineraalimeikeistä, mutta saavuttaakseni parhaan lopputuloksen minun piti käyttää yhteensä 4-5 eri tuotetta. Ja parin tunnin päästä nenänpielet jo kiiltelevät, eikä meikki tahdo kestää hikoilua. Tämä BB-voide on kyllä loistava siinäkin mielessä, että nopeuttaa arkimeikin tekoa huomattavasti!
| |
| | |
07.04.12, 13:24
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onhan värillisiä kosteusvoiteita ollut jo vuosikymmeniä. En usko, että tässä BB-jutussa on kyse mistään sen kummemmasta, kunhan keksivät näitä uusia pseudotieteellisiä nimiä ja tekevät vakuuttavia mainoskampanjoita.
Itse kyllä laitan mieluummin oman ihotyyppini kosteusvoidetta ja sen päälle mattameikkivoiteen. Eipä siinäkään montaa minuuttia tuhraannu. :D
| |
| | |
07.04.12, 22:59
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) |
Estee Lauderin BB-voide teki ainakin kasvot kuivan näköisksi. Itse kun pidän eniten sellaisesta kuulaan näköisestä ihosta enkä välttämättä noin mattaisesta.
Voisin testata tuon Garnierin seuraavaksi.
| |
| | |
13.04.12, 22:52
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) |
Toimii hyvin rasvaisella pintakuivalla iholla meikkivoiteen sijaan. Laitan kosteusvoiteen alle ja irtopuuteria päälle. Lähtee hyvin pois, siitä plussaa.
| |
| | |
13.05.12, 19:56
|
#47 (linkki)
| | (Vierailija) | Meikkivoide vai kosteusvoide
Itse myös ostin uteliaisuuttani tämän uuden BB-voiteen. Mutta ihmettelen vain sitä, että onko tämä nyt meikkivoide vai kosteusvoide? Voiko käyttää aamuin illoin, tukkiiko ihohuokosia ja pitääkö pestä pois?
| |
| | |
15.05.12, 08:39
|
#48 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole kumpikaan. Ei laiteta illalla, vaan päiväksi.
Minulla tämä garnierin bb voide ei tuntunut imeytyvän ollenkaan, vaan oli aika täyteläistä ja liukui vaan ihon pinnalla, vaikka ihoni on kuiva!
| |
| | | | |