Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.01.12, 09:51   #1 (linkki)
APUA äkkiä!
(Vierailija)

Ihonalainen katastrofi!! :O

Voi persesuti, nyt on hätä :D

Mulla on treffit unelmieni miehen kanssa perjantaina, ja mun nenä näyttää ihan sellaselta nenäpäivänenältä tällä hetkellä!! Oon onnistunut saamaan nenänpäähän jonkun ihonalaisen, kehittyvän finnin, joka on tällä hetkellä ihan tulehduksissa vaikken ole sitä sörkkinyt. Nenänpää on ihan kova, turvoksissa ja PUNAINEN.

Näytän ihan karmeelta ja meikki ei peitä tätä nenää kunnolla.

Mitä helkkaria ensiavuksi että saan tämän ees rauhottumaan!!? apua apua... Muuten ihotyyppini on pintakuiva sekaiho.
  Vastaa viestiin

18.01.12, 10:28   #2 (linkki)

Käyttäjän -ellen- avatari

Rekisteröitynyt: 11/2007
Kokeile kortisonivoidetta pienellä annostuksella, kortisoni saattaa helpottaa finnin turvotusta ja punoitusta vähäsen.

Myös jää voisi auttaa, eli pidä nenäliinaan käärittyä jääpalaa varovasti finnin päällä vähän aikaa.

Toivottavasti saat finnin laskeutumaan ja voit mennä treffeille itsevarmana =) !

Ensitilaajalle alennusta 5 $ iHerbissä koodilla VEL476.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 18:09   #3 (linkki)
kiitos!
(Vierailija)

Suurkiitos ellenille vinkeistä, pitänee lähteä hommaamaan apteekista jotain mietoa kortisonivoidetta... Kunhan ei olisi näin helkkarin PUNAINEN ja kipeä tämä nenä, sen saisi helpommin peitettyäkin :D

On se jännä että aina ennen jotain tärkeää juttua tuollainen ilmaantuu johonkin keskellä naamavärkkiä vaikka voisi myös valita jonkun syrjäisemmän paikan, prkl... Ja sitte sitä ajattelee että omg, kaikki tuijottaa vaan mun nenää vaikka sitä ei edes kukaan muu huomaisi...
  Vastaa viestiin
18.01.12, 19:03   #4 (linkki)
Wicne
(Vierailija)

Louis Widmerin Wicnelact on aika tuju ja tehokas aine isommillekin finneille. Tosin sitä ei kannata käyttää kovin montaa päivää, koska muuten se kohta ihosta rupeaa hilseilemään. Wicnelactiin kasteltua vanulappua kannattaa pitää hetken aikaa finnin päällä, jotta se tehoaa vielä paremmin.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 19:13   #5 (linkki)
drooool
(Vierailija)

Jos siinä ei ole valkopäätä tee neulalla reikä(omalla vastuulla). Sitten puristat mädän ulos, pyyhit desinioivalla aineella ja päälle ihoa korjaavaa rauhoittavaa voidetta esim. bebanthen. Ei se kipeä mätäpaise katoa itsestään mömmöillä hautoen. Tai ainakin siinä menee päiväkausia ja iho on sen jälkeen pilalla kuivattavista myrkyistä.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 19:21   #6 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Kerran sain vastaavan paukaman laskeutumaan yön aikana laittamalla hammastahnaa sen päälle.
  Vastaa viestiin
19.01.12, 01:07   #7 (linkki)
helpinghand
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja APUA äkkiä! Näytä viesti
Voi persesuti, nyt on hätä :D

Mulla on treffit unelmieni miehen kanssa perjantaina, ja mun nenä näyttää ihan sellaselta nenäpäivänenältä tällä hetkellä!! Oon onnistunut saamaan nenänpäähän jonkun ihonalaisen, kehittyvän finnin, joka on tällä hetkellä ihan tulehduksissa vaikken ole sitä sörkkinyt. Nenänpää on ihan kova, turvoksissa ja PUNAINEN.

Näytän ihan karmeelta ja meikki ei peitä tätä nenää kunnolla.

Mitä helkkaria ensiavuksi että saan tämän ees rauhottumaan!!? apua apua... Muuten ihotyyppini on pintakuiva sekaiho.
Kipaiseppa ensihätään Aprilli nimiseeen liikkeeseen (tai muuhun jällrnmyyjän liikkeeseen, netistä löytyy) ostamaan Grimasin meikkivoide, peittää 100% minkä tahansa punoituksen. Ammattikäyttöön tarkoitettu maskeerausmeikkivoide kyseessä ja hinta vajaa 10e. Aknesta kärsineenä tiedän ja voin sanoa että toimii jos et saa finniä rauhoittumaan. Sitten itse finniin voisi toimia todella vahva alkoholipitoinen desinfiointiaine, vanupuikolla tuputeltuna. Ja vain finnin päälle koska se ei ole hyväksi iholle. Ja sitä ei kannata usein tehdä finneille mutta hätätapaukset on erikseen :)l
  Vastaa viestiin
19.01.12, 14:50   #8 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Valitettavasti asun niin pienessä kaupungissa ettei mikään puoti täällä myy Grimasia. :) Mutta pidetäänpä mielessä vastaisen varalle!

Voih ku edelleen nenä on ärsyttävän punainen ja turvoksissa, siinä ei edes ole mitään finniä näkyvissä vaan iho kauttaaltaan koholla... hitto että ärsyttää... Noh, vielä on toivoa jos se ihmeparantuis!
  Vastaa viestiin
19.01.12, 18:19   #9 (linkki)
roosa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Näytä viesti
Valitettavasti asun niin pienessä kaupungissa ettei mikään puoti täällä myy Grimasia. :) Mutta pidetäänpä mielessä vastaisen varalle!

Voih ku edelleen nenä on ärsyttävän punainen ja turvoksissa, siinä ei edes ole mitään finniä näkyvissä vaan iho kauttaaltaan koholla... hitto että ärsyttää... Noh, vielä on toivoa jos se ihmeparantuis!
Kannattaa näyttää lääkärille, itselläni oli juuri tuollainen, se oli muistaakseni joku bakteeritulehdus, johon sain antibioottikuurin
  Vastaa viestiin
19.01.12, 18:43   #10 (linkki)
Hammastahna!
(Vierailija)

Mullakin lähtee tuollaiset stressifinnit aina nopeasti veke, kun laitan sellaisen päälle hammastahnaa yöksi.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 08:48   #11 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Siis joo, mulla on tässä taustalla semmonen ärsyttävä hormonimyrsky että lopetin e-pillerit noin vuosi sitten. Nyt vasta vuoden viiveellä naamaan on alkanut tulla tuollaisia v*ttumaisia ihonalaisia patteja, nyt kun nenänpää alkaa ihan vähän rauhoittua niin toinen tekee jo tuloaan suupieleen. Ärsyttää :( Oon miettinyt jopa että auttaskohan tähän joku antibioottikuuri mutta aina jos ilman selviäisi niin parempihan se olisi...

En vaan kehtaa tällä naamalla enää ilman meikkiä viilettää niinku ennen, koko ajan jossain on punainen koholla oleva patti. Ikinä ennen mulla ei ole ollut mitään iho-ongelmaa, siksi tämä tuntuukin ärsyttävältä. Ja täysin kuukautiskierron mukaan noita pahkoja nousee, voi kun saisi hormonit jotenkin tasapainoon :( toivottavasti se ei enää kauhean kauaa kestä!

Iso kiitos vastaajille, kaikki vippaskonstit on tarpeen :D Toivottavasti on apua jollekin muullekin tästä ketjusta...
  Vastaa viestiin
20.01.12, 14:19   #12 (linkki)
löööää
(Vierailija)

Olen myös kärsinyt aika pahasta aknesta.
Menin todella hyvälle kosmetologille (asun hgissä) joka osasi neulalla avata pahimmat paiseet ja sai mömmöt niistä ulos. Parantuivat lähes heti.
Ehkä tosiaan kannattaa tollasten isojen paukamoiden kanssa mennä ihotautilääkärille..
Tsemppiä!
  Vastaa viestiin
20.01.12, 16:49   #13 (linkki)
roosa
(Vierailija)

Maca-jauhe on adaptogeeni, joka tasapainottaa hormonitoimintaa.

Se on aivan ihmelääke nimenomaan niihin vaivoihin.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 17:09   #14 (linkki)
ap.
(Vierailija)

...maca ei tee ainakaan minulle yhtikäs mitään, kokeiltu on... :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku