| |  | |
18.01.12, 15:34
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Meikkivoidesiveltimen käyttö
Olen ennen aina levittänyt meikkivoiteen sormin, mutta nyt innostuin käyttämään meikkivoidesivellintä. Tykkään siitä ettei sormet enää sotkeennu ja pinnastakin tulee ehkä tasaisempi ja siistimpi.
Aina kuitenkin sanotaan, että meikkivoidesiveltimen etu on siinä, että meikkivoidetta kuluu vähemmän, kun sitä ei jää sormiin tai sieneen. Mitäköhän teen väärin, kun minulla kuluu meikkivoidetta jopa enemmän, että saan sen tasaisesti kasvoille ja häivytettyä kaulalle? Siveltimeni on duroyn halpa synteettinen sivellin, ei mitään huippulaatua siis. Imeeköhän tuo sivellin kuitenkin meikkiä itseensä liikaa? Mikä olisi laadukas sivellin joka ei ime voidetta? Pesen siveltimen joka käytön jälkeen saippualla ja kyllähän siitä melkoisesti lähtee meikkiä, mutta niin lähti käsistänikin ennen kuin vaihdoin siveltimeen!
Raitoja tuo myös tekee ensimmäisillä vedoilla, mutta luulen että se on ihan normaalia? Käyn kasvot läpi muutamaan kertaan häivytellen, että saan meikin kunnolla sulautumaan ihoon.
Kuuluisiko meikkivoiteen asettua täydellisesti ensimmäisellä vedolla?
| |
| | |
19.01.12, 21:58
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
eikö täällä kukaan käytä meikkivoidesivellintä?
| |
| | |
20.01.12, 15:46
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Cliniquen meikkivoidesivellin
Minulla on käytössä Cliniquen perinteinen meikkivoidesivellin (& MACin skunkki). Clinique tekee kyllä tosi hyvää jälkeä. Toki pitää sutia useaan kertaan ristiin rastiin, mutta raitoja ei kyllä jää. Enkä kyllä pese jokaisen käytön jälkeen.
| |
| | |
20.01.12, 15:50
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | meikkivoidekin vaikuttaa
Tietenkin lopputulokseen vaikuttaa paljon meikkivoidekin. Tällä hetkellä käytössä Giorgio Armanin Face fabric second skin. (saisi olla kyllä kosteuttavampi näin talviaikaan).
| |
| | |
20.01.12, 18:10
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla on vain Kicksistä ostettu meikkivoidesivellin (melko halpis siis). Myyjä kehui kuinka se muka säästää meikkivoidetta jne. Minusta sivellin "imee" meikkivoidetta melkein yhtä paljon kuin sieni; hävikki on kyllä paljon pienempi kun ihan vain sormilla levittää. Koen siveltimen käytön työlääksi, koska mielestäni sivellin on pakko pestä joka käytön jälkeen; pesemätön sivellin on minusta tönkön tuntuinen ja ajatuksenakin vähän ällö. :S Tietysti riippuu vähän meikkivoiteestakin, voiko sormin edes levittää - jotkut ei tunnu levittyvän tasaisesti muuta kuin siveltimellä. Onneksi nykyinen ei sivellintä vaadi, helpottaa elämää :)
| |
| | |
23.01.12, 15:28
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen käyttänyt sivellintä meikkipuuterin levittämiseen (kokeilin myös puuteripakkauksen omaa vippaa ennen siveltimen ostoa). Sillä saan tosi tasaisen mattapinnan. Nestemäiselle olen kokeillut vain kerran, tälläkään hetkellä ei ole nestemäistä meikkiä käytössä.
Siveltimeni on Lancomen, kyllä siitä väriä lähtee pestessä, en pese kuin joka toinen viikko, koska puuterimaisesta meikistä ei sivellin jää kovin likaiseksi. Kovempi homma oli hangata nestemäinen meikki pois sormista, vaikka se ei ollut vedenkestävää. Tuntui että sormissa se pysyis mutta naamassa ei.
| |
| | |
23.01.12, 15:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vastauksista. Minäkin käytän puuterisivellintä meikkipuuterien levitykseen. Nestemäinen meikkivoiteeni on clarinsin skin illusion ja se on aika juoksevaa koostumukseltaan, varmaan siksi imaisee tuo sivellin sitä itseensä. Katselin The body shopin meikkivoidesivellintä, joka on isompi kuin käyttämäni duroyn. Onneksi en ostanut vaan katsoin ensin netistä ihmisten kommentteja, monet valittelivat sen imaisevan itseensä paljon meikkivoidetta. Ehkä litteä ja pieni sivellin ei ime itseensä meikkivoidetta niin paljoa, mutta onkohan jälkikään silloin enää yhtä hyvää..
| |
| | |
25.01.12, 17:58
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla on sivellin, mutta en tykkää siitä. Saa sutia ties kuin kauan, ja aina on jossain raita. Ja lisäksi imee ainetta itseensä ihan hulluna. Sieni on paljon parempi.
| |
| | |
01.02.12, 17:57
|
#9 (linkki)
| | T.L.K
Rekisteröitynyt: 01/2012 Sijainti: On The Earth
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uusi käyttäjä Aina kuitenkin sanotaan, että meikkivoidesiveltimen etu on siinä, että meikkivoidetta kuluu vähemmän, kun sitä ei jää sormiin tai sieneen. Mitäköhän teen väärin, kun minulla kuluu meikkivoidetta jopa enemmän, että saan sen tasaisesti kasvoille ja häivytettyä kaulalle? | Meikkivoidesiveltimen etuna tosiaan on, että meikkivoidetta kuluu vähemmän!
Herää kysymys miten teet ehostuksen???
Päivänvalo on must tai erittäin valoisa työpiste! Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uusi käyttäjä Siveltimeni on duroyn halpa synteettinen sivellin, ei mitään huippulaatua siis. Imeeköhän tuo sivellin kuitenkin meikkiä itseensä liikaa? Mikä olisi laadukas sivellin joka ei ime voidetta? Pesen siveltimen joka käytön jälkeen saippualla ja kyllähän siitä melkoisesti lähtee meikkiä, mutta niin lähti käsistänikin ennen kuin vaihdoin siveltimeen! | Sillä ei ole paljonkaan merkitystä, minkä hintainen meikkisivellin on, vaan miten sitä pesee ja miten sen kuivattaa!
- EI saippuapesua siveltimille!! (käytä mielum. shampoota ja huuhtele huolella)
- Kuivatus Lappeellaan vaakatasossa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uusi käyttäjä Raitoja tuo myös tekee ensimmäisillä vedoilla, mutta luulen että se on ihan normaalia? Käyn kasvot läpi muutamaan kertaan häivytellen, että saan meikin kunnolla sulautumaan ihoon.
Kuuluisiko meikkivoiteen asettua täydellisesti ensimmäisellä vedolla? | Raitoja ei pitäisi tulla, jos meikkivoide ja ihon pohja on kunnossa. Raili Hulkkosen ohjeita noudattamalla, moni saa meikkinsä pelaamaan.
Minä itse olen lukenut sekä opiskellut KAIKKI Railin meikkiopetukset.
Värivoide kannattaa valita kaulan sävyn mukaan, mieluiten päivänvalossa.
Ihotyyppisi ratkaisee meikkivoidetyypin, onko rasvainen, kuiva, herkkä vai normaali ja tietenkin omat mieltymykset vaikuttavat valintaan!!!
Jos meikkaa päivittäin, kannattaa siveltimet pestä kerran viikossa, sillä myös pidentää siveltimien ikää ja muistaa lappeellaan kuivatus, sillä pystyssä kuivattaminen saattaa irroittaa karvoja siveltimestä.
Suosittelen lukemiseksi Raili Hulkkosen meikkikirjat
nimim. Raili Hulkkonen -fani
| |
| | |
04.02.12, 15:41
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse ostin jokin aika sitten Shiseidon uuden meikkivoidesiveltimen, sellainen lyhyt, "dense" (miten noita meikkisanoja suomennetaan...? tiheä?), tasapäinen, vähän kabukimainen, ja nyt vasta innostuin siveltimistä. Olen aiemmin levittänyt meikkivoiteet käsin, muutamia siveltimiä tullut kokeiltua ja kaikki jäänyt käyttämättä. Tuntuu, että tämä ei ime meikkivoidetta itseensä kovastikaan ja melko vähällä saa hyvän lopputuloksen. Oikeastaan käsin kuluu meikkivoidetta enemmän, kun leviää käsiin ja ehtii kuivahtaa ennen kuin naamalle saa.
Seuraavaksi olen ajatellut kokeilla Lancomen ja Raili Hulkkosen Duroylle suunnittelemaa sivellintä. Tosin Hulkkosen on niin iso, että saattaa imeä meikkivoidetta kovasti, mutta paljon on kehuttu... Mutta toivottavasti edes jollekkin on avuksi:)
| |
| | |
05.02.12, 11:28
|
#11 (linkki)
| | T.L.K
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Meikkifriikki Itse ostin jokin aika sitten Shiseidon uuden meikkivoidesiveltimen, sellainen lyhyt, "dense" (miten noita meikkisanoja suomennetaan...? tiheä?), tasapäinen, vähän kabukimainen, ja nyt vasta innostuin siveltimistä. Olen aiemmin levittänyt meikkivoiteet käsin, muutamia siveltimiä tullut kokeiltua ja kaikki jäänyt käyttämättä. Tuntuu, että tämä ei ime meikkivoidetta itseensä kovastikaan ja melko vähällä saa hyvän lopputuloksen. Oikeastaan käsin kuluu meikkivoidetta enemmän, kun leviää käsiin ja ehtii kuivahtaa ennen kuin naamalle saa.
Seuraavaksi olen ajatellut kokeilla Lancomen ja Raili Hulkkosen Duroylle suunnittelemaa sivellintä. Tosin Hulkkosen on niin iso, että saattaa imeä meikkivoidetta kovasti, mutta paljon on kehuttu... Mutta toivottavasti edes jollekkin on avuksi:) | Unohdin mainita erään tärkeän seikan: Peskää siveltimet ennen käyttöönottoa!!!! | |
| | |
05.02.12, 22:32
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pesen siveltimen nestesaippualla joka käytön jälkeen. Se on synteettinen, niin miksi se pitäisi pestä shamppoolla?
| |
| | |
07.02.12, 12:27
|
#13 (linkki)
| | T.L.K
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Pesen siveltimen nestesaippualla joka käytön jälkeen. Se on synteettinen, niin miksi se pitäisi pestä shamppoolla? | Kaikin mokomin, pese vain, jos sivellin on synteettinen.
Saippua kuivattaa siveltimien harjaksia, jos siveltimet ovat luonnonkarvaa. | |
| | | | |