| |  | |
04.02.12, 15:04
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | hilseilevä vartalon iho
Heissan, oisko vinkkejä jostain ihanasta, paksusta mutta kuitenkin imeytyvästä voiteesta kropalle?
Ja ei, en lotraa suihkussa kuumalla vedellä ja saippualla, juon vettä ja syön sisäisesti paljon öljyjä, näistä aletaan kuitenkin ensimmäisenä nalkuttaa.. :D
Olen 22-vee tyttönen, ja ihan pulassa kuivan ihoni kanssa. Yleensä iho on normaali, mutta tänä talvena ilma on ollut jotenkin erityisen kuiva ja kylmä (ainakin viime viikkoina) ja reidet, pakarat, vatsa ja oikeastaan joka paikka on ihan hilseilevän kuivaa. Silleen että jotkut voiteet ihan kirvelee. :/ Kasvot on pysyneet ok kunnossa paksuilla voidekerroksilla, mutta mikä avuksi vartalolle?
Olen lätrännyt kookosöljyä kroppaan joka päivä, mutta se ei tunnu riittävän (ts. sen jälkeen iho jää vielä hilseilevän ja epätasaisen tuntuiseksi). Sama Ceridalin öljyn kanssa: iho ehkä kosteutuu mutta... tykkään vaan hieroa kunnon voidetta ihoon enkä aina ruikkia öljyn kanssa!
Kaipailisin jotain kunnon tuhtia voidetta, joka samalla tekisi ihosta sileän, ihan sama onko kemikaaleja vai ei jotka sen saa aikaan. :D Pidän ihanantuoksuisista voiteista, mutta voihan se tuoksutonkin olla...
Kaikki vinkit kehiin armaat! Toivotaan että joku muukin saisi niistä apua!
| |
| | |
04.02.12, 16:20
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Karbamidia sisältävät voiteet ovat hyviä. aluksi kovin kuivaksi päässeellä iholla voivat kirvellä, mutta se helpottaa nopeasti. HTH ja Eucerinin Omega - voiteet ovat hyviä. l
muista rasvoista Lorealin, Doven ja Nivean voiteita kannattaa myös kokeilla, jos kestät tuoksuja. Ne ovat niin edullisia, että voi kokeilla kunnes löytää suosikin.
| |
| | |
21.02.12, 09:13
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja voide hakusessa Heissan, oisko vinkkejä jostain ihanasta, paksusta mutta kuitenkin imeytyvästä voiteesta kropalle?
Ja ei, en lotraa suihkussa kuumalla vedellä ja saippualla, juon vettä ja syön sisäisesti paljon öljyjä, näistä aletaan kuitenkin ensimmäisenä nalkuttaa.. :D
Olen 22-vee tyttönen, ja ihan pulassa kuivan ihoni kanssa. Yleensä iho on normaali, mutta tänä talvena ilma on ollut jotenkin erityisen kuiva ja kylmä (ainakin viime viikkoina) ja reidet, pakarat, vatsa ja oikeastaan joka paikka on ihan hilseilevän kuivaa. Silleen että jotkut voiteet ihan kirvelee. :/ Kasvot on pysyneet ok kunnossa paksuilla voidekerroksilla, mutta mikä avuksi vartalolle?
Olen lätrännyt kookosöljyä kroppaan joka päivä, mutta se ei tunnu riittävän (ts. sen jälkeen iho jää vielä hilseilevän ja epätasaisen tuntuiseksi). Sama Ceridalin öljyn kanssa: iho ehkä kosteutuu mutta... tykkään vaan hieroa kunnon voidetta ihoon enkä aina ruikkia öljyn kanssa!
Kaipailisin jotain kunnon tuhtia voidetta, joka samalla tekisi ihosta sileän, ihan sama onko kemikaaleja vai ei jotka sen saa aikaan. :D Pidän ihanantuoksuisista voiteista, mutta voihan se tuoksutonkin olla...
Kaikki vinkit kehiin armaat! Toivotaan että joku muukin saisi niistä apua! |
Oletko kokeillut perinteistä Nivean sinistä? Siis sitä sinisessä metaalirasiassa olevaa voidetta? Se toimii hyvin ainakin minulla, ja vartalon ihoni on juurikin tuollainen hilseilevän kuiva (etenkin talvipakkasilla). Suosittelen kokeilemaan.
| |
| | |
21.02.12, 09:20
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Apteekista rasvaisia perusvoiteita, muista voiteista joudut vain kierteeseen, koska ihosi normaali puolustusmekanismi on nyt heikentynyt; saat ihottuman ja sitten tuskailet sen kanssa. Pelkkä öljy ei tosiaankaan riitä kuivaan ihoon, itse olen käyttänyt sitä vain lisäkosteuttajana voiteen kanssa.
| |
| | |
21.02.12, 20:53
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ceralan tai Ceralan Plus apteekista. Saa kätevässä pumppupullossakin joskin hintakin on aika suolainen mutta on toimivaa tavaraa. Itse käytän Ceralania talvisin ja Aqualan L:ää kesäisin.
| |
| | |
22.02.12, 02:38
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos on ihottumaa, niin perusvoiteet saattavat kirvellä. Se tosin on ohimenevää. Perusvoiteista suosittelisin Ceralania. Tosin minun on helppo näitä suositella, koska saan reseptillä tuntuvan alennuksen perusvoiteista.
Oletko kokeillut perusvoidepesua (saippuaa vain kriittisimmille paikoille, muuten valelu perusvoiteella ja huuhtelu pois) jonka jälkeen vielä rasvaus? Entä suihkuöljyjä?
Kookosöljy voisi toimia kevyemmän voiteen (esim Aqualan) seassa/päällä kosteuden lukitsijana estämässä kosteutta haihtumasta. Lisäksi vartalo tulisi rasvata kosteana vaikka imeytyminen kestääkin.
Mikäli ihon kunto kestää, kannattaisi se kuoriakin niin lähtisi enimmät kuolleet ihosolut. Itse sekoitan suolaa (ja jos oikein pahoja ihottumakohtia suolan tilalla sokeria) ja oliivi-/ rypsiöljyä keskenään tahnaksi ja sillä kuoraisen menemään :)
| |
| | |
22.02.12, 02:40
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Atoopikon vinkkejä... Jos on ihottumaa, niin perusvoiteet saattavat kirvellä. Se tosin on ohimenevää. Perusvoiteista suosittelisin Ceralania. Tosin minun on helppo näitä suositella, koska saan reseptillä tuntuvan alennuksen perusvoiteista.
Oletko kokeillut perusvoidepesua (saippuaa vain kriittisimmille paikoille, muuten valelu perusvoiteella ja huuhtelu pois) jonka jälkeen vielä rasvaus? Entä suihkuöljyjä?
Kookosöljy voisi toimia kevyemmän voiteen (esim Aqualan) seassa/päällä kosteuden lukitsijana estämässä kosteutta haihtumasta. Lisäksi vartalo tulisi rasvata kosteana vaikka imeytyminen kestääkin.
Mikäli ihon kunto kestää, kannattaisi se kuoriakin niin lähtisi enimmät kuolleet ihosolut. Itse sekoitan suolaa (ja jos oikein pahoja ihottumakohtia suolan tilalla sokeria) ja oliivi-/ rypsiöljyä keskenään tahnaksi ja sillä kuoraisen menemään :) | Body Shopin vartalovoit ovat muuten aivan ihania! En raatsi itse niitä ostaa ja veikkaanpa hajusteettomiin tuotteisiin tottuneen nenäni reagoivan, joten tyydyn nuuskuttelemaan niitä aina Body Shopin ohi kulkiessani.
| |
| | |
23.02.12, 14:36
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja edellinen jatkaa Body Shopin vartalovoit ovat muuten aivan ihania! En raatsi itse niitä ostaa ja veikkaanpa hajusteettomiin tuotteisiin tottuneen nenäni reagoivan, joten tyydyn nuuskuttelemaan niitä aina Body Shopin ohi kulkiessani. | Juuri aioinkin vinkata Body Shopin vartalovoita! Mulla oli aina aikaisemmin talvisin ongelmaa ihoni kanssa. Ei auttanut perinteiset vartalovoiteet ja apteekin voiteet haisivat (tuoksuttominakin) pahalle. Sitten muistin body shopin vartalovoit ja päätin kokeilla. Nyt ei ole neljään vuoteen ollut mitään hilseily/kutinaongelmia ihon kanssa talvisin. Lisäksi voit tuoksuvat ihanille.
Osassa on voimakas tuoksu, joka ei kaltaiselleni hajuherkälle sovi, mutta esim. kookosvoista ei ole tullut migreeniä. The Body Shop - Tuotteet | |
| | |
23.02.12, 22:01
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Atoopikon vinkkejä... Jos on ihottumaa, niin perusvoiteet saattavat kirvellä. Se tosin on ohimenevää. Perusvoiteista suosittelisin Ceralania. |
Ei sais varmaan mainostaa, mutta annan kuitenkin hyvästä vinkistäsi palautteen. En ole ap, mutta ihottuman ja kuivan ihon jälkihoito on ollut yhtä tuskaa, kokeilin tätä kirjoituksesi perusteella, ja jo muutaman päivän käytön jälkeen ihoa ei enää kiristä ja kirvele. Sopii myös silmien ympäristölle, ei turvota. Täytyy vaan säästellä, ettei iho ala tottua...
| |
| | |
24.02.12, 03:49
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kuivanaama Ei sais varmaan mainostaa, mutta annan kuitenkin hyvästä vinkistäsi palautteen. En ole ap, mutta ihottuman ja kuivan ihon jälkihoito on ollut yhtä tuskaa, kokeilin tätä kirjoituksesi perusteella, ja jo muutaman päivän käytön jälkeen ihoa ei enää kiristä ja kirvele. Sopii myös silmien ympäristölle, ei turvota. Täytyy vaan säästellä, ettei iho ala tottua... | Jee hienoa että toimii! Ceralanin kanssa käytän epäsäännöllisen säännöllisesti vaihdellen sitä Aqualan Duo- voidetta.
| |
| | | | |