| |  | |
05.02.12, 00:29
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Lapset leikkasivat pitkät hiukseni lyhyiksi
Reilusti yli 30v mulla oli pitkät hiukset. Annoin tenaville sakset käteen, saivat leikkiä parturia. Muutaman hiusuortuvan leikkasin itsekkin, sieltä täältä.
Lopputulos oli aika huikaiseva. Taisin nuortua n.10v. Nyt kädet haroo menetettyä takatukkaa, ei aina muista, että leikattiin pois.
| |
| | |
05.02.12, 01:39
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihanan reipasta, hauskaa ja rohkeaa toimintaa! Onnittelut siitä, että lopputulos miellyttää. Mitä mieltä lapset ovat nyt äitinsä uudesta kampauksesta?
Olen nähnyt muutamia tuttuja, jotka ovat muuttaneet kampaustaan vuosien jälkeen ja todella nuortuneet ja ovat yhtäkkiä trendikkäitä ja pirteitäkin. Suunta on kai helposti se, että pitkät hiukset pois ja mielellään väriäkin. Todella hyvän näköistä.
Itse en kyllä vielä ainakaan uskalla ja halua. Lapsenikin on vasta 2-vuotias, vaikka onkin taitava saksien kanssa. Voisin saada avantgardistisen kampauksen... Toisaalta pidän pitkistä hiuksista ja lapseni suorastaan rakastaa niitä, leikkii niillä ja kääriytyy niihin. En tiedä, onko kaikkien, esim. juuri minun tärkeää olla trendikkään ja nuorekkaan näköinen. Ja tekisikö lyhyt kampaus sen. Hiukseni ovat vahvat ja taipumattomat. Kokemukseni joskus vuosikausia sitten lyhyistä kampauksista olivat huonot: hiukset sojottivat minne sattui vaikka yritin mitä, jatkuvasti piti leikata ja laittaa eikä tullut tulosta. Ei ole ehkä minun juttuni eli ainakaan vielä en kokeile. Minä teen nutturan ja avaan sen kiharoiksi joskus harvoin. Kiitos vinkistä kuitenkin ja onnittelut rohkeudesta!
| |
| | |
05.02.12, 10:55
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen viiskymppinen nainen. Tukkani on tummanruskeaksi värjätty. Kun pesen hiukset laitan päähäni rullat ja vielä jos jää suoria kohtia saatan käyttää kiharrusrautaa. Sitten laitan hiukset kiinni ja minulla on paksu kiharainen poninhäntä takana heilumassa. Ei huono. Auki en voisi pitää millään.
Nyt minä haluaisin leikata hiukset puolipitkiksi, että voisin pitää niitä auki. Ei ole varaa hypätä kampaajalla muotoonleikattuja hiuksia hoidattamassa, mutta tommonen puolipitkä, ehkä vähän lyhyempi siitäkin voisi toimia. Pelkään, että jälkeenpäin kadun hirvittävästi ja ihailen pitkätukkaisia naisia kateellisena.
| |
| | |
05.02.12, 11:46
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukantukantukka Minä olen viiskymppinen nainen. Tukkani on tummanruskeaksi värjätty. Kun pesen hiukset laitan päähäni rullat ja vielä jos jää suoria kohtia saatan käyttää kiharrusrautaa. Sitten laitan hiukset kiinni ja minulla on paksu kiharainen poninhäntä takana heilumassa. Ei huono. Auki en voisi pitää millään.
Nyt minä haluaisin leikata hiukset puolipitkiksi, että voisin pitää niitä auki. Ei ole varaa hypätä kampaajalla muotoonleikattuja hiuksia hoidattamassa, mutta tommonen puolipitkä, ehkä vähän lyhyempi siitäkin voisi toimia. Pelkään, että jälkeenpäin kadun hirvittävästi ja ihailen pitkätukkaisia naisia kateellisena. | Pitkä tukka ei tee sinua nuoremmaksi. Monet riippuvat nuoruudessaan ja mieltävät pitkän tukan nuoruudenlähteeksi ja naisellisuudeksi. Kun piirteet valahtavat, lyhyempi tukka on pirteämpi ja pukevampi.
| |
| | |
05.02.12, 12:35
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miksi leikata, jos hiukset on paksut ja hyväkuntoiset. Ei kukaan tuijota toisen valahtaneita piirteitä, kyllä silmä menee sinne, missä on runsasta ja isoa.
| |
| | |
05.02.12, 13:19
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vihdoinkin olen tyytyväinen hiuksiini. Halusin Suvi-Anne Siimekset ja sain. Helppohoitoiset ja näppärän näköiset.
| |
| | |
05.02.12, 14:32
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä lapset osaavat joskus olla konservatiivisiakin:
Työtoverini kävi muinoin kampaajalla, missä hiuksia lyhennettiin ja värjättiin. Tyylikkäänä hän meni päivän päätteeksi hakemaan lastaan tarhasta.
Tyttö oli tuijottanut hetken aikaa äitiään hiljaa ja kauhistuneena, mutta muistanut sitten velvollisuutensa ja todennut lohduttavasti:
"Ei se haittaa, pettään kotona!"
Omien hiusteni kanssa olen tuskastunut nyt pakkasilla ihan viimeisen päälle, kun ovat joko kasvamassa takaisin pään sisään, kuten yleensäkin, tai sitten sähköisinä pystyssä, ohutta lentävää kun ovat. Voi kun voisi muotoilla nuo päänsä pyörteet uudestaan, pari vähemmän riittäisi, mutta minkäs enää näillä kymmenillä teet. Jos leikkaa lyhyeksi, ainakin takana ylhäällä on töyhtö pystyssä, juuri siellä, missä ei tarvitsisi, ja jos pidät pitempänä, kerrostettuna, mikä sopisi kasvoihin vähän tuuheampana, pitäisi aina kuitenkin jollain jaksaa nostaa ja laittaa ja muotoilla, enkä JAK-SA!
| |
| | |
05.02.12, 16:30
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Parturiin siitä! Pitkä tukka ei tee sinua nuoremmaksi. Monet riippuvat nuoruudessaan ja mieltävät pitkän tukan nuoruudenlähteeksi ja naisellisuudeksi. Kun piirteet valahtavat, lyhyempi tukka on pirteämpi ja pukevampi. |
Sanoinhan, että tukkani on kiinni eikä suinkaan naaman vieressä roikkumassa.
| |
| | |
05.02.12, 18:19
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Parturiin siitä! Pitkä tukka ei tee sinua nuoremmaksi. Monet riippuvat nuoruudessaan ja mieltävät pitkän tukan nuoruudenlähteeksi ja naisellisuudeksi. Kun piirteet valahtavat, lyhyempi tukka on pirteämpi ja pukevampi. | Tämä taitaa olla suomalainen käsitys. Monissa maissa vanhemmillakin naisilla on pitkät hiukset, suomalaiset naiset sen sijaan tunnistaa lyhyestä, kummallisen väriseksi (sinertävänpunainen) värjätystä tukasta. Ja silti ulkomaiset samanikäiset kanssasisarensa näyttävät nuoremmilta...
| |
| | |
05.02.12, 18:34
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Hups
Mitäköhän eilen ajattelin viestiä kirjoittaessani. Oleellinen unohtui. Siis syy uuteen kampaukseen.
Lapset, 4v ja 6v pääsivät leikkimään kampaajaa, koska hiukset lähdössä sytostaattihoitojen vuoksi. Nyt selkeästi hiustenlähtö alkanut ja ajattelin totutella lyhyillä hiuksilla ennen kaljua :)
| |
| | |
05.02.12, 19:40
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hiljaiseksi vetää. Voimia!!
| |
| | |
05.02.12, 20:11
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ap, voimia toivotan minäkin! Hyvä, että olet positiivisella mielellä raskaista hoidoista huolimatta.
| |
| | |
05.02.12, 20:48
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja pitkälettielli Lapsenikin on vasta 2-vuotias, vaikka onkin taitava saksien kanssa. | Annat 2-vuotiaan leikkiä SAKSILLA?
| |
| | |
05.02.12, 21:03
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja jhabsmbkj Tämä taitaa olla suomalainen käsitys. Monissa maissa vanhemmillakin naisilla on pitkät hiukset, suomalaiset naiset sen sijaan tunnistaa lyhyestä, kummallisen väriseksi (sinertävänpunainen) värjätystä tukasta. Ja silti ulkomaiset samanikäiset kanssasisarensa näyttävät nuoremmilta... | Aivan höttöä koko juttu. Sinipunaiset hiukset eivät ole olleet muodissa sitten Pirkko Liinamaan. Sellaisia ei käytä enää kukaan. Toiseksi, suomalaiset naiset ovat paljon nuorekkaampia kuin etelän naiset, joilla ei korkeita poskipäitä. Kasvonpiirteet valahtavat täten helpommin, ja kaiken kruunaa erittäin tummat silmanalustat ja usein vielä parta ;)
AP:lle voimahaleja!
| |
| | |
05.02.12, 21:13
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tukantukantukka Minä olen viiskymppinen nainen. Tukkani on tummanruskeaksi värjätty. Kun pesen hiukset laitan päähäni rullat ja vielä jos jää suoria kohtia saatan käyttää kiharrusrautaa. Sitten laitan hiukset kiinni ja minulla on paksu kiharainen poninhäntä takana heilumassa. Ei huono. Auki en voisi pitää millään.
Nyt minä haluaisin leikata hiukset puolipitkiksi, että voisin pitää niitä auki. Ei ole varaa hypätä kampaajalla muotoonleikattuja hiuksia hoidattamassa, mutta tommonen puolipitkä, ehkä vähän lyhyempi siitäkin voisi toimia. Pelkään, että jälkeenpäin kadun hirvittävästi ja ihailen pitkätukkaisia naisia kateellisena. | Jos leikkaat vain puolipitkäksi niin äkkiähän se tukka pitkäksi kasvaa taas. Leikkaa semmoinen että saat vielä ponnarille halutessasi niin ei kukaan edes huomaa mitään eroa :D
| |
| | | | |